Защо "дванайсетките" бегаха ...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Защо "дванайсетките" бегаха ...

Мнение от stenly » 19 Фев 2006, 2:34

Често е ставало на въпрос че руснаците са изкопирали дванайсетака от BMW. Това вече е общоизвестно.
Вчера ми попадна книгата за ремонт и подръжка на "новите" москвичи 21412 и 2141 and guess what?
Оказа се, че 12-така е с 282 градусов вал!
За справка: М10ВХХ са излизали заводски с 264-градусов, а "най-мекия" им Schrick вал е 284 градусов. (после 292, 304 и т.н.)
Такааа
По тоя (и по други поводи, които ме мързи да споделям в 1:30 през нощта) смятам повече да не слушам лафове от сорта:
"дванайсетката е зле изкопиран М10" :mhihi:
Последна промяна stenly на 19 Фев 2006, 15:49, променена общо 1 път

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 19 Фев 2006, 4:51

А по тази логика не може ли да се свали вала от 12так и да се ръгне на М10 и да стане егати пауъра :?:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 19 Фев 2006, 10:37

WeiSTD написа:А по тази логика не може ли да се свали вала от 12так и да се ръгне на М10 и да стане егати пауъра :?:


Не знам дали ще пасне на М10, щото руснаците не са копирали 1:1, ами в доста от нещата са вложили "инжинерна мисъл".
Примерно клапаните не се регулират като при М10 и М20 с ексцентрик, ами с шпилка и контрагайка. При М10 има по една пружина на клапан, при 12-ката по 2 (една в друга). Разбира се нищо от изброеното не е достатъчно основание да не са заменяеми валовете м/у двата двигателя. Просто трябва да се пробва, но съм скептичен че ще стане.
Вчера открих и едни други съществени разлики по веригата:

1. при УЗАМ (така е кодовото име на руския двигател 8) ) ангреажната верига е двойна, докато при М10 е двойна само на по-старите модели (не и при Е30 със сигурност).

2. обтягането на веригата - при М10 е следното: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Т.е. буталцето (15) напъва върху обтегача (12) и така. Само дето веригата се търка у обтегача (е там има мазане съответно). При УЗАМ обтегача е зъбно колело, а обтягането не става "автоматично" като при М10, ами така - на еди колко си пробег (примерно на всяко 3-то регулиране на клапаните) на спрял атомобил се отхлабва един болт, което освобождава зъбното колело и една пружина натискаща с определена сила в/у зъбното колело с/у пружината. Коляновия вал се превърта с тресчотка примерно 1 -2 оборота, за да дойде хлабината на веригата откъм страната на зъбното колело и пружината да го обере. След това болта се затяга, т.е. пружината вече не играе. Тя се използва само за статично обтягане на веригата. Така след регулирането, обтягащото колело е пак затегнато неподвижно, но вече на нова, по обтягаща позиция. Хитро, а? Какъв е бонуса - ами обтягането става с търкаляне, а не с триене.

3. При М10 над вала има "oil pipe" която ръси масло в/у гърбиците на вала: (4) на чертежа: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
При руския това го няма - обаче как точно ставаше мазането, да не ви излъжа. Сега като се замисля, може това да се окаже несъвместимост м/у валовете...

Аааа, сетих се за една твърда несъвместимост. Сори, отиде идеята за евтин шрик на М10 - на М10 делкото е зацепено към задния край на разпределителния вал. На УЗАМА се върти през предавка от предния край на коляновия вал. Но и това е поправимо - ако на някой му стигат нервите и познанията да присади от новите мотроници (като на is) дето са с отделни бобини за всеки цилиндър и без разпределител. :mhihi:

End of story.

BTW 284 градусовия шрик и без това е "too mild" (демек като немое го докопаме гроздето ни е кисело). 292 градусовия било истината за кола, която ще се ползва и за нормални цели.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 15.10.2005
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: Е 30

Re: Защо "дванайсетките" бегаха ...

Мнение от t_andonov » 19 Фев 2006, 11:03

Оказа се, че 12-така е с 282 градусов вал!
За справка: М10ВХХ са излизали заводски с 264-градусов, а "най-мекия" им Schrick вал е 284 градусов. (после 292, 304 и т.н.)
затва ли гореше кат ламя :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Selqnin
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 23.12.2004

Мнение от Selqatin » 19 Фев 2006, 11:38

Не мое ли да се сложи целата глава направо нема ли да е култува кат отвориш капака на бимата да пише Москвич :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Наопаки

Мнение от RS » 20 Фев 2006, 0:23

Аре нема смисал!
Колегата прави един смислен анализ на нека да го наречем похвати в изграждането на двигатели. Са тва че братушките са попирали не значи, обезателно, че са смазали технологията съвсем!!!!!! Чо не са копирали Opel или Mercedes??????????????????????????????????????????????
Матора е задоволителен за времето си а освен това е доволно мощен!!!(85к.с.), като за Н82. То и Т34 е краден от Рено ама и Швабите са си мечтали за такъв ТАНК.
Аре малко уважение!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 20 Фев 2006, 13:16

и от опел са крали...поне така съм чувал за двигателя на 8-ка
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 25 Фев 2006, 3:58

Selqatin написа:Не мое ли да се сложи целата глава направо нема ли да е култува кат отвориш капака на бимата да пише Москвич :shock: :mhihi: :mhihi: :mhihi:



Те за тва един идиот в Люлин направо беше ръгнал целия мотор у една е30ка

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 6.04.2005
Местоположение: Stz

Мнение от grunge_is_dead » 25 Фев 2006, 15:58

[FF]GODFLESH написа:и от опел са крали...поне така съм чувал за двигателя на 8-ка


Наши войска и трофейные команды вывезли почти всё более-менее ценное из поверженной Германии. В том числе и завод мотоциклетный DKW("ИЖ"). А ещё: мотозаводы BMW (теперь "Ирбитский мотозавод"), мотозаводы NSU (теперь Минский мотозавод), заводы Opel (теперь АЗЛК-Москвич) и т.д. Назвалось это - РЕПАРАЦИИ. Т.е. немцы платили нам дань за разрушенное
Изображение
Is there another reason for your stain http://nirvana.bol.bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 25 Фев 2006, 18:58

:dunno: :dunno: :dunno:
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 25 Фев 2006, 20:21

след 2-рата световна руснаците са взели обурудването от заводите на немците , един вид губиш и плашчаш , така я понял :)
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook