БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от steeN » 30 Юни 2011, 22:53

забравяте, че новите коли стават със все по-голям диаметър/широчина гуми И това увеличава контактното петно. така, че трудно да се сравнява поведението на пътя.
Последна промяна steeN на 30 Юни 2011, 22:54, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от blacksapphire » 30 Юни 2011, 22:54

8 :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Roman 1 » 30 Юни 2011, 22:54

павката написа:F10 с колко скорости е

F10 550i - 8 степенен ZF.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 30 Юни 2011, 22:54

Zagy написа:Май 7.

С 8 е с хидротрансофрматор . Мката е със 7м с двоен съединител .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Делян » 30 Юни 2011, 23:02

Мен ме кефи, баси войната турбо vs атмосверки и нютони vs обороти, на няколко фронта в няколко раздела :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от acho.rs » 30 Юни 2011, 23:04

:ok: От една година тоя спор измести - БМВ/Ауди и Йеска/двайска :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от steeN » 30 Юни 2011, 23:09

acho.rs написа:
според мен причината това да не се случи по-рано е елиминирането на лага до колкото е възможно. все пак bmw се опитват да правят коли с определени характеристики, не просто да вадят коне и икономия. исторически погледнато те много добре знаят как се правят турбо двигатели.

- прав си . Но тва исторически погледнато - ако визираш БМВ 2002 до колкото знам е имало доста проблеми с турбото и най-вече разхода на бензин и ... масло :lol:


мне точно, защото това е първи опит. има после и 7ца с турбо 745i с 4 литра двигател мисля ;) май не много известен факт. след това 335i - това не е паднало от небето според мен. това са били много тестове и r&d. като излезе останалите турбо мотори бяха като парни двигатели в сравнение с него.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Хаос » 30 Юни 2011, 23:37

alx написа:
Хаос написа:киска се по-малко гориво за същата мощност


това ще трябва да ми го обясниш... ако ти се занимава ;)

с бегли познания по изгарянето на горивото бих казал:
-атмосферата ни предлага налягане 1 атм. повече от 1 атм налягане без принудително пълнене се постига с определени стойности на валовете, обаче това влияе на кривата на мощността и в ниските работата на двг е нестабилна, тук се намесват ванос-биванос итн, но там вече реката става не просто дълбока, ами дълбока като Байкал...
-за повече въздух и съответно кислород и вода (да, невероятно но факт, горене без вода, само с кислород е невъзможно) се иска принудително пълнене
въпросът колко точно е разликата в двете, къде е границата, в която горивото не може да взаимодейства с повече въздух итн е при химиците, там има сложни математически модели за симулации, които в добрия случай могат да дадат приблизително точни резултати, такива изчисления се правят с бюджет от милиони, а с десетки милиони - двг на стенда и експерименти

за формули, трудове в областта итн не мога да кажа
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от alx » 01 Юли 2011, 0:17

Хаос написа:
alx написа:
Хаос написа:киска се по-малко гориво за същата мощност


това ще трябва да ми го обясниш... ако ти се занимава ;)

с бегли познания по изгарянето на горивото бих казал:
-атмосферата ни предлага налягане 1 атм. повече от 1 атм налягане без принудително пълнене се постига с определени стойности на валовете, обаче това влияе на кривата на мощността и в ниските работата на двг е нестабилна, тук се намесват ванос-биванос итн, но там вече реката става не просто дълбока, ами дълбока като Байкал...
-за повече въздух и съответно кислород и вода (да, невероятно но факт, горене без вода, само с кислород е невъзможно) се иска принудително пълнене
въпросът колко точно е разликата в двете, къде е границата, в която горивото не може да взаимодейства с повече въздух итн е при химиците, там има сложни математически модели за симулации, които в добрия случай могат да дадат приблизително точни резултати, такива изчисления се правят с бюджет от милиони, а с десетки милиони - двг на стенда и експерименти

за формули, трудове в областта итн не мога да кажа


аз знам, че е широко прието че помпаните мотори правят повече коне при една и съща консумация на гориво- но аз това още не съм го видял на практика... основния проблем в реалния свят е че турбинирания мотор винаги е с по-тежка ротационна система и има по-големи загуби от триене плюс факта, че едно турбо никога не може да духа по- студен въздух в интейка от един атмосферен мотор независимо от интеркулерите. от там страда изгарянето... а като почнеш да надуваш повече нещата стават още по-зле защото почваш да връщаш аванса и нещата започват още да забиват откъм ефективност...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от msi200 » 01 Юли 2011, 8:47

С навлизането на турбините и директното впръскване, аргументът "по-евтина поддръжка" в полза на бензина ще отпадне :mhihi:
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от Dirty M5 driveR » 01 Юли 2011, 19:31

Моето мнение е, че М дивизията ще загуби чара си. Сега ще ме нападнат тука сума си колеги, че нали все пак са М-кови мотори и не знам си какво, с много коне, по-нисък разход, вървят супер... От сега да уточня - просто изказвам мнение :mhihi: Запитвал съм се кой според мен е по-истинския мотор - атмосферния или турбинирания, и не мога да определя. Турбо мотора е страшна емоция, но и добрата стара атмосферка си е нещо уникално. Факт е, че турбоерата настъпва, макар да ми се иска да поостанат и натурално аспирирани агрегати. И както каза един колега - друго си е да знаеш какъв звяр може да направиш от S54 примерно, с една проста турбинка :mhihi: Сега за феновете (те ще трябва да са с доста средства) на дневен ред ще са може би софтурени модове, което пак някак си не отговаря на разбиранията ми за истински тежък тунинг. Пък и като се замисля... кога ще си купя аз М3-ка 201* год. :mhihi: Всеки се разполага според чергата и вкусовете си.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от msi200 » 01 Юли 2011, 20:18

Dirty M5 driveR написа:Моето мнение е, че М дивизията ще загуби чара си.


А моето мнение е, че отдавна го е загубила :mhihi:
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 3.12.2008

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от BooKoo » 01 Юли 2011, 21:20

БМВ са решили да не се бавят много-много. От септември си заминават и атмосферните двигатели в Z4 и пета серия:

http://www.bmwblog.com/2011/07/01/from- ... -cylinder/
http://www.bmwblog.com/2011/07/01/2012- ... 20-engine/

М3 май ще остане последното БМВ с атмосферен двигател.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от maxpower » 01 Юли 2011, 23:19

Надеждността на новите автомобили пада с всяка изминала година и всеки нов модел, при всяка марка, така че лошо няма, поне ще има работа за хората в авто сервизите :lol: . Турбо,много коне, нисък разход, ненужно много електорника и т.н., това май вече сме го чували и преди. Да, може да харчат малко, да върви добре, но като сменяте турбината,верига, бутала и други жизнено важни елементи по мотора преди да е настъпила първа смяна на маслото не е нормално. Ако вие искате да карате такава кола моля, заповядайте. Само да кажа, че VW спрират производството на 1,4ТСИ скоро :lol: щото е много "як".
Всичко е хубаво на хартия, но след 10г от тези двигатели няма да е останало почти нищо, за нас, на края на опашката преди Надин. Тогава ше търсите М50 ама нема :lol: .
Само се чудя в какво да инвестирам пари от сега, ремонт на турбини или изкупуване и преработка на метали :mhihi:
Иначе БМВ за няколко години тотално започнаха да се отдалечават от толкова дългата си история и не ми е много ясно къде се опитват да пробият с напречно разположени двигатели и предно предаване, където има марки, които правят това от десетилетия.
Ако исках да си купя таква кола то определено не бих си взел БМВ, а Ауди примерно. Въпрос на време е БМВ да се превърне в поредната масовка в опаковка със синьо бяла перка на нея.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 5.10.2008

Re: БМВ спират и последните си натурално аспирирани двигатели :(

Мнение от qnko_rr » 02 Юли 2011, 1:20

4 цилиндровия двигател турбо щте е по лек от шестцилиндровия. но нищто не може да замести кубици и 2 цилиндъра. няма лошо да има турбо но да си е пак шест цилиндъра 2500 или 3000 кубика. ако се сравняват атмосверка и турбо атмосверката трябва да е поне 50 кс от горе на турбо мотора и щте го размаже това съм го пробвал. с един приятел тои има голф 4 1,8 гти турбо 150 кс 20 клапана аз съм с 36 купе 325 и 192 кс м 50. на магистралата ги пробвахме от летящт старт от 20 км. на 1 скорост голфа ми стои до вратата на 2 изостава видимо 2,3 коли назад а на дълго се губи. и интересното е че голфа изплезва език на високи обороти за разлика от м50 то . :lalala: :lalala: и голфа е много муден докато не се включи турбината

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook