Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Модератор: Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- shopaza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
хора трябва ми мнение за това дали да сложа ел перка защото виското си замина
Имам ел перка от Омега ТДС която пасва перфектно на радяторчето .Но пак се иска мнение кое е по рентабилно и кое ще има повече КПД
Имам ел перка от Омега ТДС която пасва перфектно на радяторчето .Но пак се иска мнение кое е по рентабилно и кое ще има повече КПД

Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Според мен, щом имаш перка в наличност, взимай един датчик и слагай. ; )


- shopaza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
а този датчик одстрани на радятора можели да се ползва .(с климатроник съм )

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
shopaza написа:хора трябва ми мнение за това дали да сложа ел перка защото виското си замина
Имам ел перка от Омега ТДС която пасва перфектно на радяторчето .Но пак се иска мнение кое е по рентабилно и кое ще има повече КПД
Shopaz, 3о коли на части продаваш едно виско ли не можа да скатаеш? то слагането на перката и датчика ей така става

Те ония инженерите в БМВ немали под ръка ел перка и турнале виско , щото такова имали .Не вярвам да са смятали нещо


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Виското има по-високо КПД, поради факта че е постоянно зацепено ! А не както с перката отведнъж да върне 7-8 градуса в системата ! То затова и термостата е двойно действащ !
В смисъл колкото по-топло става, толкова повече затяга ! От там и по равномерна работа температура на двигателя !
Ел перката трябва да е реализирана заедно с прекъсвач, защото може случайно да зацепи на 4000+ оборота, а това не е добре !
Поне при Мерц се получава едно леко прекъсване ако си над определени обороти ! Перката слепва и си върти ! Просто "омекотява" самият "удар" в звеното ...
Jiki е прав ... Щом са сложили виско са имали предвид нещо - ел. перки е имало и тогава ... Ел-а е по лесен за обслужване, не се нуждае от подмяна и т.н. !
В смисъл колкото по-топло става, толкова повече затяга ! От там и по равномерна работа температура на двигателя !
Ел перката трябва да е реализирана заедно с прекъсвач, защото може случайно да зацепи на 4000+ оборота, а това не е добре !
Поне при Мерц се получава едно леко прекъсване ако си над определени обороти ! Перката слепва и си върти ! Просто "омекотява" самият "удар" в звеното ...
Jiki е прав ... Щом са сложили виско са имали предвид нещо - ел. перки е имало и тогава ... Ел-а е по лесен за обслужване, не се нуждае от подмяна и т.н. !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
ивчо написа:Виското има по-високо КПД, поради факта че е постоянно зацепено ! А не както с перката отведнъж да върне 7-8 градуса в системата ! То затова и термостата е двойно действащ !
В смисъл колкото по-топло става, толкова повече затяга ! От там и по равномерна работа температура на двигателя !
Ел перката трябва да е реализирана заедно с прекъсвач, защото може случайно да зацепи на 4000+ оборота, а това не е добре !
Поне при Мерц се получава едно леко прекъсване ако си над определени обороти ! Перката слепва и си върти ! Просто "омекотява" самият "удар" в звеното ...
Jiki е прав ... Щом са сложили виско са имали предвид нещо - ел. перки е имало и тогава ... Ел-а е по лесен за обслужване, не се нуждае от подмяна и т.н. !
Подменя се , в България като дойде колата


М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- shopaza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Jiki лошото е че на новите кочини само на автоматите идват с виско .То имам вискота ама те са амен замен на хала на мойта за това питам
Иначе ако зимам виско ще гледам от ТДС да е с перката .
Как беше поговорката "обущаря със скъсаните обувки "


Как беше поговорката "обущаря със скъсаните обувки "



- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Аз не напразно си играх два дена да си направя дифузьор по новият радиятор с цел да си остана с виското. Най ми беше лесно да шибна две перки от Омега


oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Слагай смело ел перката това виско е пълен ташак. Докато бях с виско само проблеми през 2-3 месеца. Сложих перка от хюндай за 25лв и всичко заспа . Избързал си като си направил въздуозаборника за един вентилатор. Има двойни вентилатори които са много по добър вариант и въобще няма нужда от тая ламарина.Моя термостат е на изхода от маторя към купето но ти препоръчвам отделен термостат ако си с две перки можеш да сложиш и двустепенен такъв.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Направил съм дифузьора за една перка защото е за вискоJordana написа:Слагай смело ел перката това виско е пълен ташак. Докато бях с виско само проблеми през 2-3 месеца. Сложих перка от хюндай за 25лв и всичко заспа . Избързал си като си направил въздуозаборника за един вентилатор. Има двойни вентилатори които са много по добър вариант и въобще няма нужда от тая ламарина.Моя термостат е на изхода от маторя към купето но ти препоръчвам отделен термостат ако си с две перки можеш да сложиш и двустепенен такъв.






Пък затова кое е по добре няма да пиша празни приказки. Най добре вземи един каталог с характеристики за всички видове ел перки и сравни с виското. След това можем да поспорим пак

oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Имам предвид че при двойна перка се покрива целия радиатор и няма нужда от тоя дифузьор а и ти не се впрягай толкоз.Аз съм си решил проблема много отдавна вие като искате карайте си с виското лошо няма. Виското има няколко недостатъка които няма как да се отричат а инженерите от BMW на всички нови модели слагат ел.вентилатори .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
На мен ми е интересно защо след това са се сетили да го махнат - на по-новите модели, като е ултра уникална технология виското 

Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Охладителната система и в частност радиатора и системата за принудително прекарване на въздух през него се изчислява за конкретен двигател и съотвентнен автомобил (шаси в което се вгражда) като освен всичко друго значение има и профила на предните решетки, големината на плътните елементи, които ограничават достъпа на въздух към радиатора и много други фактори.
Виското далеч не е ултра уникална технология, но има няколко много важни предимства пред ел. перката, които не знам защо упорито се отричат:
- позволява сравнително плавно регулиране на оборотите на перката (зацепва постепенно според повишаване на температурата на охл. течност в радиатора), докато при ел. перката е ON/OFF
- не зависи от състоянието на ел. инсталацията (кабели, букси, предпазители и т.н.) съответно вероятността да откаже е значително по-малка
- не отказва изведнъж както това се случва с ел. моторите задвижващи перката, което предполага при еднни редовни прегледи и поддръжка евентуални проблеми да се хванат и да се реагира навреме ...
- макар и не толкова лесно може да се зацепи принудително и да се спаси положението при аварийни ситуации и да не ви остави на пътя
Виското далеч не е ултра уникална технология, но има няколко много важни предимства пред ел. перката, които не знам защо упорито се отричат:
- позволява сравнително плавно регулиране на оборотите на перката (зацепва постепенно според повишаване на температурата на охл. течност в радиатора), докато при ел. перката е ON/OFF
- не зависи от състоянието на ел. инсталацията (кабели, букси, предпазители и т.н.) съответно вероятността да откаже е значително по-малка
- не отказва изведнъж както това се случва с ел. моторите задвижващи перката, което предполага при еднни редовни прегледи и поддръжка евентуални проблеми да се хванат и да се реагира навреме ...
- макар и не толкова лесно може да се зацепи принудително и да се спаси положението при аварийни ситуации и да не ви остави на пътя
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
Не се впрягам колегаJordana написа:Имам предвид че при двойна перка се покрива целия радиатор и няма нужда от тоя дифузьор а и ти не се впрягай толкоз.Аз съм си решил проблема много отдавна вие като искате карайте си с виското лошо няма. Виското има няколко недостатъка които няма как да се отричат а инженерите от BMW на всички нови модели слагат ел.вентилатори .

Не е ултра уникална технология. Просто са решили че не е нужно чак толкова мощност за охлаждането. Всички по нови мотори са направени с по леки блокове с по леки бутала с по леки биели и всичко е по и по защото за тия коне просто няма нужа от презапасяване със железа след като може и с по леки. По тая причина според мен при по новите се намаля и нуждата от чак такова охлаждане. Та аз като си харах колата евридейка не съм имал никога проблеми с охлаждането. Предполагам и с ел перки нямаше да имам. Да не говорим че виското си дъпра мощност и то яко и това също е недостатък. Но не може да се отрече и че ефективноста му е доста по вискока от повечето ел перки. Не говоря за някакви супер мега хай-тек ел перки щото знам че има и такива но това е друа тема. Но да се твърди че примерно както пише колегата НЯКАКВИ перки от Хюндай ще вършат по добра работа от виското за мен е неоснователно. Да не говоря пък че много хора вземат пак НАКАКВИ климатични перки и си мислят че са направили нещо а те са едни от най слабите. Това имам в предвид аз.///peter написа:На мен ми е интересно защо след това са се сетили да го махнат - на по-новите модели, като е ултра уникална технология виското
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: Ел перка vs Виско М50Б25 без ванус
много на теория го ударихте. тая макина я има като започнеш от е30 и стигнеш до е39. просто са си карали през всичките години без да променят нищо.
а дали колата ще се развали и остане на пътя е последното нещо, което го интересува един производител на коли. ако става въпрос за камиони, там работата е друга.
сигурно и с ел.перка няма да е зле, ама просто не ми харесват всичките тези истории с добавяне на кабели, релета, датчици и т.н. та с две думи по - добре едно ново виско (лично мнение).
а дали колата ще се развали и остане на пътя е последното нещо, което го интересува един производител на коли. ако става въпрос за камиони, там работата е друга.
сигурно и с ел.перка няма да е зле, ама просто не ми харесват всичките тези истории с добавяне на кабели, релета, датчици и т.н. та с две думи по - добре едно ново виско (лично мнение).
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани