Тежък волан при първо завъртане

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Тежък волан при първо завъртане

Мнение от CheGevara » 24 Фев 2006, 10:50

като падне темп. под -5 градуса и като излеза сутрин на работа и я запаля всичко е ОК. при първото завъртане на волана в ляво или дясно все едно няма серво. Обаче след първото завъртане всичко си е нормално. Не се чува бръмчене или виене ... просто при първото завъртане е тежко, все едно е замръзнал волана :mhihi: Огледах вътре и вънка, но никъде не е омъслено. Масло в сервото има достатъчно.

Какво може да е?
Маслото да е отнесло и да е за смяна?
Сервото да стачкува при темп. под нулата?
Рейката играе ли някаква роля тук?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 3.01.2006
Местоположение: софия

Мнение от bate borko » 24 Фев 2006, 11:24

смени си маслото и ще се оправи-загубило си е свойствата защото не е сменяно никога най верояатно
не е от реиката

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 2.03.2005
Местоположение: София

Мнение от filipf » 24 Фев 2006, 11:30

Здрасти, според мен е от маркуча от казанчето - по който слиза хидравличната течност. При мене от време на време се получаваше така и когато вдигнахме колата в дару за диатностиката на пампата, като свалиха кората отдолу се видя че маркуча е омаслил, причината бяха двете скоби в двата края на маркуча, обясниха ми че принципно си се скапвали с времето :!:
Сега като си помисля от тогава не ми го прави тоя номер.
Теча не се забелязва ако не свалиш кората от долу под двигатела :!:
Не е изключено и от маслото да е. Просто е старо и се згъстява повече при студ, първо смени маслото преди да предприемаш по крути мерки и ще се разбере :!:

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 24 Фев 2006, 16:35

колко струва в БГ смяната на олиото?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 2.03.2005
Местоположение: София

Мнение от filipf » 24 Фев 2006, 17:13

Хубавото масло е около 10лв. литъра :!: - не знам колко хваща системата :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Мнение от toni » 24 Фев 2006, 21:31

Да ви питам и аз, значи доста трудно си въртя волана особено като е на място колата и трябва да маневрирам, но ми казаха че е от широките гуми. При вас на вишите петици как се върти, лек ли е или си е така си е тежък(имам чувството, че карам Зил). Дали може това да е от маслото незнам дали е сменяно изобщо. А по принцип на какъв пробег се сменя?

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 25 Фев 2006, 9:11

при мен го има същия проблем
ама ми казаха помпа??? аз така и не я смених де
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 25 Фев 2006, 13:15

Значи моето скромно мнение е, че нещата трябва да се случват в този ред:

1. Поверка за течове!!! Не е тайна, че Е39 до 2001г. страдат от този досаден проблем. Повечето от тях имат сълзене на маркуча който тръгва от казанчето на хидравличната течност и слиза надолу. Лесно се забелязва - целият маркуч се омаслява. особено около скобите. Рещението - смяна маркуч+казнче (все пак уплътнителя на капачката се продава с цялото казанче :evil: )
2. Профилактика на хидравл. с-ма, т.е. промиване, ако е необходимо (това се разбира от това, което ще източите - мътна ли е старата течност, има ли боклуци и т.н.) и после замяна на хидр. масло!
3. Чак след всички пръвите две процедури, е нормално да се търси проблема в помпи и т.н.

Според мен всички заключения, че помпата е заминала преди да се мине през стъпки 1-3 са малко прибързани!
Успех на всички! 8)
Последна промяна ICE на 01 Мар 2006, 17:17, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: бавно
Детайли за колата: нищо особено

Мнение от gego_n » 26 Фев 2006, 11:52

Здравейте колеги ,

Частично проблема е свързан с тема пускана от Лъки
"ядове с хидравликата" , ако не греша .
Имах такъв проблем , волана беше нереално тежък и
управлението придружено от шумове . Гаражен майстор само
преслуша звуците и заяви "помпа" ?????????
Прочетох темата и подмених :
- двата маркуча на хидравликата
- казанчето с хидравличната течност
- нови скоби за маркучетата
- нови "О" пръстени - уплътнители към серпентината и помпата
- нова хидравлична течност , всички тези неща закупени от
"Дару" .
Резултата - омекване на волана и управлението като цяло,
изчезване на дразнещите шумове и най-вече спря течовете
пропуснах да кажа , че пластмасовата кора под двигателя беше
събрала локва от хидр. течност .

Въпреки това при палене на автомобила и първо завъртане , волана тежи много , имам същия проблем и аз , независимо дали околната температура е /-5/ или /+5/ . Така , че при мен версията с качеството на хидравличната течност отпада .
С неохота си мисля , че ако не се намери решението на проблема
ще се прибягва до т.3 от мнението на Ледения .
Успех с отстраняване на проблема !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 30.08.2004
Местоположение: под сливата

Мнение от marti the pi4 » 27 Фев 2006, 10:41

ами пи4 до голяма степен зависи колко са ти големи гумите????? аз с 15-ките нямям ядове ама като сложа 17 ми става малко тежък еле па на място .така , че прай си сметка,,,,,,,,,,,
gambling with the devil on the road

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 20.09.2005
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: бавно
Детайли за колата: нищо особено

Мнение от gego_n » 27 Фев 2006, 12:13

Джанти 15 - ки , оригинални
Гуми 225/65/15 , купени и монтирани чисто нови
Едва ли това има значение !

Пояснявам , че проблема с "тежък" волан е само при
първоначално палене и тръгване на колата .
Тоест има някаква инертност в управлението ....
След известен пробег /макар и минимален/ не оправя .

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 01 Мар 2006, 17:18

GEGO_N написа:....След известен пробег /макар и минимален/ не оправя .
Май искаш да кажеш се оправя!?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: тук-там

Мнение от МАЧКАТОР » 01 Мар 2006, 17:26

Възможно е лагерите на макферсоните да са за смяна :mhihi: провери това пич ;)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 01 Мар 2006, 18:40

МАЧКАТОР написа:Възможно е лагерите на макферсоните да са за смяна :mhihi: провери това пич ;)
Мдаааа, с тези "м абсолютните кенефи Е39".... е така.. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 26.12.2004
Местоположение: гр.София

Мнение от VALIO_P » 01 Мар 2006, 21:57

GEGO_N написа:Джанти 15 - ки , оригинални
Гуми 225/65/15 , купени и монтирани чисто нови
.

Доколкото имам представа мисля че този размер гуми не са подходящи за теб - явяват ти се високи. Правилния размер е 205/65/15. Направи си справка - възможните размери освен този са: 225/60/15 , 225/55/16 и 235/45/17

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook