5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от Djelebov » 12 Авг 2011, 16:05

Здравейте, колеги, знам, че заглавието на темата звучи като за ключ :) но от доста време се чудя ква кола искам да си направя и реших-е34 550i. Та идеята ми е да си взема една ефтина е32-ка-донор с много външни забелешки от немско и да си направя 550i, която да си остане вечно моя! Предполагам не е правено в бг, но ако е правено ще се радвам да ме насочите към точния човек.
Искам да си я карам с автоматика който си върви към 12-ка, не ща ръчка, не смятам да я правя с никва специална цел (пр. дрифт, драг...). Трансплантацията ще направя март, щото ще съм извън страната до тогава. Пиша от сега, щото се опитвам да сметна горе-долу колко време ще ми трябва да прехвърля двигателя и всички нужни железа (в сервиз), така че да остава само ел работа. Та въпроса ми е кво се прави с кардана- моя предполагам няма да стане; и какво се прави с дифа и полуоските????
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от Zubcho » 12 Авг 2011, 16:59

Мисля, че ще стане кардан и диф от М30B35 или В30, но това можеш да разбереш само с проба грешка. Диф със целия заден мост можеш да го сложиш спокойно на е34 без никакво преправяне. Това е правено вече.

Успех и чакаме развитие по темата и живот и здраве возене след успешната трансплантация. Имай предвид, че ще трябва заигравка с изходящия колектор, също и лапите май също. Ще поровя по форумите да намеря къде имаше тема за трансплантация на този мотор в е34 и ще добавя в този пост линк.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от cod-cdbp » 12 Авг 2011, 17:02

Имаш ЛС
И с диф от 3.5 няма да стане, или просто няма да има топ скоростта която е имала преди :winky:
Пък за Ел нещата съм насреща 8)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от Zubcho » 12 Авг 2011, 18:33

_65536_kb_sec_ написа:Имаш ЛС
И с диф от 3.5 няма да стане, или просто няма да има топ скоростта която е имала преди :winky:
Пък за Ел нещата съм насреща 8)


Не диф а кардан, пък диф ще остави от е32 дето си е.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от NikiNikolov » 12 Авг 2011, 20:28

Имах диф за Е34 който става и за Е32, но замина в НАДИН, преди няколко месеца.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от .:BENZINO:. » 12 Авг 2011, 20:35

Според мен 4.0/4.4 V8 е по-добрия вариянт,но това е мое мнение ;)
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от dobromir » 12 Авг 2011, 20:37

Всеки си има предпочитания за мотора

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от ddddk » 12 Авг 2011, 21:49

Тъй, тъй,аз съм за!

Колега, направи просеката като хората, със снимков материал и прочие, че после да можем да минем по утъпканото. Че колкото са мераклиите, два пъти по толкова са неизвестните.

То дали ще е В8 или В12, важен е принципа какви промени по 20-ковото купе трябва да се правят.
Така че, ако си сериозен и докараш до край тая тема, то ще е полезна на много хора.

Или поне на двете умрели варненски 20-ки дето вече се разписахме имаш интереса :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от zlatko_baretata » 12 Авг 2011, 22:37

Престанете да се надпреварвате да пишете глупости :!:
Диф от Е34 си заспива. Трябва ти число 2.93 (за предпочитане) или 3.15. Имам отворен 2.93, само трябва да си намериш шпер касета.
Предно парче от кардана няма да стане от друг модел, ще трябва да скъсиш отригиналното от донора.
Генерацията ще трябва да я изградиш двустранно от саксовете назад. Това ще те поозори.
Лапите за мотора също трябва да се изградят, не стават от други модели.
Ще трябва да преправиш и стойката за скоростната кутия.
Гледай мотора да е максимално назад, после ще разбереш защо.
Приготви се за доста 'къстъм' изработки - маркучи, тръбички... и доста други неща.
Не е квантова физика, но не е и нещо просто.
Успех с проекта!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от Djelebov » 12 Авг 2011, 22:55

Мерси, колеги, радвам се че тия проблеми с диф и кардан имат решение:) Като почна да я правя, ще си направя мечтаната тема тука или в проекти и всичко ще наснимам, обещавам. Решил съм да не е 540i- защото 540 може да се купи готова и защото ги има- искам кола, която да не се среща често. _65536_kb_sec_, за електрическите работи а и за другите ще ти звънна, щото предполагам, че доста кабелак от донора ше тряа да се трансплантира. Освен всичко останало искам трансплантацията на двигателя да стане възможно най-бързо, щото тая кола ше ми е ежедневка за поне на първо време :D
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от zlatko_baretata » 12 Авг 2011, 22:59

Не се надявай на 'бърз' проект.
Ако ти трябва ежедневка, тази ще я почакаш едно известно време.
Ще ми се да вярвам, че знаеш с какво се захващаш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от Djelebov » 13 Авг 2011, 1:01

zlatko_baretata написа:Не се надявай на 'бърз' проект.
Ако ти трябва ежедневка, тази ще я почакаш едно известно време.
Ще ми се да вярвам, че знаеш с какво се захващаш.

Бърз, бърз- възможно най-бърз- колкото трябва ще си я чакам ;) Мерси за информацията за кардана и лапите за мотора и кутията:). Относно дали знам с какво се захващам: Достатъчно ми е да знам, че двигателя влиза и че има хора с опит, които да направят лапите за мотора и кутията добре- не бих рискувал да се занимавам лично с това. Окабеляването ше е ужас, но като има кола-донор и човек, познаващ инсталацията, ще стане по-бързо отколкото аз да си чета ЕТМ-а и да откривам топлата вода. Няма да има време да се занимавам лично с голяма част от работата, така, че най-вероятно само по спирачки, окачване и интериор ще работя сам. Шпер в началото може и да няма, предпочитам да има ASC, а доколкото съм чел с асц-то има проблеми, ако шпера е фрикционен. Така, че ще си оставя възможност за афтърмаркет щпер по-нататък. Честно казано, чета много от доста време и точно защото нямам много опит избрах 550i, като ми е ясно, че един 2.8 stroker с принудително пълнене, може да извади двойно повече коне на колелата. Както казах, не искам кола нито за драг, нито за дрифт- няма да олекотявам, няма да заменям волана с еърбег със спортен, напротив искам 550i с възможно най-много оригинални гевезелъци. А, че работата няма да е plug and play ми е ясно:)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от cod-cdbp » 13 Авг 2011, 2:43

За да стане читаво се прехвърля ЦЯЛАТА инсталация от донора, има смисъл, да не говорим за раликите покрай автомата и тн ;)
Глезотииките които получаваш са ти най-малкия проблем в тая схема.
Освен това твоята инсталация на купето 1000% няма окабеляване за ел.педала на газта и още куп подобни простотии.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от VesoPesa » 13 Авг 2011, 8:22

zlatko_baretata написа:...
Диф от Е34 си заспива. Трябва ти число 2.93 (за предпочитане) или 3.15. Имам отворен 2.93, само трябва да си намериш шпер касета.
...


2.93 е дизелово малко прасенце, демек залагам че ще го счупи за не повече от месец, като покрай него доста карета ще отидат :mhihi:
3.15 са само големи прасета и няма да паснат на 20-вия мост. ;)

За диф-а, направо взимай цения заден мост от 7-та със все него, 1:1 е с големите е34-ви мостове и е плъг енд плей на 20-та ;)
Така ще си решиш проблема с каретата на полуоските и диф-а защото вече ще си с най-голямото прасе запълнено с най-голямата касета, а разлика повярвай ми има ;)

Колкото до кардана, най-доброто решение е скъсяване на 7-вия :)

Стояне, ти внимавай с инсталацията че още пререждам релета :mhihi:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: 5.0 от е32 донор в е34 - кардан, диф, полуоски???

Мнение от zlatko_baretata » 13 Авг 2011, 8:55

Ти пробвал ли си го това с чупенето на 2.93-то или само си теоритизираш?
С тоя автомат дифа ще си държи без грижи. Ако му се занимава - да прехвърля големия мост, по принцип ще е по-добре, но тогава ще има доста повече работа по кардана и висящия лагер, което според мен е ненужно на първо време. Ако счупи дифа, тогава има повече смисъл, но не вярвам това да се случи.
3.15 има и малки прасета, но се намират трудно. И няма да е по-добре, отколкото с 2.93, като се има и предвид за какво иска да си направи колата.
Жицата не е проста и по-добре да я прави човек, на който няма да му е за първи път, иначе забравяш проекта да е "бърз", даже забравяш и да е "нормален", с риск да се окаже "вечен". Това ако искаш всичко да си бачка нормално и колата да е на 100% функционална.
ASC-то при тия коли е пасивно относно колелата и няма проблем да се сложи шпер. Системата само притваря клапите като усети разлика във въртенето на колелата.
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook