Високи обороти на М52
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Високи обороти на М52
Колата е 520 със сменен мотор Б28. Проблемът са завишените обороти. След достигане около 30-40 гр. се покачват и стават 950-1200об/мин. Диагностиците( поне при които аз съм ходил) твърдят, че всичко е ОК. Имаше липсващи вакууми, но съм ги оправил. Наложи се да си купя кабел за диагностика, та ето какви са резултатите:
68 Tank ventilation valve
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm engine load 0.00 mg/Stroke Engine temperature 95.44 degrees C output signal for the canister purge val 0.00 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
21 VANOS valve; electrical failure
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm engine load 0.00 mg/Stroke Engine temperature -48.00 degrees C Intake air temperature -48.00 degrees C
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
27 Idle adjuster / closing coil
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm Airmass 0.00 kg/h Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees Idle adjuster 23.83 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
53 Idle adjuster / opening coil
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm Airmass 0.00 kg/h Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees Idle adjuster 23.44 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present
Предполагам, че първите две не оказват влияние на оборотите на празен ход, а 3 и 4 мисля са следствие, не причина. Колата е с ГИ, който аз принципно не използвам, но ефекта при него е същия. Дори на газ е по- осезаемо( до 1300-1400).
Другото, което прави впечатление, са показателите от прикачения файл. Последните три са извън норми. Та ако имате идеи къде е проблема или къде да се отиде на свястен елкон(Варна), където няма да се мине с фразата "то с този сменян мотор...", очаквам вашите предложения!
68 Tank ventilation valve
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm engine load 0.00 mg/Stroke Engine temperature 95.44 degrees C output signal for the canister purge val 0.00 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
21 VANOS valve; electrical failure
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm engine load 0.00 mg/Stroke Engine temperature -48.00 degrees C Intake air temperature -48.00 degrees C
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
27 Idle adjuster / closing coil
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm Airmass 0.00 kg/h Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees Idle adjuster 23.83 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error-------------------------------------------------------------
53 Idle adjuster / opening coil
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 0.00 rpm Airmass 0.00 kg/h Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees Idle adjuster 23.44 %
Short circuit to ground emission related malfunction defect code stored after filtering Error present
Предполагам, че първите две не оказват влияние на оборотите на празен ход, а 3 и 4 мисля са следствие, не причина. Колата е с ГИ, който аз принципно не използвам, но ефекта при него е същия. Дори на газ е по- осезаемо( до 1300-1400).
Другото, което прави впечатление, са показателите от прикачения файл. Последните три са извън норми. Та ако имате идеи къде е проблема или къде да се отиде на свястен елкон(Варна), където няма да се мине с фразата "то с този сменян мотор...", очаквам вашите предложения!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Високи обороти на М52
тая 28-ца с един или с два ваноса е ? провери си клапана на картерните газове дали е наред, защото ако е издухал може да дърпаш въздух от там. а тези грешки след изтриване , появяват ли се пак? голямо внимание обърни и на ТПС-а дали казва на ЕКУ-то че дросела е затворен и мотора трябва да е на празен ход. и не на последно място прегледаите моторната инсталация дали е навързана като хората и дали нама кабели накъсо.
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
С единичен ванос е. Клапана съм го сменил, то първо от там започнах. Отчита затворен дросел, да, а тези грешки се появяват отново и след изчистване. А за инсталацията е такова чудо, че направо
Не мога да повярвам, че нормален човек може да си причини подобно нещо, а именно да си сложи газово! Те са се навързали навсякъде, направо....

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Високи обороти на М52
Idle adjuster тази грешка не те ли навежда на така наречения степ мотор виж го има ли управление няма ли клапана движи ли се защото при затворен степ мотор точно това ще се получи на позагряла кола ще държи по високи обороти и тия вакуми правилно си ги подредил като си ги оправял и не напоследно място гарнитурките на смукателните колектори ако са сваляни за газовото ...
Барай шишарката Минкеее ....
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
Ами и аз не знам защо чак сега ми хрумва, че проблема може да се окаже от машинката за празния ход?! То все пак и тя може да се повреди или кабелът й да се прекъсне. Факт е, че работеше нормално и при следващо палене вече държеше високи обороти. А аз през цялото време търся под вола теле
Дано е от това. Само трябва да ми остане време да я видя. Мерси за съветите и ще пиша като има резултат. Поздрави!

- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
Разглобих сега машинката (ICV), та какви са първите впечатления:
- На празен ход( изключена машинка) имам 2-3 волта между среден пин и двата крайни,
- при закачена машинка няма признаци на изправност,
- Съпротивлението между средния и кой да е от двата крайни е около 130- 150 ома, което предполагам е нормално,
- Като подам ръчно + и - затваря и отваря,
- При закачена машинка, замервам отзад на буксата и напрежение НЯМА!
Това ме навежда на мисълта, че ICV-то е изправно, а има слаба връзка/ прекъснат кабел някъде по трасето. По притеснително ще е, ако проблема е в компютъра. Ако има някой идея какви трябва да са стойностите на напрежение на буската, на кои пинове на ЕКУ-то отиват кабелите, средният проводник към маса трябва ли да дава 12 волта, абе въобще всяка информация ще е от полза! Мерси предварително на отзовалите се!
- На празен ход( изключена машинка) имам 2-3 волта между среден пин и двата крайни,
- при закачена машинка няма признаци на изправност,
- Съпротивлението между средния и кой да е от двата крайни е около 130- 150 ома, което предполагам е нормално,
- Като подам ръчно + и - затваря и отваря,
- При закачена машинка, замервам отзад на буксата и напрежение НЯМА!
Това ме навежда на мисълта, че ICV-то е изправно, а има слаба връзка/ прекъснат кабел някъде по трасето. По притеснително ще е, ако проблема е в компютъра. Ако има някой идея какви трябва да са стойностите на напрежение на буската, на кои пинове на ЕКУ-то отиват кабелите, средният проводник към маса трябва ли да дава 12 волта, абе въобще всяка информация ще е от полза! Мерси предварително на отзовалите се!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Високи обороти на М52
пробвай с инпата от Активации да го пуснеш принудително да видиш дали се движи а според схемата на средния кабел бял с червено трябва да ти идва + от бушон 4 от кутийката с бушони при компютрите която е на другите два маса от 27 и 53 крак на ЕКУ накрато с директен + и се управлява по маса и като мериш мери средния пин и маса на колата някъде си хвани
Барай шишарката Минкеее ....
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
Мерси, Колега! Днес не остана време, но утре ще пробвам. Дано да е бушон 

- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
След цялостно разглобяване на дросели, машинки и др., се установи изгорял бушон 4 в отега на ЕКУ-то. Най- безболезният вариант
Специални благодарности на колегата Anzak
! Оправи се и проблемът с Tank ventilation valve. Сега остана да намеря къде отиват и другите 2 кабела( общо бяха 4) на този бушон, да не се окаже от тях.
Не успях и да намеря за какво са другите 4 бушона? Единият, мисля средният, бе за подгрев на сондите, но ако някой има точна схема ще съм му много благодарен!


Не успях и да намеря за какво са другите 4 бушона? Единият, мисля средният, бе за подгрев на сондите, но ако някой има точна схема ще съм му много благодарен!
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Високи обороти на М52
ivan_krilov написа:След цялостно разглобяване на дросели, машинки и др., се установи изгорял бушон 4 в отега на ЕКУ-то. Най- безболезният вариантСпециални благодарности на колегата Anzak
! Оправи се и проблемът с Tank ventilation valve. Сега остана да намеря къде отиват и другите 2 кабела( общо бяха 4) на този бушон, да не се окаже от тях.
Не успях и да намеря за какво са другите 4 бушона? Единият, мисля средният, бе за подгрев на сондите, но ако някой има точна схема ще съм му много благодарен!
Как се оправи грешката Tank ventilation valve ,че и на мен ми излиза? Само със смяна на бушона ли?
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
Тя (TVV), както и ICV-то ми даваха късо съединение към маса при диагностика, което дефакто беше изгорял бушон. При теб каква излиза причината за грешка?
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: Високи обороти на М52
Честно да ти кажа не съм вниквал дълбоко в проблема,но си спомням ,че последния път Преслав като ми закача колата с ИНПА-та ми излезе тази грешка
- ivan_krilov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 165
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Варна
Re: Високи обороти на М52
Колега, аз съвсем издрънчах вчера
Ако беше бушон, щеше да имаш проблем с оборотите, който ти явно нямаш. Т.е. може самата клапа да се е скапала или нещо кабел да се е прекъснал. Можеш да я замериш с мултицет, трябва да е от порядъка на 20-100 ома предполагам.

- another90sm
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: Високи обороти на М52
Колега, в крайна сметка като смени бушона нормализираха ли ти се стойностите на инпа(тези , които ти бяха завишени) , че и аз съм с такива? Един друг коега каза , че уж били нормални за този мотор ама дедазнам. А и днес като запалих вдигна към 1100 оборота и доста бавно ги пускаше, както никога до сега не е правила, даже при запалване не минава 1000 и веднага слизат на 850-900 докато позагрее.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани