ланбди сонди

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: пловдив
Кара: е 39 520i 1997

ланбди сонди

Мнение от penevi1979 » 02 Авг 2011, 16:13

54b482c31b0d503c.jpg
8279aacbad2511ff.jpg
,възможно ли е да имам 3 ланбди ? някой който е сменял на скоро нека да каже колко пари ги е взелал и откъде ,благодаря предварително
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна penevi1979 на 13 Апр 2012, 10:19, променена общо 4 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: е60 525 x-drive
Мечтае да кара: M6

Re: ланди сонди

Мнение от Sesko » 02 Авг 2011, 17:27

Снимката е на кола с двоен ванус колега. Щом си 96 г. си с 1 ванус и би трябвало да имаш 2 сонди , които се намират точно там където си показал.
П.С И моята е 96 г ама таква преди гърнето не съм виждал.
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: пловдив
Кара: е 39 520i 1997

Re: ланди сонди

Мнение от penevi1979 » 02 Авг 2011, 17:37

снимката е примерна не е на моя двигател ,а въпросната 3та сонда е точно преди средното гърне и резбата на която се навива сондата е яко заварявана сякаш допълнително на тръбата все едно е била някъде другаде и някой я е преместили там?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: ланди сонди

Мнение от Vik » 02 Авг 2011, 17:48

Ами колега, отиваш в Realoem.com пишеш си VIN-а в полето "Serial Number:", от там в Engine -> Exhaust manifold и ще видиш с колко сонди "би" трябвало да си.
Иначе ако си със Siemens електроника, сондите са Bosch LSH 25 и в он-лайн каталога на Bosch -
http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=mYUzCXx57zRVxq1lMtnX-Be?lgRedirect=true
ще намериш такива за директно вграждане (Plug-and-Play) и универсални.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: ланди сонди

Мнение от ivoo » 02 Авг 2011, 18:04

А ти видял си на изпускателните колектори дали изобщо имаш лаМБда сонда ? напълно е възможно да нямаш.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: пловдив
Кара: е 39 520i 1997

Re: ланди сонди

Мнение от penevi1979 » 02 Авг 2011, 18:06

мерси колега но не знам какви са ми сондите,само на диагностика ли ги показва или имат надпис някъде защото не видях такъв ,а в сайта който си дал имам избор в полето за номер на мотора -20 6s 3/4 и 22 6s 1 какъв трябва да е мотора на е39 96г?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: пловдив
Кара: е 39 520i 1997

Re: ланди сонди

Мнение от penevi1979 » 02 Авг 2011, 18:08

имам да ,на изпускателните колектори 1 на трите и една на другите 3
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: ланди сонди

Мнение от ivoo » 02 Авг 2011, 18:22

Цените са около 150лв/бр , но не се чуди ако ти поискат тук в БГ 250-300. От сайта също можеш да си поръчаш
http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... ode=M52B20
Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: ланбди сонди

Мнение от dbanchev » 03 Авг 2011, 15:24

Колега, тая 3тата сонда е следкатализатора и е поставена там за да индикира дали работи коректно той. Имаш 2 ламбди, както си ги описал на колекторите всяка за по 3 цилиндъра. Следкатната не я мисли.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: ланди сонди

Мнение от im0tep » 03 Авг 2011, 15:41

penevi1979 написа:мерси колега но не знам какви са ми сондите,само на диагностика ли ги показва или имат надпис някъде защото не видях такъв ,а в сайта който си дал имам избор в полето за номер на мотора -20 6s 3/4 и 22 6s 1 какъв трябва да е мотора на е39 96г?


:yes:


22 6s 1 е на бензиновия мотор на фейслифта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: ланбди сонди

Мнение от spacepl » 03 Авг 2011, 15:51

20 6 S3 е твоя

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: пловдив
Кара: е 39 520i 1997

Re: ланбди сонди

Мнение от penevi1979 » 04 Авг 2011, 21:13

в ибей видях че има симулатор който се слага на ламбда сондата и я прави един вид вечна ,някой да си е правил подобен експеримент?
o2sim02.jpg

o2sim03.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-O2- ... 43a8b62ccc
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: ланбди сонди

Мнение от spacepl » 04 Авг 2011, 21:19

:) тая ху*ня държала ламбда сондата извън потока на газовете и жегата - ами нали тя точно тогава работи, когато е нагорещена (по спомен над 370 градуса), затова даже има и собствен подгрев за да почне да работи по-бързо при студен двигател. Тия се чудят вече каква глупост да измислят, да вземат на хората парите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: ланбди сонди

Мнение от Gemar » 05 Авг 2011, 11:23

Да, прави я вечно неработеща :mhihi:

А между другото колега - пише се ламбда и идва от гръцката буква
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: ланбди сонди

Мнение от Vik » 05 Авг 2011, 12:58

Ами то има изписани 528 мегабайта текст по въпроса с ламбда-сондите, ама кой ще ти се занимава да чете...
1. Предкатализаторната/ите сонди дават информация на ECU-то за състоянието на сместа - богата/бедна и съответно ECU-то регулира времето на отваряне на инжекторите - съответно количеството гориво към цилиндрите.
2. Като изместиш ламбда-сондите извън потока, каква информация/показания мислите ще отидат към ECU-то? И като работи тая сонда в различен термичен режим, колко ли време ще изкара? 100-150 или дори 400 :kuku: лева за сонда са немалко пари.
3. Неправилно работещата ламбда сонда води до физическото унищожаване на катализатора - дали ще се стопи или спраска е без значение.
4. За след-катализаторните сонди било имало разни симулатори/емулатори, но в общи линии мнението е, че са шитня и после светва Check Engine.

Сондите на моя мотор 206s3/4 с двойния ванос са BOSH 0258003477 и 0258005109.
Дори и на оригиналните, освен щемпела BMW и номерата по BMW, има и щемпел на BOSH със BOSH-овия номер.
При 100 лева за универсална (която за 5 минути става Plug-N-Play) или оригинална за 420 лева и при общо 4 сонди на мотора ...

Някъде из нета мернах дори някаква бъзикня, която замествала предкатализаторната сонда. Много ми е интересно, колко километра могат да се минат с нея на собствен ход.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook