гръмна ми турбото

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 730d
Мечтае да кара: незнам засега 730d
Детайли за колата: Яка

гръмна ми турбото

Мнение от bobi_7609 » 30 Май 2011, 20:40

сега мисля ново или да го рециклират.моля даваите мнения.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: гръмна ми турбото

Мнение от kita » 30 Май 2011, 22:00

Ново :yes:
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: гръмна ми турбото

Мнение от iliew » 31 Май 2011, 1:27

kita написа:Ново :yes:

Колега ,надявам се знаеш колко е едно ново турбо за този двг.? Така е лесно да се дават мнения,но дали е оправдано имайки впредвид че колата струва 10,11к лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: гръмна ми турбото

Мнение от RORO » 31 Май 2011, 7:58

По спомени,рециклажа излиза със около 100-на лева по евтин?Сравни цените и сам си прецени!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 19.07.2009
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Каквото има..
Мечтае да кара: .....

Re: гръмна ми турбото

Мнение от iliew » 31 Май 2011, 8:08

Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: гръмна ми турбото

Мнение от 7BREYTON » 31 Май 2011, 8:28

КОлега като се прибера по късно, ще драсна 2-3 реда, щото аз се занимавах пореди година със турбината като за малко да ъа изтърва и да гръмне и моита. Дай малко повече инфо какво се случи при теб? какви бяха симптомите. парче от перката ли се счупи.?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: гръмна ми турбото

Мнение от kita » 31 Май 2011, 8:44

iliew написа:
kita написа:Ново :yes:

Колега ,надявам се знаеш колко е едно ново турбо за този двг.? Така е лесно да се дават мнения,но дали е оправдано имайки впредвид че колата струва 10,11к лв.


Сигурно всички знаете принципно устройството на турбокомпресора,но все пак ще отбележа,че това е едно от най сложните устройства в автомобила.Проблема идва от големите температурни разлики на работа.От -20 до +700-800 градуса.Оста на която се въртят двете турбинки е на титаниева основа с много лигиращи елементи,с цел минимално температурно разширение.Точно между двете турбинки върви и масло което маже въртенето.Оборотите стигат до 50-100 000.
При рециклирането в БГ. прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери) на които живота е доста къс при тези условия на работа.
Затова само НОВО.Цените са доста високи но това е свързано с горенаписаното.
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: гръмна ми турбото

Мнение от RORO » 31 Май 2011, 8:49

iliew написа:Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?



Правили сме рециклаж на турбина от Пежо боксер ,излезе на 930лв.А след това проверихме нова струваше 1000лв.говоря по спомени от преди година и нещо.Нека колегата си провери цените на нова и на рециклирана.А защо не и втора ръка?


П.П.С риск да обидя някого ще попитам знаете ли как се кара кола с турбо?Както Кита обясни турбото особено при гонка развива страшно високи обороти и следователно температура и ако в момента ти се наложи да изгасиш мотора,турбината се пука.Затова след гонка оставете да поработи мотора поне една минута за да се нормализира температурата и тогава загасете.Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 730d
Мечтае да кара: незнам засега 730d
Детайли за колата: Яка

Re: гръмна ми турбото

Мнение от bobi_7609 » 31 Май 2011, 9:13

7BREYTON написа:КОлега като се прибера по късно, ще драсна 2-3 реда, щото аз се занимавах пореди година със турбината като за малко да ъа изтърва и да гръмне и моита. Дай малко повече инфо какво се случи при теб? какви бяха симптомите. парче от перката ли се счупи.?

не колега като си вървеше колата изгуби мошност и започна да пуши.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 730d
Мечтае да кара: незнам засега 730d
Детайли за колата: Яка

Re: гръмна ми турбото

Мнение от bobi_7609 » 31 Май 2011, 9:17

такаааа.разглобиха колата и се оказа турбо.А за цените 2200лв. ново,900лв.Рециклирано.Някои рецикрилал ли е.???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 15.04.2007
Кара: Entwicklung 38
Мечтае да кара: B12

Re: гръмна ми турбото

Мнение от 7BREYTON » 31 Май 2011, 13:39

Моят опит е следният. Моята турбина замалко да я изтърва. Звънтеше си едно хубаво и реших да я рециклирам щото цените на новите са височки.

Turbo 2.9L D M57 1999-2003 Garrett GTV2556V 454191-6 - OEM Part No. 2247691F2248907G

В БМВ цените бяха 3200+ , в магазин за части 2400+ лв по спомен.
При рециклрането ми смениха целият механизъм с перката. Само охлюва си остана оригиналният.
Незнам дали това което КИТА е писал е в моят случай? "прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери)" тъй като смениха цяла съставна част от турбината с нова оригинална такава. Дано да не греша. Като го донесоха беше като чисто ново , тествано и т.н.

Виждате как му беше задрала перката и номера също го слагам (колата е 730d 2001)
Тва стана края на 2009, оттогава имам не повече от 13-14 000км на колата и засега всичко е ок.
Но .. спазвам винаги (особено ако съм я настъпвал) правилото да изчакам преди да гася ... поне 40-50сек. често и повече от минута, две.

Това за климатика има логика - ще почна да го прилагам.


Изображение Изображение
Последна промяна 7BREYTON на 31 Май 2011, 21:37, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 26.07.2007
Местоположение: Габрово

Re: гръмна ми турбото

Мнение от kita » 31 Май 2011, 14:16

RORO написа:
iliew написа:Аз бих избрал варианта да потьрся от някоя тоталка. Сигурен ли си че разликата е 100лв.?



Правили сме рециклаж на турбина от Пежо боксер ,излезе на 930лв.А след това проверихме нова струваше 1000лв.говоря по спомени от преди година и нещо.Нека колегата си провери цените на нова и на рециклирана.А защо не и втора ръка?


П.П.С риск да обидя някого ще попитам знаете ли как се кара кола с турбо?Както Кита обясни турбото особено при гонка развива страшно високи обороти и следователно температура и ако в момента ти се наложи да изгасиш мотора,турбината се пука.Затова след гонка оставете да поработи мотора поне една минута за да се нормализира температурата и тогава загасете.Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.



:yes: ;) Мноо точно
Габровеца най-обича: Да пуши на муфта, да е с чужда жена и да кара по инерция....

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 730d
Мечтае да кара: незнам засега 730d
Детайли за колата: Яка

Re: гръмна ми турбото

Мнение от bobi_7609 » 31 Май 2011, 16:17

ле лееееее 3200лв. има го и за 2500лв. маи ще рециклираме. :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 16.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 740iA
Детайли за колата: 2000 740iA Sport

Re: гръмна ми турбото

Мнение от victor2k » 31 Май 2011, 16:38

Същото се отнася за климатика, за да не ви мирише /създавайки в себе си гъбички и плесени/ преди да излезете от колата при изключен климатик оставете да повърти само вентилатора за да изсуши тръбопроводите от образувалият се конденз.И никога няма да ви трябват спрейове и т.н.
Доста размътих но,дано съм бил полезен.



Браво и благодаря. За пореден път правилото сложните върпоси има лесни отговри.

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 730d
Мечтае да кара: незнам засега 730d
Детайли за колата: Яка

Re: гръмна ми турбото

Мнение от bobi_7609 » 31 Май 2011, 17:10

7BREYTON написа:Моят опит е следният. Моята турбина замалко да я изтърва. Звънтеше си едно хубаво и реших да я рециклирам щото цените на новите са височки.

Turbo 2.9L D M57 1999-2003 Garrett GTV2556V 454191-6 - OEM Part No. 2247691F2248907G

В БМВ цените бяха 3200+ , в магазин за части 2400+ лв по спомен.
При рециклране ми смена целият механизъм с перката. Само охлюва си остана оригиналният.
Незнам дали това което КИТА е в моят случай? "прешлайфат оста и използват месингов материал за втулки (лагери)" тъй като смениха цяла съставна част от турбината с нова оригинална такава. Дано да не греша. Като го донесоха беше като чисто ново , тествано и т.н.

Виждате как му беше задрала перката и номера също го слагам (колата е 730d 2001)
Тва стана края на 2009, оттогава имам не пожече от 13-14 000км на колата и засега всичко е ок.
Но .. спазвам винаги (особено ако съм я настъпвал) правилото да изчама преди да гася ... поне 40-50сек. често и повече от минута.

Това за климатика има логика - ще почна да го прилагам.


Изображение Изображение

колега кажи каде я ремонтира.???

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook