Бутала на дизел ?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: Пловдив

Бутала на дизел ?

Мнение от mika » 25 Фев 2006, 19:51

Някои може ли да ми каже сайт или нещо от сорта или по-колата, къде мога да видя подробности за буталата ? Колата ми е 324д и ме интерисува дали може да пуснали серия с бутала от 324тд ? Може ли да се провери това нещо някъде ? И оригиналните бутала могат ли да издържат на Турбо с малко надуване ?
Мерси предварително за отговорите !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 26 Фев 2006, 2:14

Ами и двта двигателя са с диаметър на цилиндрите 80мм.и с ход по 81мм. и степен на сгъстяване 22 това е което знам дано да съм ти бил полезен

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от mika » 26 Фев 2006, 20:10

Мерси все пак е нещо ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 27 Фев 2006, 14:21

Буталата като размери са еднакви, това е вярно, но дали материалът от който са направени е същия - това не е ясно. По-добре провери в Дару кар дали предлагат едни и същи бутала за 324д и 324тд. Ако са с различен номер или на различна цена - ясна е работата.

Между другото, как смяташ да направиш турбо на 324д? Освен самата духалка и колекторни тръби, при 324тд турбото се управлява от DDE-то. То всъщност работата на целия двигател се управлява от електроника, там няма и едно жило, всичко е навързано с датчици и актуатори. Та затова ми е интересно как ще монтираш и управляваш турбото на 324д?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от mika » 28 Фев 2006, 20:16

Мдааа тези неща за електрониката са ми ясни, интерисуваха ме буталата от какво са направени и имат ли разлика мислех си, че има разлика в размера, но се оказа, че няма може би ще пробвам в някой магазин да ми кажат ;) Мерси все пак :winky:

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 28 Фев 2006, 20:44

Принципно знам че коляновия вал, буталата и биелите на ТД-то са ковани!!! Мисля че на атмосферния не са ;)
Може и да има и ралзика в челата на буталата :idea:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 20.12.2004
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: нахилен
Мечтае да кара: Е30 кабрио

Мнение от Maverik » 01 Мар 2006, 0:36

Ако искаш мога да ти снимам как изглеждат бутала от ТД

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 01 Мар 2006, 10:52

Абе сигурно има разлика, защото тд-то работи на доста по-големи натоварвания от атмосферния. При това при чип-тунинг тд-то отива към 140 к.с., а коляновия вал, лагерите и буталата са изчислени за тази мощност. При атмосферния двигател няма възможност за чип-тунинг и следователно буталата са изчислени за мощност 90 к.с., което ме навежда на мисълта, че са доста различни като сплави и начин на изработка, независимо че са с еднакви размери. Пак ти казвам да провериш в Дару кар или Камор Ауто - ако са с различни номера или цени - ясна е работата, различни са.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 01 Мар 2006, 11:04

На 324 ТД имали възможност за чип тунинг :?: :roll:
Аз съм чувал че само на 524 тд можело да се слага чип дали е така :?:

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.03.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от mika » 01 Мар 2006, 20:02

Благодаря на всикчи за отговорите ! Maverik днес видях какви са буталата на ТД и наистина има разлика не в размера а в сплавна им.
А колкото до чипа между 324 ТД и 524 ТД мисля, че няма никаква разлика освен купето и поне аз до колкото знам няма никакъв проблем за чип и като гледам каталози наистина става 140 к.с.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 02 Мар 2006, 10:22

mika написа:Благодаря на всикчи за отговорите ! Maverik днес видях какви са буталата на ТД и наистина има разлика не в размера а в сплавна им.
А колкото до чипа между 324 ТД и 524 ТД мисля, че няма никаква разлика освен купето и поне аз до колкото знам няма никакъв проблем за чип и като гледам каталози наистина става 140 к.с.


Има разлика между 324тд и 524тд и тя е в компютъра. Почти всичко друго им е еднакво освен компютрите, има някакви малки разлики, т.е. не можеш да им разменяш компютрите. Въпреки това чип-тунинга и на двете коли се извършва горе-долу по един и същи начин - маха се стария чип с данните за управление на двигателя (колко гориво да се впръсква, кога да се отваря разтоварващия клапан на турбото, на какви оборотии т.н.) и се слага нов чип. Също така се прави и настройка на ГНП. Засега съм намерил цена 250 лв. за нов чип, ама ще видим дали няма да изкочи нещо по-евтино. И наистина отлита към 140 к.с., следваща стъпка - интеркулер: + 10-15 к.с. отгоре.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 13.11.2005
Местоположение: Варна

Мнение от Р А » 06 Мар 2006, 18:08

можеш ли да ми кажеш повече за интеркулера колко струва поставянето му,играчка ли е и тн, и също и за чипа. мерси :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 07 Мар 2006, 10:30

За интеркулера можеш да прочетеш доста с търсачката във форума, а има и доста неща в интернет. Най-просто казано интеркулера представлява топлообменник (най-разпространения тип е въздух-въздух), чрез който горещия въздух, който се получава при работата на турбото, се охлажда до температура, близка до атмосферната, преди да постъпи в цилиндрите на двигателя. По-студения въздух в цилиндрите означава повече кислород (защото в единица обем студен въздух има повече кислород отколкото в единица обем горещ въздух, което се дължи на разширяването на газовете при повишаване на температурата), а оттук означава и по-добро изгаряне, съответно повишаване на мощността.

Интеркулер на старо върви различно, в зависимост кой то го продава и в какво състояние е, а също много важно - колко е голям. Принципът е колкото по-голям , толкова по-добро охлаждане. По принцип можеш да си намериш кулер от 50 до 150 лв.

Поставянето му в 324тд е малко сложна работа. Аз съм разглеждал моя двигател, за да видя къде може да се постави и откъде да минат тръбите и единствения възможен вариант за този двигател според мен, е следния: интеркулера се поставя долу между масления радиатор и радиатора за антифриза (има опция масления да се изтегли още малко по-ниско, за да освободи прозорец за интеркулера). Тръбите, обаче, трябва да направят "кръг" около двигателя, за да се избегнат резки завои и пад на налягането, т.е. тръбата тръгва от турбото, покрай смукателния колектор и завива плавно надолу към кулера. След това от кулера тръгва нагоре, завива плавно зад турбото и влиза в колектора. Така трябва да стане според мен, пак казвам за М21, за да се избегнат резките завои на тръбите. Може да има и по-хитри начини, който знае да каже.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook