Проблем с турбото на тдс при влажно време...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Проблем с турбото на тдс при влажно време...

Мнение от mmc » 03 Юли 2011, 10:27

Здравейте колеги,
Колата е масовия 525 тдс 97'. В някоя от старите си теми съм писал за този проблем , но до сега ми се е случвал особено рядко и само бегло съм споменал за кво става дума. Нека да обясня точно какво се случва:
В сухо време колата си върви прекрасно, няма никакви проблеми. Но когато завали или мина през силен дъжд, педала на газта започва да ми се "губи"- т.е. - натиснат е до долу но колата е почти умряла. До днес проблема се е проявявал само с най-големите дъждове но днес още със запалването и се държеше по гореописаният начин. Предполагам, че е турбото , защото при поддържане на оборотите около 2000 големия маркуч който идва от турбото и влиза в колекторите, трябва осезаемо да се надува и имам горе долу представа какви атмосфери прави когато двигателя е сух. А днес почти не надуваше.
Това което мога да дам като допълнителна информация е :
-МАП сензора е ок, маркучето под колектора е чисто. при подържане на 2000 оборота, сензора отчита около 1100 hPa. Което ми е чудно как става ,защото би трябвавало в колектора да има по малко налягане а съм го мерил в нормална работа и дава същите стойности.

Имам още 2 грешки в ДДЕ , не знам дали имат отношение към проблема но аз да си кажа :
- грешка за отклонения на началния ъгъл на впръскване на гориво - мърдали са ми плочката заради износена верига. винаги я е имало тази грешка, така че предполагам няма отношение към текущия проблем.
- АГР отклонение - запушил съм агр, винаги я дава, също мисля че не би трябвало да вляе.

И една грешка в Instrument cluster :
22 Roadspeed signal (speedo-A).

Тази съм я виждал от време на време, нищо не ми говори. Но в момента е активна...

Това е което съм проверил на този етап. Всякакви идеи и съвети са повече от добре дошли, че не искам да се хукна по сервизи , просто от ся ги чувам как ше въздишат тежко и ще цъкат и ще ми обеснят че турбото ми е заминало. А аз съм почти сигурен че като изсъхне колата, няма да има такъв проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...

Мнение от mmc » 03 Юли 2011, 18:53

Оказа се, че нищо му няма на турбото, проблема е в дебитомера. С откачен такъв, колата си набира мудно, но линейно и поне набира. В момента който го закача, става пълен мъртвец, както обясних.

Заглавието на темата и предишния ми пост са малко подвеждащи в светлината на последните тестове, но след като разнищя проблема и го оправя, ще опиша всичко и ще оправя заглавието за да може други колеги които имат подобни проблеми да знаят къде да гледат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Проблем с дебитомер на тдс при влажно време...

Мнение от mmc » 04 Юли 2011, 15:38

Така, нека да си приключа сам темата и модераторите да решат дали ще я трият или ще остане като инфорамация за поколенията неопитни колеги като мен :)

Изчистих дебитомера, видимо не беше мръсен, но след това лъсна направо. Ефект - нулев. Колата беше все същия мъртвец. И тогава реших за тест да сложа стария си дебитомер. Изчистих го хубавичко , беше много мръсен, и той лъсна и познайте - колата литна.

И да обобщя - стария дебитомер беше пиербърг(нов е 400 лв) . Навремето, преди около 2 години, по ред причини не си го изчистих а директно го замених със друг :dummy: , някаква куча марка, закупен за 250 лв от колегата милен , от пловдив. Неговия работеше горе-долу кореткно. В смисъл, колата не беше толкова динамична колкото с оригиналния си дебитомер, но не беше и като без дебитомер. Но новия дебитомер имаше гадния навик да се ебава във влажно време и след като изсъхне колата - да се оправя. Понякога това отнемаше 15 минути в движение, друг път 1 час на слънце. Но както вече казах, до този момент, вече 3 дена, тотално беше сдал багажа, макар че видимо беше чист а времето - вече сухо. Изключвам варианта да е бил неправилно сложен или кабелите да са ми били проблемни , защото ако беше така , дори и със изчистения ми стар дебитомер колата щеше да се държи по същия начин. а и вече ги съм ги качвал и свалял сигурно за 4ти път , за тестове...

Искам да подчертая, че нямам нищо против колегата милен. Пито - платено. Също така съм сигурен, че е продал на много други колеги от тези дебитомери и те до ден днешен си работят. Но мен тва не ме грее, защото този очевидно не работи. А и всички знаем кво е ОЕМ и кво е афтърмаркет и разликите между тях....
А и конкретно за тези евтини дебитомери , много колеги с които съм говорил в последствие споделиха мнение, че не стават. не съм разпитвал откъде знаят или защо мислят така но явно се оказаха прави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...

Мнение от D.Pavlov » 07 Юли 2011, 9:57

Грешката за ъгъла на впръскване не е от плочката , а от самата помпа като цяла/демек веригите/ виж и живите данни ъгъла на впръскване трябва да е около 2.5 до 3 градуса, при теб сигурно е над 5градуса за да ти дава грешка. Трябва да се върне малко помпата, би трябвало мотора да работи по тихо след това!!!
Все пак това са само предположения виж и преди всичко живите данни, НЕ на плочката , а на помпата!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 525 TDS '97

Re: Проблем с турбото на тдс при влажно време...

Мнение от mmc » 07 Юли 2011, 10:52

Да, колега, прав си, бутали са ъгъла на впръскване и той бяга и на живи данни, гледал съм го. За това и трака малко повече студена. но така я взех колата, маскирали са износен ангренаж и затруднен топъл старт. Не съм си играл да я настройвам защото освен студеното тракане, нямам други проблеми. топла върти с до секунда повече. студена пали от четвърт. Разхода ми е нормален. А и няколкото колеги дето са по- в час я гледаха, казаха, че помпата е бутана много читаво затова аз не съм я пипал. Същото казаха и в НН сервиз.

Разбира се , след като сменя ангренажа , ще настроя ъгъла на впръскване и тогава предполагам, че нещата ще си дойдат на мястото. Просто изцеждам още няколкото хиляди километри, т.е. - чакам затруднен топъл старт. знам че това е най-отчетливия признак...

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook