детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Проблемът ми е, че при движение постоянно се чува детонационно горене. Предполагам (за съжаление нямам възможност да го видя), че точно в този момент ъгъла на запалването се "връща", което веднага е съпроводено с липса на мощност. Общо взето теорията "уж е ясна" , възможните причини са:
- прекалено висока температура на двигателя
- неправилен момент на запалване
- неработещи датчици за детонационно горене
- неоптимална гориво въздушна смес (бедна)
- и други като намалена горивна камера, нагар по бутала, клапани и т.н., които на този етап ги иключвам при мен
На практика (както винаги) нещата стоят малко по - иначе (поне при мен).
Прегряване на двигателя е изключено - всичко е ново. Стрелката на температура стои винаги стабилно на 12 часа. Температурата на двигателя четена през програма за диагностика показва 88 - 90 градуса. Термостата е на 88 градуса - мога да заключа, че всичко е нормално.
Гориво - въздушна смес - гледам (меря) ламбда сондата напрежението подскача между 0.5 и 4.5 Волта, няма записана грешка - общо взето и тук нещата изглеждат нормални. Единствено не мога да кажа, дали сондата работи достатъчно бързо. Другото, което не знам е доколко една мудна сонда може да се отрази на горенето и да започнат да се чуват детонации. Температурата на засмуканият въздух се движи около 50 градуса - общо взето нормално. Смених за проба масметъра - промяна никаква "аванса" продължава да си чука - явно не е и от него.
Датчици за детонационно горене - гледам ги през диагностичната програма - напреженията и на двата се менят постоянно - уж би трябвало да е признак, че работят. Това, което ме учудва е, че дори и на празен ход "хващат" детонационно горене?
Момент на запалване - тука общо взето вече не съм сигурен, дали всичко е наред. През диагностичната програма излизат стойности, които нямат нищо общо с действителноста - около 40 грасуа на празен ход. От друга страна, ако приема, че всичко останало е наред, остава наистина ъгъла на запалването да е доста голям (не вярвам 40 градуса, но доста повече от 10 градуса) за да се чуват през цялото време детонации?
Някой имал ли е подобен проблем? Трагичното е, че дори и с 100 октанов бензин, аванса продължава да се чува (доста по слабо отколото с 95), което общо взето не е нормално.
- прекалено висока температура на двигателя
- неправилен момент на запалване
- неработещи датчици за детонационно горене
- неоптимална гориво въздушна смес (бедна)
- и други като намалена горивна камера, нагар по бутала, клапани и т.н., които на този етап ги иключвам при мен
На практика (както винаги) нещата стоят малко по - иначе (поне при мен).
Прегряване на двигателя е изключено - всичко е ново. Стрелката на температура стои винаги стабилно на 12 часа. Температурата на двигателя четена през програма за диагностика показва 88 - 90 градуса. Термостата е на 88 градуса - мога да заключа, че всичко е нормално.
Гориво - въздушна смес - гледам (меря) ламбда сондата напрежението подскача между 0.5 и 4.5 Волта, няма записана грешка - общо взето и тук нещата изглеждат нормални. Единствено не мога да кажа, дали сондата работи достатъчно бързо. Другото, което не знам е доколко една мудна сонда може да се отрази на горенето и да започнат да се чуват детонации. Температурата на засмуканият въздух се движи около 50 градуса - общо взето нормално. Смених за проба масметъра - промяна никаква "аванса" продължава да си чука - явно не е и от него.
Датчици за детонационно горене - гледам ги през диагностичната програма - напреженията и на двата се менят постоянно - уж би трябвало да е признак, че работят. Това, което ме учудва е, че дори и на празен ход "хващат" детонационно горене?
Момент на запалване - тука общо взето вече не съм сигурен, дали всичко е наред. През диагностичната програма излизат стойности, които нямат нищо общо с действителноста - около 40 грасуа на празен ход. От друга страна, ако приема, че всичко останало е наред, остава наистина ъгъла на запалването да е доста голям (не вярвам 40 градуса, но доста повече от 10 градуса) за да се чуват през цялото време детонации?
Някой имал ли е подобен проблем? Трагичното е, че дори и с 100 октанов бензин, аванса продължава да се чува (доста по слабо отколото с 95), което общо взето не е нормално.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Ами ако може да се вярва на диагностиката, то следва проблема ти да се дължи на прекаления аванс. Но това трябва да кажат колегите, запознати и ползващи такива програми, аз хабер си нямам. Другото, което ти спомена като теоретична причина за детонационно горене е намалан обем на горивните камери, което може да е следствие от шлайф на главата. Но то проблема няма да се появи ей така, ами ще е от самото начало. Така че аз залагам на аванса. За ламбдата - виж темата на metodi80 за направата на ламбда тестер, за да се ориентираш колко бързо сработва една изправна сонда.
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Наистина ли ламбдасондата ти дава 4,5 волта?!?
Защо изключваш намалената горивна камера? Възможно ли е някой от предишните собственици да е шлайфал главата или блока и пак да е сложил нормална гарнитура?
Защо не пробваш да сложиш газова или метанова уредба? Ако горивната ти камера наистина е по-малка е възможно колата ти да върви повече отколкото на бензин.
Защо изключваш намалената горивна камера? Възможно ли е някой от предишните собственици да е шлайфал главата или блока и пак да е сложил нормална гарнитура?
Защо не пробваш да сложиш газова или метанова уредба? Ако горивната ти камера наистина е по-малка е възможно колата ти да върви повече отколкото на бензин.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Шефе, честно казано някакво вътрешно чувство ми казва, че вероятноста да е той не е малка.
Проблемът е, че не го записва. А като го откача от буксата, колата пали и върви по - съвсем друг начин.
А като за капак, тези детонации и липсата на мощност (обикновено до към 3000 об/мин) не са постоянни. т.е. има дни, в които мотора работи много добре, има си и кофти дни, в които наистина се усеща липса на мощност.
Единственото нещо, което съм забелязал е, че ако оставя колата няколко дена (беше просто случайност, всеки ден ми трябва кола) първите 40 - 50 км всичко е наред и мотора си има пълната мощност.
Иначе за другото - мотора не отварян преди мен, както и аз самият не съм отварял. Затова и изключвам намалена горивна камера и т.н.
Проблемът е, че не го записва. А като го откача от буксата, колата пали и върви по - съвсем друг начин.
А като за капак, тези детонации и липсата на мощност (обикновено до към 3000 об/мин) не са постоянни. т.е. има дни, в които мотора работи много добре, има си и кофти дни, в които наистина се усеща липса на мощност.
Единственото нещо, което съм забелязал е, че ако оставя колата няколко дена (беше просто случайност, всеки ден ми трябва кола) първите 40 - 50 км всичко е наред и мотора си има пълната мощност.
Иначе за другото - мотора не отварян преди мен, както и аз самият не съм отварял. Затова и изключвам намалена горивна камера и т.н.
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Разгледах темата за проверка на ламбдасонди и разбрах, че сондите са поне три типа, а не само два, както си мислех досега и тези 4,5волта са си напълно нормални. Изказах се малко неподготвен - сори.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
@2bar, преди дни колега се оплака, че понякога като спре и колата гасне, после върти много докато запали, пука, тряска. Запали ли всичко е ок. До следващия път. Пратих го при Сами в Ст. Загора, той му смени датчика и всичко е ок. Оказва се, че кабелчетата са прекъснати и понякога прави контакт, понякога не. Това ме навежда на мисълта, че може и при теб да има подобен проблем. А като го откачиш ЕКУто приема, че въобще не работи датчика и минава в авариен режим. Колкото да се прибереш
Така че огледай внимателно кабелчето на датчика.


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Според мен ако е датчик на колянов вал, би трябвало да гасне, понеже няма как Мотроника да познае в какво състояние е мотора (ГМТ ДМТ и разни други).
Реално моито премеждия с този датчик показват единствено и само едно - прекъснат кабел = колата не пали, или работи до време докато не изгасне, и после мъчно палене.
Реално моито премеждия с този датчик показват единствено и само едно - прекъснат кабел = колата не пали, или работи до време докато не изгасне, и после мъчно палене.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
_65536_kb_sec_ написа:прекъснат кабел = колата не пали, или работи до време докато не изгасне, и после мъчно палене.

Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
@2bar написа: Момент на запалване - През диагностичната програма излизат стойности, които нямат нищо общо с действителноста - около 40 грасуа на празен ход. От друга страна, ако приема, че всичко останало е наред, остава наистина ъгъла на запалването да е доста голям (не вярвам 40 градуса, но доста повече от 10 градуса) за да се чуват през цялото време детонации?
Запалителната система сименс ли е?Като подадеш газ ъгъла на запалване първо пада и после се вдига на високи обороти или стои винаги така?
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
@vespres,
сиеменс е. познато ли ти е? ъгълът само на контакт (без мотора да работи) ми го показва около 28 градуса. Като запали отива на около 42 градуса, което прави около 14 градуса, което е малко много ама от друга страна не е кой знае колко много. Само не знам, доколко тези стойности са верни.
Иначе на празен ход както казах отчита около 42 градуса и като подавам газ започва да пада, вместо да се увеличава?!. В движение не съм го гледал - програмата малко бавно опреснява стойностите а и след определена скорост на движение се прекъсва връзката.
сиеменс е. познато ли ти е? ъгълът само на контакт (без мотора да работи) ми го показва около 28 градуса. Като запали отива на около 42 градуса, което прави около 14 градуса, което е малко много ама от друга страна не е кой знае колко много. Само не знам, доколко тези стойности са верни.
Иначе на празен ход както казах отчита около 42 градуса и като подавам газ започва да пада, вместо да се увеличава?!. В движение не съм го гледал - програмата малко бавно опреснява стойностите а и след определена скорост на движение се прекъсва връзката.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Колега, 42 градуса ми се чини доста
Моята съм я направил на празен 19

Моята съм я направил на празен 19
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
адаш, аз бих казал, че е направо невъзможно. колебая се между бъгава програма или по някакъв начин скапан датчик. затова и питам, ако някой е имал подобен случай. защото ако е бъгава програма и запалването е наред остава бедна смес.
много сложно да я закачат колата....те тея направо са построили комунизма, с час, записване и т.н. трябва цял ден да взема отпуска за 10 мин работа....
много сложно да я закачат колата....те тея направо са построили комунизма, с час, записване и т.н. трябва цял ден да взема отпуска за 10 мин работа....
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
Валовете на белези ли са си все още?Ако не си ги гледал(сигурно не си щом не е отварян мотора при теб) според мен трябва от там да тръгнеш и тогава да търсиш друга причина ако се наложи.
Re: детонационно горене M50B20(TÜ). Причини?
това е според мен почти невъзможно. и все пак ако се разминават винаги ще работи зле, а както съм писал има дни, в които си работи повече от добре.
започвам да си мисля, че самата програма е бъгната и стойностите, които излизат нямат нищо общо с действителноста.
започвам да си мисля, че самата програма е бъгната и стойностите, които излизат нямат нищо общо с действителноста.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани