Радиатора на парното...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Радиатора на парното...

Мнение от NEDD » 14 Май 2011, 10:56

Здравейте на всички, както сигурно доста от вас, имах проблем с течащо кранче на парното. Колата е с М20 мотор и няма климатик. Та смених си го с читаво, нямаше ядове. Но стана така, че пак протече.. Направо наводнение си беше. В началото си викам - айде пак кранчето :evil: Да ама не... Теча беше от самата пластмаса на радиатора, замина си.. :|
Та сега на въпроса - как подяволите е по-лесно да сменя тъпия радиатор. Вариантите ми са 2:
- свалям таблото с всичко около него за да измъкна цялата кутия на парното? :roll:
- махам кормилната колонка и педалите и си го измъквам настрани..? :roll:

Ако някой е минал вече по този път и би трябвало да го направи отново - кое е по-малко занимавка и кое би предпочел?

Тук има инфо за нагледна представа:
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 29,r:2,s:0

Благодаря предварително за отговорите :bchug:
The fun is not in the straight line...!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Радиатора на парното...

Мнение от deyan-enchev » 15 Май 2011, 20:43

Няма нужда да махаш корнилната колона о.О - недей.
Сваля се радиатора от конзолата макар и трудно и с пиниз.

ПС: Ако си с климатик е най-лесно.ж
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Радиатора на парното...

Мнение от tuningfena » 16 Май 2011, 9:02

и как по точно
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Радиатора на парното...

Мнение от deyan-enchev » 16 Май 2011, 9:45

Освен ицо-бмв е сега да ви обясни ако види темата, той последно ми се хвалеше че така ги свалял.
Когато на мен ми се наложи да го правя свалих цялата конзола и сложих такава с климатични тела - а при нея е доста по различно.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: Радиатора на парното...

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Май 2011, 16:04

Излиза и без да махаш кормилния прът, малко е кофти, и се напъва...може след 4-та, 5-та смяна да се пукне кожуха на парното :D
А тея с климатик не ги коментираме, там даже и педала на спирачката не пречи :D
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Радиатора на парното...

Мнение от deyan-enchev » 16 Май 2011, 16:20

Като сваляш обаче радиаторчето - имай предвид че е добре да си източил доста от антифриза в системата. Дори и при това положение обаче вероятността да ти изтече известно количество в краката не е изключена.
Приготви си рязана пластмасова бутилка и я помести на подходящото място веднъж като разкачиш сглобките.
Радиатора е бая долна точка на системата и самото изкарване на антифриз от него е доста трудно - да не казвам рядко възможно.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: Радиатора на парното...

Мнение от NEDD » 17 Май 2011, 13:17

Благодаря за отговорите колеги. Ще пробвам да го махна без да махам колонката, макар че ми се вижда почти невъзможно. Ще разхлабя самата кутия от към мотора за да ми е по лесно ако трябва да усуквам нанякъде... :roll: Ако стане така направо :bowdown:
The fun is not in the straight line...!

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Re: Радиатора на парното...

Мнение от Andronoff » 17 Май 2011, 15:09

Недей да я разхлабваш - няма смисъл просто. Болтовете и без това са къси, няма да спечелиш почти никакъв ход, най-много да си отвориш допълнителна работа, заради която може да се наложи да сваляш таблото.
Моето като протече.. разглобих цялата кола.. :mhihi:
Та ако искаш да смениш само радиатора - пробвай без да махаш таблото.
Ако решиш да переш мокета и да провериш за ръжди под него.. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ако не беше това радиаторче, моята кола нямаше да е това, което е :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: Радиатора на парното...

Мнение от NEDD » 22 Май 2011, 21:31

Радиаторчето е сменено. :lalala: Не свалях кормилото или таблото. Схемата беше следната (дано е полезна на някой в бъдеще):
- махнах всичко отпред докато не стигнах до вентилатора на парното
- разхлабилх изцяло четирите гайки които държат кутията на парното
- махнах кранчето и другата тръба (голяма мъка бееше)
- махнах 5-те болта кото държат таблото (2бр ляво и дясно и един под кормилото)
- с дърпане се усуква кутията на парното достатъчно за да може самия радиатор да мине покрай кормилния прът (смазах малко ламели на радиаторчето, ама то си брак така или иначе)
- поставих новото по-внимателно за да не го смажа и него (голямо зор :bang: )
- сглобих по обратния път, инсталирах нови О-пръстени на тръбичката и на кранчето
- обезвъздушаване
- честито, отново имате парно :ok: :yes: :lol:
The fun is not in the straight line...!

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook