Твърд волан след смяна на шарнири

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от Владо » 02 Юни 2011, 9:57

позадръж си определенията и полиуретана за собствена употреба...
мога да претендирам че си познавам колата след 10г каране и 4 смени на тампони... за една и съща кола говорим...
колегата може да послуша, може и да не... изборът е негов, а не твой :winky:


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от E30_M_Tech_ll » 02 Юни 2011, 10:45

за тези тампони говорим нали?
Изображение
ай обесни ми ква им е ролята в завиването че да го правят по трудно? единствения начин по който си го обеснявам е старите ти да са били мнооого зле и да са станали като с изместен център :mhihi: в следствие на което да си загубил сходимост между колелата... отишал си оправил си сходимоста и след като си сложил нови тампони пак се е загубила сходимостта и от там да ти е твърд волана....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от gecata73 » 02 Юни 2011, 12:48

най-добре е колегата да дигне колата да пробва да върти волана, после както го е посъветвал Владо да откачи накрайниците и да види новите шарнири как се въртят, но слашайте и лагерите на горните тампони, щото проблема е най-вероятно там.

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от GEORGIEV » 02 Юни 2011, 23:09

значи тва с вдигането и откачането на накрайниците го правих,даже мисля че по назад писах..
тогава с откачени накрайници волана се върти с един пръст,а самите шенкели с откачени накрайници с две ръце ги местя с усилие доста,тва за диска ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1150
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Враца/София
Кара: 92' E30 M40 cabrio
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от Vasko_BP » 03 Юни 2011, 4:26

GEORGIEV написа:значи тва с вдигането и откачането на накрайниците го правих,даже мисля че по назад писах..
тогава с откачени накрайници волана се върти с един пръст,а самите шенкели с откачени накрайници с две ръце ги местя с усилие доста,тва за диска ;)

Ами виж тогава тея тампони на макферсоните с лагерчетата вътре... Може да са заминали лагерите и от това да е.
Изображение

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от bigmurzi » 03 Юни 2011, 10:09

те като заминат не похлопва ли? :dunno: или това е вече крайна фаза .. :mhihi:
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от GEORGIEV » 03 Юни 2011, 10:14

и тях ги гледах,свалях целите макферсони,имат минимален луфт и се движат свободно.. :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от deyan-enchev » 03 Юни 2011, 10:20

Просто смени шарнирите пак и ще ти е ясно вече на 99.9%
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от E30_M_Tech_ll » 03 Юни 2011, 13:42

deyan-enchev написа:Просто смени шарнирите пак и ще ти е ясно вече на 99.9%

май ще се окажа прав а?
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от deyan-enchev » 03 Юни 2011, 13:53

E30_M_Tech_ll написа:
deyan-enchev написа:Просто смени шарнирите пак и ще ти е ясно вече на 99.9%

май ще се окажа прав а?


:OT: за което се извинявам на автора.

Имайки предвид че когато написах на 3та стр, че ако карето му НЕ Е спекло, опциите му са смаляват до повторна смяна на шарнирите, не разбирам какво целиш с този си пост след като си го написал същото но след мен.
Затова да - така е прав си че си го написал макар и късно, но остроумието не ти е присъщо колкото и да се опитваш.
Всъщност е необходимо да има хора като теб във форума, че старите кучета които наистина разбират, като някои колеги писали по темата да се включат с реална информация и становища.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от E30_M_Tech_ll » 03 Юни 2011, 14:03

ама много ме мразиш нали? ей добре че са хората като теб да се забавлявам по цял ден :)
виж третото мнение в темата което по чиста случайност е мое и виж какво съм написал накрая че може шарнирите да са дефектни както и след това писах че от самото начало си знаех че са тъпите менташки боклуци дето ни ги продават за "хубава стока"
що най накрая не го приемете че и аз си имам някъв хабер от нещата..... не съм някво 15 годишно тийнче дет е решило да се заяжда с батковците в бмв форума...
ама не, винаги каквото и да напиша се счита автоматично за грешно....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от ge_a » 03 Юни 2011, 20:44

E30_M_Tech_ll написа:за тези тампони говорим нали?
Изображение
ай обесни ми ква им е ролята в завиването че да го правят по трудно? единствения начин по който си го обеснявам е старите ти да са били мнооого зле и да са станали като с изместен център :mhihi: в следствие на което да си загубил сходимост между колелата... отишал си оправил си сходимоста и след като си сложил нови тампони пак се е загубила сходимостта и от там да ти е твърд волана....


Само за протокола, тези тампони с изместен център играят роля върху тежестта на волана поради това, че се изменя кастъра и колкото по изместени са толкова по тежък става волана :idea:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от E30_M_Tech_ll » 03 Юни 2011, 21:32

никъде колегата не е споменал че е с тампони с изместен център а другия колега каза за усилени тампони каквито са тия от снимката но пак са си с нормален център...
аз като смених мойте с полиуретанови с изместен център не усетих разлика във твърдоста на волана !!! инчъе за кастъра ясно...
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от ge_a » 03 Юни 2011, 21:37

E30_M_Tech_ll написа:никъде колегата не е споменал че е с тампони с изместен център а другия колега каза за усилени тампони каквито са тия от снимката но пак са си с нормален център...
аз като смених мойте с полиуретанови с изместен център не усетих разлика във твърдоста на волана !!! инчъе за кастъра ясно...


Добре ще се изразя по ясно, казвам го не по темата, че явно думичката за протокола не я тълкуваш :idea: Иначе волана става по тежък когато завиваш а не когато караш на право ;) въпреки че и на право се усеща минимална разлика заради кастъра :idea:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: Твърд волан след смяна на шарнири

Мнение от E30_M_Tech_ll » 03 Юни 2011, 21:50

естествено че разликата ще се усеща при завой но при мен нямаше такава.... с хидравлика съм... може би ако бях със суха рейка щеше да има осезаема разлика но сега няма никаква освен че колата е доста по стабилна от преди в завоя заради по големия кастър ;)
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook