Гасне на място загряла - Решен!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Гасне на място загряла - Решен!

Мнение от cerberus » 28 Апр 2011, 17:45

Колата е BMW 520 97-година, М52B20, автоматик, бензин. Проблема е следния. Както си седи на едно място и си работи нормално (без претрисане, без странни звуци) изведнъж угасва. Прави го само загряла. И зачестиха тези спонтанни угасвания, откакто се сгря времето. През зимата, между другото, работеше без проблем и не е гаснала. На диагностиката изкара грешка на цилиндри 1 и 3, както и грешка в ламбда сондите. Изчистиха грешкте, а аз прехвърлих всички бубини с един цилиндър напред като тази от 6-ти дойде на 1-ви. По лулите няма напукано като нови са. Мерих ги с мултицета - всичко си е точно при тях. Свещите ги смених с нови, за всеки случай, както и въздушния филтър. Маслото е на не повече от 6000км., както и горивния филтър... След всичко сторено продължава да си гасне, когато на нея й скимне, и то без всякакви други симптоми... Правих и диагностика, след като няколко дни я карах, и гасна бая пъти. Нямаше никаква записана грешка... Но започна да има отвреме на време и придърпване по време на движение, пак хаотично и без някакви "предизвестия"... Ами това е проблема, дано да не съм пропуснал нещо... Ако някой има идея... Търсих с търсачката, но с тези гаснения само датчик на колянов вал ми излиза, а той се хващал на диагностиката доколкото разбрах... :dunno:
Последна промяна cerberus на 07 Май 2011, 19:44, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Гасне на място загряла

Мнение от barty » 29 Апр 2011, 10:22

Търсих с търсачката, но с тези гаснения само датчик на колянов вал ми излиза, а той се хващал на диагностиката доколкото разбрах... :dunno:[/quote]



Не съм сигурен че винаги ги хваща :dunno:

А пали ли трудно? Имах същият проблем и излезе датчик на коляновия вал, колата е БМВ Е39 523, автомат.

Същият датчик на Гранд Черокито 4.7 бензин не го ловеше диагностиката :?:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Гасне на място загряла

Мнение от spacepl » 29 Апр 2011, 12:36

Със какво е правена диагностиката?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 29 Апр 2011, 15:07

Пали от четвърт. Даже след някое поредно самоволно изгасване... А диагностиката със какво е правена, нямам идея, но ще попитам днес.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 01 Май 2011, 18:43

Диагностиката е с CarSoft-6.5.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Гасне на място загряла

Мнение от NAPSTERS » 02 Май 2011, 9:57

бензинова помпа :confused:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Гасне на място загряла

Мнение от Dirty M5 driveR » 02 Май 2011, 18:43

Датчик колянов вал не се хваща толкова лесно, понеже ту работи, ту не. Сподели каква грешка ти е изкарала на 1ви и 3ти цилиндър? И с каква цел си прехвърлил бобините с един цилиндър напред? И да има пропуск в запалването на тия цилиндри, то не мисля, че мотора би угаснал чак. А щом си направил тая смяна на бобините, то според мен автоматично изключва варианта колата да гасне заради тях, т.е. проблема е или в горивоподаването, или в датчик.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 03 Май 2011, 8:35

За цилиндрите, ми казаха само това "Имаш грешка в първи и трети цилиндър", нищо повече. За това смених свещите, прегледах лулите и преместих бубините с един цилиндър напред, че ако е от тях грешката, би се изместила с един цилиндър напред. Но от тогава си гасне, а нови грешки записани няма. Сега ще сменя датчика на коляновия вал, и после бензиновата помпа, с тези от колата на един приятел, а тя работи безупречно, дано да се хване проблема по бабешкия метод на изключването. Благодаря на колегите до тук, но все пак ако някой има идея за нещо друго да каже... :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 07 Май 2011, 17:40

Проблема е решен. Кабелите на датчика, на коляновия вал, бяха опечени и оронени, вследствие на което се допирали един в друг. Скоро ще кача и снимки, защото мисля да ги оправя, 200 лв. за нов датчик не ми се дават. :kuku: Все си мисля, че повечето проблеми от датчиците на колянов и разпределителен вал, идват именно от опечените кабели, предвид мястото на което се намират, и това че всички други кабели там вървят в шлаухки, а само на тези два датчика са ей-така на произвола на съдбата оставени..., за да може да се купуват нови датчици по 200лв. все пак :paranoid: :mhihi: Скоро ще има и снимки, както казах. :wave:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Гасне на място загряла

Мнение от Dirty M5 driveR » 07 Май 2011, 17:47

cerberus написа:Проблема е решен. Кабелите на датчика, на коляновия вал, бяха опечени и оронени, вследствие на което се допирали един в друг. Скоро ще кача и снимки, защото мисля да ги оправя, 200 лв. за нов датчик не ми се дават. :kuku: Все си мисля, че повечето проблеми от датчиците на колянов и разпределителен вал, идват именно от опечените кабели, предвид мястото на което се намират, и това че всички други кабели там вървят в шлаухки, а само на тези два датчика са ей-така на произвола на съдбата оставени..., за да може да се купуват нови датчици по 200лв. все пак :paranoid: :mhihi: Скоро ще има и снимки, както казах. :wave:


:yes: Аз под "датчика ту работи, ту не" точно това имах предвид. Затова и не може да се хване винаги на диагностика. Иначе идеята да се оправят кабелите е добра, защото на практика датчика си е изправен, просто връзките му не са наред.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 07 Май 2011, 19:14

Тръгвате от към буксата и се обелва гумата, която държи трите кабела заедно ето така:

Изображение

На 5-10 сантиметра от датчиката спрете с обелването, защото кабелите влизат капсуловано в датчика, и оголите ли изолацията до там, всичко свършва ето така:

Изображение

..и се разделяте с 200 лева, за нов датчик :)
После всеки кабел се омотава хубаво с изолирбанд поотделно, след това се омотават всички заедно. Вече си имате чисто нов кабелен сноп на датчика. :yes: Аз лично моя го набутах в шлаухка, както са си всички кабели под всмукателния колектор (с изключение на тези два датчика де).
Важно е при монтажа,(а и не само), да не огъвате тази част на кабелния сноп, която е от към датчика с необелената оригиналната гума, за да не се оронят изолациите на жичките вътре. Ами това е. :wave:
П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но нямаше с какво друго да снимам, че щерката тресна фотоапарата, в земята преди месец, а от толкова датчици, няма парички за нов... :bchug:
Последна промяна cerberus на 07 Май 2011, 19:49, променена общо 5 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 07 Май 2011, 19:28

Dirty M5 driveR написа: :yes: Аз под "датчика ту работи, ту не" точно това имах предвид. Затова и не може да се хване винаги на диагностика. Иначе идеята да се оправят кабелите е добра, защото на практика датчика си е изправен, просто връзките му не са наред.


Колега, явно си прав. :yes: А като окъсят жичките на датчика за момент, колата гасне. После съответно датчика си работи, и какво остава освен да отчете грешка в наистина спрелите да работят цилиндри... :yes: ... поне аз така си мисля. :D ...неведоми са пътищата, на инженерите на БМВ! ... ама си мисля, че кабелите на точно тези два датчика, не случайно са без шлаухки, там под колектора... на топло... :mhihi: Както не е случайна и цената на датчиците... :kuku: ...дано да не ме обвинят в богохулство, някои колеги :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Гасне на място загряла

Мнение от NAPSTERS » 07 Май 2011, 22:35

cerberus написа:Тръгвате от към буксата и се обелва гумата, която държи трите кабела заедно ето така:

Изображение

На 5-10 сантиметра от датчиката спрете с обелването, защото кабелите влизат капсуловано в датчика, и оголите ли изолацията до там, всичко свършва ето така:

Изображение

..и се разделяте с 200 лева, за нов датчик :)
После всеки кабел се омотава хубаво с изолирбанд поотделно, след това се омотават всички заедно. Вече си имате чисто нов кабелен сноп на датчика. :yes: Аз лично моя го набутах в шлаухка, както са си всички кабели под всмукателния колектор (с изключение на тези два датчика де).
Важно е при монтажа,(а и не само), да не огъвате тази част на кабелния сноп, която е от към датчика с необелената оригиналната гума, за да не се оронят изолациите на жичките вътре. Ами това е. :wave:
П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но нямаше с какво друго да снимам, че щерката тресна фотоапарата, в земята преди месец, а от толкова датчици, няма парички за нов... :bchug:



добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай ;) . купи си нов оригинален датчик , за да не го мислиш кога ще ти направи проблем отново.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 9.09.2009
Местоположение: Pleven

Re: Гасне на място загряла

Мнение от cerberus » 07 Май 2011, 22:50

NAPSTERS написа:добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай ;) . купи си нов оригинален датчик , за да не го мислиш кога ще ти направи проблем отново.


Като поостанат парички ще взема един нов, да го метна в багажника, за да няма изненади по пътя. Но криза е все пак. Иначе и на мен ми се изясни че е временно, тея същите кабели влизат в капсуловката на датчика, и като там стане "бозата" няма спасение. Поне се надявам да им поспаднат цените малко, на тези датчици... :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Гасне на място загряла

Мнение от NAPSTERS » 07 Май 2011, 23:01

cerberus написа:
NAPSTERS написа:добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай ;) . купи си нов оригинален датчик , за да не го мислиш кога ще ти направи проблем отново.


Като поостанат парички ще взема един нов, да го метна в багажника, за да няма изненади по пътя. Но криза е все пак. Иначе и на мен ми се изясни че е временно, тея същите кабели влизат в капсуловката на датчика, и като там стане "бозата" няма спасение. Поне се надявам да им поспаднат цените малко, на тези датчици... :confused:


Номенклатурен номер : 12141703277
Описание : ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ
Ед.цена (с ДДС) : 191.90 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


не се надявай за спад в цените.....
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook