Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 31.01.2011
Пол: Мъж
Кара: 320D 03'

Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от Deyan108 » 08 Апр 2011, 17:39

Здравейте колеги,
имам много странен проблем с 320-ката (150 к.с.). Почвам с предисторията: при контакт през зимата и сега започна да се чува бучене от горивната помпа под седалката. Това продължава около 30 секунди, след което колата пали, с известен зор в зависимост от външната температурата. Смених помпа+филтър с оригинални за 480 лв. Нещата си останаха същите. След това смених релето на подгревните свещи с ново, самите свещи са измерени и са ОК. Пак същия проблем. Проверих бушона, релето в жабката - всичко е ок. Махнах задната седалка за да видя помпата в резервоара - бачка си, върти, цедката е идеално чиста, както и самия резервоар, но до нея стигат само 5 волта при контакт. Това нормално ли е, може ли това да е проблема? Вече не се сещам какво друго да гледам - някакви предложения?

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 22.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: s16b20,m50b20
Мечтае да кара: с книжка

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от dokt0ra » 09 Апр 2011, 0:14

Как .. кога са 5 волта.. по товар или без ...само на контакт ,а на стартер колко са?
бяло бяло ,защо не си червено....

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 31.01.2011
Пол: Мъж
Кара: 320D 03'

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от Deyan108 » 09 Апр 2011, 20:18

Пробвах само на контакт, измерени от буксата за помпата - тогава са 5v. Не съм мерил със стартер. Доколкото можах да прочета, бензинките на тая помпа им подава 12v. Утре ще мога да измеря и на стартер колко са. Някой не знае ли дали тая помпа е с променлив волтаж - нещо да се вдига например при повече харч на гориво или нещо такова?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1953
Регистриран на: 11.08.2009
Местоположение: Добрич
Кара: Е39 '02 530d

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от LUCIFER'S » 09 Апр 2011, 20:21

На запален двигател мериш колко волта или на изключена помпа от буксата и! Проблема може да е и в релето на помпата... нагорели контакти на котвата-не добър контакт, ново или пробваш да го отвориш и почистиш с шкурка или с друго само за проба. Хлабава връзка някъде по клеми където е бушона и релето на помпата, може и от прищипан и прекъсан кабел...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 31.01.2011
Пол: Мъж
Кара: 320D 03'

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от Deyan108 » 09 Апр 2011, 20:29

Проблема не е в релето както написах - размених ги с това на климатика - те са еднакви, и нямаше никаква промяна. Всички контакти са в супер състояние. Иначе за кабела не знам, едно проследяване ще падне, ако е това...

Мерси за feedback-а!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от dimodi » 28 Юли 2012, 16:33

Издирих тази тема с помощта на търсачката, понеже имам сходен проблем. От известно време при моето 320д 150 к.с. се чува едно бучене в купето, което започва около 3-4 секунди след като запаля колата. Чува се само в купето, звучи сякаш се включва някакъв агрегат, и наподобява много това бучене на помпата, което се чува когато дам на контакт. Ситуацията е следната - давам на контакт, помпата бучи няколко секунди, след което спира. След това паля, минават 3-4 секунди, оборотите трепват за момент, като точно тогава почва бученето и после пак се нормализират. Когато колата е студена се чува по-слабо, като загрее - по-силно. Постоянно е, чува се когато колата работи на място, като покарам и спра примерно на светофар пак си се чува. Нямам никакви проблеми с паленето нито през зимата, нито през лятото, горивния филтър го смених преди около 1000 км, като ми се струва, че след това бученето стана по-силно. След много ослушване и мислене стигнах до извода, че това е от помпата под седалката, просто не се сещам какво друго може да е. И въпросът ми - може ли да се направи нещо или просто помпата е тръгнала да заминава и да карам така докато откаже съвсем?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Нисък волтаж към помпата в резервоара на 320д

Мнение от dimodi » 29 Юли 2012, 22:31

dimodi написа:Издирих тази тема с помощта на търсачката, понеже имам сходен проблем. От известно време при моето 320д 150 к.с. се чува едно бучене в купето, което започва около 3-4 секунди след като запаля колата. Чува се само в купето, звучи сякаш се включва някакъв агрегат, и наподобява много това бучене на помпата, което се чува когато дам на контакт. Ситуацията е следната - давам на контакт, помпата бучи няколко секунди, след което спира. След това паля, минават 3-4 секунди, оборотите трепват за момент, като точно тогава почва бученето и после пак се нормализират. Когато колата е студена се чува по-слабо, като загрее - по-силно. Постоянно е, чува се когато колата работи на място, като покарам и спра примерно на светофар пак си се чува. Нямам никакви проблеми с паленето нито през зимата, нито през лятото, горивния филтър го смених преди около 1000 км, като ми се струва, че след това бученето стана по-силно. След много ослушване и мислене стигнах до извода, че това е от помпата под седалката, просто не се сещам какво друго може да е. И въпросът ми - може ли да се направи нещо или просто помпата е тръгнала да заминава и да карам така докато откаже съвсем?


Никой ли няма идея? Или трябва да пусна нова тема за да обърне някой внимание? :lol: :lol:

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook