ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 6.11.2002
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по хубави пътища

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от ФЕРАРИСТ » 11 Фев 2011, 22:20

LUCIFER'S написа:
zenthel написа:Чака я цялостен преглед и замяна на кривите носачи.
Някой ползвал ли е Български Полиуретанови тампони? ( viewtopic.php?f=63&t=225750 )
Мнения, препоръки?


Лемфьордер според мен най-доброто..... друг тип (полеуретанови) тампони не слагай, защото ще ти заминат и шарнирните болтове много бързо....

Каква е логиката шарнира да заминава по бързо, ако тампона се движи по малко......по тая алинея ако са разбити тампоните на носача, шарнирите трябва да траят още повече......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от LUCIFER'S » 11 Фев 2011, 23:17

ФЕРАРИСТ написа:.......


Веднага ще ти отговоря с един въпрос... При спортно окачване повече друса, нали? Особенно по наште пътища... 8)
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 6.11.2002
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по хубави пътища

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от ФЕРАРИСТ » 12 Фев 2011, 19:52

За друсането друса - но примера само звучи логично.......щото спортното окачване в повечето случай включва само пружини, а тяхното предназначение е различно от това на тампоните......прост пример - предница на е30-е36-е46 носач с два шарнира и тампон в края - Г образен, тампон в края - шарнирите са разположени на една линия, фиксирани - тампона отстрани - чисто физично погледнато колкото повече луфт има в тампона толкова повече "лост" ще има върху двата шарнира разположени на една линия.......няма как и кой да изкаже мнение противно на това, отделен е въпроса че окачването става по "рязко" на смяна на посоката, което е различно от "по твърдо окачване"......
Същото е и при носачите с 1 шарнир - преднасначението му е да позволява на носача да се движи нагоре надолу, като задържа даден елемент в статично положение - било то шенкел, мост, амортисьор или каквото и да е там......всеки проверява дали даден шарнир е заминал като го опъне нагоре надолу, а не настрани.....страничното натоварване и износване на шарнира може да се усили точно при мек или голям луфт на свързващия го тампон, защото тогава освен основното движение нагоре надолу, се прибавя и леко такова странично......
Мда, знам какво впечатление оставям - "Тоя се чуди как да си продаде и прорекламира стоката".......в случая освен това искам и да внеса някаква яснота по нещо, по което и аз имах същото впечатление, и не успях да променя мнението си, освен чрез преки наблюдения......рециклираме и шарнири, въпреки че не беше БМВ колата, на два предни два носача, с рециклирани шарнири сложихме на левия стокови тампони, на десния пауърфлекс(беше преди доста време, все още те ни бяха подръка, а и за модел ги ползвахме).......после на кола от същия модел сложихме същото, само че обратно на десния носач стокори, а на левия останалите полиуретани, хем да ги ползваме, хем и да не излезе че уж повечето дупки са отдясно на платното - колите са фирмени, карат здраво междуградско, 4те шарнира са рециклаж, уточнявам го, правят се по една и съща методика......след 6 месеца стоковите имаха едва забележим луфт, другите не.......
И понеже от себе си знам че българина не вярва току така на неща дето някакъв му ги пише в нета, мога да предложа следния експеримент - на Е39 т. нар "крив" носач, шарнира е доста натоварен, тъй като посреща и линейно(по посока на движение на колата) усилие - ако някой има два стари ненужни носача - праща ни ги, рециклираме ги безплатно, връщаме му ги с един стоков тампон(не знам чесно казано дали продават такива, ако има ще вземем) и с един пауърфлексов тампон - той си ги монтира както си иска ляв или десен(тва за да не стане на проблем че уж единия шарнир нарочно не сме го направили кадърно), и да видим резултата.......
Повече нищо не мога да кажа, или да убеждавам, по себе си съдя че трудно бих убедил аудиторията.......
П.П - понеже не водя тоя дебат първица, моля само някой да не се отплесне и да каже - "Ми то щом е тъй що не слагат полиуретанови тампони от завода"..... :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от LUCIFER'S » 15 Фев 2011, 13:02

ФЕРАРИСТ написа:За друсането друса - но примера само звучи логично.......щото спортното окачване в повечето случай включва само пружини, а тяхното предназначение е различно от това на тампоните......прост пример - предница на е30-е36-е46 носач с два шарнира и тампон в края - Г образен, тампон в края - шарнирите са разположени на една линия, фиксирани - тампона отстрани - чисто физично погледнато колкото повече луфт има в тампона толкова повече "лост" ще има върху двата шарнира разположени на една линия.......няма как и кой да изкаже мнение противно на това, отделен е въпроса че окачването става по "рязко" на смяна на посоката, което е различно от "по твърдо окачване"......
Същото е и при носачите с 1 шарнир - преднасначението му е да позволява на носача да се движи нагоре надолу, като задържа даден елемент в статично положение - било то шенкел, мост, амортисьор или каквото и да е там......всеки проверява дали даден шарнир е заминал като го опъне нагоре надолу, а не настрани.....страничното натоварване и износване на шарнира може да се усили точно при мек или голям луфт на свързващия го тампон, защото тогава освен основното движение нагоре надолу, се прибавя и леко такова странично......
Мда, знам какво впечатление оставям - "Тоя се чуди как да си продаде и прорекламира стоката".......в случая освен това искам и да внеса някаква яснота по нещо, по което и аз имах същото впечатление, и не успях да променя мнението си, освен чрез преки наблюдения......рециклираме и шарнири, въпреки че не беше БМВ колата, на два предни два носача, с рециклирани шарнири сложихме на левия стокови тампони, на десния пауърфлекс(беше преди доста време, все още те ни бяха подръка, а и за модел ги ползвахме).......после на кола от същия модел сложихме същото, само че обратно на десния носач стокори, а на левия останалите полиуретани, хем да ги ползваме, хем и да не излезе че уж повечето дупки са отдясно на платното - колите са фирмени, карат здраво междуградско, 4те шарнира са рециклаж, уточнявам го, правят се по една и съща методика......след 6 месеца стоковите имаха едва забележим луфт, другите не.......
И понеже от себе си знам че българина не вярва току така на неща дето някакъв му ги пише в нета, мога да предложа следния експеримент - на Е39 т. нар "крив" носач, шарнира е доста натоварен, тъй като посреща и линейно(по посока на движение на колата) усилие - ако някой има два стари ненужни носача - праща ни ги, рециклираме ги безплатно, връщаме му ги с един стоков тампон(не знам чесно казано дали продават такива, ако има ще вземем) и с един пауърфлексов тампон - той си ги монтира както си иска ляв или десен(тва за да не стане на проблем че уж единия шарнир нарочно не сме го направили кадърно), и да видим резултата.......
Повече нищо не мога да кажа, или да убеждавам, по себе си съдя че трудно бих убедил аудиторията.......
П.П - понеже не водя тоя дебат първица, моля само някой да не се отплесне и да каже - "Ми то щом е тъй що не слагат полиуретанови тампони от завода"..... :ok:


Абе ти си луд.... Защо ни занимаваш тука с презентация на на тампоните си... Който иска ще се свърже с тебе да си взема... Имаше един тука като тебе дето във всяка тема се хвалеше какъв тунер и после го разбрахме що за келеш... като опря работата за гаранция и т.н.
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от zenthel » 20 Фев 2011, 4:09

В ПЪРВИЯ Пост на ПЪРВАТА страница описвам какво й беше на колата и как протече ремонта за да е НАГЛЕДНО и КРАТКО.

@ЗА СПРАВКА:
viewtopic.php?f=35&t=238732


Граци!
:wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E63 650
Мечтае да кара: BMW М6

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от simke78 » 03 Апр 2011, 20:00

Колеги здравеите.Понеже ми тресеше волана при спиране,а преди 2 месеца смених спирачни дискове и накладки,отидох пак на преглед и се установи,че тампоните на кривите носачи са скъсани.Видях,че може да се сменят само тампоните,без носачите.Искам да ви попитам трудно ли се демонтират кривите носачи,защото,гледам,че от към края,които е към джантата маи трябва да се демонтира и амортисиора за да се извади?Знаете ли как става и знаете ли някоя тема в която е обяснено?
Благодария предварително!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 20.11.2010
Местоположение: с. Гъзибарово
Пол: Мъж
Кара: 528i
Мечтае да кара: Самолетоносач

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от zenthel » 04 Апр 2011, 16:35

simke78 написа:Колеги здравеите.Понеже ми тресеше волана при спиране,а преди 2 месеца смених спирачни дискове и накладки,отидох пак на преглед и се установи,че тампоните на кривите носачи са скъсани.Видях,че може да се сменят само тампоните,без носачите.Искам да ви попитам трудно ли се демонтират кривите носачи,защото,гледам,че от към края,които е към джантата маи трябва да се демонтира и амортисиора за да се извади?Знаете ли как става и знаете ли някоя тема в която е обяснено?
Благодария предварително!


Деликатна процедура е, иска се малко опит.
Не се демонтират трудно, просто трябва да се повдигне амортисьора малко нагоре, за да имаш ход за да извадиш носача напълно. Аз ползвах щанга. Относно избивача - Избивай го внимателно и търпеливо, защото работиш с алуминии, така че внимавай къде и как млатиш носача.

Тампоните са КОНСУМАТИВ в e39-тката, иска си сменяне и тва си е.

НЕ БЪРЗАЙТЕ да сменяте дискове, накладки, гуми, джанти, рейки дори, без да сте видели в какво състояние са ви ТАМПОНИТЕ.
90 на 100 от играенете при спиране иде оттам.

КАК да се провери БЕЗ да се сваля нищо?
НАВЪРТИ ПЪЛЕН ВОЛАН - ДЕСЕН ЗА ДЕСНИЯ НОСАЧ, ЛЯВ ЗА ЛЕВИЯ НОСАЧ.
А сега раздвижи горната щанга (има жълт стикер DO NOT TOW OR LASH). Раздвижи напред-назад.
ИМА ЛИ ХОД? АКО ИМА - ТАМПОНА ДА СЕ МАХА. Тоя детайл е ключов за окачването, там пада страшно натоварване и си иска смяна. При мен тампона беше се разрязал, корав бе, но структурната стабилност изгуби ли се - махаш, за да не разбиеш хидравликата, та недай боже и нещо друго.
Последна промяна zenthel на 30 Сеп 2011, 17:11, променена общо 1 път
:wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 20.12.2010
Местоположение: Варна/Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: e46 328CI

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от bmwinio » 05 Апр 2011, 1:35

Колеги и аз имам същия проблем. Мисля да започна от тампоните, понеже дисковете са ми нови. Колебая се дали да сложа полиеританови или тия на Лемфьордер. Ако някой даде съвет ще съм много благодарен. А каква е цената на Лемфьордер? :) Мерси предварително ...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: Kustendil/Yambol
Пол: Мъж
Кара: 520i E39

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от ivaylo_shack » 05 Апр 2011, 17:18

Здравеи колега писъл съм и в друга подобна тема, но както и да е цената на Лемфьордер е 90 лв, на мен толкова ми излезе комплекта смених ги в края на миналия месец. Аз съм за оригинални частри а не за доработки, но всеки си решава за себе си! Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: по света и у нас..
Пол: Мъж
Кара: към мечтите си..

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от shneider » 27 Апр 2011, 20:22

Колеги ще използвам темата за да не пускам нова, така или иначе има вече много подобни, няма смисъл от още една.

Към проблема, тресене на волана при спиране, колата е с нови предни дискове и накладки Бош от най-много 5000 км, самите дискове са третирани както всички препоръчват за може би повече от първите 500 км, колата излиза само на дълъг път и не е имало случай на интензивно спиране или такова преди да са достигнали работна температура или среща с локви и т. н.
Тази седмица е правен ремонт по рейката (рециклиране) и смяна на въпросните проблемни тампони на кривите носачи. Въпреки че всичко друго изглежда и се усеща перфектно, тресенето си остава.

Моля дайте съвет какво друго да гледам.
Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от Elesar74 » 28 Апр 2011, 9:32

Колега, това с пробега на дисковете не е никаква гаранция. Отделно БОШ имат доволно много ментета. Искам да кажа само, че сложих чисто нови Zimmermann Sport купени от Германия, пазих ги 800 км. и след още 3000 ги хвърлих, бяха криви наистина, проверихме ги. Започни оттам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: по света и у нас..
Пол: Мъж
Кара: към мечтите си..

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от shneider » 28 Апр 2011, 21:03

И аз склоня за дискове, всичко друго по предницата наистина е ок. Проблема е че след като Бош са аут за толкова кратко и ти споменаваш че Zimmermann са същата работа, а аз се бях спрял на такива тъй като по чуждестраните форуми ги хвалят..какви дискове да се търсят на тукашния пазар...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от Elesar74 » 28 Апр 2011, 23:07

ОригиналдЪ BMW.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от Ilko Ivanov » 28 Апр 2011, 23:20

Аз пък се опитвам да изкривя вече два комплекта ATE POWER DISC и не успявам за сега :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: по света и у нас..
Пол: Мъж
Кара: към мечтите си..

Re: ПРОБЛЕМ: BMW 1999 E39 523i - ЗАТРИСАНЕ във Волана при спиран

Мнение от shneider » 29 Апр 2011, 0:07

Elesar74 написа:ОригиналдЪ BMW.


Колега, тези от оторизиран сервиз ли да ги търсия. В Елит Кар биха ли имали въпросните дискове "оригинални"? http://elitcar.innovasys-bg.com/eshop/P ... r=1&Type=0

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook