Нещо ми светна на таблото!!!Ламбда сонда или катализатор?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ivo1bg
- FC BAYERN
-
- Мнения: 1321
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 17' 540 I
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mishoval написа:..................................
И последен въпрос, преди да приключим с темата. Възможно ли е шофиране в такъв режим /светеща индикация, карах около 100 км.с нея/ да доведе до значително повишаване в разхода на газ? Да търча ли при газаджията за настройка - ГИ е в гаранция?
Е ти направо ме разбиваш


Абе имам, ама ще си го пазя за себе си като тема за разговор с приятели по кръчмите

Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Попринцип проблема може и да е в газовото да не са ти го настроили като хората и в един такъв постоянен режим на работа да бърка сондите примерно от богата смес или нещо подобно но както те посъветваха всички така и аз те съветвам да видиш каква точно е грешката и тогава да търсиш причини или си карай така и си свиркай ако смяташ че тая грешка няма да те предаде. Но ако имаш проблемна сонда или някой датчик от който ГИ взима информация също може да ти се вдигне разхода и газаджията няма да ти помогне особенно.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
колегата отскоро кара на газчица и още не е спетил пара за диагностика 

- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
E, днес най-после сколасах да отида на диагностика. Според майстора в един момент ламбда сондата е подал сигнал за преобеднена смес/на газ/, което за момент е довела до изключване на някои от цилиндрите /и наистина за секунда усетих няккво претрисане на колата/. Твърдеше, че ако съм карал на бенз, това нямаше да се случи. Няма други проблеми по ламбда сонди, дебитомери, катализатори. Съвета му беше газаджията да пипне малко ГИ в посока обогатяване на сместа, или друга причина може да е качеството на газта.
Нека някой с ГИ да сподели случвало ли му се е нещо подобно при по-висока скорост?
Нека някой с ГИ да сподели случвало ли му се е нещо подобно при по-висока скорост?
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Еее, някой газаджия няма ли да се включи? Аз ли съм първия с подобен проблем? 

Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mishoval написа:Еее, някой газаджия няма ли да се включи
не я обичаме много тая газ тука братчето ми

- nikol78
-
-
- Мнения: 773
- Регистриран на: 13.05.2006
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: Е 39 520I 1998г.
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
mishoval написа:mad_presley написа:mishoval написа:
То диагностиката е ясна, но спешна ли е, при положение, че индикацията от 3 дни не свети и колата си върви без проблем? А ми предстои пътуване тези дни, мога ли да отложа диагностиката и докога? До ново светване на индикацията? Какво мога да очаквам, ако тръгна без изчистване на грешката?
Благодаря на всички отзовали се!
Щом е изгаснала, карай си без да се притесняваш. В момента ти е записана, като грешка "currently not present" и не влиае на работата на мотора. Когато светне, двигателя започва да работи на осреднени стойности на ламбда сонди и дебитомер, което не е нищо смущаващо, освен че колата няма да е такава, каквато я познаваш, като динамика и разход.
Но...иди на диагностика все пак и то на качествена, че много хора си купиха кабел от 80лв и започнаха да правят "диагностика"
Благодаря, успокои ме!![]()
И последен въпрос, преди да приключим с темата. Възможно ли е шофиране в такъв режим /светеща индикация, карах около 100 км.с нея/ да доведе до значително повишаване в разхода на газ? Да търча ли при газаджията за настройка - ГИ е в гаранция?
възможно е разбира се тази лампа като светне значи че ланда сонда-не работи щом е изгаснала значи е било времено явление ако светне постояно значи някоя от 4-тирите ти сонди се е испърдяла или повече трябва диагностика иначе колата ще ти гори повече със сигурност.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
........ми светна индикатора, приложен на снимката по-долу...........
По дяволите, отново "светнах"
Случи се тъкмо по време на преминаване през едни високи треволяци, които усетих да стържат по пода. Та въпроса ми е, дали е възможно от тях да съм разкачил някоя връзка по пода, или отново трябва да търча на диагностика/ако не изгасне сама, както миналия път/
По дяволите, отново "светнах"

Случи се тъкмо по време на преминаване през едни високи треволяци, които усетих да стържат по пода. Та въпроса ми е, дали е възможно от тях да съм разкачил някоя връзка по пода, или отново трябва да търча на диагностика/ако не изгасне сама, както миналия път/
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Същото се беше случило на една служебна Corsa с газ. Когато се караше на газ и светеше тази лампа. Обаче забелязах, че като се покара малко на бензин и лампата си изгасва.
Значи вземи я прехвърли на бензин и я покарай с повечко настъпване към 1-2 километра. Може и да изгасне ако всичко си и е наред на бензин. Ако пък не махне грешката, изгаси я както е на бензин остави я, после пак я покарай малко на бензин. Ако от това пък не се изгаси тази лампа пробвай с откачане на акумулатора за да изчистиш грешката. После пак я покарай на бензин. И ако всичко си и е наред на бензин ще изгасне и няма да се светне лампата. Обаче когато прехвърлиш на газ и пак се появи грешката то тогава трябва газаджиите да я настроят.
А може и да е настроена добре но ако няма поставен емулатор да лъжи компа когато е на газ то тогава логично да се появява такава грешка.
Значи вземи я прехвърли на бензин и я покарай с повечко настъпване към 1-2 километра. Може и да изгасне ако всичко си и е наред на бензин. Ако пък не махне грешката, изгаси я както е на бензин остави я, после пак я покарай малко на бензин. Ако от това пък не се изгаси тази лампа пробвай с откачане на акумулатора за да изчистиш грешката. После пак я покарай на бензин. И ако всичко си и е наред на бензин ще изгасне и няма да се светне лампата. Обаче когато прехвърлиш на газ и пак се появи грешката то тогава трябва газаджиите да я настроят.
А може и да е настроена добре но ако няма поставен емулатор да лъжи компа когато е на газ то тогава логично да се появява такава грешка.
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
ALiGaToR написа:Значи вземи я прехвърли на бензин и я покарай с повечко настъпване към 1-2 километра. Може и да изгасне ако всичко си и е наред на бензин. Ако пък не махне грешката, изгаси я както е на бензин остави я, после пак я покарай малко на бензин. Ако от това пък не се изгаси тази лампа пробвай с откачане на акумулатора за да изчистиш грешката. После пак я покарай на бензин. И ако всичко си и е наред на бензин ще изгасне и няма да се светне лампата
Колега,ти разбираш ли изобщо от коли


- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
моя съвет е , прежали некой лев покарай колата известно ереме на БЕНЗИН , и виж дали ще се освети. ако няма проблем, значи газовата ти дава ядове
.

- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
ОК!Ще пробвам и този вариант, дано се получи! 

- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
Ами не мога да твърдя, че не разбирам кой знае колко от коли, но за толкова смятам че разбирам.
Какво визираш под това, че съм написал глупости.
Следващото мнение след твоето е написано същото нещо. Може да съм го написал малко неясно но се опитах да обясня съвета: " прежали некой лев покарай колата известно време на БЕНЗИН", преди някой да го е написал, и колегата да се чуди какъв е смисъла от каране на бензин.
И ако направи диагностика колегата, може би като грешка ще излезе сондата. Е какво трябва да направи нататък? Да я смени ли? Ами то на бензин може би всичко ще си е в нормата. Ако пък не то тогава ясно какво се прави.
Най-вероятно на газ се получава някакво прекалено обедняване на смесите и затова сондата подава стойности които според компютъра не са никак нормални и затова светва тази лампа.
Тези всичките неща със светването на тая лампа са присъщи на кола с обикновена газова уредба, но не е изключено проблемите в случая да са идентични.
Както казваше един водещ: "Това или е истина или поне 30% от истината."
Какво визираш под това, че съм написал глупости.
Следващото мнение след твоето е написано същото нещо. Може да съм го написал малко неясно но се опитах да обясня съвета: " прежали некой лев покарай колата известно време на БЕНЗИН", преди някой да го е написал, и колегата да се чуди какъв е смисъла от каране на бензин.
И ако направи диагностика колегата, може би като грешка ще излезе сондата. Е какво трябва да направи нататък? Да я смени ли? Ами то на бензин може би всичко ще си е в нормата. Ако пък не то тогава ясно какво се прави.
Най-вероятно на газ се получава някакво прекалено обедняване на смесите и затова сондата подава стойности които според компютъра не са никак нормални и затова светва тази лампа.
Тези всичките неща със светването на тая лампа са присъщи на кола с обикновена газова уредба, но не е изключено проблемите в случая да са идентични.
Както казваше един водещ: "Това или е истина или поне 30% от истината."

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
meha написа:ALiGaToR написа:Значи вземи я прехвърли на бензин и я покарай с повечко настъпване към 1-2 километра. Може и да изгасне ако всичко си и е наред на бензин. Ако пък не махне грешката, изгаси я както е на бензин остави я, после пак я покарай малко на бензин. Ако от това пък не се изгаси тази лампа пробвай с откачане на акумулатора за да изчистиш грешката. После пак я покарай на бензин. И ако всичко си и е наред на бензин ще изгасне и няма да се светне лампата
Колега,ти разбираш ли изобщо от колиЗащото тука си написал невероятни глупости


viewtopic.php?f=35&t=247640

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Нещо ми светна на таблото!!!
[quote="ALiGaToR"]Ами не мога да твърдя, че не разбирам кой знае колко от коли, но за толкова смятам че разбирам.
Какво визираш под това, че съм написал глупости.
Следващото мнение след твоето е написано същото нещо. Може да съм го написал малко неясно но се опитах да обясня съвета: " прежали некой лев покарай колата известно време на БЕНЗИН", преди някой да го е написал, и колегата да се чуди какъв е смисъла от каране на бензин.
И ако направи диагностика колегата, може би като грешка ще излезе сондата. Е какво трябва да направи нататък? Да я смени ли? Ами то на бензин може би всичко ще си е в нормата. Ако пък не то тогава ясно какво се прави.
Най-вероятно на газ се получава някакво прекалено обедняване на смесите и затова сондата подава стойности които според компютъра не са никак нормални и затова светва тази лампа.
Тези всичките неща със светването на тая лампа са присъщи на кола с обикновена газова уредба, но не е изключено проблемите в случая да са идентични.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Първо да уточня, че уредбата е газов инжекцион. Прав си за варианта за обеднената смес на газ - това ми показа последната диагностика.
Но тогава индикацията изгасна спонтанно /преди диагтостиката/, а сега все още свети, дори когато при начален старт Е НА БЕНЗИН до достигане на 30 гр.
Следобед ще я качим на подемника да видим дали няма нещо разкачено......пък после ако трябва - нова диагностика и центровка на ГИ
Какво визираш под това, че съм написал глупости.
Следващото мнение след твоето е написано същото нещо. Може да съм го написал малко неясно но се опитах да обясня съвета: " прежали некой лев покарай колата известно време на БЕНЗИН", преди някой да го е написал, и колегата да се чуди какъв е смисъла от каране на бензин.
И ако направи диагностика колегата, може би като грешка ще излезе сондата. Е какво трябва да направи нататък? Да я смени ли? Ами то на бензин може би всичко ще си е в нормата. Ако пък не то тогава ясно какво се прави.
Най-вероятно на газ се получава някакво прекалено обедняване на смесите и затова сондата подава стойности които според компютъра не са никак нормални и затова светва тази лампа.
Тези всичките неща със светването на тая лампа са присъщи на кола с обикновена газова уредба, но не е изключено проблемите в случая да са идентични.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Първо да уточня, че уредбата е газов инжекцион. Прав си за варианта за обеднената смес на газ - това ми показа последната диагностика.
Но тогава индикацията изгасна спонтанно /преди диагтостиката/, а сега все още свети, дори когато при начален старт Е НА БЕНЗИН до достигане на 30 гр.
Следобед ще я качим на подемника да видим дали няма нещо разкачено......пък после ако трябва - нова диагностика и центровка на ГИ
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани