Проблем с климатроник
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Проблем с климатроник
Здравейте, един приятел има 525d touring '00 и наблюдаваме следния проблем с климатроника - ако се подаде директен + на компресора, той работи и вътре духа студено, през ИНПА също мога да пускам и спирам компресора, но от копчето със звездичката на панела не може да се включи. Копчето светва, но няма никакъв ефект. Проблема не е в управлението с дисплея, понеже пробвахме и моето и пак не стана. Проблема изглежда като прекъсната верига някъде между модула (предполагам е вграден в панела с копчетата) и самия компресор. Въпросът ми е какво се намира по този път - има ли бушони, релета или са само кабели? Всякаква информация е добре дошла 

- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с климатроник
Има бушон между компресора и таблото.Само че кой номер беше...трябва да видиш,но проблема според мен не е от там,по-вероятно да ти е повреден пресостата.Намира се зад десния фар на тръбата за климатика дето се зарежда фреона.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





Re: Проблем с климатроник
Някои компресори не включват ако няма достатъчно фреон за да работят нормално 

- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Проблем с климатроник
Фреона ако е по малко не се включва компресора има схема добра в WDS,нaлягането на фреона трябва да е над 2.8 bar
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Проблем с климатроник
Благодаря за отговорите, явно или фреона е малко и няма достатъчно налягане, или пресостата отчита по-ниско налягане от действителното 

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с климатроник
А перката отпред на радиатора работи ли? Ако не работи компресора май няма да включи. 


- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Проблем с климатроник
Перката работи като включа компресора ръчно през INPA.
- PREDATOR_318is
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 2.04.2011
- Пол: Мъж
Re: Проблем с климатроник
Има бушон. Мой познат имаше такъв проблем преди време.
Re: Проблем с климатроник
TheFreeRider написа:Благодаря за отговорите, явно или фреона е малко и няма достатъчно налягане, или пресостата отчита по-ниско налягане от действителното
Колеги само си гадаете, така няма да стане.
1во инсталацията не е без фреон, защото няма да можете да задействате компресора през INPA и 2ро при директен плюс започва да студи, което означава, че има фреонче може да не е колкото трябва но има.
2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.
За да се справите, ще трябва да прочетете контролера на климатика и двигателя:
грешки, живи данни и тн. и чак тогава може да бъдете по конкретни
Поздрави и успех!!!


- Stennli
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с климатроник
2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.




Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита 





Re: Проблем с климатроник
Stennli написа:2ро да търсите причина в пресостата е наивно не, че не може да е в него причината но тази кола има още поне 10на подобни датчика.
![]()
Я ми кажи само още един от 10-те подобен заради който да не тръгва компресора
![]()
Всичко което започва с B е някакъв вид сензор (температурен, налягане, слънчеви лъчи и тн.)е вярно не всеки от тях ще прекъсне веригата на компресора но една голяма част от тях да.
Например следните:
B53 (B14) температур сензо изпарител
Външен температурен сензор и др.
На ел. схемата А35 е ECU то на двигателя , който също от своя страна може да дава забрана да се включва компресора.Причините може да са много (температура, обороти и др.) все неща който се слядят от някакъв вид датчик.
Поздрави!!!!

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Проблем с климатроник
С кой мотор е тази кола
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Проблем с климатроник
2.5-литровия дизеляк, М57 мисля се води.
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Проблем с климатроник
Извадете буксата на пресостата и вижте дали е 3 или 4 пина.Ако е с три, сигнала за компресора идва директно от управлението на климата и там както е писал по горе колегата има много варианти.Ако е с 4 пина направете мост между 1-4 пин,ако стартира компресора дозаредете само фреон.Тези с 4 пина са по стария вариант и са значително по прости като изпълнение и аз на това изпълнение поне за компресора никога до сега не съм видял бушон.В WDS има много варианти за след 1998г и там изпълненията са за мотор М51 и всички останали.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Проблем с климатроник
Малко развитие по темата - буксата се оказа с трите пина, което изключва варианта с окъсяването на кабелите. Закачихме обаче пак колата за ИНПА-та и видяхме следните подозрителни стойности (на снимката по-долу) Set value Y Left/Right, както и последните четири, които са 0/41. След това закачихме и моята кола, на която климатроника си работи, и тези параметри си имаха нормални стойности (поне не на минимума). Привидно температурните датчици в купето работят (72/76F), но нямам идея какво означават другите стойности
Останалите параметри изглеждаха нормално.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани