Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Така е, има инсталации за производство на електроенергия, които са "екологични" - в смисъл, че замърсяват най-малко на единица произведена енергия. Викат им АЕЦ.
- и аз така мислех до скоро . По-точно до пролетта

* Не говоря за недомислици като Приуса. На пазара обаче вече има доста примамливо звучащи хибриди като Infiniti M35h например.
- Приус едно може и да не е най-доброто решение , но Приус 3 си е страхотен хибрид с градски разход 4/100 (реален) и това за пълноразмерна кола с автоматични скорости .
Инфити хибрид - не знам . Ако двигателя е с характеристиките на 3,7л (който го бутат на каквото има падне) - забрави за икономия .
И да кажа нещо и по темата - сигурен съм , че и8 няма да е с три цилиндров мотор

- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
acho.rs написа:Така е, има инсталации за производство на електроенергия, които са "екологични" - в смисъл, че замърсяват най-малко на единица произведена енергия. Викат им АЕЦ.
- и аз така мислех до скоро . По-точно до пролеттаВидя се какво става при едно по-силно природно бедствие . Сега коментари , ама това било ама онова нямат значение - щом в Япония стана , значи може да стане на още места . Да не говорим за добива на радиоактивно гориво .
От цигари на ден умират в пъти повече хора отколкото от радиацията на АЕЦ Фукушима в Япония ! Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили. Чак като овладеем термоядрения синтез ( контролиран разбира се

Emooo написа:Не разбрахте ли, че водорода не е алтернатира (освен че не замърсява). Пак ще има ЛукОил пак, ще има бензиностаниции, пак някой ще дърпа конците и ще определя цената. Ако всичко е на ток - кеф ти от енергото, кеф ти от слънчеви панели или вятър или от велоергометъра на жената. Големите играчи като Шел натискат яко за водорода и за да има какво да ти доставят но този път номера им не минава - човечеството пое по правилния път.

Emooo написа:Опитайте се да виждате по-далеко от носа си.


"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
От цигари на ден умират в пъти повече хора отколкото от радиацията на АЕЦ Фукушима в Япония ! Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили.
Това ми звучи като - ежегодно повече хора умират от ухапване на танзанийски паяк , от колкото от голямата бяла акула . Вярвам , че на никой не му е било приятно да бъде облъчен .
Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили.
- добър и ефективен да . Екологичен - стига някой да ти внася и изнася горивото , да не си в земетръсна зона , да не става война , да стават човешки грешки и тн . АЕЦ си е кутията на Пандора . ВЕЦа си е ВЕЦ - безкрайно и безплатно гориво .
Чак като овладеем термоядрения синтез ( контролиран разбира се) ще минем на 100% чиста енергия.
- е тва и аз го казах по-горе . Ни и сега го владеем , но не го контролираме

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Решението е във всички фитнеси в САЩ на велоергометрите да сложат генератори за да могат да си захранват колите тея дебели плужеци. Хем ще си стопят гъзовете, хем ще захранят цял Китай с ток, хем Макдонълдс ще влезе в енергийния бизнес.
Tool - Fear Inoculum
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Добре де, може би екологичен не е най-точната дума. А за ВЕЦ-овете - забравих.
Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението. Най-логично ми звучи да са независими за двете колела и електроника изцяло да управлява задвижването към колелото което има повече сцепление. Нещо като електронен шпер например
. А пък ако се стигне до четири независими един от друг електродвигателя, т.е за всяко колело, тогава управлявайки ги електронно - кеф ти задно, кеф ти предно, кеф ти 4х4 и то само с натискате на няколко бутона. А си мисля, че това няма да е много далеч във времето ! Кофтито обаче, за нас феновете на задното е, че 90% от времето ще сме на задно и през цялото това време ще ти тежат два електродвигателя, които не използваш. Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат 

Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението. Най-логично ми звучи да са независими за двете колела и електроника изцяло да управлява задвижването към колелото което има повече сцепление. Нещо като електронен шпер например



"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Относно задвижването - в момента едва ли ще бъдат с 4 електродвигателя на всяка гума но това е тенденцията за в бъдеще. 4те електродвигателя се слагат в джантите като джантата е практически въртящия се ротор а вътрешната част е статор закрепен за шасито. По-този начин няма нужда дори от дискови спирачки. По-този начин може да блокираш само левите или само десните гуми и да завиваш като танк
и тогава дрифтовете ще са отживелица.

Tool - Fear Inoculum
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Това със закона за електро енергията и еко производството и ми е също толкова наивна идея като с хибрдите.Не че съм против екологията(ама не ми и пука де) ама всички тези неща ми звучат като да вдигат шум,че правят нещо само.Понеже като изключим ВЕЦ-вете всички други еко производства са пълен ташак.И в крайна сметка ония само се правят на еколози и толкова.

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
straight six power написа:Добре де, може би екологичен не е най-точната дума. А за ВЕЦ-овете - забравих.![]()
Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението. Най-логично ми звучи да са независими за двете колела и електроника изцяло да управлява задвижването към колелото което има повече сцепление. Нещо като електронен шпер например![]()
. А пък ако се стигне до четири независими един от друг електродвигателя, т.е за всяко колело, тогава управлявайки ги електронно - кеф ти задно, кеф ти предно, кеф ти 4х4 и то само с натискате на няколко бутона. А си мисля, че това няма да е много далеч във времето ! Кофтито обаче, за нас феновете на задното е, че 90% от времето ще сме на задно и през цялото това време ще ти тежат два електродвигателя, които не използваш. Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат
Скоростна кутия ще има при всички положения, разбира се специално разработена за ел двигател и с по-малко скорости, но по дълги, така автоматично отпадат двигатели на всяко колело, защото става адски сложно от към механика и електроника и при тръгване си представи как ще сте топят акомулаторите, даже и да сложат супер кондензатори( които да отделят огромно количество ток за кратко време) ще са нужни кабели дебели колкото китката ти

Нещо като електронен шпер например
да предположим че имаме два ел. мотора на задните колела свързани независимо един от друг логично е да имаме "естествен" блокаж, но аз не съм на това мнение, защото ако при тръгване едната гума е стъпила на по хлъзгаво ще се завърти по-лесно от другата и съответно няма да се получи ефекта на блокажа, когато той заключи.. даже и с електроника ще има забавяне, докато разчете, и подаде сигнал към съответния мотор да завърти по бързо( или бавно от другия) докато обикновения механичен или хидравличен блокаж заключва на секундата и не се влияе много равномерно вцепление.. докато се разработят такива електроники и докато станат на достъпни цени засега концепцията на ел. автомобилите ще е с един предно или задно разположен ел. мотор, ск. кутия, диф и т.н., но разбира се със специални разработени предавателни числа и предполагам от по леки материали.
Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат

синхронните трифазни двигатели са достатъчно леки, а и при това положение както описваш, докато си караш на задно двата предни ще ти произвеждат енергия, която ще влиза обратно в батерията..
Последна промяна Витанов на 02 Авг 2011, 22:25, променена общо 1 път
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Tool - Fear Inoculum
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Emooo написа:Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия..

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Витанов написа:Emooo написа:Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия..
Ааа тези ли, чувал съм даже че и без да им въртиш вала произвеждат енергия

Tool - Fear Inoculum
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Emooo написа:Витанов написа:Emooo написа:Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия..
Ааа тези ли, чувал съм даже че и без да им въртиш вала произвеждат енергия
Тези тези.. виждам че ги разбираш нещата, но така с едно изречение не става.. що не вземеш да ни пообясниш малко, защо не виждаш асинхронен и батерия, че тука едни инженери направиха доста успешен електроавтомобил точно със асинхронен и оловна батерия. Сигурно са направили фаталната грешка да сложат точно такъв ел мотор, а не друг

Ако може да разясниш как произвежда енергия без да се върти ротора

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Мисълта ми беше че е много неикономично да използваш уред за превръщане на прав ток от батерията в променлив за да може захраниш асинхрония двигател, като просто може да ползваш постояннотоков двигател. Е разбира се асинхронните двигатели имат много предимства и може и да си заслужава.
Tool - Fear Inoculum
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Emooo написа:Мисълта ми беше че е много неикономично да използваш уред за превръщане на прав ток от батерията в променлив за да може захраниш асинхрония двигател, като просто може да ползваш постояннотоков двигател. Е разбира се асинхронните двигатели имат много предимства и може и да си заслужава.
Така е, за такъв ел. мотор се прави или купува контролер, който да го оправлява.. има една подробност, че са адски скъпи, но пък в България може да се намерят схеми и да се направи поне при 5-ма човека дето разбират, така че невъзможни неща няма. Според мен синхронния двигател е по добре, но пък трудно се намират и са по скъпи. Асинхронния също може да генерира енергия обратно, но му трябва доколкото съм чел някакво напрежение на възбудителната намотка и съответно по сложен контролер, което допълнително оскъпява. Виж за предимства и недостатъци между двата не мога да кажа, ако някой знае да казва, че ми е изпаднал хубав и на нормална цена асинхронен 20киловата номинал и кой знае какъв въртящ момент...

Ето нещо интересно..
http://www.youtube.com/watch?v=CKNkdm_KoV0
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.
Незнам доколко си запознат с ел. двигателите но една от 2те ми инженерни специалности е точно Електротехника - специализация ел. двигатели. Аз лично никога не въм виждал синхронен двигател и доколкото знам има такива само електроценралите и те работят като генератори. Синхроните машини не са практични и се ползвам само за едно, да ги въртиш с фиксирани обороти за да ти дават 50Hz електричество. Вариантите са два простоянно токов двигател или асинхронен. Проблема на асинхрония не е скъпия инвертор, а това че много трудно можеш да направиш прав ток перфектно синуидален, а като нямаш перфектна форма на променливия ток двигателя не работи добре - чуват се шумове, тракане, разбиват се лагери и други части. Въобще идеята да имаш постоянен ток в батерията и да го правиш променлив след това ми изглежда глупава на пръв поглед - може би ако се задълбочи човек може да намери плюсове и нищо чудно ако има такива да има и коли с асинхронни двигатели.
П.П. Направих си труда да проверя с какви мотори са сегашните хибриди. Изглежда че има и от двата вида асинхрони и постоянотокови. Постоянотоковите имат минус, че имат четки които се износват докато асинхроните ги предпочитат заради по-голямата надежност и липсата на четки. Изглежда инвертора не е никакъв проблем в случая.
П.П. Направих си труда да проверя с какви мотори са сегашните хибриди. Изглежда че има и от двата вида асинхрони и постоянотокови. Постоянотоковите имат минус, че имат четки които се износват докато асинхроните ги предпочитат заради по-голямата надежност и липсата на четки. Изглежда инвертора не е никакъв проблем в случая.
Tool - Fear Inoculum
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани