Проблем с климатроник

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Проблем с климатроник

Мнение от TheFreeRider » 13 Апр 2011, 20:42

Здравейте, един приятел има 525d touring '00 и наблюдаваме следния проблем с климатроника - ако се подаде директен + на компресора, той работи и вътре духа студено, през ИНПА също мога да пускам и спирам компресора, но от копчето със звездичката на панела не може да се включи. Копчето светва, но няма никакъв ефект. Проблема не е в управлението с дисплея, понеже пробвахме и моето и пак не стана. Проблема изглежда като прекъсната верига някъде между модула (предполагам е вграден в панела с копчетата) и самия компресор. Въпросът ми е какво се намира по този път - има ли бушони, релета или са само кабели? Всякаква информация е добре дошла :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от Stennli » 13 Апр 2011, 23:53

Има бушон между компресора и таблото.Само че кой номер беше...трябва да видиш,но проблема според мен не е от там,по-вероятно да ти е повреден пресостата.Намира се зад десния фар на тръбата за климатика дето се зарежда фреона.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от op1um » 14 Апр 2011, 11:19

Някои компресори не включват ако няма достатъчно фреон за да работят нормално :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от mfandakov » 14 Апр 2011, 11:35

Фреона ако е по малко не се включва компресора има схема добра в WDS,нaлягането на фреона трябва да е над 2.8 bar
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от TheFreeRider » 14 Апр 2011, 12:50

Благодаря за отговорите, явно или фреона е малко и няма достатъчно налягане, или пресостата отчита по-ниско налягане от действителното :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с климатроник

Мнение от Ivo_Borisov » 14 Апр 2011, 15:38

А перката отпред на радиатора работи ли? Ако не работи компресора май няма да включи. :roll:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от TheFreeRider » 14 Апр 2011, 15:41

Перката работи като включа компресора ръчно през INPA.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 2.04.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от PREDATOR_318is » 14 Апр 2011, 20:44

Има бушон. Мой познат имаше такъв проблем преди време.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от kotuoshu » 14 Апр 2011, 21:59

TheFreeRider написа:Благодаря за отговорите, явно или фреона е малко и няма достатъчно налягане, или пресостата отчита по-ниско налягане от действителното :yes:


Колеги само си гадаете, така няма да стане.
1во инсталацията не е без фреон, защото няма да можете да задействате компресора през INPA и 2ро при директен плюс започва да студи, което означава, че има фреонче може да не е колкото трябва но има.
2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.
За да се справите, ще трябва да прочетете контролера на климатика и двигателя:
грешки, живи данни и тн. и чак тогава може да бъдете по конкретни
Поздрави и успех!!! :bchug: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Русенец в Пловдив
Кара: Е39 520i 98г.
Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от Stennli » 15 Апр 2011, 0:20

2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.

:shock: :shock: Я ми кажи само още един от 10-те подобен заради който да не тръгва компресора :roll: :roll:
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита :)
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от kotuoshu » 15 Апр 2011, 12:00

Stennli написа:
2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.

:shock: :shock: Я ми кажи само още един от 10-те подобен заради който да не тръгва компресора :roll: :roll:


Всичко което започва с B е някакъв вид сензор (температурен, налягане, слънчеви лъчи и тн.)е вярно не всеки от тях ще прекъсне веригата на компресора но една голяма част от тях да.

shema.JPG


Например следните:
B53 (B14) температур сензо изпарител

senzor2.jpg


Външен температурен сензор и др.

senzor.jpg


На ел. схемата А35 е ECU то на двигателя , който също от своя страна може да дава забрана да се включва компресора.Причините може да са много (температура, обороти и др.) все неща който се слядят от някакъв вид датчик.
Поздрави!!!! :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от mfandakov » 16 Апр 2011, 22:51

С кой мотор е тази кола
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от TheFreeRider » 17 Апр 2011, 0:13

2.5-литровия дизеляк, М57 мисля се води.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 357
Регистриран на: 11.09.2010
Местоположение: Кричим
Пол: Мъж

Re: Проблем с климатроник

Мнение от mfandakov » 17 Апр 2011, 12:31

Извадете буксата на пресостата и вижте дали е 3 или 4 пина.Ако е с три, сигнала за компресора идва директно от управлението на климата и там както е писал по горе колегата има много варианти.Ако е с 4 пина направете мост между 1-4 пин,ако стартира компресора дозаредете само фреон.Тези с 4 пина са по стария вариант и са значително по прости като изпълнение и аз на това изпълнение поне за компресора никога до сега не съм видял бушон.В WDS има много варианти за след 1998г и там изпълненията са за мотор М51 и всички останали.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Проблем с климатроник

Мнение от TheFreeRider » 02 Май 2011, 23:20

Малко развитие по темата - буксата се оказа с трите пина, което изключва варианта с окъсяването на кабелите. Закачихме обаче пак колата за ИНПА-та и видяхме следните подозрителни стойности (на снимката по-долу) Set value Y Left/Right, както и последните четири, които са 0/41. След това закачихме и моята кола, на която климатроника си работи, и тези параметри си имаха нормални стойности (поне не на минимума). Привидно температурните датчици в купето работят (72/76F), но нямам идея какво означават другите стойности :conf: Останалите параметри изглеждаха нормално.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook