проект кърпене на е30 :)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
- Projektzwo
-
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: 18.02.2008
- Местоположение: Broken Balkanz
- Пол: Мъж
- Кара: 200CE
Re: проект кърпене на е30 :)
абе, какви са тия дюлгерски заварки бре, аз по практика в училище правих по-хубави шевове... 

- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: проект кърпене на е30 :)
Колега, аз също искам да изкажа малко критика- градивна разбира се. Но не защото съм заварчик с разряд, а защото дори и на теб би трябвало, въпреки, че нямаш нищо общо с електрожен примерно да ти е ясно, че заварката е шев на метала. Никой не иска да омаловажи труда на който и да било, но самата заварка при точкуването отслабва още и без това остарелият метал. Ако искаш да стане нещо и тва нещо да кара- земи се поинтересувай как се кърпи, че иначе става опасно. Не ми е професия заваряването, но във всеки учебник във средно училище по металообработване си е дадено доста подробно, какво представлява самата заварка, с къв метал трябва да се прави спойката и т.н. и най-важното... заварката е НЕПРЕКЪСНАТА. това е в учебник за 9 клас. Ако ще я караш колата- поинтересувай се. Дори и за продажба да е- пак се поинтересувай, щото пък още по-лошо да се рискува така, оня хабер си няма купувача, че секи момент мой се разцепи, щото е отслабена достатъчно.. и дигнал 180 примерно...
С това трябва да се внимава.
Поздрави за ентусиазма и успех с проекта, колега!
С това трябва да се внимава.
Поздрави за ентусиазма и успех с проекта, колега!
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
Re: проект кърпене на е30 :)
та да кажа само че заварката не е правена с електрожен
и да кажа също че когато нагряваш метала сама температура на телоподаващото го прави доста по слаб от колкото като го правиш на точки .... поинтересувал съм се доста и са ми казали кое е по добре... смисъл човека който ми го каза сглобява метални неща и ми каза че ако го направя на цял шев няма да издържи заварката ще се скъса ...

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: проект кърпене на е30 :)
В такъв случай, поне доколкото знам и доколкото съм хванал от часовете по заваряване в училище, се прави пак плътен шев, но не всичко наведнъж, ами на части, с почивки, за да няма температурните деформации, за които говориш. На мен са ми кърпили така кола и после я кърпих наново, разбира се. Не питай старило (в твоя случай дядо ти), а патило.
Само това ще кажа и повече няма да ти се меся. Просто с колегите ти даваме някой друг полезен съвет, не го приемай с лоши чувства.
Успех.

Успех.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- S204
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: проект кърпене на е30 :)
Хора, моля ви, когато изказвате критика, било то и градивна, бъдете сигурни, че познавате материята.
Митко, попитай твоя майстор защо е точкувал престилката на 2002-ката ти, а не я е захванал с плътен шев.
Смоуки, евала за ентусиазма!
Митко, попитай твоя майстор защо е точкувал престилката на 2002-ката ти, а не я е захванал с плътен шев.
Смоуки, евала за ентусиазма!

- Vasko_BP
- ентусиаст
-
- Мнения: 1150
- Регистриран на: 7.10.2007
- Местоположение: Враца/София
- Кара: 92' E30 M40 cabrio
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: проект кърпене на е30 :)
Първоначално може да се точкова, но в никакъв случай не може да се остави така като краен резултат. Най малкото естетически не изглежда добре да седят така тея заварки. Не искам колегата да се обиди но според мен не може да остане така заварката.

Re: проект кърпене на е30 :)
Тука влизате в доста интересна тема-плътен шев вс точково.Та при читаво кърпене не се заварява на плътен шев,а точково.Кеф ви заради прецакването на покритието на детайла,кеф ви заради напреженията и изкривяванията на панела при цял шев.Критиката трябва да е по-скоро,че ламарината не се точкова челно,но както го прави човека така.Успех нататък,колега.


- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
Re: проект кърпене на е30 :)
да и да говорим плътен или не плътен ... няма значение
майстора си действа и тека .... ще видите по натам резултатите на мен поне ми харесва как изглежда а за здравината съм сигорен в него ... споко колега няма да изглеждат така шевовете те няма дасе виждат
утре пак ще снимам и ще кача още снимки 




- west bam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 657
- Регистриран на: 3.02.2009
- Местоположение: Мордор
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 coupe 318is '95 M42B18++
- Мечтае да кара: квато и да е Хемка :)))
Re: проект кърпене на е30 :)
дид0 написа:За първи път виждам такива заварки...Ако така се кърпи кола.....
Майстора според мен добре си кърпи колата така ако някой не разбира от тенекеджийски работи трябва да се знае, че на някои места е по добре да се точкова отколкото да се заварва изцяло защото ламарината както се казва по нашески гори и изтънява и това след 3 години ще стане още по голяма дупка, а за оставените заварки колега взимаш флекса малък по възможност и си ги пилваш това е

BMW E36 TEAM and HONDA CIVIC 4G - TEAM
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif
- дид0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: проект кърпене на е30 :)
Да си видял някъде да съм написал че трябва да е шев? Както и да е не обичам да споря, изкърпил съм не 1 и 2 коли и съм виждал разни изкърпени коли...Както и да е, да е жив и здрав колегата да си джитка колата, той си знае най добре!!!
Нека спрем да му усираме темата. Моля ви.
Нека спрем да му усираме темата. Моля ви.


- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: проект кърпене на е30 :)
Темата е хубава и аз лично много се радвам, че макар и доста малък още, колегата има такъв мерак, който не минава за няколко дни. Като мааалко по-голям искам да попитам:
- Кой от нас, които писахме на момчето в темата- каква литература е чел, на кой автор и в кое училище го е учил. Видя се, че някои от по-големите, като мен карат на спомени от руската литература, прелиствана преди сигурно повече от петнайсетина години, както и от някои по-стари и сега безизвестни български автори. Тъй като би било много хубаво, да сме в крак с всичко ново - ако има развитие по този въпрос и некой от "новите" преподаватели Ви го е обяснил по-различно, моля Ви, млади колеги- напишете го тук, защото наистина е важно. За да не е напразно напълнена с мнения темата на колегата, споделете от кой източник научихте това, което бе написано по-горе. Аз със фактите ще бъда кратък.
Лично съм кърпил няколко коли и съм го правил както в завода на ВАЗ- цял шев, прекъсвания на периоди, с цел изстиване, но без заливане с охлаждаща течност, за да се избегне каляването и да се намали гъвгавостта на метала, а в никакъв случай- пестене на материала
. Това последното е "краднато" от даскалите по практика
.
Само веднъж е имало спукана заварка от цял шев, и то защото бързахме много и на няколко пъти заливах със студена вода, щото буквално се "палеше". Така заварката издържа около година и половина.
- Кой от нас, които писахме на момчето в темата- каква литература е чел, на кой автор и в кое училище го е учил. Видя се, че някои от по-големите, като мен карат на спомени от руската литература, прелиствана преди сигурно повече от петнайсетина години, както и от някои по-стари и сега безизвестни български автори. Тъй като би било много хубаво, да сме в крак с всичко ново - ако има развитие по този въпрос и некой от "новите" преподаватели Ви го е обяснил по-различно, моля Ви, млади колеги- напишете го тук, защото наистина е важно. За да не е напразно напълнена с мнения темата на колегата, споделете от кой източник научихте това, което бе написано по-горе. Аз със фактите ще бъда кратък.
Лично съм кърпил няколко коли и съм го правил както в завода на ВАЗ- цял шев, прекъсвания на периоди, с цел изстиване, но без заливане с охлаждаща течност, за да се избегне каляването и да се намали гъвгавостта на метала, а в никакъв случай- пестене на материала


Само веднъж е имало спукана заварка от цял шев, и то защото бързахме много и на няколко пъти заливах със студена вода, щото буквално се "палеше". Така заварката издържа около година и половина.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- taran
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 3.04.2011
- Местоположение: София
- Кара: каквото набара:)
Re: проект кърпене на е30 :)
Така,само за информация, има вече доста добри и на нормални цени продукти свързани с ремонта на купета...Разни реактивни/фосфатни грундове,епоксидни грундове,добри полиуретанови уплътнители(като Боди 999,но доста по-добри).
Миниума ,мисля,му е минало времето...Също и на Боди 930-тое на основата на битум/асфалт,навремето се приготвяше в домашни условия-разтваряше се стопен асфалт в нафта или бензин,ма тогава друго нямаше...
Има и добри продукти за защита на кухини (за тази,между ушите ми,все още няма
).Щото като смените праговете,отвън както и да направите колата,ако отвътре метала остане незащитен,проникващата вътре влага му разгонва фамилията за година-две...
Вече има и достатъчно информация относно технологийте при авторепаратурата.Дори да не гониш перфектна реставрация,поне трябва да стане прилично.
Миниума ,мисля,му е минало времето...Също и на Боди 930-тое на основата на битум/асфалт,навремето се приготвяше в домашни условия-разтваряше се стопен асфалт в нафта или бензин,ма тогава друго нямаше...
Има и добри продукти за защита на кухини (за тази,между ушите ми,все още няма

Вече има и достатъчно информация относно технологийте при авторепаратурата.Дори да не гониш перфектна реставрация,поне трябва да стане прилично.
- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
Re: проект кърпене на е30 :)
благодаря на сички който дадоха по-малко акъл
аз съм вече на финалната права надявам се до 20-на дни да съм в движение ...
ще почвам да диря чаркалаци и тем подобно глупости






Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани