Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 14 Май 2011, 19:03

:bowdown: Защото винаги има изключения колега.... :dummy:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 14 Май 2011, 21:46

Не издържам вече... :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от dize-la » 15 Май 2011, 19:32

прочетох всички коментари още веднъж и от написаното до тук от колегите става ясно , че жалузите се отварят само когато се загаси колата или вдигне над 107 градуса , а иначе са постоянно затворени. А моторния обсег (коша) има или няма нужда от охлаждане???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 16 Май 2011, 15:19

аз пък разбрах че са напълно безполезни
отварят се при температура над 107 градуса за охлаждане, тоест ако ги няма - ще се охлажда сякаш са отворени, през останалото време не вършат никаква работа като са затворени, поне не чух смислено обяснение така че излиза че не вършат никаква работа.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Dimitroff » 16 Май 2011, 20:59

katronski_br написа:аз пък разбрах че са напълно безполезни
отварят се при температура над 107 градуса за охлаждане, тоест ако ги няма - ще се охлажда сякаш са отворени, през останалото време не вършат никаква работа като са затворени, поне не чух смислено обяснение така че излиза че не вършат никаква работа.


Железен си :bowdown: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 17 Май 2011, 1:51

измежду такива железни разбирачи няма какъв да съм.

значи отварят се при температура 107 градуса- разбрахме кога (и може би защо) се отварят
значи през останалото време стоят затворени - не разбрахме защо.

вчера специално ги гледах , палих и гасих колата, накарах един приятел да пали и гаси колата, да пуска и спира климатика да видя като върти перка какво правят. после приятелят ми който нищо не разбира, (технически бос) ме попита това за какво е?
и аз започнах абе те си стоят отворени и като запалиш се затварят. той каза ''защо'' и аз неможах да дам обяснение защо. пробвах с ''да не влиза топъл въздух към двигателя'' но знаех че двигателя е по-горещ и от най топлият въздух идващ от радиатора. после му казах че като исгася колата се отварят и той пак ''защо'' и пак последва някакво измислено обяснение. после му казах че при по висока температура се отварят и последва ''защо...... добре де, няма знаечение, все тая''
абе железен съм.
после последва -''и от къде ги научи тези скалъпени обяснения''?
беше ме срам да кажа че съм ги чел тук и му казах че така предполагам.
абе наистина съм железен.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от adovet » 17 Май 2011, 6:49

katronski_br написа:измежду такива железни разбирачи няма какъв да съм.

значи отварят се при температура 107 градуса- разбрахме кога (и може би защо) се отварят
значи през останалото време стоят затворени - не разбрахме защо.

вчера специално ги гледах , палих и гасих колата, накарах един приятел да пали и гаси колата, да пуска и спира климатика да видя като върти перка какво правят. после приятелят ми който нищо не разбира, (технически бос) ме попита това за какво е?
и аз започнах абе те си стоят отворени и като запалиш се затварят. той каза ''защо'' и аз неможах да дам обяснение защо. пробвах с ''да не влиза топъл въздух към двигателя'' но знаех че двигателя е по-горещ и от най топлият въздух идващ от радиатора. после му казах че като исгася колата се отварят и той пак ''защо'' и пак последва някакво измислено обяснение. после му казах че при по висока температура се отварят и последва ''защо...... добре де, няма знаечение, все тая''
абе железен съм.
после последва -''и от къде ги научи тези скалъпени обяснения''?
беше ме срам да кажа че съм ги чел тук и му казах че така предполагам.
абе наистина съм железен.

И аз съм ЗА мнението на колегата. Това дето Димитров го обяснява, че се затваряли за да не влиза топъл въздух към двигателя нещо изобщо не се връзва. Винаги колкото и да са топли радиаторите двигателя ще е по горещ и ще се охлажда от този въздух. И да поясня Димитров не се заяждам просто ми се ще да изясниме случая на тези клапи. Според мене функцията им е единствено за да се постига по бързо работната температура на двигателя.

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Dimitroff » 17 Май 2011, 7:36

Тъй-тъй...а като двигателя достигне работна температура, не е ли по-добре тя да бъде подържана възможно най-оптимално (а в същото време да бъде подпомогнат малко, за да достигне тази работна температура) ?

Давам пример - лятото.
Карате към морето.
Външна температура - 36-38 градуса, настъпили сте здраво колата...охладителя се е загрял...мотора също...

Кое е по-добре - 38 градусов поток въздух минава през близо 100 градусовия охладител във водният радиатор и:

1. жалюзите са затворени - по този начин отвеждат горещият въздух под колата (отвора под жалюзите)- извеждайки го от моторният отсег.
2. жалюзите са отворени - по този начин горещият въздух навлиза в моторният отсег и допълнително загрява мотора, което води по себе си допълнително натоварване на същия.

Зимата - същата работа, само, че със студент въздух...

Дали жалюзите отварят при проблем с перката е много спорно ... моето мнение е, че не би трябвало, но пък никога не съм се заглеждал, дори и когато съм имал проблем с перката!

Целта е на мотора да му бъде осигурена максимална работна среда, за да работи в оптимални условия.
Това дали Вие ще си махате жалюзите, дали си мислите, че не вършат никаква работа....си е ваше право/мнение :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 17 Май 2011, 10:31

Е за работния режим са...за кво да са.... За оптимално подържане на работната температура на двигателя.
Едва ли не, ги изкарахте техническа грешка на БМВ, и ненужни.
За кво се отваряли като изгасиш мотора...е как за кво?!
Пак да повторя, принципа на работа им е направен така, пружина ги държи отворени, като запалиш, вакум противодейства на пружината и жалюзите се затварят.
Защо не са ги направили постоянно затворени, и когато е нужно вакум да ги отваря?
Е защо....защото ако ти се преебе вакум маркуча, вакум актуатор, или ел вакумен клапан, няма да имаш вакум да противодейства на пружината и залюзите да се отворят, в същото време ако си набримчил лятото колата на климатик и външна температура 35-40 градуса, нищо чудно да прегрее.
Е за това, като е изгасен мотора, жалюзите се отварят, а като запалиш се затварят.

Отварят се при 107 градуса, защо? Защото си хванал лятото да катериш някой балкан, въздушния поток не е достатъчен да охлажда радиатора, залюзите се отварят да може въздушния поток да минава по бързо през радиатора, и да го охлади по ефективно.
Отварят се и при обороти на перката по-големи от 3000, защо? Защото тая перка при 3000 оборота и нагоре прави доста голям въздушен поток който трябва да си свърши работата и да излезе по най-бързия начин.
Дифузьора е направен при затворени жалюзи да отвежда топлия въздух под колата, но така топлината от горната част на радиатора преминава покрай целия радиатор, а най-ефективното охлаждане на радиатор става, когато въздушния поток премине през радиатора и се разсее директно зад него, така разсеената топлина от горната част не преминава покрай радиатора, а излиза направо навън.

И решението на инженерите топлия въздух да излиза под колата е добро, защото ако влиза към коша, едно че топлината е враг за електрониката и друго, че умората на материалите е по бърза при високи температури(пласмасата старее, става трошлива, изолацията на кабелите се втвърдява и при огъване или вибрации жиците се оголват...и още много минуси има топлината върху материалите).

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от katronski_br » 17 Май 2011, 16:33

ако температурата на въздуха минаващ през радиатора стане 100 градуса тогава температурата на радиатора трябва да е повече съответно на двигателя още повече. тоест електрониката около двигателя която е толкова чувствителна би се нагрявала на затворено при него още повече.
пък има и друго, това не са оребрените двигателчета на Симсон които се охлаждат от въздуха и се нагряват при липсата на такъв. имат си цяла система за това.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Zagy » 17 Май 2011, 16:48

Колега katronski_br - идеята на немците е била радиатора да е по-топъл от мотора - в това е и смисъла на охлаждането - да се изтегли жегата от мотора към радиатора. А жалузите са начин на контрол на топлината в радиатора и изкарването й оттам. Иначе и досега да си караме Симсонките с въздушно охлаждане...
Si non confectus, non reficiat.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от © » 17 Май 2011, 17:24

Доста време четох и се ограмотявах :mhihi: , но Zagy го каза най-достъпно. Ако се замислиш малко, ще видиш че е логично. С по-малко натоварване на перката се радиатора се охлажда по-добре. Ако натоварването е голямо и този по-голям поток въздух така или иначе няма къде да отиде заради затворените жалузи е по-добре да се отворят и да минава и през двигателя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Retrofit » 17 Май 2011, 17:36

Ебаси радиото....

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 10.03.2010
Пол: Мъж

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от dize-la » 17 Май 2011, 20:31

това с отвеждането на топлия въздух под колата за да не загрява коша са пълни глупости! дори навън да е 55градуса , а мотора да е 105 градуса , въздуха които минава през радиатора няма да се затопли повече от 100 градуса , а дори навън да е само 5 градуса , но двигатела е загрял до 90 градуса и като прибавим и температурата от изпускателните тръби , турбото и катализатора , които заемат една голяма площ в коша и са нагряват до няколко стотин градуса в зависимост от натоварването , то в добре опакования кош ще надмине доста повече от 100 градуса , така че няма как въздуха които преминава през радиатора да затопля коша. нужда от охлаждане на коша имат всички коли включително и тези със средно разположени двигатели;

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Въпрос за шлюзовете зад перката на Е46 320д 136к.с.

Мнение от Dimitroff » 17 Май 2011, 21:01

Много се чудих дали да го одобря горното мнение...ама много...щото...аман от "пълни глупости", обаче без обосновка след това :mhihi:
Аз тази темя я броя за приключена, но въпреки това няма да я заключа още няколко дни...щото е весело тук :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook