Тресене на волан...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Тресене на волан...

Мнение от BMWDream » 30 Мар 2011, 18:35

ivaylo_shack написа:
BMWDream написа:Привет!Изчетох темите тук за тресенето на волан и евентуалните решения.
Моят случай е следния....
До 60-70км/ч няма проблем при спиране
След 80км/ч вече като натисна спирачката почва да тресе по осезаемо...
Над 120 като натисна,макар и леко спирачката направо имам чуството,че колата се разглабя...
Гумите,джантите са проверени...
След смяна на тампоните на кривите носачи нещата се пооправиха малко.
Интересното е,че като покарам повече колата...в смисъл няколко интензивни спирания над 80км/ч. и
почва да тресе дори и с 40-50км.Не съм сменял дискове и накладки.Всичко по ходовата част е ОК.
Само имам за смяна гуменото каре на кардана...Предните дискове са видимо прави(знам,че на око не може да се каже).
Искам да питам евентуално от какво друго може да е и дали е имал някой точно такъв случай,преди да се впускам в разходи да сменям това и онова...
Колата е e39 530d 193 коня,ръчни скорости.



Колега преди седмица и аз дерзах с подобен проблем! При мен се оправи след смяна на тампоните на кривите носачи заедно с дискове и накладки от пред!
Първо смених само тампоните и осезаемо се оправи, но продължиха вибрациите, вярно че станаха и по слаби но ме дразнеха. Свалих дисковете и ги проверихме на струг с баща ми, оказа се че имат леки кривини, сумарно от двете страни 0,5 мм сме взели на диск (което е в допуска, според руската литература максимума на отнемане на страна на диск е 0,8 мм), дори и след тази интервенция бяха над минимума за износване на диска, и ги сложих на колата! И тогава стана каквото стана, вибрациите се увеличиха :kuku: самняваше ме пак единия диск и отново на струга за проверка и се оказа, че диска е права работна повърхност но с нарушена балансировка!!!
Дори и да изправиш диска няма гаранция че всичко с него е ОК, още повече диска трябва да има осево биене което пак по литература е 0,05 мм свален и 0,2 мм поставен на главината! Това биене е необходимо за да прибира буталото на спирачния апарат след отпускането на педала!
Провери си пак как са поставили тампоните на носачите при смяната! Ако са ги натегнали преди да отпуснат автомобила да легне на собствената си тежест, и тодгава са пуснали долу е много вероятно тампоните да са смачкани и все едно не си ги сменил! Дано след смяна на дискове се оправи и при теб! Дано да не е реиката :)
Успех дано да съм бил полезен!

Благодаря за мението!

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 12.02.2010
Пол: Мъж
Кара: 525dA
Мечтае да кара: 550i M paket

Re: Тресене на волан...

Мнение от Dido_bg » 31 Мар 2011, 22:21

Колеги,утре си взимам колата и ще видим дали е от реиката проблема!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Тресене на волан...

Мнение от Elesar74 » 01 Апр 2011, 10:09

Дискове не се изправят колеги. Това е временно, неефективно и безмисленно решение на проблема. Сменят се с нови. Типичния проблем при натискане на спирачка и тресене на волана, е криви дискове(80%) или тампони на носачи. Разбира се, може да има и други проблеми. Със смяна на дисковете, задължително сменяйте и накладките.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 9.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тресене на волан...

Мнение от Nikolay86 » 01 Апр 2011, 10:19

Elesar74 написа: Със смяна на дисковете, задължително сменяйте и накладките.

Аз сега ще сменям предните дискове,но няма да сменя накладките,защото са на 2000-3000км. ,ако има и толкова-накладките ги купувах преди 3-4 месеца...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Тресене на волан...

Мнение от Elesar74 » 01 Апр 2011, 10:26

Колега, аз смених дискове(нови), а накладките не смених, бяха на под 1000 км. После пак сменях дискове. Изводите са си за лична консумация. Не искам да влизам в темата за дисковете, че ми става лошо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 9.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тресене на волан...

Мнение от Nikolay86 » 01 Апр 2011, 10:35

Накладките ги купих от Дару и съвсем малко съм ги карал и сега ми се налага да сменя дисковете(има крив) ,ма нещо ми е много жал да хвърля почти нови накладки за сума пари :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Тресене на волан...

Мнение от Elesar74 » 01 Апр 2011, 10:48

Колко пари колега? Аз смених 3(три) комплекта дискове на колата заради експерименти с дискове, накладки и т.н.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 12.02.2010
Пол: Мъж
Кара: 525dA
Мечтае да кара: 550i M paket

Re: Тресене на волан...

Мнение от Dido_bg » 06 Апр 2011, 22:26

Колеги,ремонтирахме рейката-остана сащото тресене непоносимо,сменихме дисковете и колата се оправи!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Тресене на волан...

Мнение от Elesar74 » 06 Апр 2011, 22:52

Колеги, нещата са пределно ясни и логични. Натискаш спирачки, тресе ти волана. Следователно, проблем по спирачната система, евентуално окачване. Първо са дисковете, после всичко останало.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Тресене на волан...

Мнение от Ivo_Borisov » 06 Апр 2011, 23:03

Dido_bg написа:Колеги,ремонтирахме рейката-остана сащото тресене непоносимо,сменихме дисковете и колата се оправи!!!

Колега нали по назад в темата си писал че си сменял дисковете? Пак ли ги смени?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Тресене на волан...

Мнение от Stennli » 08 Апр 2011, 6:39

Колеги не е много трудно да се разбере дали са ти криви дисковете.Няма нужда да ходиш на стругар и там подобни за да разбереш.Колата се вдига на крик,без да махаш гумата даже,напомпваш педала на спирачките за да приберат максимално накладките,после въртиш гумата и слушаш,и ще ти стане ясно.За една минута работа.
Вярно няма да е с абсолютна точност,но поне ако не се чува стържене на паузи можеш да прескочиш тази част със сменянето на дисковете и да започнеш първо от тампони.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 10.01.2010
Пол: Мъж
Кара: БМВ 520-170ps
Мечтае да кара: М5

Re: Тресене на волан...

Мнение от BMW_TEAM_SH » 14 Апр 2011, 22:29

колеги смених дисковете и след 4000хил пак започна да тресе незнам каквое вече ....
смятам да сменя и танпоните и ще видим последствията!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: pamplona. espana
Пол: Мъж
Кара: 525 d a
Мечтае да кара: 535 d
Детайли за колата: 525 d с чип

Re: Тресене на волан...

Мнение от naseto1969 » 15 Апр 2011, 0:15

aз смених дисковете и всичко се оправи

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж

Re: Тресене на волан...

Мнение от op1um » 16 Апр 2011, 18:15

При мен беше правия носач, шарнира му имаше луфт и при спиране тресеше. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 7.01.2010
Местоположение: Schiller Park
Пол: Мъж
Кара: BMW 540i
Мечтае да кара: Lancia Thesis повече от всякога!

Re: Тресене на волан...

Мнение от BoBoGTO » 08 Мар 2012, 6:39

При мен дисковете бяха много зле. И се прецаках жестоко. Чистак бърсак нови дискове и накладки- сега вече предните са напът за боклука. Колеги, първо прегледайте окачването и тогава сменете спирачките, за да не трябва да плащате х2.
Ех, колко добре си беше с целия носач на 3ката... :P

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook