За и против струговането на спирачни дискове ...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от CTORH » 26 Апр 2011, 9:49

metodi80 написа:...
Конкретния случай е следния - плътни дискове , които са с дебелина 11.25мм (което е над минимално допустимата стойност 10.4 мм ), имат лек ръб ...


Методи, как успяваш да измериш дебелината на диска като има ръб? Съвсем сериозно те питам защото и моите имат ръб и ако тръгна да им меря дебелината с шублера реално ще измеря дебелината на диска плюс ръба, а мен естествено само дебелината на диска ме интересува.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от stony1 » 26 Апр 2011, 10:01

Аз съм против струговането и ще се обоснова. Съжалявам са, че нямам чертеж на това, което ще обясня по-долу.
Когато един при спирачен диск се получи кривина и започне да се усеща биене във волана при спиране, реално се нарушава геометрията на поврхността, с която контактуват накладките. В следствие на това тази повърхност на диска вече не е перпендикулярна на остта на главината и не е успоредна на повърхността, на която се захващат джантите. Когато стругара монтира диска на струга, той го центрира така, че повърхността, към която се монтират ждантите де е перпендикулярна на оста на въртене на струга. След това отнема част от метала на самия спирачен диск, но съгласно теорията в геометрията, поради наличната кривина, отнемането на метал става в основата и в края на диска. Сечението на диска може да се разгледа като правоъгълник, но при наличие на кривина се разглежда като успоредник. За да се направи правоъгълник от успоредник трябва да се отнема материал от двата диадонално противоположни ъгъла на успоредника. Ако отнемането в основата е от вътрешната страна, то отнемането в края (перифериятя) е от външната страна и обратно. Това води до неравномерно нарушаване на структурата на метала. Получават се напрежения в кристалната решетка на метала в два противоположни края, разположени диагонално. Крайния резултат е различна здравина в основата и края (периферията) на диска.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от plradev » 26 Апр 2011, 10:33

Абе то понеже е супер опасно престъргването на дискове и е само за мизерници,те хората ,решили и струг да направят без да се демонтира диска ,ма тва е друг въпрос ;) http://www.procutbg.com/

Не е никаква новост престъргването на спирачни дискове и както спомена бум-бум,ако стругара не е некой инвалид или самия диск не подлежи на допълнителна обработка ,не е никакъв проблем да им се пусне по една стружка ...

CTORH написа:Методи, как успяваш да измериш дебелината на диска като има ръб? Съвсем сериозно те питам защото и моите имат ръб и ако тръгна да им меря дебелината с шублера реално ще измеря дебелината на диска плюс ръба, а мен естествено само дебелината на диска ме интересува.

Хвани го с микрометър ако е много голям ръба и нямаш ядове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от metodi80 » 26 Апр 2011, 10:40

CTORH написа:
metodi80 написа:...
Конкретния случай е следния - плътни дискове , които са с дебелина 11.25мм (което е над минимално допустимата стойност 10.4 мм ), имат лек ръб ...


Методи, как успяваш да измериш дебелината на диска като има ръб? Съвсем сериозно те питам защото и моите имат ръб и ако тръгна да им меря дебелината с шублера реално ще измеря дебелината на диска плюс ръба, а мен естествено само дебелината на диска ме интересува.


Стоян , диска се мери с микрометър , не с шублер ... Шублера няма как да хване размерите на диска , понеже "челюстите" му лягат на ръба , а ръба пречи да измериш вътрешната повърхност на диска .... За това се ползва микрометър , той позволява да мериш диска на произволни места от повърхността по която се движат накладките (разбира се зависи й колко е голям микрометъра). Ето какво представлява микрометъра : http://www.measuring.euromarket-group.c ... ri/Mh1.jpg





stony1 написа: Сечението на диска може да се разгледа като правоъгълник, но при наличие на кривина се разглежда като успоредник. За да се направи правоъгълник от успоредник трябва да се отнема материал от двата диадонално противоположни ъгъла на успоредника. Ако отнемането в основата е от вътрешната страна, то отнемането в края (перифериятя) е от външната страна и обратно. Това води до неравномерно нарушаване на структурата на метала. Получават се напрежения в кристалната решетка на метала в два противоположни края, разположени диагонално. Крайния резултат е различна здравина в основата и края (периферията) на диска.


Съгласен съм . Този вариант е компромисен и така или иначе води със себе си съответните негативи . Мисля си обаче , че при наличие на малка кривина и отнемане на до 2 десети от милиметъра няма да доведе до сериозно влошаване качествата на диска ...



plradev написа: Абе то понеже е супер опасно престъргването на дискове и е само за мизерници,те хората ,решили и струг да направят без да се демонтира диска ,ма тва е друг въпрос http://www.procutbg.com/

Да , гледах ги и аз тия машини .... ,направили са си хората сгода ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 453
Регистриран на: 26.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW850 5,7 ALPINA

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от pgv64 » 26 Апр 2011, 10:47

:D Прочетох мненията ви! Мога да кажа само , че няма никакъв проблем да се изправят дисковете(Ако не са безбожно криви)! Понеже го правя често ,съм направил установка, на която се слагат дисковете и се гарантира нулево биене ,защото периодично установката се калиброва!Друг е въпросът със самите дискове ,защото по някока те не са само криви.При преминаване през локва с нагрят диск и попадане на вода ,на места се получава температурна разлика и изкривяване ,но и самозакаляване и в резултат на това се получава несъразмерно износване по самата окръжност - демек по- ниски части и от там тресене! Не говоря за концентричните износвания които са нормални а за вънообразна повърхност по самата окръжност причинена от моментното охлаждане! При вентилираните дискове се получава по -често защото имат неправилно разпределена маса-(погледнете диска откъм вентилационните отвори и ще разберете за какво говоря, като го завъртите по оста му.Именно тази неравномерност е причина за по лесното изкривяване на вентилираните дискове . По марковите дискове имат минимална такава разлика ,но пак я имат! Говоря за стокови такива! Та с две думи проблеми никакви , ако сте при майстор , а не "майстор" и има мегдан за сваляне от материала!Желателно е да се престъгват по двойки ( предни или задни) , защото след престъргване има период на напасванена накладките и от там различно спирани на престърган и непрестърган диск! :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 318is
Мечтае да кара: Boing 747

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от vesosi » 26 Апр 2011, 12:22

колеги какъв е допустимия минимум за вентилирани дискове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от stony1 » 26 Апр 2011, 12:53

pgv64 написа::D Прочетох мненията ви! Мога да кажа само , че няма никакъв проблем да се изправят дисковете(Ако не са безбожно криви)! Понеже го правя често ,съм направил установка, на която се слагат дисковете и се гарантира нулево биене ,защото периодично установката се калиброва!Друг е въпросът със самите дискове ,защото по някока те не са само криви.При преминаване през локва с нагрят диск и попадане на вода ,на места се получава температурна разлика и изкривяване ,но и самозакаляване и в резултат на това се получава несъразмерно износване по самата окръжност - демек по- ниски части и от там тресене! Не говоря за концентричните износвания които са нормални а за вънообразна повърхност по самата окръжност причинена от моментното охлаждане! При вентилираните дискове се получава по -често защото имат неправилно разпределена маса-(погледнете диска откъм вентилационните отвори и ще разберете за какво говоря, като го завъртите по оста му.Именно тази неравномерност е причина за по лесното изкривяване на вентилираните дискове . По марковите дискове имат минимална такава разлика ,но пак я имат! Говоря за стокови такива! Та с две думи проблеми никакви , ако сте при майстор , а не "майстор" и има мегдан за сваляне от материала!Желателно е да се престъгват по двойки ( предни или задни) , защото след престъргване има период на напасванена накладките и от там различно спирани на престърган и непрестърган диск! :yes:


При това положение, ще се получи разлика в разпределението на масите по самия диск. В накой участъци ще се получи изтъняване, което ще доведе до последващо изкривяване при следващото моментално охлаждане. Крайния резултат ще е появата на микропукнатини. Това води до дисбаланс и в следствие на центробежните сили ще се получи натоварване на лагера на главината и до по-бързото му разбиване.
Това казва науката, всеки сам да си прецени дали си струва. Ако решите да го правите, трябва да се съобразите с още един много важен момент. След края на процедурата, двата диска трябва да са с еднаква маса, съответно и с еднаква дебелина.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от eekset » 26 Апр 2011, 15:21

stony1 написа:След края на процедурата, двата диска трябва да са с еднаква маса, съответно и с еднаква дебелина.


това пък защо...? :dunno:
Изображение Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 27.02.2011
Местоположение: гр.софия
Пол: Мъж
Кара: е 36 купе
Мечтае да кара: С ВРАТИТЕ НАПРЕД

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от van4ote » 26 Апр 2011, 19:17

stony1 написа:Аз съм против струговането и ще се обоснова. Съжалявам са, че нямам чертеж на това, което ще обясня по-долу.
Когато един при спирачен диск се получи кривина и започне да се усеща биене във волана при спиране, реално се нарушава геометрията на поврхността, с която контактуват накладките. В следствие на това тази повърхност на диска вече не е перпендикулярна на остта на главината и не е успоредна на повърхността, на която се захващат джантите. Когато стругара монтира диска на струга, той го центрира така, че повърхността, към която се монтират ждантите де е перпендикулярна на оста на въртене на струга. След това отнема част от метала на самия спирачен диск, но съгласно теорията в геометрията, поради наличната кривина, отнемането на метал става в основата и в края на диска. Сечението на диска може да се разгледа като правоъгълник, но при наличие на кривина се разглежда като успоредник. За да се направи правоъгълник от успоредник трябва да се отнема материал от двата диадонално противоположни ъгъла на успоредника. Ако отнемането в основата е от вътрешната страна, то отнемането в края (перифериятя) е от външната страна и обратно. Това води до неравномерно нарушаване на структурата на метала. Получават се напрежения в кристалната решетка на метала в два противоположни края, разположени диагонално. Крайния резултат е различна здравина в основата и края (периферията) на диска.

Това са пълни глупости и такива мнения не трябва да се взимат под внимание. Има много начини на престъргване на дискове и само един е правилен, но за съжаление много "майстори" правят кви ли не глупости един път един ми направи такива чудеса че направо и двата диска отидоха в кофата. а метода му беше следния качва го на струга стърже от едната страна после го сваля и повтаря операцията отдругата страна.начина е следния качва се на струга едно желязо и му се пуска една стружка да му се изправи челото след това се почиства диска там където ляга към главината и се слага на челосаното желязо за да се задържи там се подпира с едно устройство наречено център след това се престъргват и двете страни на диска без да се сваля да се обръща и квато и да е била маниполация по този начин четирите страни (1страна която ляга към главината 2ра към която ляга джантата и другите две са тези върху които трият накладките)на диска стават успоредни и по този начин няма биене тресене и т.н
дано съм бил полезен
п.с. колега нищо лично към теб :bchug:
"ВАНЧОТЕ" качество на разумна цена

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от svilgg » 26 Апр 2011, 19:58

аз лично винаги така правя и не се притенсявам за последствията , е естествено имам доверие на човека който ми ги прави щото не е проста работа
след това с едни нови наклладки спирачките си работят перфектно като нови а и съм забелязал им требват около 100-200 километра за да се нпаснат префектно след минаване което хич не е много
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от vladi_a_i » 26 Апр 2011, 20:24

И аз съм струговал на седана преди да го продам,та бях взел едни криви дискове,но нямаха никакъв ръб и стугара понеже ми е и приятел ги направи абсолютно прави и останах доволен.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от Борис_Малинов » 26 Апр 2011, 20:34

CTORH написа:...как успяваш да измериш дебелината на диска като има ръб? Съвсем сериозно те питам защото и моите имат ръб и ако тръгна да им меря дебелината с шублера реално ще измеря дебелината на диска плюс ръба, а мен естествено само дебелината на диска ме интересува.

Не всеки иам под ръка микрометър, докато шублер се намира супер лесно и с малки хитрини може да се измери дебелината на диска без ръбовете да пречат.Взимаш две монети от по един лев и ги поставяш симетрично от двете страни на диска, като ги придържаш с ръката, после с шублшера мериш дебелината на диска + монетите.Така от получения резултат изваждаш дебелината на двете монети и получавеш точната дебелина на диска.Монетите се поставят с цел диска да стане по дебел и ръбовето да не бъдат пречка за имерването. ;)
Относно струговането с цел изпрявяне на криви дискове, няма никакъв проблем.Ако работата се върши качествено и прецизно после просто караш друга кола.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от drago_pavlov » 26 Апр 2011, 20:56

van4ote написа:
stony1 написа:Аз съм против струговането и ще се обоснова. Съжалявам са, че нямам чертеж на това, което ще обясня по-долу.
Когато един при спирачен диск се получи кривина и започне да се усеща биене във волана при спиране, реално се нарушава геометрията на поврхността, с която контактуват накладките. В следствие на това тази повърхност на диска вече не е перпендикулярна на остта на главината и не е успоредна на повърхността, на която се захващат джантите. Когато стругара монтира диска на струга, той го центрира така, че повърхността, към която се монтират ждантите де е перпендикулярна на оста на въртене на струга. След това отнема част от метала на самия спирачен диск, но съгласно теорията в геометрията, поради наличната кривина, отнемането на метал става в основата и в края на диска. Сечението на диска може да се разгледа като правоъгълник, но при наличие на кривина се разглежда като успоредник. За да се направи правоъгълник от успоредник трябва да се отнема материал от двата диадонално противоположни ъгъла на успоредника. Ако отнемането в основата е от вътрешната страна, то отнемането в края (перифериятя) е от външната страна и обратно. Това води до неравномерно нарушаване на структурата на метала. Получават се напрежения в кристалната решетка на метала в два противоположни края, разположени диагонално. Крайния резултат е различна здравина в основата и края (периферията) на диска.

Това са пълни глупости и такива мнения не трябва да се взимат под внимание. Има много начини на престъргване на дискове и само един е правилен, но за съжаление много "майстори" правят кви ли не глупости един път един ми направи такива чудеса че направо и двата диска отидоха в кофата. а метода му беше следния качва го на струга стърже от едната страна после го сваля и повтаря операцията отдругата страна.начина е следния качва се на струга едно желязо и му се пуска една стружка да му се изправи челото след това се почиства диска там където ляга към главината и се слага на челосаното желязо за да се задържи там се подпира с едно устройство наречено център след това се престъргват и двете страни на диска без да се сваля да се обръща и квато и да е била маниполация по този начин четирите страни (1страна която ляга към главината 2ра към която ляга джантата и другите две са тези върху които трият накладките)на диска стават успоредни и по този начин няма биене тресене и т.н
дано съм бил полезен
п.с. колега нищо лично към теб :bchug:


Абе изобщо не са глупости! Някой хора са ги учили тия работи 4-5-6 години, пък и повече и не случайно са измислени кованите валове, кованите биели и т.н.
В случая тези неща може и да не са от голямо значение при нашите коли, защото никой не си натоварва спирачките като във WRC...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от metodi80 » 26 Апр 2011, 21:06

Днес въпросните дискове бяха струговани и ги монтирах.
Покарах колата и за сега ще изчакаме накладките да се напаснат към дисковете , но иначе не забелязах никакви отрицателни моменти .....
Бях с момчето , когато му струговаха дисковете и това , което видях като процедура беше следното - почисти вътрешността на диска (където ляга главината) , след това монтира диска на струга , монтира някакъв нож и започна да отнема от метала от лицевата страна на диска .... След това премести някакъв движещ се механизъм на струга заедно с ножа от задната страна на диска (без да сваля диска) и пусна машината да отнема от метала .... При струговането от задната страна се усещаше биене (по звука).... В крайна сметка крайния резултат за двата диска е размер точно , колкото е минимално допустимия - 10.4 ! Не очаквах чак толкова да паднат като размер , все пак бяха 11.25 преди струговането .... Факт е че имаше биене при въртенето на струга и се чуваше ясно , но не очаквах да паднат чак с 0.85мм ... Не знам дали стругара не е направил нещата както трябва , или си трябваше толкова да се отнеме , но целия град го хвали и казват , че си разбира от работата , много хора са струговали дискове при него и преди да се насоча към него уж проучих нещата ... но в крайна сметка това е резултата ... Както казах покарах колата и за мен спирането и е много добро , ще видиме за в бъдеще как ще е ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: За и против струговането на спирачни дискове ...

Мнение от stony1 » 26 Апр 2011, 22:16

van4ote написа:
stony1 написа:Аз съм против струговането и ще се обоснова. Съжалявам са, че нямам чертеж на това, което ще обясня по-долу.
Когато един при спирачен диск се получи кривина и започне да се усеща биене във волана при спиране, реално се нарушава геометрията на поврхността, с която контактуват накладките. В следствие на това тази повърхност на диска вече не е перпендикулярна на остта на главината и не е успоредна на повърхността, на която се захващат джантите. Когато стругара монтира диска на струга, той го центрира така, че повърхността, към която се монтират ждантите де е перпендикулярна на оста на въртене на струга. След това отнема част от метала на самия спирачен диск, но съгласно теорията в геометрията, поради наличната кривина, отнемането на метал става в основата и в края на диска. Сечението на диска може да се разгледа като правоъгълник, но при наличие на кривина се разглежда като успоредник. За да се направи правоъгълник от успоредник трябва да се отнема материал от двата диадонално противоположни ъгъла на успоредника. Ако отнемането в основата е от вътрешната страна, то отнемането в края (перифериятя) е от външната страна и обратно. Това води до неравномерно нарушаване на структурата на метала. Получават се напрежения в кристалната решетка на метала в два противоположни края, разположени диагонално. Крайния резултат е различна здравина в основата и края (периферията) на диска.

Това са пълни глупости и такива мнения не трябва да се взимат под внимание. Има много начини на престъргване на дискове и само един е правилен, но за съжаление много "майстори" правят кви ли не глупости един път един ми направи такива чудеса че направо и двата диска отидоха в кофата. а метода му беше следния качва го на струга стърже от едната страна после го сваля и повтаря операцията отдругата страна.начина е следния качва се на струга едно желязо и му се пуска една стружка да му се изправи челото след това се почиства диска там където ляга към главината и се слага на челосаното желязо за да се задържи там се подпира с едно устройство наречено център след това се престъргват и двете страни на диска без да се сваля да се обръща и квато и да е била маниполация по този начин четирите страни (1страна която ляга към главината 2ра към която ляга джантата и другите две са тези върху които трият накладките)на диска стават успоредни и по този начин няма биене тресене и т.н
дано съм бил полезен
п.с. колега нищо лично към теб :bchug:


Нямаше да е лично ако не беше написал, че поста ми е пълна глупост. А нямаше да напишеш подобно нещо ако си беше чел уроците в училище, а после и в университета. Сега си задай въпроса защо се пристъргва диска по описания от теб начин.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook