Проблем с турбото на тдс при влажно време...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Проблем с турбото на тдс при влажно време...
Здравейте колеги,
Колата е масовия 525 тдс 97'. В някоя от старите си теми съм писал за този проблем , но до сега ми се е случвал особено рядко и само бегло съм споменал за кво става дума. Нека да обясня точно какво се случва:
В сухо време колата си върви прекрасно, няма никакви проблеми. Но когато завали или мина през силен дъжд, педала на газта започва да ми се "губи"- т.е. - натиснат е до долу но колата е почти умряла. До днес проблема се е проявявал само с най-големите дъждове но днес още със запалването и се държеше по гореописаният начин. Предполагам, че е турбото , защото при поддържане на оборотите около 2000 големия маркуч който идва от турбото и влиза в колекторите, трябва осезаемо да се надува и имам горе долу представа какви атмосфери прави когато двигателя е сух. А днес почти не надуваше.
Това което мога да дам като допълнителна информация е :
-МАП сензора е ок, маркучето под колектора е чисто. при подържане на 2000 оборота, сензора отчита около 1100 hPa. Което ми е чудно как става ,защото би трябвавало в колектора да има по малко налягане а съм го мерил в нормална работа и дава същите стойности.
Имам още 2 грешки в ДДЕ , не знам дали имат отношение към проблема но аз да си кажа :
- грешка за отклонения на началния ъгъл на впръскване на гориво - мърдали са ми плочката заради износена верига. винаги я е имало тази грешка, така че предполагам няма отношение към текущия проблем.
- АГР отклонение - запушил съм агр, винаги я дава, също мисля че не би трябвало да вляе.
И една грешка в Instrument cluster :
22 Roadspeed signal (speedo-A).
Тази съм я виждал от време на време, нищо не ми говори. Но в момента е активна...
Това е което съм проверил на този етап. Всякакви идеи и съвети са повече от добре дошли, че не искам да се хукна по сервизи , просто от ся ги чувам как ше въздишат тежко и ще цъкат и ще ми обеснят че турбото ми е заминало. А аз съм почти сигурен че като изсъхне колата, няма да има такъв проблем.
Колата е масовия 525 тдс 97'. В някоя от старите си теми съм писал за този проблем , но до сега ми се е случвал особено рядко и само бегло съм споменал за кво става дума. Нека да обясня точно какво се случва:
В сухо време колата си върви прекрасно, няма никакви проблеми. Но когато завали или мина през силен дъжд, педала на газта започва да ми се "губи"- т.е. - натиснат е до долу но колата е почти умряла. До днес проблема се е проявявал само с най-големите дъждове но днес още със запалването и се държеше по гореописаният начин. Предполагам, че е турбото , защото при поддържане на оборотите около 2000 големия маркуч който идва от турбото и влиза в колекторите, трябва осезаемо да се надува и имам горе долу представа какви атмосфери прави когато двигателя е сух. А днес почти не надуваше.
Това което мога да дам като допълнителна информация е :
-МАП сензора е ок, маркучето под колектора е чисто. при подържане на 2000 оборота, сензора отчита около 1100 hPa. Което ми е чудно как става ,защото би трябвавало в колектора да има по малко налягане а съм го мерил в нормална работа и дава същите стойности.
Имам още 2 грешки в ДДЕ , не знам дали имат отношение към проблема но аз да си кажа :
- грешка за отклонения на началния ъгъл на впръскване на гориво - мърдали са ми плочката заради износена верига. винаги я е имало тази грешка, така че предполагам няма отношение към текущия проблем.
- АГР отклонение - запушил съм агр, винаги я дава, също мисля че не би трябвало да вляе.
И една грешка в Instrument cluster :
22 Roadspeed signal (speedo-A).
Тази съм я виждал от време на време, нищо не ми говори. Но в момента е активна...
Това е което съм проверил на този етап. Всякакви идеи и съвети са повече от добре дошли, че не искам да се хукна по сервизи , просто от ся ги чувам как ше въздишат тежко и ще цъкат и ще ми обеснят че турбото ми е заминало. А аз съм почти сигурен че като изсъхне колата, няма да има такъв проблем.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...
Оказа се, че нищо му няма на турбото, проблема е в дебитомера. С откачен такъв, колата си набира мудно, но линейно и поне набира. В момента който го закача, става пълен мъртвец, както обясних.
Заглавието на темата и предишния ми пост са малко подвеждащи в светлината на последните тестове, но след като разнищя проблема и го оправя, ще опиша всичко и ще оправя заглавието за да може други колеги които имат подобни проблеми да знаят къде да гледат.
Заглавието на темата и предишния ми пост са малко подвеждащи в светлината на последните тестове, но след като разнищя проблема и го оправя, ще опиша всичко и ще оправя заглавието за да може други колеги които имат подобни проблеми да знаят къде да гледат.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с дебитомер на тдс при влажно време...
Така, нека да си приключа сам темата и модераторите да решат дали ще я трият или ще остане като инфорамация за поколенията неопитни колеги като мен 
Изчистих дебитомера, видимо не беше мръсен, но след това лъсна направо. Ефект - нулев. Колата беше все същия мъртвец. И тогава реших за тест да сложа стария си дебитомер. Изчистих го хубавичко , беше много мръсен, и той лъсна и познайте - колата литна.
И да обобщя - стария дебитомер беше пиербърг(нов е 400 лв) . Навремето, преди около 2 години, по ред причини не си го изчистих а директно го замених със друг
, някаква куча марка, закупен за 250 лв от колегата милен , от пловдив. Неговия работеше горе-долу кореткно. В смисъл, колата не беше толкова динамична колкото с оригиналния си дебитомер, но не беше и като без дебитомер. Но новия дебитомер имаше гадния навик да се ебава във влажно време и след като изсъхне колата - да се оправя. Понякога това отнемаше 15 минути в движение, друг път 1 час на слънце. Но както вече казах, до този момент, вече 3 дена, тотално беше сдал багажа, макар че видимо беше чист а времето - вече сухо. Изключвам варианта да е бил неправилно сложен или кабелите да са ми били проблемни , защото ако беше така , дори и със изчистения ми стар дебитомер колата щеше да се държи по същия начин. а и вече ги съм ги качвал и свалял сигурно за 4ти път , за тестове...
Искам да подчертая, че нямам нищо против колегата милен. Пито - платено. Също така съм сигурен, че е продал на много други колеги от тези дебитомери и те до ден днешен си работят. Но мен тва не ме грее, защото този очевидно не работи. А и всички знаем кво е ОЕМ и кво е афтърмаркет и разликите между тях....
А и конкретно за тези евтини дебитомери , много колеги с които съм говорил в последствие споделиха мнение, че не стават. не съм разпитвал откъде знаят или защо мислят така но явно се оказаха прави.

Изчистих дебитомера, видимо не беше мръсен, но след това лъсна направо. Ефект - нулев. Колата беше все същия мъртвец. И тогава реших за тест да сложа стария си дебитомер. Изчистих го хубавичко , беше много мръсен, и той лъсна и познайте - колата литна.
И да обобщя - стария дебитомер беше пиербърг(нов е 400 лв) . Навремето, преди около 2 години, по ред причини не си го изчистих а директно го замених със друг

Искам да подчертая, че нямам нищо против колегата милен. Пито - платено. Също така съм сигурен, че е продал на много други колеги от тези дебитомери и те до ден днешен си работят. Но мен тва не ме грее, защото този очевидно не работи. А и всички знаем кво е ОЕМ и кво е афтърмаркет и разликите между тях....
А и конкретно за тези евтини дебитомери , много колеги с които съм говорил в последствие споделиха мнение, че не стават. не съм разпитвал откъде знаят или защо мислят така но явно се оказаха прави.
- D.Pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 19.07.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...
Грешката за ъгъла на впръскване не е от плочката , а от самата помпа като цяла/демек веригите/ виж и живите данни ъгъла на впръскване трябва да е около 2.5 до 3 градуса, при теб сигурно е над 5градуса за да ти дава грешка. Трябва да се върне малко помпата, би трябвало мотора да работи по тихо след това!!!
Все пак това са само предположения виж и преди всичко живите данни, НЕ на плочката , а на помпата!!!!
Все пак това са само предположения виж и преди всичко живите данни, НЕ на плочката , а на помпата!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...
Да, колега, прав си, бутали са ъгъла на впръскване и той бяга и на живи данни, гледал съм го. За това и трака малко повече студена. но така я взех колата, маскирали са износен ангренаж и затруднен топъл старт. Не съм си играл да я настройвам защото освен студеното тракане, нямам други проблеми. топла върти с до секунда повече. студена пали от четвърт. Разхода ми е нормален. А и няколкото колеги дето са по- в час я гледаха, казаха, че помпата е бутана много читаво затова аз не съм я пипал. Същото казаха и в НН сервиз.
Разбира се , след като сменя ангренажа , ще настроя ъгъла на впръскване и тогава предполагам, че нещата ще си дойдат на мястото. Просто изцеждам още няколкото хиляди километри, т.е. - чакам затруднен топъл старт. знам че това е най-отчетливия признак...
Разбира се , след като сменя ангренажа , ще настроя ъгъла на впръскване и тогава предполагам, че нещата ще си дойдат на мястото. Просто изцеждам още няколкото хиляди километри, т.е. - чакам затруднен топъл старт. знам че това е най-отчетливия признак...
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани