Проблем с м20б20 е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори


Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 2.10.2010

Проблем с м20б20 е30

Мнение от Teodoro » 08 Авг 2011, 4:53

Така проблема е следния:Имах едно прекъсване което се появява на моменти или колата неможе да отлепи от ниски или я няма във високи а поняго не прекъсва.
Смених следните части:Кабели,свещи
Проверих:Дебитомер,капчка,палец,делко,реглаж клапани на 0.30
Остана да проверя:дюзи или зацепване на вал,също така гледах и датчик колянов вал изглежда е наред.
Според вас каква може да е причина преди да сам направил още нещо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Авг 2011, 19:02

Добре си направил, че си проверил посочените неща. Само датчика колянов вал няма как да разбереш дали е ок с гледане, а е вероятно проблема да е от него. Поне симптомите са такива. Провери и дюзите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е83 3.0 D
Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от M-TEAM » 08 Авг 2011, 19:04

0,30 ма студен мотор ли ги прави ,ако е така това е голяма хлабина за клапаните на М20 . Аз ги правя на 0,20 и е добре
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 08 Авг 2011, 22:14

По книга е на 0.25 на студен мотор...В е30.де викат на 0.30 да се правят даже 0.35 за всмукателните клапани...На 0.20мм мотора става по тих...
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от zlatko_baretata » 08 Авг 2011, 23:12

Да не обърка всмукателни с изпускателни на 0.35?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 08 Авг 2011, 23:29

Не съм се объркал:

Ventilspiel

Der erste kleine Schritt in Richtung Optimierung erfolgt nun. Es stellte sich nämlich heraus, dass die BMW Motoren mit etwas mehr Ventilspiel als vorgeschrieben, spürbar besser laufen. 0.35 einlass- und 0.30 auslassseitig solltet ihr auf jedem Fall mal probieren. Einen deutlich hörbaren Unterschied in der Geräuschentwicklung gibt es hierdurch nicht.

Хората си го казват...Ако мотора с катализатор не дава 12 компресия цилиндрите а този без катализатор дори 13...тогава не е добра база за наливане на пари в него и опити за мунинг

Dazu ist als erstes ein Kompressionstest empfehlenswert. Ein guter 325i Kat. drückt auf allen Zylindern 12 bar. Ein katloser 325i sollte aufgrunde der höheren Verdichtung etwas mehr, also etwa 13 bar drücken.

Ама колко са тия мотори в бг...?
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от zlatko_baretata » 09 Авг 2011, 0:13

Не знам колко ти е силен немския, ама според мен си се объркал. Няма как изпускателен клапан да е по стегнат от всмукателен.

Иначе заводските спецификации са следните:
1. При топъл двигател (над 80 градуса) - 0.30 за всчики клапани;
2. При студен двигател (под 35 градуса) - 0.25 за всички клапани.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от Alexch » 09 Авг 2011, 0:35

Прав е Баретката за луфта. Шестак, ти си изтипосал информация за М20В25, която е доста съмнителна, включително и за компресията. Кой е източника? За М20В20 знам, че трябва да е между 10 и 11.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 09 Авг 2011, 0:40

И за мене са съмнителни познанията ти за м20...ти от къде черпиш инфо?Да инфото е за М20Б25 и източника е http://WWW.E30.de Реечника е доста точен нищо че е от времето на дядо ти...

Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от zlatko_baretata » 09 Авг 2011, 0:47

За кое М20Б25 става въпрос, че те са с три степени на сгъстяване: 8.8:1, 9.4:1 и 9.7:1?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 09 Авг 2011, 0:53

Конкретизирано е само за с катализатор около 12бара компресия означава свеж мотор а за такъв без катализатор 13бара заради по високата степен на сгъстяване
Последна промяна 6estaka на 09 Авг 2011, 1:07, променена общо 1 път
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от zlatko_baretata » 09 Авг 2011, 1:00

Как точно катализатор/без ти дава по-ниска/висока степен на сгъстяване?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 09 Авг 2011, 1:11

Според мен са имали в предвид че моторите с катализатор са със степен на сгъстяване 8.8:1 а двигателите без катализатор които са 171к.с. са със степен на сгъстяване 9.7:1...Въпреки че двигатели със степен 8.8:1 са излизали от завода и без катализатор но са били предназначени за пазари извън Германия най вече
Изображение


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от zlatko_baretata » 09 Авг 2011, 1:22

Това все пак не обяснява твърдението ти за 0.35 реглаж на всмукателни клапани и 0.30 на изпускателни.
И децата в този форум са наясно, че изпускателните клапани се напичат в пъти повече от всмукателните и няма как да са с по-малка хлабина. Производителя ги дава еднакви, но не и с по-малък луфт. Обясни, ако обичаш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с м20б20 е30

Мнение от 6estaka » 09 Авг 2011, 12:21

Аз не твърдя че всички трябва да си направят М20ките с такава хлабина както и че ако го направят колите им ще литнат...Съгласен съм че изпускателните клапани работят при по-тежък режим но препоръчаната в е30.де хлабина е по-голяма от заложената от завода и не виждам нещо притеснително.Ето за какво казват че би помогнало това:

Ventilspiel 0.35/0.30 drehfreudigerer Motor /ruhiger Leerlauf /Mehrleistung

Някой с по-добър Немски нека ме поправи ако греша но аз си го превеждам така:

drehfreudigerer Motor-По добре развъртащ се мотор

ruhiger Leerlauf-По спокоен празен ход

Mehrleistung-По голяма мощност
Изображение

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook