гръмна ми турбото
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- bobi_7609
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 13.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730d
- Мечтае да кара: незнам засега 730d
- Детайли за колата: Яка
гръмна ми турбото
сега мисля ново или да го рециклират.моля даваите мнения.
Re: гръмна ми турбото
Ново 

Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....
- iliew
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: гръмна ми турбото
kita написа:Ново
Колега ,надявам се знаеш колко е едно ново турбо за този двг.? Така е лесно да се дават мнения,но дали е оправдано имайки впредвид че колата струва 10,11к лв.
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: гръмна ми турбото
По спомени,рециклажа излиза със около 100-на лева по евтин?Сравни цените и сам си прецени!
- iliew
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: гръмна ми турбото
Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?
- 7BREYTON
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 15.04.2007
- Кара: Entwicklung 38
- Мечтае да кара: B12
Re: гръмна ми турбото
КОлега като се прибера по късно, ще драсна 2-3 реда, щото аз се занимавах пореди година със турбината като за малко да ъа изтърва и да гръмне и моита. Дай малко повече инфо какво се случи при теб? какви бяха симптомите. парче от перката ли се счупи.?
Re: гръмна ми турбото
iliew написа:kita написа:Ново
Колега ,надявам се знаеш колко е едно ново турбо за този двг.? Така е лесно да се дават мнения,но дали е оправдано имайки впредвид че колата струва 10,11к лв.
Сигурно всички знаете принципно устройството на турбокомпресора,но все пак ще отбележа,че това е едно от най сложните устройства в автомобила.Проблема идва от големите температурни разлики на работа.От -20 до +700-800 градуса.Оста на която се въртят двете турбинки е на титаниева основа с много лигиращи елементи,с цел минимално температурно разширение.Точно между двете турбинки върви и масло което маже въртенето.Оборотите стигат до 50-100 000.
При рециклирането в БГ. прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери) на които живота е доста къс при тези условия на работа.
Затова само НОВО.Цените са доста високи но това е свързано с горенаписаното.
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....
- RORO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 722
- Регистриран на: 11.06.2006
- Местоположение: София бате центъра на....
- Пол: Мъж
- Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
- Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза
Re: гръмна ми турбото
iliew написа:Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?
Правили сме рециклаж на турбина от Пежо боксер ,излезе на 930лв.А след това проверихме нова струваше 1000лв.говоря по спомени от преди година и нещо.Нека колегата си провери цените на нова и на рециклирана.А защо не и втора ръка?
П.П.С риск да обидя някого ще попитам знаете ли как се кара кола с турбо?Както Кита обясни турбото особено при гонка развива страшно високи обороти и следователно температура и ако в момента ти се наложи да изгасиш мотора,турбината се пука.Затова след гонка оставете да поработи мотора поне една минута за да се нормализира температурата и тогава загасете.Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.
- bobi_7609
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 13.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730d
- Мечтае да кара: незнам засега 730d
- Детайли за колата: Яка
Re: гръмна ми турбото
7BREYTON написа:КОлега като се прибера по късно, ще драсна 2-3 реда, щото аз се занимавах пореди година със турбината като за малко да ъа изтърва и да гръмне и моита. Дай малко повече инфо какво се случи при теб? какви бяха симптомите. парче от перката ли се счупи.?
не колега като си вървеше колата изгуби мошност и започна да пуши.
- bobi_7609
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 13.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730d
- Мечтае да кара: незнам засега 730d
- Детайли за колата: Яка
Re: гръмна ми турбото
такаааа.разглобиха колата и се оказа турбо.А за цените 2200лв. ново,900лв.Рециклирано.Някои рецикрилал ли е.???
- 7BREYTON
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 15.04.2007
- Кара: Entwicklung 38
- Мечтае да кара: B12
Re: гръмна ми турбото
Моят опит е следният. Моята турбина замалко да я изтърва. Звънтеше си едно хубаво и реших да я рециклирам щото цените на новите са височки.
Turbo 2.9L D M57 1999-2003 Garrett GTV2556V 454191-6 - OEM Part No. 2247691F2248907G
В БМВ цените бяха 3200+ , в магазин за части 2400+ лв по спомен.
При рециклрането ми смениха целият механизъм с перката. Само охлюва си остана оригиналният.
Незнам дали това което КИТА е писал е в моят случай? "прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери)" тъй като смениха цяла съставна част от турбината с нова оригинална такава. Дано да не греша. Като го донесоха беше като чисто ново , тествано и т.н.
Виждате как му беше задрала перката и номера също го слагам (колата е 730d 2001)
Тва стана края на 2009, оттогава имам не повече от 13-14 000км на колата и засега всичко е ок.
Но .. спазвам винаги (особено ако съм я настъпвал) правилото да изчакам преди да гася ... поне 40-50сек. често и повече от минута, две.
Това за климатика има логика - ще почна да го прилагам.

Turbo 2.9L D M57 1999-2003 Garrett GTV2556V 454191-6 - OEM Part No. 2247691F2248907G
В БМВ цените бяха 3200+ , в магазин за части 2400+ лв по спомен.
При рециклрането ми смениха целият механизъм с перката. Само охлюва си остана оригиналният.
Незнам дали това което КИТА е писал е в моят случай? "прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери)" тъй като смениха цяла съставна част от турбината с нова оригинална такава. Дано да не греша. Като го донесоха беше като чисто ново , тествано и т.н.
Виждате как му беше задрала перката и номера също го слагам (колата е 730d 2001)
Тва стана края на 2009, оттогава имам не повече от 13-14 000км на колата и засега всичко е ок.
Но .. спазвам винаги (особено ако съм я настъпвал) правилото да изчакам преди да гася ... поне 40-50сек. често и повече от минута, две.
Това за климатика има логика - ще почна да го прилагам.


Последна промяна 7BREYTON на 31 Май 2011, 21:37, променена общо 1 път
Re: гръмна ми турбото
RORO написа:iliew написа:Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?
Правили сме рециклаж на турбина от Пежо боксер ,излезе на 930лв.А след това проверихме нова струваше 1000лв.говоря по спомени от преди година и нещо.Нека колегата си провери цените на нова и на рециклирана.А защо не и втора ръка?
П.П.С риск да обидя някого ще попитам знаете ли как се кара кола с турбо?Както Кита обясни турбото особено при гонка развива страшно високи обороти и следователно температура и ако в момента ти се наложи да изгасиш мотора,турбината се пука.Затова след гонка оставете да поработи мотора поне една минута за да се нормализира температурата и тогава загасете.Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.


Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....
- bobi_7609
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 13.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730d
- Мечтае да кара: незнам засега 730d
- Детайли за колата: Яка
Re: гръмна ми турбото
ле лееееее 3200лв. има го и за 2500лв. маи ще рециклираме. 

- victor2k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 16.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 740iA
- Детайли за колата: 2000 740iA Sport
Re: гръмна ми турбото
Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.
Браво и благодаря. За пореден път правилото сложните върпоси има лесни отговри.
- bobi_7609
- Потребител
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: 13.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 730d
- Мечтае да кара: незнам засега 730d
- Детайли за колата: Яка
Re: гръмна ми турбото
7BREYTON написа:Моят опит е следният. Моята турбина замалко да я изтърва. Звънтеше си едно хубаво и реших да я рециклирам щото цените на новите са височки.
Turbo 2.9L D M57 1999-2003 Garrett GTV2556V 454191-6 - OEM Part No. 2247691F2248907G
В БМВ цените бяха 3200+ , в магазин за части 2400+ лв по спомен.
При рециклране ми смена целият механизъм с перката. Само охлюва си остана оригиналният.
Незнам дали това което КИТА е в моят случай? "прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери)" тъй като смениха цяла съставна част от турбината с нова оригинална такава. Дано да не греша. Като го донесоха беше като чисто ново , тествано и т.н.
Виждате как му беше задрала перката и номера също го слагам (колата е 730d 2001)
Тва стана края на 2009, оттогава имам не пожече от 13-14 000км на колата и засега всичко е ок.
Но .. спазвам винаги (особено ако съм я настъпвал) правилото да изчама преди да гася ... поне 40-50сек. често и повече от минута.
Това за климатика има логика - ще почна да го прилагам.
![]()
колега кажи каде я ремонтира.???
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани