xenon проблемче

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 6.01.2005
Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
Пол: Мъж
Кара: Старо BMW
Мечтае да кара: Ново BMW

Мнение от bimbolet » 20 Фев 2006, 2:25

ICE написа:
CheGevara написа:днес ми изгоря и другата лампа :( сега съм сляп, тъй като не ми е пристигнала още пратката ...
Имам един друг въпрос:
в ГЕР е забранено лампи повече от 6000 Келвина. новите коли са даже с 4100 Келвина. Предлагат ми 8000 К който светят синьо и изглеждат супер. Какво ще ме посъветвате? Въпреки че е забранено да си сложа гъзарските крушки или да карам на тъмно с оригиналните?
:mhihi:
Колега колкото повече увеличаваш келвините, толкова по сини-лилави става цвета на крушките..., т.е.
бяло-сини :arrow: сини :arrow: синьо-лилави,
а съответно пада силата на осветеност, ако условно първите са
100% :arrow: 80% :arrow: 60%.
аз поне така съм чел по списанията...
Това не е от личен опит!
Поразпитай, а най-добре опитай, тествай, ако имаш възможност де, преди да ги вземеш!
:yes: .....най-добрата крушка, която се доближава до бялия спектър и съответно с най-добра осветеност на пътя е 4100 К!
Изображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 20 Фев 2006, 10:31

ясно разбирам, благодаря за инфото! значи се купува хубавото и същевременно по-ефтиното :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.01.2006
Местоположение: Plovdiv

Мнение от itzouk » 22 Фев 2006, 21:01

Äíåñ ñè ñëîæèõ êñåíîí èìàøå äâà âàðèàíòà åäèíèÿò Philips êàêòî ñå ïðåäïîëàãà êèòàéñêè è âòîðèÿò âàðèàíò áåøå áåçèìåíåí ïàê êèòàéñêè è çà ñúæàëåíèå òî÷íî òîé ìè ñå ïàäíà ïîðàäè ëèïñà íà äðóãèÿ â ìîìåíòà.È äâàòà èìàò 1 ãîäèíà ãàðàíöèÿ!
Íà êðóøêèòå ïèøå 8000ê ñâåòÿò äîñòà äîáðå èçãëåæäà äîâîëíî.
À è íå å òîêîâà ñêúï ìèñëÿ 540 ëâ å ôèëèïñ à äðóãèÿ 485ëâ à äàëè öåíèòå ñà äðóãè â ñîôèÿ .íÿêîé èìà ëè âïå÷àòëåíèÿ îò òàêúâ íå îðèãèíàëåí êñåíîí è êàêâè ñà?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.08.2005
Местоположение: Майна Таун

Мнение от Ivan Kazakov » 22 Фев 2006, 22:09

Колега itzouk бихте ли споделили откъде в Пловдив може да се закупи този Xenon?

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 22 Фев 2006, 22:44

само да уточня, че аз говорих само за крушките които ми изгоряха, а колегата itzouk пише за комплект фарове xenon ... !

ако ги е взел нови не са скъпи! :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 155
Регистриран на: 3.01.2006
Местоположение: софия

Мнение от bate borko » 22 Фев 2006, 23:56

за пореден път да кажа,че ако някои иска оригинален ксенон мога да го уредя срещу 600лв.ако иска даже може и комплект с стоповете-бели са и фаровете и стоповете но са 99 година
комплекта е срешу 850лв
ако някои има интерес да пише на лична
намират се на мойта кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Мнение от Sve » 23 Фев 2006, 13:43

Здрасти колега,

До колкото разбирам си с оригинален Ксенон, т.е. D2S са твоите крушки. По новите стандарти за келвините в Европа, цветовата температура на крушки за оригинално вграждане е 3900К. Ефекта за съжаление е доста по-жълта светлина, гледайки директно във фара (на пътя свети бяло). Това не трябва да те притеснява толкова за външният вид, все пак тези готинини отблясъци в различни цветове се предизвикват от оптиката на колата, не от цвета на крушката. Светлината по края на лещата е почти невъзможно да бъде фокусирана перфектно, без да заслепява насрещното движение, затова лещите за ксенонова оптика се произвеждат с призми по ръба на лещата които намаляват силата на светлината и "разпадат" светлината на съставните и цветове. Така се получава този готин "ефект". Затова рефлекторните ксенонови фарове и тези с ретрофит китове (където оптиката не е за ксенон) не могат да предизвикат color фликове. С две думи, красотата на ксенона при теб ще се запази дори на 3900к. Не ти препоръчвам крушки на 6000к-10 000к, при тях светлината на пътя е много по-слаба (няма да задълбавам за зависимоста с келвините), и е доста по-синя (т.е. по-тъмна). Отделно ако вземеш в предвид че чувствителноста на човешкото око е доста по-малка към синия цвят (в сравнение с белия), извода е един - не виждаш добре на пътя.
Засега стига теория. По твоя въпрос: силно се съмнявам да намериш в Германия крушки на 4100к (освен залежали някаде), вече продават на 3900к. Плюса е че са по-евтини, минуса е че светят "по-малко красиво". Ако намериш на 4100к ти ги препоръчвам горещо, все пак ти си вътре в колата, ще виждаш по-добре. Ако все пак желаеш по-гъзарски външен вид (или не намериш на 4100к) ти препоръчвам да погледнеш PHILIPS Color Match, които са на 5000к. Идеята при тях е да се ползва при смяна на една крушка, за да няма голяма разлика в цвета спрямо другата, работила вече крушка (която е "посиняла" 4100к). Но при теб вече се налага да купуваш две (ако не бъркам), така че не е проблем да вземеш комплект. PHILIPS Color Match светят доста по-добре на пътя сравнени с 6000к крушки (дори на Филипс), да не говорим за "ментетата" на 8000к-12000к.

Това е, надявам се да съм бил полезен...

Поздрави,

Све.

П.П. Ефекта на "примигване" и стартиране от втори/трети път когато палиш фаровете, при Е39 се получава някой път при лош контак на цокъла спрямо ксеноновата крушка. Тогава сработва защитата на стартера (най често LVQ 212 на Филипс, или HELLA 5DV) и не позволява стартиране. Това "примигване" скъсява живота на крушката. Лечението е просто да се "щракне" добре конектора (тип P32d) за крушката.

П.П.П. Референтен номер на PHILIPS Color Match - 85122CM
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.01.2006
Местоположение: Plovdiv

Мнение от itzouk » 23 Фев 2006, 19:49

Ôàðîâåòå ìè ñà ñúùèòå ñëîæèõ äâà ìîäóëà çà êñåíîí è ñúîòâåòíî êðóøêè 110ëâ âñÿêà.Àç ëè÷íî ñúì äîâîëåí à è ìîèòå ïðèÿòåëè êàçàõà ÷å å ïåðôåêòåí.Òðúãâàø îò öåíòðàëíà ãàðà êúì êîìàòåâî íà ñâåòîôàðà êúì êè÷óêà íàäÿñíî âòîðàòà ïðåñå÷êà íà áóëåâàðäà êîéòî âîäè êúì êàìåëà â ëÿâî ñòèãàø íà êðàÿ íà óëèöàòà è òàì íàäÿñíî èçëèçàø íà åäíà óëèöà(íåçíàì êàê ñå êàçâàò òåçè óëèöè ìàìêà ìó)è òóê ñåãà âíèìàâàé ìèíàâàø 30ì è çàâèâàø íàëÿâî ïîêðàé åäèí ðåñòîðàíò è äâèæèø íàâúòðå â äâîðà ïèòàø çà Êîöåâ ñåðâèç òúðñèø Êîòöåòî.
Ñëàãà è ïàðêòðîíèê ñ äâà è 4 ñåíçîðà ñúîòâåòíî 50 è 80 ëâ

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.08.2005
Местоположение: Майна Таун

Мнение от Ivan Kazakov » 24 Фев 2006, 1:56

Благодаря ти много за информацията колега.При първа възможност ще
проверя как стоят нещата.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook