ЗИМНО УЧИЛИЩЕ
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- fenero
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София- Самоков
- Кара: 530 touring 850csi
- Мечтае да кара: m5 E39
ЗИМНО УЧИЛИЩЕ
Един курс по шофиране на BMW,който няма да ви направи ШУМАХЕР, но след него се чувствате по-сигурни на патя/е не е от мен де/случва се в Зьолден-Австрия.
Дори и децата знаят вече,че българските улици са по-опасни от тези на запад от Драгоман.Причините са остарелият авто парк,слабата организация и контрол,корупцията...списъкът е безкраен.Но есе пак главният заподозрян за сигурноста на пътя ни остава човешкият фактор.Обучението на шофьорите сега приключва с едномесечен курс,в който те никога не карат назад,не вдигат повече от 40км/ч и още куп вайни елементи.Единствената му цел е да издържите изпита,а после започва истинското обучение на пътя.
Сигурно подобни проблеми съществуват и в страни от ЕС.Това е причината наред с курсовете по чужди езици и екзотични спортове голяма пополярност там да имат и тези за подобряване на шофьорските умения.Безпорен лидер сред подобни училища е
BMW Driving School.
Курсовете на баварската марка са разделени на 4-ри сесии според различните сезони.Допълнително има специализирани занимания за състелзателно управление/на пистата Нюрбургинг с BMW M3/,за икономично шофиране/с лимозини от 7-ма серия/,за off-road шофиране.има курсоже и за мотоциклетисти.
зимният курс е наистина специален,кара се с наи ножото попалнение на гамата на BMW Х3.Занаятието започва с кратка теоретична лекция, в която лектора грабва вниманието на всички курсисти с първите си думи "Най важното,което трябва да знаете ,че автомобила се движи натам ,където гледате".Макар да не е много академично,това правило се оказва напълно вярно впоследствие.Самата теория сащо е много забавна.
Макар и натъпкан с жсевъзможна електроника,поведението на всеки автомобил се подчинява на законите на физиката.Под всякя гума може да бъде описан познатият ни от уроците ни по физика/аз май не сам бил в тоя час
/
КРЪГ НА ТОМ.
Това е координатна с-ма,описваща действието на различни сили в/у колелото.По вертикалата действа ускорението/спирането,а по хоризонталата-страничните сили при завой.Автомобилът е под контрол на водача до момента,в който сборът от силите остава в рамките на "кръга на КОМ".Когато се увлечете и силите излязат извън кръга,колата се подхлъзва,получават се така наречените ефекти на недозавиване или презавиване...Иначе с въздеиствието в/у газта,спирачките или волана можем да променяме действието на тези сили така,че да поддържаме общият им сбор вътре в споменатият кръг.Тук е най големият майсторлък.Шофьорът трябвадобре да познава колата си.В зависимост от това дали е с предно,задно или пълноприводнозадвижване той реагира по коренно различен начин.Ако изпуснете автомобил със задно в завой,грешката може да се корегира лесно със спирачка,но при кола с предно ще е фатално.По различен начин действат и реагират системите 4х4 в зависимост от принципа им на работа.
С други думи,най важното за управлението е доброто чувство на водача към автомобила.Затова се приближете леко към волана ,той ви предава най точните сигнали за пътната обстановка и настилка и винаги го драбъе с двете ръце /аз па не мисля така
/
Другото важно е правилната стоика на водача.Не трябва да сте нито много напред,но пък и да не сте прекалено легнали /аз направо съм си легнал
/ Всички такив странични източници може да се окажат жизнено важни в критична ситуация.
Ако все пак изпаднете в критична ситуация:
Когато автомобилът поднесе и не завие достатъчно,първата реакциа инстинктивно да навиете още волана,с което сборат от силите се отдалечава от "кръга на КОМ"т.е.положението се влошава,по добре е да върнете волана и да отпуснете леко газта/но не и при коли с предно,тъй като тогава губите контрола с пътя/.Всъшност най универсалният съвет при всяка критична ситуация е да се пусне за секунда волана и педалите на автомобила и най важното-да погледнете в посоката в която желаете да го насочите.Така тя за секунда се намества,въстановява контакта с пътната настилка и става контролируема.Важно е да знаете,че умишлено всички автомобили са направени така,че да недозавиват достатъчно,тъй като се счита че това е по лесен проблем за овладяване от масовия шофьор отколкото презавиването.
Съществуват още дузина полезни съвета, но един е особено ценен за зимата-спускането по наклон винаги става на скороста на коятого изкачваш.
НАИ ВАЖНОТО:ВНИМАВАИТЕ КАДЕ ГЛЕДАТЕ-АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА ОЧИТЕ ВИ.

Дори и децата знаят вече,че българските улици са по-опасни от тези на запад от Драгоман.Причините са остарелият авто парк,слабата организация и контрол,корупцията...списъкът е безкраен.Но есе пак главният заподозрян за сигурноста на пътя ни остава човешкият фактор.Обучението на шофьорите сега приключва с едномесечен курс,в който те никога не карат назад,не вдигат повече от 40км/ч и още куп вайни елементи.Единствената му цел е да издържите изпита,а после започва истинското обучение на пътя.
Сигурно подобни проблеми съществуват и в страни от ЕС.Това е причината наред с курсовете по чужди езици и екзотични спортове голяма пополярност там да имат и тези за подобряване на шофьорските умения.Безпорен лидер сред подобни училища е
BMW Driving School.
Курсовете на баварската марка са разделени на 4-ри сесии според различните сезони.Допълнително има специализирани занимания за състелзателно управление/на пистата Нюрбургинг с BMW M3/,за икономично шофиране/с лимозини от 7-ма серия/,за off-road шофиране.има курсоже и за мотоциклетисти.
зимният курс е наистина специален,кара се с наи ножото попалнение на гамата на BMW Х3.Занаятието започва с кратка теоретична лекция, в която лектора грабва вниманието на всички курсисти с първите си думи "Най важното,което трябва да знаете ,че автомобила се движи натам ,където гледате".Макар да не е много академично,това правило се оказва напълно вярно впоследствие.Самата теория сащо е много забавна.
Макар и натъпкан с жсевъзможна електроника,поведението на всеки автомобил се подчинява на законите на физиката.Под всякя гума може да бъде описан познатият ни от уроците ни по физика/аз май не сам бил в тоя час



КРЪГ НА ТОМ.
Това е координатна с-ма,описваща действието на различни сили в/у колелото.По вертикалата действа ускорението/спирането,а по хоризонталата-страничните сили при завой.Автомобилът е под контрол на водача до момента,в който сборът от силите остава в рамките на "кръга на КОМ".Когато се увлечете и силите излязат извън кръга,колата се подхлъзва,получават се така наречените ефекти на недозавиване или презавиване...Иначе с въздеиствието в/у газта,спирачките или волана можем да променяме действието на тези сили така,че да поддържаме общият им сбор вътре в споменатият кръг.Тук е най големият майсторлък.Шофьорът трябвадобре да познава колата си.В зависимост от това дали е с предно,задно или пълноприводнозадвижване той реагира по коренно различен начин.Ако изпуснете автомобил със задно в завой,грешката може да се корегира лесно със спирачка,но при кола с предно ще е фатално.По различен начин действат и реагират системите 4х4 в зависимост от принципа им на работа.
С други думи,най важното за управлението е доброто чувство на водача към автомобила.Затова се приближете леко към волана ,той ви предава най точните сигнали за пътната обстановка и настилка и винаги го драбъе с двете ръце /аз па не мисля така


Другото важно е правилната стоика на водача.Не трябва да сте нито много напред,но пък и да не сте прекалено легнали /аз направо съм си легнал



Ако все пак изпаднете в критична ситуация:
Когато автомобилът поднесе и не завие достатъчно,първата реакциа инстинктивно да навиете още волана,с което сборат от силите се отдалечава от "кръга на КОМ"т.е.положението се влошава,по добре е да върнете волана и да отпуснете леко газта/но не и при коли с предно,тъй като тогава губите контрола с пътя/.Всъшност най универсалният съвет при всяка критична ситуация е да се пусне за секунда волана и педалите на автомобила и най важното-да погледнете в посоката в която желаете да го насочите.Така тя за секунда се намества,въстановява контакта с пътната настилка и става контролируема.Важно е да знаете,че умишлено всички автомобили са направени така,че да недозавиват достатъчно,тъй като се счита че това е по лесен проблем за овладяване от масовия шофьор отколкото презавиването.
Съществуват още дузина полезни съвета, но един е особено ценен за зимата-спускането по наклон винаги става на скороста на коятого изкачваш.
НАИ ВАЖНОТО:ВНИМАВАИТЕ КАДЕ ГЛЕДАТЕ-АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА ОЧИТЕ ВИ.






- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Re: ЗИМНО УЧИЛИЩЕ
fenero написа:НАИ ВАЖНОТО:ВНИМАВАИТЕ КАДЕ ГЛЕДАТЕ-АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА ОЧИТЕ ВИ.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Re: ЗИМНО УЧИЛИЩЕ
WeiSTD написа:fenero написа:НАИ ВАЖНОТО:ВНИМАВАИТЕ КАДЕ ГЛЕДАТЕ-АВТОМОБИЛЪТ СЛЕДВА ОЧИТЕ ВИ.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Тва е доста ключов момент. Всички БМВ курсове ти го казват това.
Той Асен затова все кара по бордюрите

Браво за статията

Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Браво бе
, не го очаквах от теб
П.С Само си забравил да споменеш източника, че аз изкам и другите съвети да прочета !!!


П.С Само си забравил да споменеш източника, че аз изкам и другите съвети да прочета !!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
... много е добра, само това с пускането на волана и педалите трябва да се махне и то за цяла секунда, което си е ~15 метра при 50км/ч 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани