Проблем с турбина на е90 320д ??
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
направо се чудя моята как кара вече 277.000 км баси като чета колеги на 70 80 турбините им заминават
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
То не е само от карането... от много неща зависи колко ще издеяни турбината - какво масло ползваш, сменяш ли го навреме, филтъра на картерните сменяш ли го по предписане, след бримчене дали караш няколко минути кротко да охладиш турбото....
Si non confectus, non reficiat.
- blagun
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Roman 1 написа:Между другото, можеш ли да споделиш малко повече инфо в какво се заключаваше рециклирането на твоята турбина - действия, срокове, цени, резултат (като усещане), евентуална гаранция за качество и друго, което се сетиш и мислиш, че може да е от полза за останалите.
ПП. Може да не споменаваш кой е сервизът, за да не решат модовете, че е реклама.
Разбира се, че е по-добре да спомена за цялата процедура, даже мислих да пусна тема със снимки на монтажа и демонтажа на турбината......Всичко започна с промяната на звука от турбината, както съм писал по-нагоре в темата или така нареченото "виене от линейка". Свалих турбината и се оказа, че има голям аксиален и радиален луфт! Опитах се да я подменя с такава втора употреба, но и тя не беше стока и виеше. Като резултат от тази интервенция е два пъти качване и сваляне на турбини, и ако трябваше да плащам, щеше да е около 250-300лв. (всички тези интервенции ги извърших аз). Реших, че ще е по-добре да рециклирам моята турбина и отидох до въпросния сервиз за турбини, където човекът веднага като я видя позна от каква кола е и сподели с мен, че турбините са хубави, но филтъра за твърди части я прецаква, като се запуши. Иначе казано, въпросния филтър е точно след турбината и ако е запушен връща газовете към нея и по този начин и чупи.
Самата процедура по рециклирането се състои от подмяна на перките, при мен бяха добре, подмяна на оста, втулки, уплътнения, боядисване на корпуса - след 1 час си я получавате като нова. Качват я на стенд, от който ви дават диаграма - не съм я разглеждал. Като цена е : 800,00лв., но не знам дали беше специална цена за мен или толкова взима, за тази интервенция. Интересно беше, че когато отидох да си я взема, някой беше докарал още една турбина като моята от Е90...

За гаранция не съм говорил с него. Като усещане, честно казано не мога да преценя. Мисля, че няма разлика от преди. Сега се сетих, че майсторът ми каза, че ще сложи някаква модифицирана ос - по здрава и самите перки също са модифицирани с цел да издържат на по-големи натоварвания.
Също така не забравяйте да си смените гарнитурата, така или иначе сте свалили турбината! Цената и е 12лева.
Тия дни мисля да сваля и интеркулера да го измия.
При желание мога да опиша процеса на сваляне на турбината

- blagun
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
blagun написа:Катализатора може ли да се изчисти - казаха ми, че се сваля и се мие с някакви препарати и гореща вода, другото, което чух е, че може и софтуерно да се изчисти? Възможно ли е? Къде?
П.С. в сервиза, където ми правиха турбината казаха, че основната причина да се скапе е запушването на този филтър, и ако не се отпуши ще прецака отново турбината....
филтърът за твърди частици може да се чисти с препарат и с пароструйката. виж темата дето колегата Roman1 е пуснал линк в Е60 подфорум.
и възможно ли е да дадеш някакво смислено обяснение какво общо има запушването на филтъра за твърди частици с износването на турбината? какво ти казаха специалистите-професионалисти?
Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
stankata777 написа:Смисленото обяснение на сервиза на Рашо и Митко Турбото беше,че катализаторът,който е преди ДПФа би могъл да се запуши и това да съкрати живота на турбината,и ако не се махне,отпада гаранцията!
и като се запуши катализаторът, какво ще й стане на турбината? малко ми е трудно да ги свържа двете неща.
друг е въпросът, че няма от какво да се запуши катализаторът, особено ако е на 70 хиляди км.
blagun написа:Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда
връща газовете към турбината?

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Това за катализатора е така - получава се бекпрешър (зона с високо налягане) към топлата перка, която я спира да се развърта. Задръстен катализатор наистина може да скапе турбината.
Si non confectus, non reficiat.
- blagun
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
@ndro написа:stankata777 написа:Смисленото обяснение на сервиза на Рашо и Митко Турбото беше,че катализаторът,който е преди ДПФа би могъл да се запуши и това да съкрати живота на турбината,и ако не се махне,отпада гаранцията!
и като се запуши катализаторът, какво ще й стане на турбината? малко ми е трудно да ги свържа двете неща.
друг е въпросът, че няма от какво да се запуши катализаторът, особено ако е на 70 хиляди км.blagun написа:Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда
връща газовете към турбината?
Явно да, не съм специалист и не мога да взема отношение към това твърдение.
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Zagy написа:Това за катализатора е така - получава се бекпрешър (зона с високо налягане) към топлата перка, която я спира да се развърта. Задръстен катализатор наистина може да скапе турбината.
и като я спира, с какво я прецаква? не мога да си обясня логично коя част на турбината ще се прецака и от какво?
и тоя катализатор трябва да е напълно задръстен и да не пропуска нищо...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша
) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо. 


Si non confectus, non reficiat.
- sa6opetkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Zagy написа:Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо.
Ако махна катализратора, ще има ли последствия от това или само леко ще припушва? Нов този филтер за е90 е 1400 лв в Камор. Без катализатор сиг ще се отпуши малко мотора.. Чувал съм че ако се махне, дава грешка по бордкомпа.. някой знае ли дали може да се махне с диагностика или траа да се лъже компа някак ?!
- blagun
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
sa6opetkov написа:Zagy написа:Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо.
Ако махна катализратора, ще има ли последствия от това или само леко ще припушва? Нов този филтер за е90 е 1400 лв в Камор. Без катализатор сиг ще се отпуши малко мотора.. Чувал съм че ако се махне, дава грешка по бордкомпа.. някой знае ли дали може да се махне с диагностика или траа да се лъже компа някак ?!
Колега, за да се махнеш филтъра, трябва и софтуерна намеса, защото колата ще почне да не върви като преди, да дава грешки и други проблеми. Даде ли ти грешка, че е запушен? Пробвай да го изчистиш


- sa6opetkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
Не ми е дала грешка, но искам да го махна защото мисля да слагам чип.. колата е на 120000. Замислил съм въздушем филтер КН, чип и махане на катализатора, но последното явно не е толкова просто!
От колегите, ако някой знае каде може да се извърши качествено тази процедура с катализатора, ще съм много благодарен
и какви парички излиза за да съм подготвен ..
От колегите, ако някой знае каде може да се извърши качествено тази процедура с катализатора, ще съм много благодарен

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН
това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект

- sa6opetkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
@ndro написа:sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН
това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект
Е ако е само прахоляка не ми се вижда такъв проблем, нали се пере с обезмаслители през 10000 км и е като нов

- blagun
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 15.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520d / E90 320d
Re: Проблем с турбина на е90 320д ??
sa6opetkov написа:@ndro написа:sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН
това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект
Е ако е само прахоляка не ми се вижда такъв проблем, нали се пере с обезмаслители през 10000 км и е като нов
Според мен, колега има предвид, че е възможно да се скапе дебитомерът.
49 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: gamena666