на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- naseto1969
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 13.07.2008
- Местоположение: pamplona. espana
- Пол: Мъж
- Кара: 525 d a
- Мечтае да кара: 535 d
- Детайли за колата: 525 d с чип
на какви градуси се ползва климатроника през лятото
здравейте колеги, имам малко дете и не мога да разбера как да има една нормална температура в купето. настройвам климатроника на 23-24 градуса и след това намалям вентилатора ,но на дьлаг пьт температурата в купето е ниска, след това се принуждавам да го изключа и става топло, после пак го включвам , и така , ама е една играчка и не е готино. незнам проблем ли имам или не знам как да го ползвам. моля споделете мнения вие как го използвате .
- marin_rangelov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Мечтае да кара: e60 M5
- Детайли за колата: M пакет
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
колега нямаш проблем.Просто трябва да го настройш на такава температура каквото на теб да тие комфортно.На мен лично на 19 градуса ми е перфекно,доколкото до детето мисля че би трябвало да го настройш на стайна температура около 22-23 градуса.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Аз го ползвам на 20 или 22, но по често пътувам сам. Според мен не трябва да е много разликата между външната и зададената температура. И все пак ти трябва да си пробваш как ще е най добре 


- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
И аз съм с малко дете.На дълъг път го нагласям на 22-23 градуса и минимум вентилатор.След като е охладило купето го обръщам на ауто,и затварям всички врътки от духалките.Остават само в краката и пред прозореца.Но когато си на ауто не се усеща.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





- emil_dobrev
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 11.06.2011
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525 TDS 97'
- Мечтае да кара: BMW X6 M G-POWER v10 RS
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Зависи колко е топло навън,между 19 и 21 градуса го държа.Аз също съм с дете.
- Ivo Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 5er-Reihe
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Ето едно доста полезно мнение на mad_presley:
1.Когато колата е била спряна на слънце, всички ламарини и пластмаси са нагрети много и дори и да нагласите на 27*С, климатикът ще духа на максимум, докато не се охлади интериора и всичко около датчиците за вътрешна температура.
2.При нагласяне на Т примерно 24*С и каране на дълъг път в слънчево време, изключете средните духалки.В колата има множество датчици, които мерят къде е най-висока температурата и си наглася от къде да духа.Таблото е почти винаги под преки слънчеви лъчи и обикновенно духа през средните и тези на челното стъкло.В опита си климатроника да охлади средната част на автомобила, започва да духа през средните въздух с Т 7-12*С, а се сещате, че вие сте точно срещу тях и за това ви се струва, че в колата е прекалено студено, но всъщност е студено само пред вас.
3.Пускайте климатроника на AUTO само в началото, за около 2-3мин на 22*С, докато започне да намалява вентилатора.Когато вентилатора стигне средно положение си нагласете да духа само на предното стъкло и в краката и оставете вентилатора на средно положение.Нагласете температурата на 25*С, за да може около предните седалки да е ~22-24*С.
4.Не очаквайте при градско каране, когато се слиза и качва в колата често, климатроника да ви поддържа еднаква температура.Климатроника е перфектен при дълъг път или поне 30мин да не се отварят врати и прозорци.
Всичко от Т2 и Т3 мога да ви го обясня лесно смилаемо така:Ако сте в една стая с климатик, независимо че температурата в стаята е нормална, ако застанете точно под климатика, ще е доста по-студено, от колкото в края на стаята, където Т ще е в рамките на комфорта.
Също така, 22-23*С си е ниска температура, при положение, че стоите неподвижно и сте с леко лятно облекло тип джапанки, шорти и потник
При мен климатика си работи абсолютно перфектно, като единственият кусур според мен е, че не се включва автоматично според зададената температура.Например да си го наглася на 22*С и ако в купето е по-топло, да се включва компресора сам.Това не мога да разбера защо е така, но явно така са решили Баварските инДжИнерИ
Опитах се да обясня всичко без технически термини, за да е лесно за разбиране, ако някой не е разбрал нещо, да пита
1.Когато колата е била спряна на слънце, всички ламарини и пластмаси са нагрети много и дори и да нагласите на 27*С, климатикът ще духа на максимум, докато не се охлади интериора и всичко около датчиците за вътрешна температура.
2.При нагласяне на Т примерно 24*С и каране на дълъг път в слънчево време, изключете средните духалки.В колата има множество датчици, които мерят къде е най-висока температурата и си наглася от къде да духа.Таблото е почти винаги под преки слънчеви лъчи и обикновенно духа през средните и тези на челното стъкло.В опита си климатроника да охлади средната част на автомобила, започва да духа през средните въздух с Т 7-12*С, а се сещате, че вие сте точно срещу тях и за това ви се струва, че в колата е прекалено студено, но всъщност е студено само пред вас.
3.Пускайте климатроника на AUTO само в началото, за около 2-3мин на 22*С, докато започне да намалява вентилатора.Когато вентилатора стигне средно положение си нагласете да духа само на предното стъкло и в краката и оставете вентилатора на средно положение.Нагласете температурата на 25*С, за да може около предните седалки да е ~22-24*С.
4.Не очаквайте при градско каране, когато се слиза и качва в колата често, климатроника да ви поддържа еднаква температура.Климатроника е перфектен при дълъг път или поне 30мин да не се отварят врати и прозорци.
Всичко от Т2 и Т3 мога да ви го обясня лесно смилаемо така:Ако сте в една стая с климатик, независимо че температурата в стаята е нормална, ако застанете точно под климатика, ще е доста по-студено, от колкото в края на стаята, където Т ще е в рамките на комфорта.
Също така, 22-23*С си е ниска температура, при положение, че стоите неподвижно и сте с леко лятно облекло тип джапанки, шорти и потник

При мен климатика си работи абсолютно перфектно, като единственият кусур според мен е, че не се включва автоматично според зададената температура.Например да си го наглася на 22*С и ако в купето е по-топло, да се включва компресора сам.Това не мога да разбера защо е така, но явно така са решили Баварските инДжИнерИ

Опитах се да обясня всичко без технически термини, за да е лесно за разбиране, ако някой не е разбрал нещо, да пита

Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Аз имам същия казус и осъзнах, че наистина температурата при мен въобще не е тази при детето.
1. Безкрайно важно е да се затъмни при детето, ако ще и с най-елементарните щорички на вендуза. Така не го грее директно слънцето и вече потенето зависи от температурата.
2. Ако намаля духалките на 1 например, детето започва да се поти, защото при мен е ОК, а при него нищо не стига и става жега. Така че духалките трябва да са винаги на поне половината.
3. Винаги на дълъг път слагам температурната врътка на максимално червено.
Ако не се играе с врътките и се даде възможност на климатроника да си постигне температурата, после при поддържането проблеми с децата няма. Опасно е да се излагат на прекомерна жега само и само да ти предпазим от настиване. Години ми трябваха да го разбера
1. Безкрайно важно е да се затъмни при детето, ако ще и с най-елементарните щорички на вендуза. Така не го грее директно слънцето и вече потенето зависи от температурата.
2. Ако намаля духалките на 1 например, детето започва да се поти, защото при мен е ОК, а при него нищо не стига и става жега. Така че духалките трябва да са винаги на поне половината.
3. Винаги на дълъг път слагам температурната врътка на максимално червено.
Ако не се играе с врътките и се даде възможност на климатроника да си постигне температурата, после при поддържането проблеми с децата няма. Опасно е да се излагат на прекомерна жега само и само да ти предпазим от настиване. Години ми трябваха да го разбера

- t.i.p
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39
- Детайли за колата: 520i
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
колега най добре е на 22 градуса според мен
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Аз пък правя следните простички неща и се чувствам перфектно когато е включен климатика:
1. Без значение температурата на която е настроен, климатика ми винаги е на АУТО;
2. Когато вляза в колата и я е много напекло, първо отварям прозорците за около минута така, че вентилатора да изтласка горещия въздух навън и след това пускам климатика. По този начин много по-бързо постига зададената му температура;
3. И най-важното според мен е лятото всички духалки да са насочени максимално нагоре към тавана (и надолу през зимата). Така възползвайки се от елементарните закони на физиката, топлия въздух да се качва нагоре, а студения да слиза надолу се постига оптимално разпределение на температурата в купето, по-комфортно е и не ти духа по никои части на тялото.
1. Без значение температурата на която е настроен, климатика ми винаги е на АУТО;
2. Когато вляза в колата и я е много напекло, първо отварям прозорците за около минута така, че вентилатора да изтласка горещия въздух навън и след това пускам климатика. По този начин много по-бързо постига зададената му температура;
3. И най-важното според мен е лятото всички духалки да са насочени максимално нагоре към тавана (и надолу през зимата). Така възползвайки се от елементарните закони на физиката, топлия въздух да се качва нагоре, а студения да слиза надолу се постига оптимално разпределение на температурата в купето, по-комфортно е и не ти духа по никои части на тялото.
- Ivo Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 5er-Reihe
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Да, и аз винаги отварям първо шибедаха и прозорците ако е останала на слънце колата и натискам копчето макс. Лошото е, че черната кожа е като акумулираща печка 

- milenskia525
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 2.11.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
аз го държа на 22-23,а извън града понякога и на 24 и си натискам ауто и ми е много гот 

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
мад пресли има страхотни мнения... ама тва е абсолютно непотребно...
излиза както сам е казал, че на късо и градско едва ли не не се ползва климата, щото не знам какво си... а това не е така...
просто е... влизаш, слагаш едни градуси под 20, пускаш средните духалки само... ако си сам, към тебе, и регулираш вентилатора... ако има и отзад някой, по-силен вентилатор, и покрай тебе и назад... говориш си с пасажерите добре ли им е, зле ли им е
да охлаждам предния джам и таблото не виждам никакъв смисъл... при краката студеното ходи само, а и циркулацията май е оттам...
с две думи, не виждам смисъл да охладя цялата кола до температурата, която искам... то може, ама на 3-то подземно ниво в мола...
това ползване не е баш климатроник
... ама така съм свикнал от е-30-ката... а тя е абсолютно черна...
с децата положението е кофти... ако могат да си кажат как им е, добре... ако не, някой друг трябва да преценява...
излиза както сам е казал, че на късо и градско едва ли не не се ползва климата, щото не знам какво си... а това не е така...
просто е... влизаш, слагаш едни градуси под 20, пускаш средните духалки само... ако си сам, към тебе, и регулираш вентилатора... ако има и отзад някой, по-силен вентилатор, и покрай тебе и назад... говориш си с пасажерите добре ли им е, зле ли им е

да охлаждам предния джам и таблото не виждам никакъв смисъл... при краката студеното ходи само, а и циркулацията май е оттам...
с две думи, не виждам смисъл да охладя цялата кола до температурата, която искам... то може, ама на 3-то подземно ниво в мола...
това ползване не е баш климатроник

с децата положението е кофти... ако могат да си кажат как им е, добре... ако не, някой друг трябва да преценява...
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
naseto1969 написа:здравейте колеги, имам малко дете и не мога да разбера как да има една нормална температура в купето. настройвам климатроника на 23-24 градуса и след това намалям вентилатора ,но на дьлаг пьт температурата в купето е ниска, след това се принуждавам да го изключа и става топло, после пак го включвам , и така , ама е една играчка и не е готино. незнам проблем ли имам или не знам как да го ползвам. моля споделете мнения вие как го използвате .
Ако искаш да ползваш климатроник! нагласяш си Т на колкото ти е приятно , включваш на АУТО и духалките да духат във всички положения- прозорец, лице и крака, врътката на средната конзола (отпред на таблото) я слагаш по средата м/у червено и синьо, ако не е на АУТО ползваш системата като обикновен климатик! Другото е диндири миндири!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- kamendc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Колега, и аз съм с дете, то се вози само отзад и жената вика, че ставало студено като е на 20 климатроника, та го слагам на 22. Духалките не ги изключвам, но ги насочвам нагоре всичките, защото иначе ми духа студ право в лицето.
Вентилатора в началото на ауто, а след това на 3-4 чертички на дълъг път, а посоката (горе, долу, стъкло) само на ауто.
Така всички в колата и отпред и отзад се чувстваме добре.
Вентилатора в началото на ауто, а след това на 3-4 чертички на дълъг път, а посоката (горе, долу, стъкло) само на ауто.
Така всички в колата и отпред и отзад се чувстваме добре.
- sashozmeq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: София/Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i Touring
- Мечтае да кара: BMW
Re: на какви градуси се ползва климатроника през лятото
Аз го държа винаги на Auto. Така, след като охлади, си духа винаги от горните духалки. Незнам до колко е прав колегата, който обясни за напичането на таблото и множеството датчици, но според мен причината е друга. Идеята да духа студеното отгоре е, че студеният въздух пада надолу а топлият се вдига нагоре. Така се получава по равномерна температура в колата. Затова съвета ми е да се пуснат духалките да духат нагоре и климатроника да е на Auto (22-23 градуса за мен е ОК). За интензивността на студения въздух да се използва врътката на централната духалка.
Никога не карай по-бързо, от колкото твоят ангел-хранител може да лети.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани