Питане М54Б30 виско-ел.перка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 20 Май 2011, 19:52

Колеги много четох из форумите и не можах да си отговоря на въпроса.Това прословуто виско не съм го чувал да фучи никога(1 год.).Пробвам го не е зацепено постоянно,спирам го много лесно на студен мотор като загрее(работна температура) по трудно ,но пак го спирам това нормално ли е.Когато съм в задръстване се включва перката на климатика , а през това време виското се върти малко по-бързо от обикновено.Може ли някой да ми каже сигурен начин да проверя викото.А забравих да спомена че стрелката стои на 12без 2 постоянно.Възможно ли е да не стига до виското достатъчно горещ въздух. Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от vankatagsi » 20 Май 2011, 19:55

По това което си написал, всичко е наред. Нормално е като загрее колата да се върти по бързо, а като е студена по-бавно, това му е замисъла. Карай си колата и не се филмирай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 20 Май 2011, 20:24

Добре колега,но защо до сега не съм виждал да зацепи яко (да ми издуха перчика) :lol: а се включва тази на климатика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от vankatagsi » 20 Май 2011, 20:52

Явно защото не е била натоварвана много колата, не е била загряла чак толкова..
Щом темперетурата седи на средата, значи няма повод за притеснение, ако я мине тогава можеш да се вкараваш в такива размисли. Ако имаше някакъв проблем с тези неща и с охладителната система въобще, то неминуемо щеше да се отрази на темперетурата на двигателя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от im0tep » 20 Май 2011, 21:00

НЕ е нормално да можеш да си спреш виското още повече пък на загрял двигател и НЕ е нормално стрелката ти да стои постоянно на друга позиция по различна от "12 часа" !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от blacksapphire » 20 Май 2011, 21:01

3ките изобщо нямат виско и са само с ел. перка на тоя мотор(ръчките), така че си карай спокойно. :mhihi:

Дай и малко повечко зор, влез си в менютата и си следи температурата на антифриза, термостатът ти отваря на 97 градуса.

12 без 1 е правилото за стрелката на темп и то за доста голям диапазон градуси. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от bmw_n00b » 20 Май 2011, 21:23

А зимата за колко време ти загрява мотора? Термостата наред ли е, трябва да излиза на диагностика ако не е. Освен това по мое наблюдение перката на климатика фучи много повече от виското. Точно тя се чува като турбина, а виското само усилва ефекта с оборотите и затова повечето хора си мислят, че виското фучи. Също така по-голямата част от топлината се предава по оста на водната помпа, не само от излъчването от радиатора. Виж си в скритите менюта температурата как се развива и докладвай :yes:
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: Madrid-Плевен
Пол: Мъж
Кара: Е39 528i
Мечтае да кара: комбайн в парламента

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от LUBO 555 » 22 Май 2011, 9:27

Ако виското си е наред няма как да го чуеш.Върти се в диапазона от 800 до 2400 оборота максимум(в зависимост от Сº)При загрял мотор ускорява до 2400 оборота и там започвяа да преплъзва.Нали не смяташ че трябва да се върти с 6000 о/м :kuku:
Ако го чуеш това значи,че вече не е наред
ИзображениеИзображение

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от adovet » 22 Май 2011, 9:33

LUBO 555 написа:Ако виското си е наред няма как да го чуеш.Върти се в диапазона от 800 до 2400 оборота максимум(в зависимост от Сº)При загрял мотор ускорява до 2400 оборота и там започвяа да преплъзва.Нали не смяташ че трябва да се върти с 6000 о/м :kuku:
Ако го чуеш това значи,че вече не е наред

И аз на мойта не го бях чувал смених го и за първи път го чух как работи. Няма как да се сбърка чува се доста добре. По принцип не трябва да ти се включва перката за климатика за охлаждане на мотора. Тя се включва само когато виското не може да смогне. Имаш проблем с виското най вероятно. Влез в скритото меню и виж каква температура държи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 22 Май 2011, 10:41

Помощ как да вляза в тези скрити менюта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от adovet » 22 Май 2011, 10:47

динго написа:Помощ как да вляза в тези скрити менюта.

колега търси с търсачката - напиши скрито меню. И за Е46 и за Е39 е едно и също

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от adovet » 22 Май 2011, 10:50

1.Двигател и информация.
1.0. Шаси.
1.1. K-число табло.
1.2. BMW номер на частта табло-инструмент. 1.3. кодировка/диагноза/бус-индекс.
1.4. Дата на производство (Формат: KW/година).
1.5. Състояние на Hardware-/Softwarе.
1.6. Статус впръскване / Брой цилиндри / Мотор-фактор.
2.Тест табло-инструмент.
3.Показания сервизен интервал.
3.0. Сервизен интервал-основа за изчисление-литри.
3.1. Оставащи дни до Инспекция.
4.Разход.
4.0. Моментен разход Liter/100km (0128 = 12,8l/100km).
4.1. Разход Литри/час.
5.Оставащо разстояние за изминаване (с наличното гориво)
5.0. Среден разход литри/100км като база за изчисление
5.1. Оставащо разстояние в км
6.Инфо за резервоара
6.0. Резервоар ляво/дясно(234123 = 23,4л ляв и 12,3л десен)
6.1. Общо в двата
6.2. Показание в момента
7.Мотор/скоростомер.
7.0. Показание към момента на охлаждащата течност.
7.1. Показание външна температура.
7.2. Показание обороти.
7.3. Показание скорост.
8.Стойностите от меню 8 в шестнайсетичен формат.
9.Бордово напрежение.
9.0. Напрежение към момента - във Волтове
9.1. - 9.3. незаето / няма информация
10. Кодировка за страна
11.Кодировка единици (мерни?)
12. нищо
13.Тества гонга
14.Записани грешки
14.1. - 14.4. Ако няма грешки, показва 000000.
15. - 18. нищо.
19.Отключване на менютата.
Задържаш копчето за нулиране на километрите и ти излиза надпис test натискайки копчето стигаш до 19-ти тест след което изчакваш
излиза надпис L off който след 2 секунди става L on идеята е да натиснеш копчето когато е изписано L off.
20.Корекционен фактор за разхода.

20.0. Фактора пак.
20.1. Настройка десетична позиция.
20.2. Настройка 100-тна и 1000-на позиция.
20.3. Запаметяване и показване на стойността.
Формула за изчисление на корекционния фактор:
Показание БК / същински разход = корекционен фактор (коефициент).
21. Ресет.
21.0. Software-рестартиране, отговаря на откачане на акумулатора.
00. Край на теста.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 22 Май 2011, 12:15

Мноого благодаря :yes: Сега ще пробвам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 22 Май 2011, 12:55

Появява се тест ном.1 после 2 няма проблем , но на 3 изписва lock;on и нищо ,натискам левия бутон и само изброява 123.......Какво става

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 2.10.2010
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е39 530iA 2001
Мечтае да кара: M5,X6

Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка

Мнение от динго » 22 Май 2011, 12:56

а и на всички останали става така

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook