За и против струговането на спирачни дискове ...
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
За и против струговането на спирачни дискове ...
Пускам тази тема , понеже ми се иска да обсъдиме въпрос за струговане - пилене и изправяне на диск.
Има ли колеги , които са го правили , какви са впечатленията и т.н. ....
Конкретния случай е следния - плътни дискове , които са с дебелина 11.25мм (което е над минимално допустимата стойност 10.4 мм ), имат лек ръб , освен това единия от дисковете е леко крив (казвам леко защото се усеща много слаба вибрация при по -рязко спиране с висока скорост -над 120 , при спиране с ниска скорост не се усеща никаква вибрация ..). Та чудя се дали тези дискове да ги струговаме ... При тази им дебелина (11.25мм) ме притеснява , че след струговане може да паднат под минимално допустимата , освен това отнемането на метал от диска (който и без това е плътен) ми се струва , че ще доведе до по -бързото му загряване ...
Ще се радвам на коментари на хора , които са правили това на колите си и на такива , които имат впечатления . Моля без коментари от сорта - " ... не си играйте със спирачките , вземете нови дискове..."
Има ли колеги , които са го правили , какви са впечатленията и т.н. ....
Конкретния случай е следния - плътни дискове , които са с дебелина 11.25мм (което е над минимално допустимата стойност 10.4 мм ), имат лек ръб , освен това единия от дисковете е леко крив (казвам леко защото се усеща много слаба вибрация при по -рязко спиране с висока скорост -над 120 , при спиране с ниска скорост не се усеща никаква вибрация ..). Та чудя се дали тези дискове да ги струговаме ... При тази им дебелина (11.25мм) ме притеснява , че след струговане може да паднат под минимално допустимата , освен това отнемането на метал от диска (който и без това е плътен) ми се струва , че ще доведе до по -бързото му загряване ...
Ще се радвам на коментари на хора , които са правили това на колите си и на такива , които имат впечатления . Моля без коментари от сорта - " ... не си играйте със спирачките , вземете нови дискове..."
Последна промяна metodi80 на 25 Апр 2011, 23:38, променена общо 1 път
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
Аз го правих скоро , но с вентилирани дискове предни. Бяха криви по рождение и ги пуснах на стругаря ама не ми хареса повърхнината по която базира ма беше пред свършен факт и викам карай. Резултата беше добър и имах съвсем лекинко трептене , но след два дена кат ги свалях пак ( по друга причина ) и после ги сложих ама си поиграх да зачистя леглото където контактува с главината и работата заспа , чак не повярвах. Та с две думи интервенцията си заслужаваше и не падна много да ти кажа макар че биеха доволно ( около 2 десети ) което ме удовлетворява напълно. Мисля данните които даде ти позволяват да им пуснеш една стружка пък за загряването по принцип си е неспасяемо кат са плътни , други фактори влияят повече от отнетия материал. ПС: На опелите има дават 3мм допустимо износване
, що ли пък на нас само 1,6мм.

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
Аз никога не бих го направил... трябва да имаш голямо доверие на стругаря, че да може да ги направи как трябва... а иначе много зависи как и какво спираш... щото ако не е със зор, често, спортно и т.н., дори и да загряват по-бързо, едва ли ще го усетиш кой знае колко при съвсем нормално, ежедневно каране...
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
Принципно не си заслужава,но ако си решил и имаш добър стругар става!Той ще види колко са криви и колко трябва да се отнеме от тях.
ПС Това биене може да не е от крив диск.Аз го имах от леко разбит тампон на носач.Сложих плътни тампони и заспа.
ПС Това биене може да не е от крив диск.Аз го имах от леко разбит тампон на носач.Сложих плътни тампони и заспа.
- delas_328
- ентусиаст
-
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
Колега,попринцип не е невъзможно доста хора го правят,аз лично не веднъж съм засичал по стругарите оставени дискове за шлайфане и съм се чудел и съм питал стругарите как така се занимават с такива работи,а те са ми казвали че нямало никакви проблеми с това само да не се пада под минимално допустимата стойност на износване ,пробвай 0.5мм и ако нещо не ти допадне взимай нови
Успех с начинанието!

Успех с начинанието!
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
vladobate написа:..... ама си поиграх да зачистя леглото където контактува с главината и работата заспа , чак не повярвах. ...
С какво зачисти - дрелката с телената четка ?
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
metodi80 написа:vladobate написа:..... ама си поиграх да зачистя леглото където контактува с главината и работата заспа , чак не повярвах. ...
С какво зачисти - дрелката с телената четка ?
И така и на ръка , общо взето е мъка-а-а че уж лесно място ама криво да го е.а . И с една телена мрежа ( като тая за чиниите ама с различна едрина намерих за метали ) на ръка и преди това с отверка заострена и така , но е гадничко , в крайна сметка се оказа че има ефект пък и го бях чел някъде като възможна причина за биене при спиране. Успех. ПС: Гледам че някой ме е изпреварил и да питам колегата тея дискове как ги произвеждат да не им баят и после да ги топнат във фантастична течност и агде роди се диск. ами на новите не им ли видиш следите от струговане еле са шлайфани после. ако се струговат без повишаване много на температурата не би трябвало да има проблеми никви пък и затва ги нося на стругар нали с това си вади хляба пък итва ако не знае е съвсем друга тема.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: За и против струговането на спирачни дискове .
jorryy написа:Абе хора, че безпаричието е майка на мизерията е така, но не мислите ли че човешкия живот струва много повече от колкото два или четири нови диска. За мен лично тва с тая стругована работа тц..тц.. си не е работа. Спирачките са най-важната част от автомобилчето..., но всеки си знае. Просто споделих мнение...
Поздрави !!!
Бих отчел мнението ти като "против" , но няма аргументация , за това няма да го имам в предвид !
Учтиво помолих да няма именно такива мнения ! В коментара не виждам нищо свързано с темата , демек си е спам ...! Това е технически форум и съм задал чисто технически въпрос ! Тук не е въпроса дали ще се купят нови дискове -най -вероятно момчето ще си купи нови , но просто искаше да знае , а също и аз , какви са впечатленията на хора , които са го правили това на колите си ...
И не виждам за каква мизерия става въпрос тука ?! Диска има минимално допустими стойности , какво като се престърже с цел да се експлоатира нормално до тогава , до като може ?! Отговори на последния въпрос ме интересуват .....
vladobate написа:
... Гледам че някой ме е изпреварил и да питам колегата тея дискове как ги произвеждат да не им баят и после да ги топнат във фантастична течност и агде роди се диск. ами на новите не им ли видиш следите от струговане еле са шлайфани после.

Той колегата сигурно мисли , че на 5-цата му дисковете са "златни" там струг не е играл ...!
Последна промяна metodi80 на 26 Апр 2011, 0:04, променена общо 1 път
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Два пъти съм стъргал дискове на две различни мои коли и проблем не е имало
Като се износят до минималната допустима дебелина,смяна с нови и те така .Къв живот ,кви 5 лева ... новите дискове да не мислите ,че ги правят с вълшебна пръчка и не са качвани на фреза и струг в завода ?! 



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
+1 и от мен за струговането,никакъв проблем. Когато взех колата престъргах барабаните че имаха ръб,трябва и дисковете,че са надрани от свършили накладки.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- AGT
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2055
- Регистриран на: 3.04.2003
- Местоположение: London N15 / Пловдив Тракия City
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото ми попадне .
- Мечтае да кара: Поне 790 iL xaxaxa
- Детайли за колата: Лачена 39_ка .
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Струговал съм вентилирани на старото ми Е30 -323i никакви проблеми не съм имал в последствие.
Съвет от КАТ !
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
"Не можеш ли да караш не си купувай книжка "
- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
и аз съм правил тея работи само че от един стругар си хварлих едните дискове иначе е нямало ядове
- македонец
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
прецизен струг, добар майстор и няма апсолутно никаков проблем, при мен се бяха искривили и имаха отклонение од 0.1-0.2, и имаше такива вибрации при спиране просто много не прийатно. След обработката колата си спираше перфектно без никаква вибрацийа и с скорости над 120.
а за димензиите за намаляване на диска мисля че 1мм е много, ако не са много криви не би требало од 0.3-0.4 повече.
а за димензиите за намаляване на диска мисля че 1мм е много, ако не са много криви не би требало од 0.3-0.4 повече.
Well I'm not braggin' babe so don't put me down
But I've got the fastest set of wheels in town
But I've got the fastest set of wheels in town
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Аз преди 2 години, бях оставил колата на майстора да и сменя задните накладки и той човека видял че са криви задните дискове и ги занесъл на стругар, после не знам дали си въобразявам въпреки новите накладки спираше по-зле, макар че уж задните спирачки не трябва да играят чак такава голяма роля, иначе Методи струговането си е едно добро временно решение, за 2 години след това не съм имал никакви проблеми!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За и против струговането на спирачни дискове ...
Освен ако стругаря не е някакъв крив и да ги разбалансира още повече или пък дисковете да са калявани след струговането при производството и при следващо струговане да се разкалят едва ли има друг проблем.
47 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани