M20B20 - проблем с празния ход
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Scooby Doo
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Пловдив
M20B20 - проблем с празния ход
Здравейте, при мен проблема е подобен - държи високи обороти на празен ход около и над 1500. От време на време ги сваля на 1000. Измерих съпротивленията на датчиците на студен и на топъл мотор - стойностите а наред. Измерих съпротивлението и на стъпковото моторче - пак е в нормите 24 ома и на двете намотки. Миналата седмица го отворих и го почистих, но нямаше ефект. Почистих маркучите, не можах да установя да смуче от някъде въздух. Свещи и кабели са си наред мотора си работи сравнително добре с изключение на високите обороти на пр. ход де, и пали лесно. Ламбда сондата е сменяна миналата година с нова. Друго не се сещам остава проблема да е в компютъра. Има газ но не е гърмяла.
Колата е Е34 2000куб М20Б20 90г.
П.С. От Пловдив съм ако някой знае къде да я закарам да я погледнат споделете.
Колата е Е34 2000куб М20Б20 90г.
П.С. От Пловдив съм ако някой знае къде да я закарам да я погледнат споделете.
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Колега и аз имам подобен проблем, ако намериш читав майстор драсни два реда да го посетя и аз 

- Sasho.85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Провери вакуумния регулатор да не пропуска бензин
Дроселната клапа затваря ли напълно.
Дроселната клапа затваря ли напълно.
- tuningfena
- ентусиаст
-
- Мнения: 1012
- Регистриран на: 3.06.2006
- Местоположение: dimitrovgrad
- Пол: Мъж
- Кара: е30-327 . е30-320
- Мечтае да кара: bmw 327i turbo
- Детайли за колата: BMW 327 i
- Rusalov
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Sofia-Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: e39
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Колега, имах абсолютно същият проблем на м20-ката, отвори и си почисти ТПС-а, пълни се с масло и там ключето за празния ход не работи читаво. Малко е тегаво разглобяването, защото пластмасата е остаряла и не е толкова еластична, ама с малко труд и желание става.
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Извинявам се за невежеството, колега, но би ли разяснил кое точно е въпросния ТПС и как се демонтира
Благодаря предварително

Благодаря предварително

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: M20B20 - проблем с празния ход
ТПС-а е черната кутийка под дроселовата клапа. За да работи на 1500об/мин си иска въздух, само с бензин не става, но ако всички маркучи са ти здрави, местата от които може да си го набави са; неправилно затворена дроселова клапа (олигофрените, газаджии кат не могат да си оправят газта, барат и там, което е абсолютно забранено), някоя гарнитура по всмукателния колектор и ипоиздухан мотор с повечко картерни газове.
Като затвориш клапата трябва да чуеш превключвателя в ТПС-а, съвсем слабо е, но на загасен двигател се чува, в самия край на хода на клапата.
Може да пробваш и да запушиш маркуча, който е за одушник на двигателя, като го запушиш при капака на клапаните или при корпуса на дросела, дебелия маркуч от ляво.
Като затвориш клапата трябва да чуеш превключвателя в ТПС-а, съвсем слабо е, но на загасен двигател се чува, в самия край на хода на клапата.
Може да пробваш и да запушиш маркуча, който е за одушник на двигателя, като го запушиш при капака на клапаните или при корпуса на дросела, дебелия маркуч от ляво.
- Rusalov
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Sofia-Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: e39
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Колегата lenco е прав за цъкането, ама и това не е гаранция, щото при мен цъкаше, ама пак не работеше. Няколко месеца се мъчих и какво ли не правих...маркучи...вакуми и не знам си какво, накрая бях сменил стъпковото моторче и пак нищо. Ако искаш започни с ТПС, най-безболезнено е. Аз като "прост икономист" и то студент все още се оправих така че не трябва да проблем за всеки. Разкачат се маркучите и дросела се сваля с 4 гайки от колекторите. От долната страна е въпросната кутийка, която се държи на 2 винтчета. После вече внимателно с разглобяването да не я счупиш, че пласмасата е старичка. Аз като я отворих я натопих в бензин, после с една четчица почистих, изчаках я да изсхне добре, малко контакт спрей (най-вече на ключето, щото то прави мизерийте) и после по обратния ред. Важно е да я настроиш добре, като я закачаш за дросела ( при затворен дросел да е цъкнато ключето,иначе все едно нищо не си направил). така вече година и половина нямам никакви проблеми
П.С. Свали и стъпковото и като го размърдаш леко с пръста виж дали не заяжда и то нещо. Може да го пръснеш със спрей (за карбуратори примерно, но НЕ и спрей със смазващи качества), ако е замърсено.

П.С. Свали и стъпковото и като го размърдаш леко с пръста виж дали не заяжда и то нещо. Може да го пръснеш със спрей (за карбуратори примерно, но НЕ и спрей със смазващи качества), ако е замърсено.
- Scooby Doo
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Пловдив
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Още нещо,при загрял двигател на бензин оборотите играят между 1500 и 1800, а на газ ги държи около 1800, еми остава да сваля дроселната клапа и да видя този ТПС.
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Здравейте колеги!
И аз търся да открия решение на проблема на моята м20б25 държи високи обороти на празен ход - ~1500 - 1800.
При мен имаше дълга плеяда преди това с неспокойни обороти на празен ход. Оттам съм бърникал почти всичко за да открия проблема. Накрая се оказа ламбда сонда. Тъй като струваше най-много лев започнах от малките компоненти. Проверих всички вакууми. Смених големия 'бахур' от дебитомера към дросела. Нов маркуч от клапаните към дросела за отдушник на картера. Взех стъпково моторче от колега във форума, свещите са на 2-3 месеца. Високоволтовите кабели са сменяни преди година (лулата на централния до бобината е със счупена лула, но е 'напаснат' директно без лулата), отворих дебитомера, почистих го и дори изместих леко закрепването на платката, така че палеца да върви по нови пътечки за да има по-добър контакт. Мерил съм датчиците на температурата (синия и кафевия) които са до рейката с дюзите (добре са според стойностите показани в Haynes Manual за е34). Правилни стойности показва и стъпковото моторче. Микретата на ТПС-а си щрака когато размърдам клапата на дросела на ръка.
След като смених ламбда сонда-та всичко си дойде на мястото. Пуста му работа обаче с тоя Oil Service check и индикатора за маслото - немога да ги нулирам. Започнах да се ровичкам и по едно време след като не стана след 20 опита да го нулирам, откачих акумулатора за да ресет-на компа поне и така да опитам. Не се получи, но след като я запалих и задържа на ~1500 оборота и край. Няма сваляне. Имам газов инжекцион но нито на газ нито на бензин ги сваля. Вече незнам какво да опитам и честно казано взе да ми писва. Моля ако някой се досеща къде мога да открия проблема да помогне!
Благодарско!
И аз търся да открия решение на проблема на моята м20б25 държи високи обороти на празен ход - ~1500 - 1800.
При мен имаше дълга плеяда преди това с неспокойни обороти на празен ход. Оттам съм бърникал почти всичко за да открия проблема. Накрая се оказа ламбда сонда. Тъй като струваше най-много лев започнах от малките компоненти. Проверих всички вакууми. Смених големия 'бахур' от дебитомера към дросела. Нов маркуч от клапаните към дросела за отдушник на картера. Взех стъпково моторче от колега във форума, свещите са на 2-3 месеца. Високоволтовите кабели са сменяни преди година (лулата на централния до бобината е със счупена лула, но е 'напаснат' директно без лулата), отворих дебитомера, почистих го и дори изместих леко закрепването на платката, така че палеца да върви по нови пътечки за да има по-добър контакт. Мерил съм датчиците на температурата (синия и кафевия) които са до рейката с дюзите (добре са според стойностите показани в Haynes Manual за е34). Правилни стойности показва и стъпковото моторче. Микретата на ТПС-а си щрака когато размърдам клапата на дросела на ръка.
След като смених ламбда сонда-та всичко си дойде на мястото. Пуста му работа обаче с тоя Oil Service check и индикатора за маслото - немога да ги нулирам. Започнах да се ровичкам и по едно време след като не стана след 20 опита да го нулирам, откачих акумулатора за да ресет-на компа поне и така да опитам. Не се получи, но след като я запалих и задържа на ~1500 оборота и край. Няма сваляне. Имам газов инжекцион но нито на газ нито на бензин ги сваля. Вече незнам какво да опитам и честно казано взе да ми писва. Моля ако някой се досеща къде мога да открия проблема да помогне!
Благодарско!

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Taurus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 525i e34 '89
- Мечтае да кара: Alpina b10 biturbo
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Не става колега. Неще и неще. Седи си на 1500~1600 и не мърда. Ресетвах още 1-2 пъти и за по-дълго време - все тая.
ТПС-а ми е трудно да го сваля сега защото нямам подходящи инструменти. Ще го видя по Великденските празници като имам достъп до гараж и повече инструменти. Страх ме е само да не е компа. Вече акъла ми взе. Тъкмо едно оправя и друго се скапва. Някой ако има други предложения - да заповяда. Приемам теории и идеи с отворени ръце
ТПС-а ми е трудно да го сваля сега защото нямам подходящи инструменти. Ще го видя по Великденските празници като имам достъп до гараж и повече инструменти. Страх ме е само да не е компа. Вече акъла ми взе. Тъкмо едно оправя и друго се скапва. Някой ако има други предложения - да заповяда. Приемам теории и идеи с отворени ръце


- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Предварително се извинявам че ровя из архива, и повдигам стари теми ...
Mисля че това което искам да споделя, може да се окаже в помощ на някой !
Малко предистория - преди два дена набих шута на бабата, тя извади отнякъде повер (
) и за малко да си повярва че е станала М30, но уви !
Това го сторих на една права отсечка, където успях да разрина само до III-та скорост (няма място за повече, то и повер няма да се засиля за повече), и след като приключих с всичко, оставих колата да си чегърта на ПХ ! Последва остър десен завой, и в момента в който влязох го направих на IV-ти зъб да се кротне кораба ... Веднага след завоя я изключих от скорост, и почна да тресе и угасна !
В главата ми веднага мина мисълта "бобина" ... После погледнах волана с емблемата, и се усетих че карам БМВ, не Ауди
Лекото спускане и широкият булевард ми позволиха да запазя спокойствие, и вече в ниското цъкнах копчето на чесновата в положение повер (демек безоловен 95
) ! Копчето е супер странно за мен, защото има само едно малко бутонче, и превключването на чесън става след достигане на определена температура и при форсиране на двигателя над 2000 оборота ! Погледнах индикацията - чесън има !
Пробвах да запаля на бензин - с малко даване заради остатъчната газ в колекторите, запали ...
Цъкнах още веднъж копчето, за да мина на чесън ! Форсаж
- 5 сек работа и пак гаснем ... Яснооо, нещо газта е кофти си мисля, докато се тътря към най-близката бензиностанция ! Зареждат ме с едни бързи 20 литра ... Уж работи, но нещо не е както трябва ! При пускане на педала на газта тръгва да гасне, не държи стабилен ПХ на газ (на бенз всичко е ОК) ! Дойде ми на акъла една щуротия - при спускането вече бях вдигнал около 80-90 км/ч, и се замислих че ако тръбата на филтъра се е преместила напред, може от силната струя да е угаснала ?! Гледах я - седеше напред, но не толкова че да гасне !
Днес вече въоръжен със спрей за дросел клапи се насочих към системата за ПХ (която прочиствам на около 4К километра) ... Промих си клапата за ПХ (т.нар. моторче за ПХ), огледах гумените връзки за нацепвания и разкъсвания - ами всичко нормално и без дефекти
! Викам така и така съм се развихрил, давай и дросела да чистя ... Махам маншона - има съвсееем леко замърсяване ... Два изстрела със спрея, и всичко е чисто ! Викам, айде - полага ти се и нов въздушен филтър (предвид вече отминалият зимен сезон, и карането на чесън го сменявам 3 пъти за 10К) ... Откачам аз щипките на кутията, и хоп - филтъра като нов
Браво ма, ти си за пример - ако бях с Аудито да го е направила на дроб вече ... И докато се радвам на новият филтър (Ufi са мноооо готини) и си връщам горната част на кутията (на която е и т.нар. "кихалка"), по навик я обръщам за да чуя онова познато "хлоп" от удара на клапата .. Е да, ама не
И веднага насочих поглед натам .. Ти ли бе гадино мръсна .. .Ти ли правиш всичко - цуни тоя чук ... Не съм можел без тебе ли - wrong answer ... Имам си резервна такава !
Та проклетията поради не знам каква причина е хванала ръжДъ (тип Опел), и съответно заяжда в някое положение ! Съответно на онзи ми ти завой е дала наклон, и е сецнала притока на толкова важната за моят мотор въздушно-горивна смес !
Та вече се радвам на изправен ПХ, и мазничка работа на чесън ! Обръщайте им внимание на тез кихалки от време на време, че страшни чудесии сътворяват !
Mисля че това което искам да споделя, може да се окаже в помощ на някой !
Малко предистория - преди два дена набих шута на бабата, тя извади отнякъде повер (


Това го сторих на една права отсечка, където успях да разрина само до III-та скорост (няма място за повече, то и повер няма да се засиля за повече), и след като приключих с всичко, оставих колата да си чегърта на ПХ ! Последва остър десен завой, и в момента в който влязох го направих на IV-ти зъб да се кротне кораба ... Веднага след завоя я изключих от скорост, и почна да тресе и угасна !
В главата ми веднага мина мисълта "бобина" ... После погледнах волана с емблемата, и се усетих че карам БМВ, не Ауди


Лекото спускане и широкият булевард ми позволиха да запазя спокойствие, и вече в ниското цъкнах копчето на чесновата в положение повер (демек безоловен 95

Пробвах да запаля на бензин - с малко даване заради остатъчната газ в колекторите, запали ...
Цъкнах още веднъж копчето, за да мина на чесън ! Форсаж

Днес вече въоръжен със спрей за дросел клапи се насочих към системата за ПХ (която прочиствам на около 4К километра) ... Промих си клапата за ПХ (т.нар. моторче за ПХ), огледах гумените връзки за нацепвания и разкъсвания - ами всичко нормално и без дефекти



Та проклетията поради не знам каква причина е хванала ръжДъ (тип Опел), и съответно заяжда в някое положение ! Съответно на онзи ми ти завой е дала наклон, и е сецнала притока на толкова важната за моят мотор въздушно-горивна смес !
Та вече се радвам на изправен ПХ, и мазничка работа на чесън ! Обръщайте им внимание на тез кихалки от време на време, че страшни чудесии сътворяват !

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Ba4oIlia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: 28.09.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: E30&E36
Re: M20B20 - проблем с празния ход
...".Ти ли правиш всичко - цуни тоя чук ..." 

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: M20B20 - проблем с празния ход
Проблемите с оборотите при празен ход на м20 се решава много лесно с едно болтче в корпуса на моторчето празен ход.Вече не знам от колко години съм го сложил и причината не беше че няма кво да правя.Ако накой иска да пробва ще пусна една снимка макар че някъде из форума обяснявах на някой как се прави преди време.
Естествено веднага напомням че като някой оправи проблема със чистене и смяна с нови/стари моторчета и дебитомери па после да задържи "нещото" да работи изправно повече от 3 дена спокойно може да пусне тема по въпроса.
Естествено веднага напомням че като някой оправи проблема със чистене и смяна с нови/стари моторчета и дебитомери па после да задържи "нещото" да работи изправно повече от 3 дена спокойно може да пусне тема по въпроса.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани