Питане М54Б30 виско-ел.перка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Питане М54Б30 виско-ел.перка
Колеги много четох из форумите и не можах да си отговоря на въпроса.Това прословуто виско не съм го чувал да фучи никога(1 год.).Пробвам го не е зацепено постоянно,спирам го много лесно на студен мотор като загрее(работна температура) по трудно ,но пак го спирам това нормално ли е.Когато съм в задръстване се включва перката на климатика , а през това време виското се върти малко по-бързо от обикновено.Може ли някой да ми каже сигурен начин да проверя викото.А забравих да спомена че стрелката стои на 12без 2 постоянно.Възможно ли е да не стига до виското достатъчно горещ въздух. Благодаря.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
По това което си написал, всичко е наред. Нормално е като загрее колата да се върти по бързо, а като е студена по-бавно, това му е замисъла. Карай си колата и не се филмирай.
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Добре колега,но защо до сега не съм виждал да зацепи яко (да ми издуха перчика)
а се включва тази на климатика.

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Явно защото не е била натоварвана много колата, не е била загряла чак толкова..
Щом темперетурата седи на средата, значи няма повод за притеснение, ако я мине тогава можеш да се вкараваш в такива размисли. Ако имаше някакъв проблем с тези неща и с охладителната система въобще, то неминуемо щеше да се отрази на темперетурата на двигателя.
Щом темперетурата седи на средата, значи няма повод за притеснение, ако я мине тогава можеш да се вкараваш в такива размисли. Ако имаше някакъв проблем с тези неща и с охладителната система въобще, то неминуемо щеше да се отрази на темперетурата на двигателя.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
НЕ е нормално да можеш да си спреш виското още повече пък на загрял двигател и НЕ е нормално стрелката ти да стои постоянно на друга позиция по различна от "12 часа" !!!
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
3ките изобщо нямат виско и са само с ел. перка на тоя мотор(ръчките), така че си карай спокойно. 
Дай и малко повечко зор, влез си в менютата и си следи температурата на антифриза, термостатът ти отваря на 97 градуса.
12 без 1 е правилото за стрелката на темп и то за доста голям диапазон градуси.

Дай и малко повечко зор, влез си в менютата и си следи температурата на антифриза, термостатът ти отваря на 97 градуса.
12 без 1 е правилото за стрелката на темп и то за доста голям диапазон градуси.

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
А зимата за колко време ти загрява мотора? Термостата наред ли е, трябва да излиза на диагностика ако не е. Освен това по мое наблюдение перката на климатика фучи много повече от виското. Точно тя се чува като турбина, а виското само усилва ефекта с оборотите и затова повечето хора си мислят, че виското фучи. Също така по-голямата част от топлината се предава по оста на водната помпа, не само от излъчването от радиатора. Виж си в скритите менюта температурата как се развива и докладвай 

- LUBO 555
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 641
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Madrid-Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528i
- Мечтае да кара: комбайн в парламента
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Ако виското си е наред няма как да го чуеш.Върти се в диапазона от 800 до 2400 оборота максимум(в зависимост от Сº)При загрял мотор ускорява до 2400 оборота и там започвяа да преплъзва.Нали не смяташ че трябва да се върти с 6000 о/м
Ако го чуеш това значи,че вече не е наред

Ако го чуеш това значи,че вече не е наред
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
LUBO 555 написа:Ако виското си е наред няма как да го чуеш.Върти се в диапазона от 800 до 2400 оборота максимум(в зависимост от Сº)При загрял мотор ускорява до 2400 оборота и там започвяа да преплъзва.Нали не смяташ че трябва да се върти с 6000 о/м![]()
Ако го чуеш това значи,че вече не е наред
И аз на мойта не го бях чувал смених го и за първи път го чух как работи. Няма как да се сбърка чува се доста добре. По принцип не трябва да ти се включва перката за климатика за охлаждане на мотора. Тя се включва само когато виското не може да смогне. Имаш проблем с виското най вероятно. Влез в скритото меню и виж каква температура държи
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Помощ как да вляза в тези скрити менюта.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
динго написа:Помощ как да вляза в тези скрити менюта.
колега търси с търсачката - напиши скрито меню. И за Е46 и за Е39 е едно и също
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
1.Двигател и информация.
1.0. Шаси.
1.1. K-число табло.
1.2. BMW номер на частта табло-инструмент. 1.3. кодировка/диагноза/бус-индекс.
1.4. Дата на производство (Формат: KW/година).
1.5. Състояние на Hardware-/Softwarе.
1.6. Статус впръскване / Брой цилиндри / Мотор-фактор.
2.Тест табло-инструмент.
3.Показания сервизен интервал.
3.0. Сервизен интервал-основа за изчисление-литри.
3.1. Оставащи дни до Инспекция.
4.Разход.
4.0. Моментен разход Liter/100km (0128 = 12,8l/100km).
4.1. Разход Литри/час.
5.Оставащо разстояние за изминаване (с наличното гориво)
5.0. Среден разход литри/100км като база за изчисление
5.1. Оставащо разстояние в км
6.Инфо за резервоара
6.0. Резервоар ляво/дясно(234123 = 23,4л ляв и 12,3л десен)
6.1. Общо в двата
6.2. Показание в момента
7.Мотор/скоростомер.
7.0. Показание към момента на охлаждащата течност.
7.1. Показание външна температура.
7.2. Показание обороти.
7.3. Показание скорост.
8.Стойностите от меню 8 в шестнайсетичен формат.
9.Бордово напрежение.
9.0. Напрежение към момента - във Волтове
9.1. - 9.3. незаето / няма информация
10. Кодировка за страна
11.Кодировка единици (мерни?)
12. нищо
13.Тества гонга
14.Записани грешки
14.1. - 14.4. Ако няма грешки, показва 000000.
15. - 18. нищо.
19.Отключване на менютата.
Задържаш копчето за нулиране на километрите и ти излиза надпис test натискайки копчето стигаш до 19-ти тест след което изчакваш
излиза надпис L off който след 2 секунди става L on идеята е да натиснеш копчето когато е изписано L off.
20.Корекционен фактор за разхода.
20.0. Фактора пак.
20.1. Настройка десетична позиция.
20.2. Настройка 100-тна и 1000-на позиция.
20.3. Запаметяване и показване на стойността.
Формула за изчисление на корекционния фактор:
Показание БК / същински разход = корекционен фактор (коефициент).
21. Ресет.
21.0. Software-рестартиране, отговаря на откачане на акумулатора.
00. Край на теста.
1.0. Шаси.
1.1. K-число табло.
1.2. BMW номер на частта табло-инструмент. 1.3. кодировка/диагноза/бус-индекс.
1.4. Дата на производство (Формат: KW/година).
1.5. Състояние на Hardware-/Softwarе.
1.6. Статус впръскване / Брой цилиндри / Мотор-фактор.
2.Тест табло-инструмент.
3.Показания сервизен интервал.
3.0. Сервизен интервал-основа за изчисление-литри.
3.1. Оставащи дни до Инспекция.
4.Разход.
4.0. Моментен разход Liter/100km (0128 = 12,8l/100km).
4.1. Разход Литри/час.
5.Оставащо разстояние за изминаване (с наличното гориво)
5.0. Среден разход литри/100км като база за изчисление
5.1. Оставащо разстояние в км
6.Инфо за резервоара
6.0. Резервоар ляво/дясно(234123 = 23,4л ляв и 12,3л десен)
6.1. Общо в двата
6.2. Показание в момента
7.Мотор/скоростомер.
7.0. Показание към момента на охлаждащата течност.
7.1. Показание външна температура.
7.2. Показание обороти.
7.3. Показание скорост.
8.Стойностите от меню 8 в шестнайсетичен формат.
9.Бордово напрежение.
9.0. Напрежение към момента - във Волтове
9.1. - 9.3. незаето / няма информация
10. Кодировка за страна
11.Кодировка единици (мерни?)
12. нищо
13.Тества гонга
14.Записани грешки
14.1. - 14.4. Ако няма грешки, показва 000000.
15. - 18. нищо.
19.Отключване на менютата.
Задържаш копчето за нулиране на километрите и ти излиза надпис test натискайки копчето стигаш до 19-ти тест след което изчакваш
излиза надпис L off който след 2 секунди става L on идеята е да натиснеш копчето когато е изписано L off.
20.Корекционен фактор за разхода.
20.0. Фактора пак.
20.1. Настройка десетична позиция.
20.2. Настройка 100-тна и 1000-на позиция.
20.3. Запаметяване и показване на стойността.
Формула за изчисление на корекционния фактор:
Показание БК / същински разход = корекционен фактор (коефициент).
21. Ресет.
21.0. Software-рестартиране, отговаря на откачане на акумулатора.
00. Край на теста.
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Мноого благодаря
Сега ще пробвам

- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
Появява се тест ном.1 после 2 няма проблем , но на 3 изписва lock;on и нищо ,натискам левия бутон и само изброява 123.......Какво става
- динго
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530iA 2001
- Мечтае да кара: M5,X6
Re: Питане М54Б30 виско-ел.перка
а и на всички останали става така
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани