клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Вчера четох в един форум, че имало някакъв клапан (vortex oil separator) който регулира налягането в турбото и имал заводски проблем. Нещо не регулира добре налягането на маслото в турбото, а от там протича и масло от турбото влиза в катализаторите и скапва и двете. В сервизната книжка на моето 525d - 2002год. пише за ремонт на турбото и катализаторите, което си мисля че е заради този клапан (пише че струва 44$ от BMW).
Та мисълта ми е, как да проверя дали са сменили и този клапан и въобще вие запознати ли сте с това ?
Че като видях колко пари е дал предния собственик за ремонта, не ми се иска и аз да ги давам ако може особенно да се избегнат със смяната на тази част
прикачил съм и снимка на въпросната част - от едната страна е старата която е слагана заводски а от другата е новата, която се продава след като са разбрали за проблема
Та мисълта ми е, как да проверя дали са сменили и този клапан и въобще вие запознати ли сте с това ?
Че като видях колко пари е дал предния собственик за ремонта, не ми се иска и аз да ги давам ако може особенно да се избегнат със смяната на тази част

прикачил съм и снимка на въпросната част - от едната страна е старата която е слагана заводски а от другата е новата, която се продава след като са разбрали за проблема
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
viewtopic.php?f=35&t=113348&start=105
Ето колега, чети! Има още много по темата в търсачката.
Ето колега, чети! Има още много по темата в търсачката.

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
колега, това което си показъл на снимката е клапан за картерните газове. няма общо с налягането на маслото в турбото. препоръчително е да го смениш, ако не е сменян отдавна.
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
благодаря за отговорите, сега ще прегледам какво има писано.
Иначе по другите форуми като гледах, тази част я дават основно отговорна за развалянето на турбото при дизелите.
Иначе по другите форуми като гледах, тази част я дават основно отговорна за развалянето на турбото при дизелите.
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Смених си го това филтърче заедно с кутията.
. Като го свалих бяха 1:1 като новото, но преди да взема колата е сменяно турбото и катализаторита така че сигурно тогава са сменили и този филтър. Взех го за 95лв от Дару кар.. Проверих си и маслото на скоростната кутия, пише си Lifetime. До колкото разбрах кутията е херметически затворена и затова не се сменя маслото. И така.. другия път ще сменям само филтъра.
Благодаря за инфото.

Благодаря за инфото.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Ръчка ли си или автомат? И на двете се сменя маслото, нищо че го дават да не се сменя 


- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Автомат, но на кутията изришно си пише да не се сменя, само по изключение ако се прави ремонт на кутията и то в БМВ сервиз. То ако е херметически затворено и е със специално масло не виждам защо да се сменя, на практика там не попадат никакви въшни неща - газове, влага, боклуци и т.н. Аз и на другите коли, които съм карал също не съм сменял масло на кутията. Само ако тече от някъде тогава се долива.
- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
а дали са ти го сменили в дару ?:)
смени го целия сложи от другия модел на 224 пласмасовия 1 кам 1 са
смени го целия сложи от другия модел на 224 пласмасовия 1 кам 1 са
Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
g_ishkitiev написа:Автомат, но на кутията изришно си пише да не се сменя, само по изключение ако се прави ремонт на кутията и то в БМВ сервиз. То ако е херметически затворено и е със специално масло не виждам защо да се сменя, на практика там не попадат никакви въшни неща - газове, влага, боклуци и т.н. Аз и на другите коли, които съм карал също не съм сменял масло на кутията. Само ако тече от някъде тогава се долива.
Колега има доста теми за смяната на маслото, потърси в търсачката. Маслото го дават лайфтайм но колко е този живот? Ти си знаеш но автомата е скъп за ремонт.

- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Знам че е скъпо за ремонт, ама мисля да им се доверя на тия от BMW и да не го сменям. Досега съм имал 3 коли, все над 10год. и никога не съм барал масло на скоростна кутия, а тази е на 9год.
Освен BMW-то карам и едно Padjero 2.8tdi 97-ма година. Също не съм му сменил маслото, а вече е 14 годишна.. То даже като гледам колко неща трябва да се обслужват на BMW-то излиза, че паджерото е 2 пъти по-ефтино за подръжка. За 2 години и 30 000км. на това паджеро съм му сменял само масло,филтри и 2 биалетки за 30лв.
Отделно аз и от скоро имам BMW, но забелязвам че много често се спекулира с това "трябва да смениш еди какво си, защото ако не го смениш ремонта е много по-скъп" и хората понеже са много наплашени от скъпи ремонти предпочитат постоянно да ръсят по 100-200 лева с надеждата, че няма да им се счупи нещо по-сериозно..
Баща ми има малък сервиз в къщи, сега не го ползва но преди е бил монтьор и донякъде ми е ясна психологията - дойде ли някой със скъпа кола и голям мерак да я подържа, монтьорите веднага му предлагат да се сменят куп неща (някой дори без да са изхабени, просто било хубаво да се сменят), отделно ако са калпави майсторите сменените части се чупят 2-3 по-бързо от колкото оригиналните. И понякога излиза така, че "изхабените" оригинални части издържат повече от новите.
Не искам да се заяждам или да казвам, че нещата които говорите нямат смисъл. Но и не ми се дават излишни пари само от любов към марката.
Извинявам се за оффтопика
Освен BMW-то карам и едно Padjero 2.8tdi 97-ма година. Също не съм му сменил маслото, а вече е 14 годишна.. То даже като гледам колко неща трябва да се обслужват на BMW-то излиза, че паджерото е 2 пъти по-ефтино за подръжка. За 2 години и 30 000км. на това паджеро съм му сменял само масло,филтри и 2 биалетки за 30лв.
Отделно аз и от скоро имам BMW, но забелязвам че много често се спекулира с това "трябва да смениш еди какво си, защото ако не го смениш ремонта е много по-скъп" и хората понеже са много наплашени от скъпи ремонти предпочитат постоянно да ръсят по 100-200 лева с надеждата, че няма да им се счупи нещо по-сериозно..
Баща ми има малък сервиз в къщи, сега не го ползва но преди е бил монтьор и донякъде ми е ясна психологията - дойде ли някой със скъпа кола и голям мерак да я подържа, монтьорите веднага му предлагат да се сменят куп неща (някой дори без да са изхабени, просто било хубаво да се сменят), отделно ако са калпави майсторите сменените части се чупят 2-3 по-бързо от колкото оригиналните. И понякога излиза така, че "изхабените" оригинални части издържат повече от новите.
Не искам да се заяждам или да казвам, че нещата които говорите нямат смисъл. Но и не ми се дават излишни пари само от любов към марката.
Извинявам се за оффтопика

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
g_ishkitiev написа:Знам че е скъпо за ремонт, ама мисля да им се доверя на тия от BMW и да не го сменям. Досега съм имал 3 коли, все над 10год. и никога не съм барал масло на скоростна кутия, а тази е на 9год.
Освен BMW-то карам и едно Padjero 2.8tdi 97-ма година. Също не съм му сменил маслото, а вече е 14 годишна.. То даже като гледам колко неща трябва да се обслужват на BMW-то излиза, че паджерото е 2 пъти по-ефтино за подръжка. За 2 години и 30 000км. на това паджеро съм му сменял само масло,филтри и 2 биалетки за 30лв.
Отделно аз и от скоро имам BMW, но забелязвам че много често се спекулира с това "трябва да смениш еди какво си, защото ако не го смениш ремонта е много по-скъп" и хората понеже са много наплашени от скъпи ремонти предпочитат постоянно да ръсят по 100-200 лева с надеждата, че няма да им се счупи нещо по-сериозно..
Баща ми има малък сервиз в къщи, сега не го ползва но преди е бил монтьор и донякъде ми е ясна психологията - дойде ли някой със скъпа кола и голям мерак да я подържа, монтьорите веднага му предлагат да се сменят куп неща (някой дори без да са изхабени, просто било хубаво да се сменят), отделно ако са калпави майсторите сменените части се чупят 2-3 по-бързо от колкото оригиналните. И понякога излиза така, че "изхабените" оригинални части издържат повече от новите.
Не искам да се заяждам или да казвам, че нещата които говорите нямат смисъл. Но и не ми се дават излишни пари само от любов към марката.
Извинявам се за оффтопика
Koлкото и да се извиняваш... пари ще даваш и ще плачеш после, че не си ги дал о време ама ще са тройно и четворно...



Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Поинтересувай се за Паджерото на колко километра изминати му се сменя масло диференциал ( че е специално и скъпо , пък и са два на брой ) и тогава помисли колко му е поддръжката . А иначе колегите кат гледам няма да изкарат и лев от това което пишат ами споделят исторически факти
, просто и логично. И не е чак толкоз скъпа поддръжката на БМВ аз съм имал две на брой ( скромно ) и съм установил че е най-евтината сравнявайки с още три други марки досега, факт , ама затова си чета и споделям опит да има смисъл всичкото това "общуване". Та иначе е обяснявано и какво имат предвид немците с това "доживотно" масло , нали не си го превеждаш дословно или просто така ти се иска. Няма начин брат това се отнася за тоя дет е купил чистак бърсак новичка колата , а не за теб след 9 години , съжалявам. 


- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Ами ако 50 000 км е много малък интервал, начесто си е...Цената на маслото за дифа на Паджерото е точно такава, колкото да ти сменят на БМВ то свещите и една бобина в официален дилър на БМВ.
Поддръжката на БМВ от нашия клас не е никак евтина, но говоря ако се купува само оригинални части..Тази тема сме я разисквали и преди...Има процедури при другите автомобили, които са в пъти по скъпи от на БМВ то.....Миналата седмица ми се наложи да сваля задна броня на един Туарег....
Поддръжката на БМВ от нашия клас не е никак евтина, но говоря ако се купува само оригинални части..Тази тема сме я разисквали и преди...Има процедури при другите автомобили, които са в пъти по скъпи от на БМВ то.....Миналата седмица ми се наложи да сваля задна броня на един Туарег....
- batebo_99
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 24.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525DA '03
- Мечтае да кара: Mempo
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
g_ishkitiev написа:Вчера четох в един форум, че имало някакъв клапан (vortex oil separator) който регулира налягането в турбото и имал заводски проблем. Нещо не регулира добре налягането на маслото в турбото, а от там протича и масло от турбото влиза в катализаторите и скапва и двете. В сервизната книжка на моето 525d - 2002год. пише за ремонт на турбото и катализаторите, което си мисля че е заради този клапан (пише че струва 44$ от BMW).
Та мисълта ми е, как да проверя дали са сменили и този клапан и въобще вие запознати ли сте с това ?
Че като видях колко пари е дал предния собственик за ремонта, не ми се иска и аз да ги давам ако може особенно да се избегнат със смяната на тази част
прикачил съм и снимка на въпросната част - от едната страна е старата която е слагана заводски а от другата е новата, която се продава след като са разбрали за проблема
Колега в новия филтър имаше ли текстилна част(както в стария) или е само пластмаса ?
Поздрави
Борислав
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: клапан за налягане на маслото в турбото ?! - 525d
Всичко си беше като стария, имаше текстилно филтърче. Едно синкаво.. Някъде из интернет бях мернал нов филтър, който е само от пластмасови части. На мястото на текстилното филтърче има нещо като пластмасов клапан, но на мен това ми дадоха. Незнам, съмнява ме да е старият филтър. Иначе на моята кола и е сменяно турбо, интеркулер и катализатори. Най-вероятно тогава са сменили и този филтър на картерните газове.
Аз тизи изцяло пластмасовия го гледах за Е46.
Аз тизи изцяло пластмасовия го гледах за Е46.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани