x3 m54b30

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i LCI

x3 m54b30

Мнение от PSiderov » 09 Юни 2011, 1:19

Здравейте колеги,

Налага се да сменя колата с по-подходяща за пътешествия по гори и по-неравни места. Не става дума за сериозен offroad. Чудя се дали да инвестирам в x3 с м54б30 двигателя, автомат. Колата е от Камор - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details . Колебая се поради факта, че е на 200к км и все пак е 7 годишна. От друга страна кола на толкова години няма как да е на по-малко км в общия случай. Та принципно този двигател се слага на не малко коли, но не можах да намеря много мнения за него из форума. Има ли нещо специфично, което трябва да гледам? Някакви грижи с него? По принцип за поддръжката на колата нещо специфично? До момента съм карал 3ка и 1ца с по-малки 4 цилиндрови двигатели.

Другия ми вариант е субару форестър 2,5 турбо 2008 година за 3-4к отгоре и е поне на половината километри на x3ката, но някакси не ми е на душа...

Благодаря предварително за информацията!
Със здраве,
П.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 22.03.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: 3.0 CSi

Re: x3 m54b30

Мнение от LABRISS » 09 Юни 2011, 9:02

Колега това си е паркетник и хич няма да му се нрави да го караш извън пътищата.Те са правени за градски условия и инцидентни излизания извън асфалтов път.А с тези прагове и брони ти трябва един по-голям камък или храст и ще ходиш за пастиране,боядисване и тн....Ако искаш да разчиташ на джип - давай нещо японско по-добре.БМВтата са градски чада но затова пък какви ... :yes:
The only thing to FEAR is running put of BEER!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Re: x3 m54b30

Мнение от acer » 09 Юни 2011, 12:52

3,0d 218 к.с е по-добре за този джип, ако е гарга да е рошава, говоря за големите бензинови двигатели при х5

иначе 0-100 за 7,4 секунди при разход 6,5 извънградско/ 10-11,5 градско за дизела
срещу 0-100/ 7,8 сек(8,1) 9,1 извъградско и 17,4 градско е без смислено да се сравнява, по-бавен и доста по-лаком
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i LCI

Re: x3 m54b30

Мнение от PSiderov » 09 Юни 2011, 12:56

В случая не го сравнявам с други коли. Това е бюджета ми и не е разумно да инвестирам повече. А и съм фен на бензиновите двигатели. Все пак мерси :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Re: x3 m54b30

Мнение от acer » 09 Юни 2011, 13:32

грешно се изразих, но не виждам логиката да даваш пари за нещо по-бавно, въртящият момент при дизела е осезаемо повече. иначе ти си знаеш,
Последна промяна acer на 09 Юни 2011, 13:43, променена общо 1 път
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i LCI

Re: x3 m54b30

Мнение от PSiderov » 09 Юни 2011, 13:38

Бензин vs. Дизел е една дълга дискусия много пъти нищена тук и нека не я започваме пак :yes: В случая не става дума за по-бързо и тн... бензина ми е на душа.. :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: x3 m54b30

Мнение от stocky » 09 Юни 2011, 17:03

За двигатели не мога да дам мнение, но мога да кажа, че Форестъра е може би една идея по-просторен отпред от Х3, но на мен ми направи впечатление, че е направен от по-некачествени материали и отзад нещо ми скърцаше постоянно. За техния 2,5 Турбо мотор съм чувал много добри отзиви като динамика, но тъй като нямам преки впечатления не се наемам да давам мнение. Като офроуд възможности според мен Форестъра е доста по-добре, но пък и ти казваш, че няма да наблягаш на тежък офроуд, така че това може би е без особено значение. Моят съвет е: покарай ги и двата и който ти допадне повече- вземи него, аз лично бих взел Субаруто (ако Х3ката беше фейслифтова щях да взема нея).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 30.01.2010
Местоположение: Sofia, Bourgas
Пол: Мъж
Кара: X5 E70 35d, S8;
Мечтае да кара: X5M
Детайли за колата: super reza4ka!

Re: x3 m54b30

Мнение от E70 3.0SD » 09 Юни 2011, 23:29

Според мен не си струва парите - волана е като градински маркуч, а и двигателя според мен не е подходящ за тази кола. Вътре е много дървено, но в сравнение със горското Субару е за предпочитане. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: x3 m54b30

Мнение от stankata777 » 10 Юни 2011, 6:27

Според мен си заслужава с няколко условности,най-голяма е цената,разбира се.Каморци са я приготвили за 25к лв,но на тези км това е непосилна задача,реалната пазарна стойност в момента е 22-23к лв.Поддръжката на тези км оттук нататък ще е минимум 2,5-3 пъти по-евтина от дизеловите аналози(дюзи по 1к,турбо,демп.шайба,ДПФ-говорим за разлика от 5к и нагоре).Ако в днешно време има безпроблемни двигатели след 200к км,то трилитровият атмосферен на БМВ е именно най-безпроблемният и лесен за обслужване.....Така,че идеята ти е доста смислена и резонна!Успех!
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Re: x3 m54b30

Мнение от acer » 10 Юни 2011, 9:40

той човека си каза че просто си обича керосина и го разбирам напълно :smoke:

кое излиза по-евтино за поддръжка 3,0д или 3,0i няма място за сравнение-дизела е с гърди напред, само за 1г от спестяването от горивото си взимам ново турбо и 4 нови дюзи! 100км дневно, половината градско, годишно ти е 11,800 лв, а при нафтата 5200лв! (2000-2400км/месечно) и тва е при сегашните цени, а като ги направят 3 кинта? който иска да мине тънко, не е като да няма части, в англиското ибей има турбота по 300 паунда и двигатели за части по 500


п.с виждал смисъл в бензина, но само, ако се сипва във V8-V10 :D
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: x3 m54b30

Мнение от msi200 » 10 Юни 2011, 9:57

Колега, не всеки кара по 100км дневно.
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i LCI

Re: x3 m54b30

Мнение от PSiderov » 10 Юни 2011, 18:30

градско карам много малко.. главно уикендите извъградско - 90%. Общо около 10-12000 км на година. Поради тази причина разхода не ме притеснява толкова много.

@E70 3.0SD - защо мислиш че двигателя не е подходящ за тази кола?
@LABRISS - основно ми трябва за черни пътища, макадамени.. както казах не сериозен офроуд. Поради тази причина мисля, че x3-то ще свърши работа. Иначе спор няма, че форестъра е по-проходим. От друга страна не искам нова и много лъскава кола тъй като често ще се случва да е мръсна да я одраскам някъде и тн. Та от тая гледна точка ме кефи да е малко по-стара, че да не ми пука толкова.
@stocky - Субаруто е малко по-широко, но това не е определящо за мен тъй като и в единицата се събирам без проблем. Наистина материалите от които е направен интериора на субаруто са по-кофти. А по-принцип и дизайна не ме радва. Фен съм на минималистичния такъв..
@stankata777 :yes:

Голяма дилема... сърцето ме дърпа към едно.. разума към друго. Ще помисля още 2-3 дни пък ще видим :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: x3 m54b30

Мнение от msi200 » 10 Юни 2011, 19:09

А ти този Форестър кара ли го? Аз само съм сядал в такова и наистина е малко дървен интериорът. Не че х3 е супер лукс :mhihi:

Доколкото знам Субито върви яко и е доста здраво, та си има и плюсове.

А старото Х5 със същия мотор гледал ли си?
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 118i LCI

Re: x3 m54b30

Мнение от PSiderov » 10 Юни 2011, 20:10

Точно това не съм. Карах преди месец с ръчни скорости такова и върви МНОГО... 0-100 за 6 сек. Автоматика не знам колко по-бавен е. Намирам различни информации из нета... м/у 6,2-6,9. X5 ми е твърде голямо. Ограничил съм избора м/у x3 и форестъра.

Д-р Хаос
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 26.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)

Re: x3 m54b30

Мнение от cww » 10 Юни 2011, 21:31

Колега, нашите джипки може да не ускоряват толкова бързо като горския, но пък имат много по-готино излъчване и стойка на пътя. А и спрени една до друга Субару-то ми прилича точно на излязло от гората на фона на Х3. Така и не можах да го разбера какъв точно тип автомобил е - джип ли, комби ли, ван ли, или от всичко по малко. Може би това си има свой собствен чар, но на мен лично не ми допада особено.
А Х3-ката е страхотен автомобил (противно на повечето колеги във форума, на мен много ми харесва), но съм карал само дизелови и не мога много да ти дам акъл, а ти явно си заклет бензинов фен и корабното гориво не ти е по вкуса. :)
Щом навърташ и толкова малко километри на година не виждам какво има да го мислиш. Само избирай внимателно конкретния екземпляр, защото 200 000 километра си е сериозен пробег, колкото и да е здрав един мотор.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD

Следваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook