Дебитомер 528иА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Дебитомер 528иА

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 17:12

Абе случайно установих, че имам някаква измишльотина натъпкана в дебитомера, някой нещо да каже по въпроса. Колата си работи съвсем нормално.

ИзображениеИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от Vik » 30 Юни 2011, 17:20

Предположение:
Както забелязваш, тази измишльотина е като огледално-негативен образ на перка и следователно превръща въздушния поток от ламинарен (бавен) в турболентен (бърз).
По този начин на въздушната струя всички препятствия (завои, стеснения, разширения) ще й влияят в много по-макла степен.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 17:27

Абе и аз си мислех нещо подобно. Предполагам, че със перките дава по-равномерно хранене на отделните цилиндри.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от Zagy » 30 Юни 2011, 17:31

Решетката на дебитомера преобразува турбулентния въздушен поток в ламинарен - така дебитомера отчита по-правилно. Това според мен е някаква пишман-тунинг заигравка на предишния собственик...
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 17:36

Решетката е на входа, перката на изхода. По време на измерването, потока не е завихрен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от anzak » 30 Юни 2011, 17:42

това е новия суперчарджер на БМВ радвай се затова ти е такава бегачка колата :mhihi:
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от Vik » 30 Юни 2011, 17:46

Е, за храненето на цилиндрите е DISA-та.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 17:51

Не не, имам предвид друго, не мога да намеря сега темата във форума. Общо взето когато въздуха влиза през колектора, през различните рънери излизат различни количестава въздух, като за първи и шести цилиндър са най-малки, а за трети и четвърти най-големи.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от Zagy » 30 Юни 2011, 18:00

Защо не пробваш да го махнеш и да видиш как се държи колата без него? И вече ще си прецениш дали да седи или не :)
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 14.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: карам бавно 'щот ме кефи
Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от Vik » 30 Юни 2011, 18:26

spacepl, не е баш така за по-широки/тесни или малки/големи рънери...

В случая (незнам на твоя мотор дали го има), но е тегаво за обеснение...
Ето на 38-а страница е описано и до 40-а е нарисувано.

Поздрави и безсмъртие!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Дебитомер 528иА

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 18:49

Да ДИСА-та ми е ясна. Става дума, че при обикновенните колектори за М52 без ДИСА (а и не само) въздухът който влиза към различните цилиндри е различен заради формата на колекторите. Имаше тука във форума тема със замерванията на различните изходи в кг/час (всъщност беше тема за сравнение между количествата въздух за колектори М50 и М52) и разликата във отделните цилиндри беше впечатляваща.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook