Олекотяване на компакт

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 26 Апр 2011, 7:23

Ето примерни снимки за олекотяване. Това е моята щайга. А има още доооста за сваляне.
Споко, с тея малки мотори няма опасност от прекалено въртене на гъза. Аз съм с М42 и пак не стига :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 26 Апр 2011, 7:24

Забравих е едно от най-важните - шибидаха :mhihi:
Само от него съм минус 20 кила и то във висока точка на колата -> по-нисък център на тежестта :mhihi:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от tuningfena » 26 Апр 2011, 7:42

хех , от какво е новия шибидах ???
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от _galio_ » 26 Апр 2011, 9:08

bmwe46m3 написа:ако не се лъжа на е36 купе 37кг е предния капак ,на компатка да е 30 кг


15 кг го показват колегите, с всички крепежни елементи и амортисьорите може би приближава 20 кг, еднакъв е за всички е36-ци, все пак компакта отпред е също е36 :)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/

едни 5-6 кг да е пластмасов, според мен е оправдано за ежедневка и аз лично оттам мисля да почна, понеже за момента не желая да разкоствам всичко ... и ми се струва, че компота е хубаво да се олекотява предимно отпред

тези дни разкарах амортесьорите на багажника и се учудих колко много тежи ... в този ред на мисли, някой слагал ли олекотен багажник? друго, за което си мисля, са поне задните стъкларии да се заменят с пластмаси ...
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от ръб » 26 Апр 2011, 11:32

Поцинкована ламарина

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 26 Апр 2011, 11:33

_galio_ написа:
bmwe46m3 написа:ако не се лъжа на е36 купе 37кг е предния капак ,на компатка да е 30 кг


15 кг го показват колегите, с всички крепежни елементи и амортисьорите може би приближава 20 кг, еднакъв е за всички е36-ци, все пак компакта отпред е също е36 :)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/

едни 5-6 кг да е пластмасов, според мен е оправдано за ежедневка и аз лично оттам мисля да почна, понеже за момента не желая да разкоствам всичко ... и ми се струва, че компота е хубаво да се олекотява предимно отпред

тези дни разкарах амортесьорите на багажника и се учудих колко много тежи ... в този ред на мисли, някой слагал ли олекотен багажник? друго, за което си мисля, са поне задните стъкларии да се заменят с пластмаси ...
Предният капак ако се направи да се хваща както иригиналният да е поне двупластов и без компромиси ще излезе към 8-9кг. Моят го направих по лек и е точно 6,5кг . Задният ми капак също е пластмасов и той тежи към 6кг и също ако се направи както си му е реда ще излезе пак около 8-9кг. Според мен разликата не е никак малка и си заслужава инжвестицията определено.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от k1p1 » 26 Апр 2011, 11:45

ръб мерси за снимките. :yes:
Отървах се от седалките. Следващата стъпка е да покрия багажника с някакъв плат, за да мога все пак да си слагам неща в багажника, без да ме е шубе, че някой наркоман ще разбие колата за 20 лева. След като сложа бъбреците и лайсните ще сложа и една снимчица. Следващи в списъка са смяна на джантите и предните седалки. :mrgreen:
Ако сменя седалките мога ли за известно време да си остана с обикновенните колани и ще има ли последици?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от _galio_ » 26 Апр 2011, 12:04

slavianko написа:Предният капак ако се направи да се хваща както иригиналният да е поне двупластов и без компромиси ще излезе към 8-9кг. Моят го направих по лек и е точно 6,5кг . Задният ми капак също е пластмасов и той тежи към 6кг и също ако се направи както си му е реда ще излезе пак около 8-9кг. Според мен разликата не е никак малка и си заслужава инжвестицията определено.


теб те чета постоянно и ужасно съжалявам, че спря да си списваш темата тук :(

предният капак ми е любопитно може ли да се направи пак с жило, освен закопчалки, щото примерно аз нямам гараж и не знам колко вечери ще изкара пред блока така :) предните калници са по 3 кг единия, знам, че има карбонови, но не знам дали ако са пластмасови ще са по-леки?

при първи прочит се оказва, че задното стъкло е близо 7 кг, предполагам, че има начин да се направи от плексиглас или лексан примерно? както и задните прозорци, по 3.200 кг бройката, вероятно ще са под 500 гр от плексиглас ... предните прозорци са по 4 кг единия също ...
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 26 Апр 2011, 16:05

_galio_ написа: теб те чета постоянно и ужасно съжалявам, че спря да си списваш темата тук :(
Ами тук разни нещастници почнаха да ми серат из темата след като явно коза не им действа добре и това ме подразни и реших че моята тема не е за тази аудитория. Иначе аз си имам тема в отворени проекти в перформанс форума и можеш да гледаш там без проблем. Даже вчера пуснах доста интересно инфо как съм си направил хидравличната ръчна ;)

_galio_ написа:предният капак ми е любопитно може ли да се направи пак с жило, освен закопчалки, щото примерно аз нямам гараж и не знам колко вечери ще изкара пред блока така :)
Със сигурност може да се направи точно по оригинала. Понеже тия дни ме заринаха с ЛС-та отностно тия капаци и като питах момчето което ги прави ми каза че няма грижи да ги направи едно към едно.
_galio_ написа:предните калници са по 3 кг единия, знам, че има карбонови, но не знам дали ако са пластмасови ще са по-леки?
Значи мисля че карбона е по лек но не знам точно колко по лек. Със сигурност обаче разликата със стъкломата ще е съвсем незначителна. Отностно здравината там вече няма спор. Това обаче не значи че трябва да се подценява и здравината на стъкломатовите. Ако се напрвят кадърно и с достатъчно плат стават брутално здрави. На първото си БМВ имах една стъкломатова добавка дето изяде толкова бордюри и след всички премеждия макар и поочукана си беше още на колата.

_galio_ написа:при първи прочит се оказва, че задното стъкло е близо 7 кг, предполагам, че има начин да се направи от плексиглас или лексан примерно? както и задните прозорци, по 3.200 кг бройката, вероятно ще са под 500 гр от плексиглас ... предните прозорци са по 4 кг единия също ...
[/quote][/quote]Тук нещата със стъклата стоят по малко по друг начин. Разбира се не на последно място е теглото в минус. По важното е обаче че се отнема тегло от горната част на автомобила което е особенно важно за по голямата стабилност. И аз съм си приготвол 4мм вералит за страничните и задното стъкло и скоро можеш да четеш в темата ми как съм намислил да го направя ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от bum_bum » 26 Апр 2011, 16:36

Може да си е като оригинален, моят си е с оригиналните закопчалки, които си свалих от металният капак и с места за оригиналните амортисьори. Проблемацията обаче е, че е много лек и оригиналните амортисьори като се сложат и се затвори направо го повдигат отзад и не иска да седи, за това го подпирах с една клечка :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 26 Апр 2011, 16:53

bum_bum написа:Може да си е като оригинален, моят си е с оригиналните закопчалки, които си свалих от металният капак и с места за оригиналните амортисьори. Проблемацията обаче е, че е много лек и оригиналните амортисьори като се сложат и се затвори направо го повдигат отзад и не иска да седи, за това го подпирах с една клечка :mhihi:
Да със сигурност ще го повдигат щото не са изчислени за толкова лек капак. Трябват по слаби амортисьорчета и няма да го повдигат при затворено положение. Друг е въпроса обаче че ако духне вятър може да го затвори принудително. Все пак пълно щастие няма. Хем оная работа до края хем душата в рая не става :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от _galio_ » 27 Апр 2011, 14:48

slavianko написа: Иначе аз си имам тема в отворени проекти в перформанс форума и можеш да гледаш там без проблем. Даже вчера пуснах доста интересно инфо как съм си направил хидравличната ръчна ;)

И аз съм си приготвол 4мм вералит за страничните и задното стъкло и скоро можеш да четеш в темата ми как съм намислил да го направя ;)


аз чета там, но не може да се коментира, мн е специален пърформънса :) както и да е, ти си знаеш :)

а претегли ли го, за да се знае какви килограми се смъкват с него?

иначе при мен точно най-сериозното олекотяване ще е да сменя 80 кг автоматична скоростна кутия с 40 кг ръчна :)
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от slavianko » 27 Апр 2011, 15:02

_galio_ написа:
slavianko написа: Иначе аз си имам тема в отворени проекти в перформанс форума и можеш да гледаш там без проблем. Даже вчера пуснах доста интересно инфо как съм си направил хидравличната ръчна ;)

И аз съм си приготвол 4мм вералит за страничните и задното стъкло и скоро можеш да четеш в темата ми как съм намислил да го направя ;)


аз чета там, но не може да се коментира, мн е специален пърформънса :) както и да е, ти си знаеш :)

а претегли ли го, за да се знае какви килограми се смъкват с него?

иначе при мен точно най-сериозното олекотяване ще е да сменя 80 кг автоматична скоростна кутия с 40 кг ръчна :)
40кг си е наистина сериозно. Но и от капака не са малко. Точно 6.5кг е предният капак а спрямо оригиналният със всички панти и амортисьори и жила е към 18кг по лек което никак не е за подценяване. И от задният като се смъкнат 15-сетина и вече си е доста.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от tuningfena » 27 Апр 2011, 15:44

40 кила си е супер , се едно си свалил гаджето от колата
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Олекотяване на компакт

Мнение от doko » 29 Апр 2011, 21:45

Момчета ако олекотявате олекотявайте както трябва

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook