Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2011, 16:53

Така е, има инсталации за производство на електроенергия, които са "екологични" - в смисъл, че замърсяват най-малко на единица произведена енергия. Викат им АЕЦ. ;)

- и аз така мислех до скоро . По-точно до пролетта :mhihi: Видя се какво става при едно по-силно природно бедствие . Сега коментари , ама това било ама онова нямат значение - щом в Япония стана , значи може да стане на още места . Да не говорим за добива на радиоактивно гориво .
* Не говоря за недомислици като Приуса. На пазара обаче вече има доста примамливо звучащи хибриди като Infiniti M35h например.

- Приус едно може и да не е най-доброто решение , но Приус 3 си е страхотен хибрид с градски разход 4/100 (реален) и това за пълноразмерна кола с автоматични скорости .
Инфити хибрид - не знам . Ако двигателя е с характеристиките на 3,7л (който го бутат на каквото има падне) - забрави за икономия .
И да кажа нещо и по темата - сигурен съм , че и8 няма да е с три цилиндров мотор :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от straight six power » 01 Авг 2011, 18:42

acho.rs написа:
Така е, има инсталации за производство на електроенергия, които са "екологични" - в смисъл, че замърсяват най-малко на единица произведена енергия. Викат им АЕЦ. ;)

- и аз така мислех до скоро . По-точно до пролетта :mhihi: Видя се какво става при едно по-силно природно бедствие . Сега коментари , ама това било ама онова нямат значение - щом в Япония стана , значи може да стане на още места . Да не говорим за добива на радиоактивно гориво .

От цигари на ден умират в пъти повече хора отколкото от радиацията на АЕЦ Фукушима в Япония ! Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили. Чак като овладеем термоядрения синтез ( контролиран разбира се :mhihi: ) ще минем на 100% чиста енергия.
Emooo написа:Не разбрахте ли, че водорода не е алтернатира (освен че не замърсява). Пак ще има ЛукОил пак, ще има бензиностаниции, пак някой ще дърпа конците и ще определя цената. Ако всичко е на ток - кеф ти от енергото, кеф ти от слънчеви панели или вятър или от велоергометъра на жената. Големите играчи като Шел натискат яко за водорода и за да има какво да ти доставят но този път номера им не минава - човечеството пое по правилния път.
:yes:
Emooo написа:Опитайте се да виждате по-далеко от носа си.
:yes: :yes:
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2011, 18:54

От цигари на ден умират в пъти повече хора отколкото от радиацията на АЕЦ Фукушима в Япония ! Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили.

Това ми звучи като - ежегодно повече хора умират от ухапване на танзанийски паяк , от колкото от голямата бяла акула . Вярвам , че на никой не му е било приятно да бъде облъчен .
Засега по-добър, ефективен и еколгично чист начин за произвеждане на енергия все още не сме намерили.

- добър и ефективен да . Екологичен - стига някой да ти внася и изнася горивото , да не си в земетръсна зона , да не става война , да стават човешки грешки и тн . АЕЦ си е кутията на Пандора . ВЕЦа си е ВЕЦ - безкрайно и безплатно гориво .
Чак като овладеем термоядрения синтез ( контролиран разбира се :mhihi: ) ще минем на 100% чиста енергия.

- е тва и аз го казах по-горе . Ни и сега го владеем , но не го контролираме :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 01 Авг 2011, 20:27

Решението е във всички фитнеси в САЩ на велоергометрите да сложат генератори за да могат да си захранват колите тея дебели плужеци. Хем ще си стопят гъзовете, хем ще захранят цял Китай с ток, хем Макдонълдс ще влезе в енергийния бизнес.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от straight six power » 01 Авг 2011, 21:24

Добре де, може би екологичен не е най-точната дума. А за ВЕЦ-овете - забравих. :mhihi:
Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението. Най-логично ми звучи да са независими за двете колела и електроника изцяло да управлява задвижването към колелото което има повече сцепление. Нещо като електронен шпер например :shock: :mhihi: . А пък ако се стигне до четири независими един от друг електродвигателя, т.е за всяко колело, тогава управлявайки ги електронно - кеф ти задно, кеф ти предно, кеф ти 4х4 и то само с натискате на няколко бутона. А си мисля, че това няма да е много далеч във времето ! Кофтито обаче, за нас феновете на задното е, че 90% от времето ще сме на задно и през цялото това време ще ти тежат два електродвигателя, които не използваш. Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат :mhihi:
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 01 Авг 2011, 22:11

Относно задвижването - в момента едва ли ще бъдат с 4 електродвигателя на всяка гума но това е тенденцията за в бъдеще. 4те електродвигателя се слагат в джантите като джантата е практически въртящия се ротор а вътрешната част е статор закрепен за шасито. По-този начин няма нужда дори от дискови спирачки. По-този начин може да блокираш само левите или само десните гуми и да завиваш като танк ;) и тогава дрифтовете ще са отживелица.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 7.04.2008
Кара: към мантинелата

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от BalBosA » 02 Авг 2011, 10:19

Това със закона за електро енергията и еко производството и ми е също толкова наивна идея като с хибрдите.Не че съм против екологията(ама не ми и пука де) ама всички тези неща ми звучат като да вдигат шум,че правят нещо само.Понеже като изключим ВЕЦ-вете всички други еко производства са пълен ташак.И в крайна сметка ония само се правят на еколози и толкова.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Витанов » 02 Авг 2011, 21:54

straight six power написа:Добре де, може би екологичен не е най-точната дума. А за ВЕЦ-овете - забравих. :mhihi:
Това което търся и не мога да намеря е дали електрическите двигатели са независими един от друг или задвижват една ос и съответно пак диференциал разпределя накъде да отива движението. Най-логично ми звучи да са независими за двете колела и електроника изцяло да управлява задвижването към колелото което има повече сцепление. Нещо като електронен шпер например :shock: :mhihi: . А пък ако се стигне до четири независими един от друг електродвигателя, т.е за всяко колело, тогава управлявайки ги електронно - кеф ти задно, кеф ти предно, кеф ти 4х4 и то само с натискате на няколко бутона. А си мисля, че това няма да е много далеч във времето ! Кофтито обаче, за нас феновете на задното е, че 90% от времето ще сме на задно и през цялото това време ще ти тежат два електродвигателя, които не използваш. Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат :mhihi:



Скоростна кутия ще има при всички положения, разбира се специално разработена за ел двигател и с по-малко скорости, но по дълги, така автоматично отпадат двигатели на всяко колело, защото става адски сложно от към механика и електроника и при тръгване си представи как ще сте топят акомулаторите, даже и да сложат супер кондензатори( които да отделят огромно количество ток за кратко време) ще са нужни кабели дебели колкото китката ти :mhihi: затова ще има скорости за да се избегнат подобни натоварвания.. за ел. двигатели вградени в джантата и дума да не става, защото няма да изкарват дълго, просто неодима колкото и корав да е структурата му е такава че при по силен удар ще се натроши и оставаш там където си.. ел. мотор вграден в джантата може, но при по леки превозни средства като мотори, скутери, колела или много малки автомобилчета дето тежат по 200/300кг.

Нещо като електронен шпер например

да предположим че имаме два ел. мотора на задните колела свързани независимо един от друг логично е да имаме "естествен" блокаж, но аз не съм на това мнение, защото ако при тръгване едната гума е стъпила на по хлъзгаво ще се завърти по-лесно от другата и съответно няма да се получи ефекта на блокажа, когато той заключи.. даже и с електроника ще има забавяне, докато разчете, и подаде сигнал към съответния мотор да завърти по бързо( или бавно от другия) докато обикновения механичен или хидравличен блокаж заключва на секундата и не се влияе много равномерно вцепление.. докато се разработят такива електроники и докато станат на достъпни цени засега концепцията на ел. автомобилите ще е с един предно или задно разположен ел. мотор, ск. кутия, диф и т.н., но разбира се със специални разработени предавателни числа и предполагам от по леки материали.

Дано някак си ги направят леки ............ или да могат да се махат :mhihi:

синхронните трифазни двигатели са достатъчно леки, а и при това положение както описваш, докато си караш на задно двата предни ще ти произвеждат енергия, която ще влиза обратно в батерията..
Последна промяна Витанов на 02 Авг 2011, 22:25, променена общо 1 път
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 02 Авг 2011, 22:12

Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Витанов » 02 Авг 2011, 22:23

Emooo написа:
Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.


Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия.. :yes:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 02 Авг 2011, 23:13

Витанов написа:
Emooo написа:
Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.


Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия.. :yes:


Ааа тези ли, чувал съм даже че и без да им въртиш вала произвеждат енергия :bchug:
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Витанов » 03 Авг 2011, 1:05

Emooo написа:
Витанов написа:
Emooo написа:
Витанов написа:асинхронните двигатели са достатъчно леки
Нещо не ми се връзва асинхронен двигател и батерия.


Мерси за поправката колега имал съм предвид не асинхронните а синхронните трифазни, те са с неодимови постоянни магнити на ротора и като им завъртиш вала произвеждат енергия.. :yes:


Ааа тези ли, чувал съм даже че и без да им въртиш вала произвеждат енергия :bchug:


Тези тези.. виждам че ги разбираш нещата, но така с едно изречение не става.. що не вземеш да ни пообясниш малко, защо не виждаш асинхронен и батерия, че тука едни инженери направиха доста успешен електроавтомобил точно със асинхронен и оловна батерия. Сигурно са направили фаталната грешка да сложат точно такъв ел мотор, а не друг :arrow:

Ако може да разясниш как произвежда енергия без да се върти ротора :arrow:
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 03 Авг 2011, 15:49

Мисълта ми беше че е много неикономично да използваш уред за превръщане на прав ток от батерията в променлив за да може захраниш асинхрония двигател, като просто може да ползваш постояннотоков двигател. Е разбира се асинхронните двигатели имат много предимства и може и да си заслужава.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Витанов » 03 Авг 2011, 16:42

Emooo написа:Мисълта ми беше че е много неикономично да използваш уред за превръщане на прав ток от батерията в променлив за да може захраниш асинхрония двигател, като просто може да ползваш постояннотоков двигател. Е разбира се асинхронните двигатели имат много предимства и може и да си заслужава.


Така е, за такъв ел. мотор се прави или купува контролер, който да го оправлява.. има една подробност, че са адски скъпи, но пък в България може да се намерят схеми и да се направи поне при 5-ма човека дето разбират, така че невъзможни неща няма. Според мен синхронния двигател е по добре, но пък трудно се намират и са по скъпи. Асинхронния също може да генерира енергия обратно, но му трябва доколкото съм чел някакво напрежение на възбудителната намотка и съответно по сложен контролер, което допълнително оскъпява. Виж за предимства и недостатъци между двата не мога да кажа, ако някой знае да казва, че ми е изпаднал хубав и на нормална цена асинхронен 20киловата номинал и кой знае какъв въртящ момент... :)

Ето нещо интересно..

http://www.youtube.com/watch?v=CKNkdm_KoV0
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Бъдещето. Тук и сега - BMW i Concept Cars.

Мнение от Emooo » 03 Авг 2011, 16:56

Незнам доколко си запознат с ел. двигателите но една от 2те ми инженерни специалности е точно Електротехника - специализация ел. двигатели. Аз лично никога не въм виждал синхронен двигател и доколкото знам има такива само електроценралите и те работят като генератори. Синхроните машини не са практични и се ползвам само за едно, да ги въртиш с фиксирани обороти за да ти дават 50Hz електричество. Вариантите са два простоянно токов двигател или асинхронен. Проблема на асинхрония не е скъпия инвертор, а това че много трудно можеш да направиш прав ток перфектно синуидален, а като нямаш перфектна форма на променливия ток двигателя не работи добре - чуват се шумове, тракане, разбиват се лагери и други части. Въобще идеята да имаш постоянен ток в батерията и да го правиш променлив след това ми изглежда глупава на пръв поглед - може би ако се задълбочи човек може да намери плюсове и нищо чудно ако има такива да има и коли с асинхронни двигатели.

П.П. Направих си труда да проверя с какви мотори са сегашните хибриди. Изглежда че има и от двата вида асинхрони и постоянотокови. Постоянотоковите имат минус, че имат четки които се износват докато асинхроните ги предпочитат заради по-голямата надежност и липсата на четки. Изглежда инвертора не е никакъв проблем в случая.
Tool - Fear Inoculum

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook