алтернатива на демпферната шайба М50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от @2bar » 29 Май 2011, 11:42

някой занимавал ли се е с този проблем? искам да сменя демпферната шайба (имам съмнение, че не е много в час), но цената й "леко ме отказва" да си я поръчам. От друга страна да слагам втора ръка шайба голяма файда не виждам, тъй като сигурно ще е на същото дередже като моята.

освен да се прави изцяло нова (което в момента ми е невъзможно) има ли някаква друга алтернатива да се сложи от друг мотор, при който ремъчната шайба не е демпферна и да не се налага преправяне на самият венец за датчика на кол. вал?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от Postman » 29 Май 2011, 12:17

Личномнение: съмненията ти относно неработоспособността на демпферната шайба са безпочвени, търси проблема другаде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от @2bar » 29 Май 2011, 12:35

Postman написа:Личномнение: съмненията ти относно неработоспособността на демпферната шайба са безпочвени, търси проблема другаде.


защо мислиш така? Основното ми съмнение (след като вчера си "поиграх") с двата датчика - на кол. и разп. вал е,че отчитането на оборотите на кол. вал и респективно ГМТ (или там колкото градуса преди нея е липсващият зъб или два) не е коректно, което според мен може да дойде единствено от самата шайба. Или греша?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от Postman » 29 Май 2011, 22:10

За да кажеш, че не е коректно, значи си сравнил съгнала с друг сигнал, който е коректен?!?
Ако натиснеш венеца на демпфера и с ръка не можеш да го мръднеш, едва ли има проблем с него.
Определено ще се вижда ако се е развулканизирал и се мести дотолкова, че датчика дая спира да работи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от @2bar » 29 Май 2011, 22:49

Postman написа:За да кажеш, че не е коректно, значи си сравнил съгнала с друг сигнал, който е коректен?!?
Ако натиснеш венеца на демпфера и с ръка не можеш да го мръднеш, едва ли има проблем с него.
Определено ще се вижда ако се е развулканизирал и се мести дотолкова, че датчика дая спира да работи.


проверката я направих малко по дедуктивен път, защото ми липсват правилните инструменти. това, което имам е един интерфейс и инпа (като за нея не съм много сигурен, доколко показва стойностите коректно). както и да е.

ето общо взето как действах:

- откачам долният датчик (на кол. вал) и опитвам да запаля. Пали след може би около 30 сек въртене. Записва си го прилежно като грешка, празният ход е стабилен. Закачвам го и пак пробвам да запаля. Пали веднага, както винаги, но запалването не е толкова енергично, както беше преди около 10 000км.

- откачам горният датчик и пробвам да запаля. Пали без много въртене, записва си го прилежно като грешка. Ако човек не познава мотора би казал, че пали нормално. Това, което се случва без горен датчик е, че дюзите започват да пръскат едновременно (каквато всъщност е и идеята на горният датчик).

От направените опити мога да заключа,че двата датчика работят. Това, което не мога да кажа с 100% гаранция е, че работят коректно. Някакси обаче не ми се вярва хем да работят, хем да не работят коректно.Съществува наистина и съвсем минимална възможност и самият комп. на колата да не е в час и някакси да измерва, пресмята и т.н. грешен ъгъл, но това сигурно е съпоставимо с верятноста да спечелиш от тотото, че сигурно и по - малко.

Понеже проблемът ме занимава от доста време (доста, доста около 10 000км) ми прави впечатление, че ъгълът на запалването един го показва 28 градуса, друг път 42 градуса. Преди си мислех, че програмата не е читава, обаче започвам да се замислям в посока демпферна шайба. Другото, което ми прави впечатление е, че при продължителни спускания около 1 - 2 км (без да изключвам от скорост) на първото и второто кръстовище мотора работи доста по - спокойно. И май започвам да си мисля, че този шум, който чувам, когато карам с отворен десен прозорец покрай паркирали коли или стена си е детонационно горене.

Както и де, сега "ударих" един Демпфер от тройка в ебай, надявам се, че до края на седмицата ще пристигне, за да мога да го монтирам в събота. Ако шумът и вървенето се променят, мисля, че това е правилната посока.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от Postman » 29 Май 2011, 23:32

Докато чакаш новата шайба може да опиташ нещо просто - изтрий натрупаната адаптация през ИНПА-та или откачи акумулатора ако ИНПА-та няма такава помощна функция. Ако в момента имаш проблем с авансите сигурно веднага ще си проличи като подкараш прясна без адаптации.
От написаното дотук аз не намирам аномалия - може да кажеш, че аванс от 28 или 42 градуса е грешен само ако знаеш колко точно трябва да бъде за тези условия, а това подозирам не е така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от @2bar » 29 Май 2011, 23:43

във всички случаи аванса за мен е грешен, стойностите, които съм цитирал са за празен ход. би трябвало да се върти около 10 градуса на празех ход, а при мен отива 40 (ако програмата работи разбира се). аа съжаление не намирам никой около мен тук в региона с 2 литра мотора и сименс комп. за да прочета неговата кола.

както и да е, предполагам, че проблемът се върти около аванса. в интерес на истина преди ми правеше впечатление, че след около 4000 об/мин при пълна газ направо имаше удар при ускоряване, което също не е много нормално.

какви адаптации да има на двата датчика?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от Postman » 30 Май 2011, 0:04

Адаптациите не са за датчиците, а глобално за режимите на работа, в частност за аванса. Не съм разглеждал ИНПА, но на Кар Софт има в едно от падащите менюта поле за изтриване на адаптационните стойности - ако и ИНПА-та го има, оттам се прави по-грамотно отколкото да сваляш акумулатора. Ако авансът на празен ход е 42 градуса, по всяка вреоятност има проблем. Имап предвид, че Сименс използват доста интересен начин да мерят оборотите. Т.е. датчикът на коляновия вал е интересен модел - тук съм описал някои изводи от моите заигравки с него. Като нищо може проблемът с аванса на празен ход да идва от неправилно декодиране/визуализация от страна на ИНПа-та, поради спецификата на този датчик. Предполагам, че ползваш кракната версия на ИНПА, т.е. може би очакваш твърде много от нея :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от @2bar » 30 Май 2011, 0:13

за празен ход говорим. макар, че ми е много трудно да си представя, че моторът може да работи с такъв голям авнас. или другото е, че това е някакъв авариен режим в който влиза мотора, когато има много голямо разминаване между двата датчика и това е просто индикация, че моторът работи в такъв режим. или самата програма не чете коректно аванса, ама тогава пак си остава проблемът с придърпването, припукването при рязко подава на газ и т.н.

както написах, не мога да намеря никой наоколо с подобен мотор (то и с подобна кола е трудно) за да пробвам на него.

направо ми е интересно, какво ще е с другата шайба.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 16.02.2010
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530i
Детайли за колата: BMW E39 530i `03
BMW E34 520i `95
BMW E34 520i Touring `95

Re: алтернатива на демпферната шайба М50

Мнение от BMW E34 520i Vanus » 30 Май 2011, 0:44

:OT: В Пловдив ли си колега, моята е с М50В20 с единия ванос и сименс електроника. Ако нещо през почивните дни съм в този регион може евентуално да се видим.
БЕНЗИН В КРЪВТА

Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook