Гасне на място загряла - Решен!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Гасне на място загряла - Решен!
Колата е BMW 520 97-година, М52B20, автоматик, бензин. Проблема е следния. Както си седи на едно място и си работи нормално (без претрисане, без странни звуци) изведнъж угасва. Прави го само загряла. И зачестиха тези спонтанни угасвания, откакто се сгря времето. През зимата, между другото, работеше без проблем и не е гаснала. На диагностиката изкара грешка на цилиндри 1 и 3, както и грешка в ламбда сондите. Изчистиха грешкте, а аз прехвърлих всички бубини с един цилиндър напред като тази от 6-ти дойде на 1-ви. По лулите няма напукано като нови са. Мерих ги с мултицета - всичко си е точно при тях. Свещите ги смених с нови, за всеки случай, както и въздушния филтър. Маслото е на не повече от 6000км., както и горивния филтър... След всичко сторено продължава да си гасне, когато на нея й скимне, и то без всякакви други симптоми... Правих и диагностика, след като няколко дни я карах, и гасна бая пъти. Нямаше никаква записана грешка... Но започна да има отвреме на време и придърпване по време на движение, пак хаотично и без някакви "предизвестия"... Ами това е проблема, дано да не съм пропуснал нещо... Ако някой има идея... Търсих с търсачката, но с тези гаснения само датчик на колянов вал ми излиза, а той се хващал на диагностиката доколкото разбрах... 

Последна промяна cerberus на 07 Май 2011, 19:44, променена общо 1 път
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Гасне на място загряла
Търсих с търсачката, но с тези гаснения само датчик на колянов вал ми излиза, а той се хващал на диагностиката доколкото разбрах...
[/quote]
Не съм сигурен че винаги ги хваща
А пали ли трудно? Имах същият проблем и излезе датчик на коляновия вал, колата е БМВ Е39 523, автомат.
Същият датчик на Гранд Черокито 4.7 бензин не го ловеше диагностиката

Не съм сигурен че винаги ги хваща

А пали ли трудно? Имах същият проблем и излезе датчик на коляновия вал, колата е БМВ Е39 523, автомат.
Същият датчик на Гранд Черокито 4.7 бензин не го ловеше диагностиката


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Гасне на място загряла
Със какво е правена диагностиката?
Re: Гасне на място загряла
Пали от четвърт. Даже след някое поредно самоволно изгасване... А диагностиката със какво е правена, нямам идея, но ще попитам днес.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Гасне на място загряла
бензинова помпа 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Гасне на място загряла
Датчик колянов вал не се хваща толкова лесно, понеже ту работи, ту не. Сподели каква грешка ти е изкарала на 1ви и 3ти цилиндър? И с каква цел си прехвърлил бобините с един цилиндър напред? И да има пропуск в запалването на тия цилиндри, то не мисля, че мотора би угаснал чак. А щом си направил тая смяна на бобините, то според мен автоматично изключва варианта колата да гасне заради тях, т.е. проблема е или в горивоподаването, или в датчик.
Re: Гасне на място загряла
За цилиндрите, ми казаха само това "Имаш грешка в първи и трети цилиндър", нищо повече. За това смених свещите, прегледах лулите и преместих бубините с един цилиндър напред, че ако е от тях грешката, би се изместила с един цилиндър напред. Но от тогава си гасне, а нови грешки записани няма. Сега ще сменя датчика на коляновия вал, и после бензиновата помпа, с тези от колата на един приятел, а тя работи безупречно, дано да се хване проблема по бабешкия метод на изключването. Благодаря на колегите до тук, но все пак ако някой има идея за нещо друго да каже... 

Re: Гасне на място загряла
Проблема е решен. Кабелите на датчика, на коляновия вал, бяха опечени и оронени, вследствие на което се допирали един в друг. Скоро ще кача и снимки, защото мисля да ги оправя, 200 лв. за нов датчик не ми се дават.
Все си мисля, че повечето проблеми от датчиците на колянов и разпределителен вал, идват именно от опечените кабели, предвид мястото на което се намират, и това че всички други кабели там вървят в шлаухки, а само на тези два датчика са ей-така на произвола на съдбата оставени..., за да може да се купуват нови датчици по 200лв. все пак
Скоро ще има и снимки, както казах. 




- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Гасне на място загряла
cerberus написа:Проблема е решен. Кабелите на датчика, на коляновия вал, бяха опечени и оронени, вследствие на което се допирали един в друг. Скоро ще кача и снимки, защото мисля да ги оправя, 200 лв. за нов датчик не ми се дават.Все си мисля, че повечето проблеми от датчиците на колянов и разпределителен вал, идват именно от опечените кабели, предвид мястото на което се намират, и това че всички други кабели там вървят в шлаухки, а само на тези два датчика са ей-така на произвола на съдбата оставени..., за да може да се купуват нови датчици по 200лв. все пак
![]()
Скоро ще има и снимки, както казах.

Re: Гасне на място загряла
Тръгвате от към буксата и се обелва гумата, която държи трите кабела заедно ето така:

На 5-10 сантиметра от датчиката спрете с обелването, защото кабелите влизат капсуловано в датчика, и оголите ли изолацията до там, всичко свършва ето така:

..и се разделяте с 200 лева, за нов датчик
После всеки кабел се омотава хубаво с изолирбанд поотделно, след това се омотават всички заедно. Вече си имате чисто нов кабелен сноп на датчика.
Аз лично моя го набутах в шлаухка, както са си всички кабели под всмукателния колектор (с изключение на тези два датчика де).
Важно е при монтажа,(а и не само), да не огъвате тази част на кабелния сноп, която е от към датчика с необелената оригиналната гума, за да не се оронят изолациите на жичките вътре. Ами това е.
П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но нямаше с какво друго да снимам, че щерката тресна фотоапарата, в земята преди месец, а от толкова датчици, няма парички за нов...

На 5-10 сантиметра от датчиката спрете с обелването, защото кабелите влизат капсуловано в датчика, и оголите ли изолацията до там, всичко свършва ето така:

..и се разделяте с 200 лева, за нов датчик

После всеки кабел се омотава хубаво с изолирбанд поотделно, след това се омотават всички заедно. Вече си имате чисто нов кабелен сноп на датчика.

Важно е при монтажа,(а и не само), да не огъвате тази част на кабелния сноп, която е от към датчика с необелената оригиналната гума, за да не се оронят изолациите на жичките вътре. Ами това е.

П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но нямаше с какво друго да снимам, че щерката тресна фотоапарата, в земята преди месец, а от толкова датчици, няма парички за нов...

Последна промяна cerberus на 07 Май 2011, 19:49, променена общо 5 пъти
Re: Гасне на място загряла
Dirty M5 driveR написа:Аз под "датчика ту работи, ту не" точно това имах предвид. Затова и не може да се хване винаги на диагностика. Иначе идеята да се оправят кабелите е добра, защото на практика датчика си е изправен, просто връзките му не са наред.
Колега, явно си прав.






- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Гасне на място загряла
cerberus написа:Тръгвате от към буксата и се обелва гумата, която държи трите кабела заедно ето така:
На 5-10 сантиметра от датчиката спрете с обелването, защото кабелите влизат капсуловано в датчика, и оголите ли изолацията до там, всичко свършва ето така:
..и се разделяте с 200 лева, за нов датчик
После всеки кабел се омотава хубаво с изолирбанд поотделно, след това се омотават всички заедно. Вече си имате чисто нов кабелен сноп на датчика.Аз лично моя го набутах в шлаухка, както са си всички кабели под всмукателния колектор (с изключение на тези два датчика де).
Важно е при монтажа,(а и не само), да не огъвате тази част на кабелния сноп, която е от към датчика с необелената оригиналната гума, за да не се оронят изолациите на жичките вътре. Ами това е.
П.С. Извинявам се за качеството на снимките, но нямаше с какво друго да снимам, че щерката тресна фотоапарата, в земята преди месец, а от толкова датчици, няма парички за нов...
добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай

Re: Гасне на място загряла
NAPSTERS написа:добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай. купи си нов оригинален датчик , за да не го мислиш кога ще ти направи проблем отново.
Като поостанат парички ще взема един нов, да го метна в багажника, за да няма изненади по пътя. Но криза е все пак. Иначе и на мен ми се изясни че е временно, тея същите кабели влизат в капсуловката на датчика, и като там стане "бозата" няма спасение. Поне се надявам да им поспаднат цените малко, на тези датчици...

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Гасне на място загряла
cerberus написа:NAPSTERS написа:добре си се постарал, но това е временно решение, повярвай. купи си нов оригинален датчик , за да не го мислиш кога ще ти направи проблем отново.
Като поостанат парички ще взема един нов, да го метна в багажника, за да няма изненади по пътя. Но криза е все пак. Иначе и на мен ми се изясни че е временно, тея същите кабели влизат в капсуловката на датчика, и като там стане "бозата" няма спасение. Поне се надявам да им поспаднат цените малко, на тези датчици...
Номенклатурен номер : 12141703277
Описание : ДАТЧИК КОЛЯНОВ ВАЛ
Ед.цена (с ДДС) : 191.90 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
не се надявай за спад в цените.....
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани