вдигане на мощност

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: вдигане на мощност

Мнение от alchohol » 11 Май 2011, 22:22

mercrullz написа:
alchohol написа:
Zubcho написа:
alchohol написа:А ще се вдигне ли много разхода с поставянето на кулера :?:


Разхода няма да мръдне. Просто самия мотор ще стане по-пъргав и мощен заради по-ниската температура на входящия въздух. След поставяне на кулера все едно си махнал 1 ремарке 200кг. от колата. Така ще се усети.


Абе аз съм си го мислил това за кулер, ама колко ще ми излезе това удоволствие??? И ще вдигне ли някое друго конче? Как се връзва на 524-ка, някой, ако има схема да метне :roll:


не кончета няма да дигне .. и без пари ще ти излезне даже....
сори ма на глупав въпрос .. .глупав отговор.

На колегата с простия отговор ще му отговоря с мълчание... :|
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: вдигане на мощност

Мнение от alchohol » 11 Май 2011, 22:24

niki_524TD написа:ами значи аз гледах кулери от 525 тдс и варират от 80 до 120 лева грубо казано а също видях и един универсален за 170 лв и беше малко по голям от на тдс така че според мен няма да излезе повече от 300 лева с поставянето

Колега, това цени на старо ли са?
Сложно ли е за монтаж, нещо стойка за него ще трябва ли, то нали все пак трябва да се държи някъде?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 16.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 320
Мечтае да кара: m5 e60 edition race
Детайли за колата: дата на производство 1994 автоматик с абс, ел. стъкла, шибедах, климатик, парктроник и др ..

Re: вдигане на мощност

Мнение от niki_524TD » 11 Май 2011, 22:31

за кулера от тдс-са е настаро да гледах го тука във форума от 525 тдс за части а онзи универсалния е нов и го гледах в един сайт за монтажа немога да кажа дали е сложно или да ли е скъпо защото утре наи вероятно ще ходя да разпитам и ще ви съобщя
Бог прощава притежателите на БМВ не

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: вдигане на мощност

Мнение от alchohol » 11 Май 2011, 22:39

niki_524TD написа:за кулера от тдс-са е настаро да гледах го тука във форума от 525 тдс за части а онзи универсалния е нов и го гледах в един сайт за монтажа немога да кажа дали е сложно или да ли е скъпо защото утре наи вероятно ще ходя да разпитам и ще ви съобщя


Аз сега гледах един в нета и до колкото виждам има само вход и изход, предполагам, че входа се връзва след турбото, а изхода за маркуча, кото влиза в двигателя.
Много ще съм ти благодарен, ако разбереш подробности утре, да драснеш :bchug:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 16.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: e36 320
Мечтае да кара: m5 e60 edition race
Детайли за колата: дата на производство 1994 автоматик с абс, ел. стъкла, шибедах, климатик, парктроник и др ..

Re: вдигане на мощност

Мнение от niki_524TD » 11 Май 2011, 22:43

да утре ще ходя да ми прояснят малко нещата и ще пиша няма проблем :bchug:
Бог прощава притежателите на БМВ не

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: вдигане на мощност

Мнение от vladobate » 11 Май 2011, 23:35

Здравей , колега. По темата ако сложиш само кулер ще стане мъртвоновородена и ще си адски отчаян. Смисъла е да се пусне повечко нафта ( мое мнение че с чип става най-добре ) съответно и трябва да се дигне въздуха т.е. налягането на турбината задължително за да има смисъл. И при тоя двигател стоковото налягане е 0.8бара , и вдигането не трябва да е повече от 0.1-0.2бара ( чел съм мнение на един колега със същия мотор и казваше че най-добре вървяла само с толкова надув ) , но това при положение че си без кулер. Ако слагаш кулер , демек правиш ТДС може да си позволиш до 1.1бара ако нещо се притесняваш , но това е най-добре да се направи с постоянно поставен манометър в купето да си следиш налягането при различни режими на каране и с няколко донагласяния да си збереш правилния максимален надув за твойта колица. Само за сравнение имам 318тдс и съм го надувал и карал близо месец с макс. налягане 1.7бара ( даже и до 1.9 стигнах ) ама се вклщчваше аварийния режим от електрониката и почваше да забива неприятно. Та най-добре ще усетиш ритник в задника от чип ( щото там се пишат картите не само за горивото но и за предварения за разлика от бутне на плочката ) , това за ниските т.е. искаш ускорение максимално от нула от място. Ако искаш по-пъргава кола на високите т.е. за изпреварване на дълго като караш си трябва и кулер , който ще охлажда щото ще го вее вятъра ( в града за къси спринтове само ще ти спъва старта щото ниски скорости= на малка охладителна способност на кулера щот не го вее вятъра :mhihi: ). Та зависи кво искаш ам определено сложиш ли лулер удължаваш турбопутя и обема на самия кулер и резултата по-бавно пълнене демек тромавичка в сравнение със стоковия вариант. Качвал съм се на 524ТД и определено май щеше да бие предишната ми 525ТДС на къс спринт щот бързо се рзвърта с много кусия си турбопът и пауъра и идва бързо и на ниски. А пък комбинацията голям кулер и по-голямо турбо ще оака работата и ще се чудиш що голфа до тебе на сфетофара му гледаш след малко само грозния задник . Та прецени си точно какво искаш щото и за 2.5ТДС-а знаеш е малко мудничък на ниските до към 2700оборота точно поради факта че е с по-голяма турбина , а пък кулера се оказва даже по-малък от на 318-ката .Успех , но пак прочети втория пост където единствен колегата говори за повече нафта , а не само въздух , кулери и прочие.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook