свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 23.02.2008

свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от ibot » 30 Юни 2011, 0:12

Здравейте,колеги!
Проблема ми е следния:
Спря ми перката на вентилатора на купето,след четене във форума и интернет стигнах до въпросния таралеж.Отидох купих нов,но уви работи 2 дена и после пак спря.Не можах да върна таралежа в магазина,та минах на вариант на "не китайски",...купих и него,но този път вентилатора даже и не завъртя.Помислих си най-лошото изгорял вентилатор.Отидох на еладжия,човека замери всичко и нямаше и следа от проблем.Управлението работи,вентилатора също(човека му даде директно напрежение)След доста умуване еладжията откри,че всичко работи,но въпроса е да тръгне вентилатора да върти в началото като се включи климатроника и ми каза да се опитам да го сваля и да го смажа,почистя и прочие....просто му трябвало по-голям стартов ток за да тръгне,след което обаче така или иначе върти тегаво и натоварва таралежа.

Заех се с немислимото....сваляне на табло и основно почистване(еладжията не се нави със тази процедура).Свалих всичко записвах и снимах всичко,за да не объркам нещо по сглобяването(темата за сваляне я взех от форума и я копирах за да я виждам пред себе си).Накрая стигнах до вентилатора,извадих го и наистина въртеше трудно,правеше половин оборот и спираше след завъртане с ръка.Почистих го основно,след което го смазах прилично и ефекта беше очеваден-въртеше продължително и плавно след завъртане.Почистих и всички клапи,които се виждаха мн. внимателно

Събрах всичко по обратен ред,като не ми остана никакво болче :).Закачих акумулатора,не светнаха никакви лампи по таблото(визирам еърбега) и всичко тръгна по мед и масло...клапите не се чуваха как се движат,а вентилатора работеше със всички таралежи,та даже и останах и с 2 таралежа в повече единия от които даже и не сложих на мястото му(последния взет)
Процедурата стана в неделя,уви днес пак спря....моля помогнете.

П.С. който иска да сваля табло да пише лично и да даде телефон да му помогна,че нямам време сега да пусна темата със снимки.

Колата е BMW E39 520 бензин 2001 година,автомат

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от sadex5 » 30 Юни 2011, 3:28

Колега имал съм подобен проблем като твоя, и случайно пробвах нещо. Значи като пускате вентилатора, дай регулатора на силата му на 6-7 деление и ще тръгне. После си го намали до 2-3. Не знам защо се получи и при мен това, но е факт...
Или след запалване на колата, натисни бутона за размразяване на задното стъкло и вентилатора тръва винаги на почти максимална степен, и после си го намали доколкото искаш.
Това което ти описваш се случи и при мен със тогава 5 годишна е39 и сложихме нов вентилатор, и нов таралеж и пак не се получи, но клиента реши че не го дразни това и досега си кара със този номер, който ти казах. Даже като навик му е станал, първо бара там, и после си сменя станциите на радиото :lol:
На този елтехник му кажи, че правотоковите двигатели с тиристорно управление имат обратна връзка по напрежение (скорост),о.в. по ток която играе и защита (токово ограничение).

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от Ilko Ivanov » 30 Юни 2011, 7:02

Преди една седмица и аз имах същия проблем на новата ми кола .
След като смених 2-3 таралежа,смених и вентилатора,тъкмо си мислех че всичко е ОК, и вентилатора пак отказа :banghead:
Проблема при мен излезе много елементарен - буксата на таралежа не правеше добър контакт. Стиснах й леко пиновете и от тогава насам нямам проблеми .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от meha » 30 Юни 2011, 9:44

sadex5 написа:натисни бутона за размразяване на задното стъкло и вентилатора тръва винаги на почти максимална степен, и после си го намали доколкото искаш


Може би имаше предвид бутона за обдухване на челното стъкло :!: .....Няма да сменяш посоката на движение Кметее :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Колега,хубава профилактика си направил на парното,както препоръча Илко,провери куплунга,виж за нагар и т.н,пристегни клемите....аз съм имал няколко 1:1 случай (не се отнасят за марката БМВ) където се оказа,след замерване с уред,че самия вентилатор,поради задържане на моменти във втулките,натоварва съпротивлението за степените и всичко спира в миг! След подмяната с нов вентилатор,няма наличен проблем!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 23.02.2008

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от ibot » 30 Юни 2011, 10:55

благдаря на колегите за отговорите.
Днес ще прегледам всички букси от управлението на арматурното табло до буксата на таралежа.
Надявам се да не съм за смяна на вентилатор :)
Ще пиша по-късно резултата.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 23.02.2008

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от ibot » 30 Юни 2011, 14:16

Днес отново стигнах до тарележа,за да постегна и изчистя пиновете на буксата за по-добър контакт.Забелязох преди да я откача,че се е измъкнала и стои лека на една страна,което ме зарадва тъй като си помислих,че се е откачила от бг пътищата,но след като я набутах да щтракне хубаво отново нямаше резултат.Извадих я, почистих я стегнах пиновети пак нямаше никой да духа.Пробвах и другите таралежи,но и с тях не стана.Интересното е че вентилатора върти но все едно е на 1-та чертичка.(вчера спря в движение и изгасих климароника,за да не прецакам нещо още повече) При промяна на силата от +/- бутоните няма промяна
Сега колата е в сервиз на бош и чакам обаждане.
П.С. да се беше развалил мотора нямаше да бера толкова ядове,вече 1 месец не мога да оправя проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от meha » 30 Юни 2011, 15:21

Абе защо не пробва с едно нова управление на климатроника,там имаше едни слаби кондезатори които създаваха проблеми и имаше консумация на ток от тях,да не би самото управление да се бъгва :roll: :roll: :roll:
Много лесно се сваля,ако имаш друго за проба :roll:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 23.02.2008

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от ibot » 30 Юни 2011, 15:24

това с управлението не съм го пробвал,нямам познат да взема за проба.Иначе и него свалих днес за да прегледам връзките и там.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от spacepl » 30 Юни 2011, 15:26

Като тръгнат четките да си ходят започва така да прави - спира, тръгва. Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от iliew » 30 Юни 2011, 17:22

spacepl написа:Като тръгнат четките да си ходят започва така да прави - спира, тръгва. Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.

Колегата ме превари.... Почти сьм сигурен че са четки...... Минал сьм по този пьт на е38//////

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от meha » 30 Юни 2011, 17:39

spacepl написа:Другото е както казва колегата @meha за кондензаторчетата и аз съм го чел това, но мисля при Е46 беше проблем, не съм сигурен.


При Е39 има 3(не си спомням точно) оранжеви кондезатора в самия модул,когато пробият,започва консумация на ток дори след 16-тата минута!
Сменял съм на 2 модула и след заманята им консумацията изчезна!
Но пак не ми се вярва,това да е проблема на колегата!
По скоро и аз съм за четки :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от sadex5 » 30 Юни 2011, 20:47

Два сини по дебели, и един по-тънък оранжав електролитни кондензатори с работно напрежение 25 Волта :yes: Ама не помня колко микрофарада бяха.....
Намират се точно до буксата тройка, след като се отвори панела...И се пробиват от изсъхване на електролита в тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от meha » 30 Юни 2011, 22:31

Ей ги на,в дясната част на платката до черната 3 пинова букса с кръгли пинове!
А тия посредата малки пластинки са за действието на бутоните,и ако ги разместиш ще си проклинаш дните и всичко немско докато ги наредиш,ама се свиква :mhihi:
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 23.02.2008

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от ibot » 30 Юни 2011, 22:56

Благодаря на колегите за съдействието и опитите да решим проблем,който съм сигурен нямам само аз.
Днес не са успяли да погледнат колата,тъй като не са стигнали до нея утре се надявам да се обадят с решение.

П.С. добре,че имам резервна кола,че съм с малко дете и ми трябва почти всеки ден :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: свалих си вентилатора на купето,не нямаше резултат

Мнение от meha » 30 Юни 2011, 23:53

Аз съм твърдо на мнение,че на човек който не познава Е39 и БМВ като цяло,не бива да се докосва до него!
Ако хората не са читави,нека не се учат на колата ти!
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook