Пролем с МАФ сензор?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Пролем с МАФ сензор?
Здравейте колеги, днес си смъкнах маф сензора и като погледнах вътре и се стресирах...
вижда се, че едната ми пластинка я няма... Както ми го обесниха.. разбрах че няма как да е била само една пластинката, а са били 2.. за да може да мерят скороста на въздуха
тези 2 пластинки мерели колебанията в температурата на въздухопотока, и когато втората измери същите колебания каквито е била измерила първата.. компютара измервал колко наносекунди са минали ... някакви такива неща
ПС колата ми е с М52 Б20 ТУ .. ако има значение
Бихте ли коментирали моля? .. Някой има ли опит с тези неща?
вижда се, че едната ми пластинка я няма... Както ми го обесниха.. разбрах че няма как да е била само една пластинката, а са били 2.. за да може да мерят скороста на въздуха
тези 2 пластинки мерели колебанията в температурата на въздухопотока, и когато втората измери същите колебания каквито е била измерила първата.. компютара измервал колко наносекунди са минали ... някакви такива неща
ПС колата ми е с М52 Б20 ТУ .. ако има значение
Бихте ли коментирали моля? .. Някой има ли опит с тези неща?

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- I.V.G.
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 334
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: E-39TDS
Re: Пролем с МАФ сензор?
Ще трябва май нов да купуваш
- veris
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 , 530i
- Мечтае да кара: F10
Re: Пролем с МАФ сензор?
То какво да се коментира, за нов дебитомер си.Имах проблеми свързани с дебитомера, така или иначе според мен той неработи правилно и може би бърка колата, обороти да мени, да глъхне и т.н.Около 300-350лв е от търговците във форума, но щом искаш и държиш да коментираме очевидни неща........или си мислиш, че твоя става и ще се разминеш със смяната му и да минеш по-тънко.......предполагам някой се е опитвал да го чисти с надеждата да се оправи и е счупил едната пластина.
Be yourself, no matter what they say....
Re: Пролем с МАФ сензор?
По добре инвестирай в нов дебитомер, защото стария е като дъвка втора употреба
най- доброто от него вече е взето.

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Re: Пролем с МАФ сензор?
veris написа:То какво да се коментира, за нов дебитомер си.Имах проблеми свързани с дебитомера, така или иначе според мен той неработи правилно и може би бърка колата, обороти да мени, да глъхне и т.н.Около 300-350лв е от търговците във форума, но щом искаш и държиш да коментираме очевидни неща........или си мислиш, че твоя става и ще се разминеш със смяната му и да минеш по-тънко.......предполагам някой се е опитвал да го чисти с надеждата да се оправи и е счупил едната пластина.
така както го виждаш така го извадихме. То едвали това ще се оцаппа че да трябва да се чисти. Черната кърпичка е за фон, понеже не можех да направя снимка без да блести мрежичката от зад
.... И да.. гъгне ми мотора, като давам газ по някога, много бавно вдига обороти. Като натисна повече и вместо да оскорява и забива нос... мислех че е от ламбда сондите понеже ми е иззминала колата към 80 000км от както я докарахме от Германия, а ги дават 50 000км живот, но това дето забива предноцата като дам газ.. ми е от скоро и съвсем рязко си стана така
Аз всъщност не че ми е идеята да минавам тънко колкото се радвам, че като ги сменя тези неща .. ще лети пак


- bobiblagov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 21.01.2010
- Кара: 530d и е36
Re: Пролем с МАФ сензор?
Колега взимай нов дебитомер слагай и карай.Това е решението.
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Re: Пролем с МАФ сензор?
понеже се занимавам с фотография.. и с помоща на техниката която имам установих че то.. не са пластинки.. а едни супер миниатиурни платчици... върху прозрачна стъклена платформа.. и температурата която мерят има 10 нива.... сега започвам да правя някаква стойка за обектива и ще направя снимки... да кача
а понеже зависи от къде го гледаш.. се виждат различни пистички от платчицата.. и ще е хубаво ако направя клип до като променям ъгала.. те са само 2 различните посоки и са под 90 градуса.. така че ако не успея с клипа.. ще направя 2 снимки от 2 ъгала
.....
трябват ми 2-3 часа
и снимките ще са готови
парченцето е дълго 5-6 мм, може и плексигласово да е а не стъклено
надявам се тея снимки да развалнуват някой и друг фен на електрониката като мен
и да отговорят на много въпроси
на хората дето искат да знаят "ЗАЩО" а не просто да си казват "е.. ще купя друго и готово" 
между другото..
степените на температурния деапазон не били 10 а 11 


трябват ми 2-3 часа

парченцето е дълго 5-6 мм, може и плексигласово да е а не стъклено

надявам се тея снимки да развалнуват някой и друг фен на електрониката като мен

и да отговорят на много въпроси


между другото..


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Пролем с МАФ сензор?
Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Re: Пролем с МАФ сензор?
spacepl написа:Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.
не е вярно това
а в дару струва толкоз щото има достъатъчно шарани в езерото

и изобщо не е вярно че количеството кислород зависи от температурава на въздуха в атмосферата, гешно си разбрал... интерлкулерите не охлаждат въздуха които влиза за да е студен, а за да се е свил от охлаждането и да влезе по голямо количество а в по голямото количество има повече кислород. Не защото е студен въздуха а защото е изтуден. Зимата колата не върви повече от колкото лятото, горе в планините където има сняг, също даже им е по слабо положението

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Пролем с МАФ сензор?

Почети тука кое не е вярно http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_ ... _.28MAF.29
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Пролем с МАФ сензор?
georgieva написа:spacepl написа:Мдам, мери температура, всъщност мери въздушната маса за да определи количеството кислород. Компютъра на колата загрява тези пластинки до определена температура и се опитва да я поддържа. Когато времето е топло и минава едно количество въздух - пластините се охлаждат по-малко (топъл въздух - малко кислород), когато е студено и количеството въздух е същото - пластините се охлаждат повече (студен въздух - повече кислород). Аналогично е и при различни количества въздух при една и съща температура. Хитро измислено, не знам кое обаче му струва 1059 лева в дарукар.
не е вярно това
а в дару струва толкоз щото има достъатъчно шарани в езерото
и изобщо не е вярно че количеството кислород зависи от температурава на въздуха в атмосферата, гешно си разбрал... интерлкулерите не охлаждат въздуха които влиза за да е студен, а за да се е свил от охлаждането и да влезе по голямо количество а в по голямото количество има повече кислород. Не защото е студен въздуха а защото е изтуден. Зимата колата не върви повече от колкото лятото, горе в планините където има сняг, също даже им е по слабо положението
горе в планините кислорода е по малко колега с увеличаване на надморската височина концентрацията на кислород спада

Барай шишарката Минкеее ....
- georgieva
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 13.03.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: е39 520и м52 б20 ту 1999/11
Re: Пролем с МАФ сензор?


Ако 1 м3 въздух през зимата, който е .. +5С, го сравним с 1 м3 въздух през лятото, който е бил охладен до +5С а преди това е бил +25 градуса, този който е бил охладен през лятото ще има повече О2 в него, защото преди да стане +5С ... не е бил 1 кубик а... (да не кажа доста) повече, но се е свил, а в повече м3 има повече О2, а през зимата атмосферното налягане е в доста по минимални разлики в налягането сравнено с през лятото както и на моменти даже е по голямо, като отделно има и ветрове и атомосферното налягане се балансирва, а все си остава някви еднакви градуси на вън .... незнам как да го обесня по др начин :Д
а на този линк който колегата даде, стаа дума за няколко вида маф сензори, и след иследването на моя маф, по съм склонна да вярвам, че не е от тези с нагряващата жичка, а е такъв какъвто ми го обясниха, 2 термочуствителни пластинки... мерят температурните колебания, супер бързо и супер прицизно, като едната е точно след другата, и когато мине въздуха през тях и първо минава през едната а през втората минава малко по късно (за наносекунди говорим) и колкото по малко е времето което ЕЦУто е исчислило - толкова по голяма е скороста на въздуха които е минал през този момент.. И така..

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Пролем с МАФ сензор?


Прочети изотермични процеси
Прочети линка който ти дадох във уикито за МАФ
..... и как по скоростта на въздуха, ЕКУ-то е измерило наличния кислород за единица обем ???
Да го обЯсним по друг начин, във горещия въздух брауновото движение е много по голямо, следователно молекулите стоят на по-голямо разстояние една от друга, следователно на един обем въздух имаме по-малко молекули (азот, кислород, СО2 и разни други инертни)
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Пролем с МАФ сензор?
Ха, ЛС 
==============================
Заглавие: Пролем с МАФ сензор?
spacepl написа:
за колко наносекунди говорим
Прочети изотермични процеси
Прочети линка който ти дадох във уикито за МАФ
..... и как по скоростта на въздуха, ЕКУ-то е измерило наличния кислород за единица обем ???
Да го обЯсним по друг начин, във горещия въздух брауновото движение е много по голямо, следователно молекулите стоят на по-голямо разстояние една от друга, следователно на един обем въздух имаме по-малко молекули (азот, кислород, СО2 и разни други инертни)
хахахахаххах :Д стига си се излагал
===========================
http://www.indiana.edu/~geog109/topics/ ... sLaws.html
http://www.vesti.bg/index.phtml?oid=3124891&tid=40
Аз съм до тук.
PS: Всепак имам една грешка, процесите не са изотермични, а термодинамични.

==============================
Заглавие: Пролем с МАФ сензор?
spacepl написа:

Прочети изотермични процеси
Прочети линка който ти дадох във уикито за МАФ
..... и как по скоростта на въздуха, ЕКУ-то е измерило наличния кислород за единица обем ???
Да го обЯсним по друг начин, във горещия въздух брауновото движение е много по голямо, следователно молекулите стоят на по-голямо разстояние една от друга, следователно на един обем въздух имаме по-малко молекули (азот, кислород, СО2 и разни други инертни)
хахахахаххах :Д стига си се излагал
===========================
http://www.indiana.edu/~geog109/topics/ ... sLaws.html
http://www.vesti.bg/index.phtml?oid=3124891&tid=40
- Код: Избери целия код
«Когато температурите скочат над 30 градуса, количеството кислород във въздуха рязко намалява. Това създава условия за активизиране на куп заболявания. Обаждат се сърдечносъдови, белодробни и ендокринни заболявания. Събуждат се всякакви алергии - към слънцето, топлината, озона и полените», обясни д-р Атанас Михайлов
Аз съм до тук.
PS: Всепак имам една грешка, процесите не са изотермични, а термодинамични.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани