Пролем с МАФ сензор?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Пролем с МАФ сензор?

Мнение от georgieva » 14 Апр 2011, 1:28

Здравейте колеги, днес си смъкнах маф сензора и като погледнах вътре и се стресирах...
вижда се, че едната ми пластинка я няма... Както ми го обесниха.. разбрах че няма как да е била само една пластинката, а са били 2.. за да може да мерят скороста на въздуха
тези 2 пластинки мерели колебанията в температурата на въздухопотока, и когато втората измери същите колебания каквито е била измерила първата.. компютара измервал колко наносекунди са минали ... някакви такива неща

ПС колата ми е с М52 Б20 ТУ .. ако има значение

Бихте ли коментирали моля? .. Някой има ли опит с тези неща? :help:
maf zoomed in.jpg
maf zoomed in 1.jpg
maf zoomed.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от I.V.G. » 14 Апр 2011, 8:14

Ще трябва май нов да купуваш

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 9.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 , 530i
Мечтае да кара: F10

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от veris » 14 Апр 2011, 8:18

То какво да се коментира, за нов дебитомер си.Имах проблеми свързани с дебитомера, така или иначе според мен той неработи правилно и може би бърка колата, обороти да мени, да глъхне и т.н.Около 300-350лв е от търговците във форума, но щом искаш и държиш да коментираме очевидни неща........или си мислиш, че твоя става и ще се разминеш със смяната му и да минеш по-тънко.......предполагам някой се е опитвал да го чисти с надеждата да се оправи и е счупил едната пластина.
Be yourself, no matter what they say....

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от op1um » 14 Апр 2011, 10:48

По добре инвестирай в нов дебитомер, защото стария е като дъвка втора употреба :D най- доброто от него вече е взето.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от Zagy » 14 Апр 2011, 11:30

Трябва ти нов дебитомер.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от georgieva » 14 Апр 2011, 17:54

veris написа:То какво да се коментира, за нов дебитомер си.Имах проблеми свързани с дебитомера, така или иначе според мен той неработи правилно и може би бърка колата, обороти да мени, да глъхне и т.н.Около 300-350лв е от търговците във форума, но щом искаш и държиш да коментираме очевидни неща........или си мислиш, че твоя става и ще се разминеш със смяната му и да минеш по-тънко.......предполагам някой се е опитвал да го чисти с надеждата да се оправи и е счупил едната пластина.


така както го виждаш така го извадихме. То едвали това ще се оцаппа че да трябва да се чисти. Черната кърпичка е за фон, понеже не можех да направя снимка без да блести мрежичката от зад
.... И да.. гъгне ми мотора, като давам газ по някога, много бавно вдига обороти. Като натисна повече и вместо да оскорява и забива нос... мислех че е от ламбда сондите понеже ми е иззминала колата към 80 000км от както я докарахме от Германия, а ги дават 50 000км живот, но това дето забива предноцата като дам газ.. ми е от скоро и съвсем рязко си стана така
Аз всъщност не че ми е идеята да минавам тънко колкото се радвам, че като ги сменя тези неща .. ще лети пак :) а не се оказа нещо дето да стане някой епизод на доктор Хаус.. да е трудно да се определи какво му е, и да трябват сложни големи ремонти :) щото ме наплашиха по едно време че може да са някакви О-пръстени на ваноса, а не го чувам да трака

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.01.2010
Кара: 530d и е36

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от bobiblagov » 15 Апр 2011, 0:46

Колега взимай нов дебитомер слагай и карай.Това е решението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от georgieva » 15 Апр 2011, 4:22

понеже се занимавам с фотография.. и с помоща на техниката която имам установих че то.. не са пластинки.. а едни супер миниатиурни платчици... върху прозрачна стъклена платформа.. и температурата която мерят има 10 нива.... сега започвам да правя някаква стойка за обектива и ще направя снимки... да кача :) а понеже зависи от къде го гледаш.. се виждат различни пистички от платчицата.. и ще е хубаво ако направя клип до като променям ъгала.. те са само 2 различните посоки и са под 90 градуса.. така че ако не успея с клипа.. ще направя 2 снимки от 2 ъгала :) .....
трябват ми 2-3 часа :) и снимките ще са готови
002.jpg
001.jpg

парченцето е дълго 5-6 мм, може и плексигласово да е а не стъклено :)
надявам се тея снимки да развалнуват някой и друг фен на електрониката като мен :)
и да отговорят на много въпроси :) на хората дето искат да знаят "ЗАЩО" а не просто да си казват "е.. ще купя друго и готово" :)
между другото.. :) степените на температурния деапазон не били 10 а 11 :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от spacepl » 15 Апр 2011, 11:18

Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от georgieva » 15 Апр 2011, 17:19

spacepl написа:Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.


не е вярно това
а в дару струва толкоз щото има достъатъчно шарани в езерото ;)
и изобщо не е вярно че количеството кислород зависи от температурава на въздуха в атмосферата, гешно си разбрал... интерлкулерите не охлаждат въздуха които влиза за да е студен, а за да се е свил от охлаждането и да влезе по голямо количество а в по голямото количество има повече кислород. Не защото е студен въздуха а защото е изтуден. Зимата колата не върви повече от колкото лятото, горе в планините където има сняг, също даже им е по слабо положението ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от spacepl » 16 Апр 2011, 10:04

:mhihi: Като съм написал "топъл въздух = малко кислород" е трябвало и да напиша още едно "= по-разреден въздух" ли ? И кое не е вярно, че в топлия въздух има по-малко кислород ли ?

Почети тука кое не е вярно http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_ ... _.28MAF.29

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от anzak » 16 Апр 2011, 11:41

georgieva написа:
spacepl написа:Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.


не е вярно това
а в дару струва толкоз щото има достъатъчно шарани в езерото ;)
и изобщо не е вярно че количеството кислород зависи от температурава на въздуха в атмосферата, гешно си разбрал... интерлкулерите не охлаждат въздуха които влиза за да е студен, а за да се е свил от охлаждането и да влезе по голямо количество а в по голямото количество има повече кислород. Не защото е студен въздуха а защото е изтуден. Зимата колата не върви повече от колкото лятото, горе в планините където има сняг, също даже им е по слабо положението ;)

горе в планините кислорода е по малко колега с увеличаване на надморската височина концентрацията на кислород спада :D
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 13.03.2011
Местоположение: Русе
Пол: Жена
Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от georgieva » 16 Апр 2011, 16:32

:) точно това ми беше мисълта :) това дали въздуха е топъл или студен.. няма нищо общо с това колко кислород има в него. има общо дали е бил охладен а преди това да е бил с по висока температура... за да може да се свие
Ако 1 м3 въздух през зимата, който е .. +5С, го сравним с 1 м3 въздух през лятото, който е бил охладен до +5С а преди това е бил +25 градуса, този който е бил охладен през лятото ще има повече О2 в него, защото преди да стане +5С ... не е бил 1 кубик а... (да не кажа доста) повече, но се е свил, а в повече м3 има повече О2, а през зимата атмосферното налягане е в доста по минимални разлики в налягането сравнено с през лятото както и на моменти даже е по голямо, като отделно има и ветрове и атомосферното налягане се балансирва, а все си остава някви еднакви градуси на вън .... незнам как да го обесня по др начин :Д
а на този линк който колегата даде, стаа дума за няколко вида маф сензори, и след иследването на моя маф, по съм склонна да вярвам, че не е от тези с нагряващата жичка, а е такъв какъвто ми го обясниха, 2 термочуствителни пластинки... мерят температурните колебания, супер бързо и супер прицизно, като едната е точно след другата, и когато мине въздуха през тях и първо минава през едната а през втората минава малко по късно (за наносекунди говорим) и колкото по малко е времето което ЕЦУто е исчислило - толкова по голяма е скороста на въздуха които е минал през този момент.. И така.. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от spacepl » 16 Апр 2011, 18:16

:kuku: за колко наносекунди говорим :mhihi:

Прочети изотермични процеси
Прочети линка който ти дадох във уикито за МАФ

..... и как по скоростта на въздуха, ЕКУ-то е измерило наличния кислород за единица обем ???

Да го обЯсним по друг начин, във горещия въздух брауновото движение е много по голямо, следователно молекулите стоят на по-голямо разстояние една от друга, следователно на един обем въздух имаме по-малко молекули (азот, кислород, СО2 и разни други инертни)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Пролем с МАФ сензор?

Мнение от spacepl » 16 Апр 2011, 20:24

Ха, ЛС :)

==============================

Заглавие: Пролем с МАФ сензор?


spacepl написа:

:kuku: за колко наносекунди говорим

Прочети изотермични процеси
Прочети линка който ти дадох във уикито за МАФ

..... и как по скоростта на въздуха, ЕКУ-то е измерило наличния кислород за единица обем ???

Да го обЯсним по друг начин, във горещия въздух брауновото движение е много по голямо, следователно молекулите стоят на по-голямо разстояние една от друга, следователно на един обем въздух имаме по-малко молекули (азот, кислород, СО2 и разни други инертни)


хахахахаххах :Д стига си се излагал

===========================

http://www.indiana.edu/~geog109/topics/ ... sLaws.html
http://www.vesti.bg/index.phtml?oid=3124891&tid=40

Код: Избери целия код
«Когато температурите скочат над 30 градуса, количеството кислород във въздуха рязко намалява. Това създава условия за активизиране на куп заболявания. Обаждат се сърдечносъдови, белодробни и ендокринни заболявания. Събуждат се всякакви алергии - към слънцето, топлината, озона и полените», обясни д-р Атанас Михайлов


Аз съм до тук.


PS: Всепак имам една грешка, процесите не са изотермични, а термодинамични.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook