Радиатора на парното...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Радиатора на парното...
Здравейте на всички, както сигурно доста от вас, имах проблем с течащо кранче на парното. Колата е с М20 мотор и няма климатик. Та смених си го с читаво, нямаше ядове. Но стана така, че пак протече.. Направо наводнение си беше. В началото си викам - айде пак кранчето
Да ама не... Теча беше от самата пластмаса на радиатора, замина си..
Та сега на въпроса - как подяволите е по-лесно да сменя тъпия радиатор. Вариантите ми са 2:
- свалям таблото с всичко около него за да измъкна цялата кутия на парното?
- махам кормилната колонка и педалите и си го измъквам настрани..?
Ако някой е минал вече по този път и би трябвало да го направи отново - кое е по-малко занимавка и кое би предпочел?
Тук има инфо за нагледна представа:
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 29,r:2,s:0
Благодаря предварително за отговорите


Та сега на въпроса - как подяволите е по-лесно да сменя тъпия радиатор. Вариантите ми са 2:
- свалям таблото с всичко около него за да измъкна цялата кутия на парното?

- махам кормилната колонка и педалите и си го измъквам настрани..?

Ако някой е минал вече по този път и би трябвало да го направи отново - кое е по-малко занимавка и кое би предпочел?
Тук има инфо за нагледна представа:
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 29,r:2,s:0
Благодаря предварително за отговорите

The fun is not in the straight line...!
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Радиатора на парното...
Няма нужда да махаш корнилната колона о.О - недей.
Сваля се радиатора от конзолата макар и трудно и с пиниз.
ПС: Ако си с климатик е най-лесно.ж
Сваля се радиатора от конзолата макар и трудно и с пиниз.
ПС: Ако си с климатик е най-лесно.ж
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Радиатора на парното...
Освен ицо-бмв е сега да ви обясни ако види темата, той последно ми се хвалеше че така ги свалял.
Когато на мен ми се наложи да го правя свалих цялата конзола и сложих такава с климатични тела - а при нея е доста по различно.
Когато на мен ми се наложи да го правя свалих цялата конзола и сложих такава с климатични тела - а при нея е доста по различно.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Re: Радиатора на парното...
Излиза и без да махаш кормилния прът, малко е кофти, и се напъва...може след 4-та, 5-та смяна да се пукне кожуха на парното 
А тея с климатик не ги коментираме, там даже и педала на спирачката не пречи

А тея с климатик не ги коментираме, там даже и педала на спирачката не пречи


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Радиатора на парното...
Като сваляш обаче радиаторчето - имай предвид че е добре да си източил доста от антифриза в системата. Дори и при това положение обаче вероятността да ти изтече известно количество в краката не е изключена.
Приготви си рязана пластмасова бутилка и я помести на подходящото място веднъж като разкачиш сглобките.
Радиатора е бая долна точка на системата и самото изкарване на антифриз от него е доста трудно - да не казвам рядко възможно.
Приготви си рязана пластмасова бутилка и я помести на подходящото място веднъж като разкачиш сглобките.
Радиатора е бая долна точка на системата и самото изкарване на антифриз от него е доста трудно - да не казвам рядко възможно.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Радиатора на парното...
Благодаря за отговорите колеги. Ще пробвам да го махна без да махам колонката, макар че ми се вижда почти невъзможно. Ще разхлабя самата кутия от към мотора за да ми е по лесно ако трябва да усуквам нанякъде...
Ако стане така направо 


The fun is not in the straight line...!
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Re: Радиатора на парното...
Недей да я разхлабваш - няма смисъл просто. Болтовете и без това са къси, няма да спечелиш почти никакъв ход, най-много да си отвориш допълнителна работа, заради която може да се наложи да сваляш таблото.
Моето като протече.. разглобих цялата кола..
Та ако искаш да смениш само радиатора - пробвай без да махаш таблото.
Ако решиш да переш мокета и да провериш за ръжди под него..
Ако не беше това радиаторче, моята кола нямаше да е това, което е

Моето като протече.. разглобих цялата кола..

Та ако искаш да смениш само радиатора - пробвай без да махаш таблото.
Ако решиш да переш мокета и да провериш за ръжди под него..



Ако не беше това радиаторче, моята кола нямаше да е това, което е



Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!
Никога няма да бъдете забравени!
Re: Радиатора на парното...
Радиаторчето е сменено.
Не свалях кормилото или таблото. Схемата беше следната (дано е полезна на някой в бъдеще):
- махнах всичко отпред докато не стигнах до вентилатора на парното
- разхлабилх изцяло четирите гайки които държат кутията на парното
- махнах кранчето и другата тръба (голяма мъка бееше)
- махнах 5-те болта кото държат таблото (2бр ляво и дясно и един под кормилото)
- с дърпане се усуква кутията на парното достатъчно за да може самия радиатор да мине покрай кормилния прът (смазах малко ламели на радиаторчето, ама то си брак така или иначе)
- поставих новото по-внимателно за да не го смажа и него (голямо зор
)
- сглобих по обратния път, инсталирах нови О-пръстени на тръбичката и на кранчето
- обезвъздушаване
- честито, отново имате парно


- махнах всичко отпред докато не стигнах до вентилатора на парното
- разхлабилх изцяло четирите гайки които държат кутията на парното
- махнах кранчето и другата тръба (голяма мъка бееше)
- махнах 5-те болта кото държат таблото (2бр ляво и дясно и един под кормилото)
- с дърпане се усуква кутията на парното достатъчно за да може самия радиатор да мине покрай кормилния прът (смазах малко ламели на радиаторчето, ама то си брак така или иначе)
- поставих новото по-внимателно за да не го смажа и него (голямо зор

- сглобих по обратния път, инсталирах нови О-пръстени на тръбичката и на кранчето
- обезвъздушаване
- честито, отново имате парно



The fun is not in the straight line...!
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани