Термостат за подгряване на дроселклапата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от @2bar » 03 Апр 2011, 14:52

Трябва ми диаметъра на щуцерите на термостата за подгряване на дроселклапата или на самите щуцери на самата дроселклапа - предполагам, че са еднакви. Има ли някой свален термостат или дроселклапа да измери набързо диаметъра?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от fox1981 » 03 Апр 2011, 16:34

Ако е тази щуротресина дето е в филтърната кутия ти го давам веднага.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от @2bar » 03 Апр 2011, 22:34

За същата чикия става въпрос. Ако ти е на ачик, измери диаметъра на щуцерите. Искам да направя две тапи за да изолирам за известно време подгряването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от fox1981 » 04 Апр 2011, 20:53

@2bar написа:За същата чикия става въпрос. Ако ти е на ачик, измери диаметъра на щуцерите. Искам да направя две тапи за да изолирам за известно време подгряването.

Значи 9мм стебло и 11глава.Не знам каква ти е идеята затова ти ги давам по този начин.Дано съм бил полезен :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от NikiNikolov » 05 Апр 2011, 8:39

маркуча е 10 мм

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от @2bar » 06 Апр 2011, 23:53

Мерси, момчета

Идеята е да направя две тапи за да мога да изолирам подгряването на дроселклапата. Първо, че термостата е издал багажа и дроселклапата (тялото й пари) се подгрява постояно и второ съм забелязал, че в по - студени дни мотора работи доста по - добре (което общо взето е нормално, но не би трябвало да се усеща чак в такива граници). Само не знам, доколко подгряването на дроселклапата оказва влияние на температурата на засмуканият въздух, та затова и искам да сложа две тапи и да видя, с колко ще падне температура.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от Postman » 07 Апр 2011, 0:01

Подгряването на въздуха от клапата практически не се отразява на пълненето при пълна газ, разликата с него и без е в рамките на грешката на динамометъра на стенда за измерване на мощност, т.е. трудно може да се отчете по достоверен начин на максимална мощност дори с прецизна апаратура.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от @2bar » 07 Апр 2011, 0:15

не, за режим на пълна газ ми е ясно или по - скоро мога да допусна, че е вся тая.

говорим за нормално каране или такова отиващо малко в посока пенсионер - до около 3000 мин-1. Все си мисля, че при ниски скорости на въздуха би трябвало да оказва някакво влияние, въпросът е дали е голямо. Както писах, определено мотора работи доста по - добре в по - студени дни (зимата беше чудесен, ама за съжаление вече е лято...което ме навежда на мисълта, че сместа по - една или друга причина е леко бедна).

Затова и се пускам по тази следа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от Postman » 07 Апр 2011, 0:47

Колкото и да се нагрява въздухът от клапата, дебитомерът го отчита, респективно като спреш подгряването пак ще го отчита, т.е. ако драмите ти идват от бедна смес, виновник за това не е подгряването на клапата. Давай й повече газ, няма какво да я жалиш :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от zvetiko » 07 Апр 2011, 19:30

@2bar написа:Мерси, момчета

Идеята е да направя две тапи за да мога да изолирам подгряването на дроселклапата. Първо, че термостата е издал багажа и дроселклапата (тялото й пари) се подгрява постояно и второ съм забелязал, че в по - студени дни мотора работи доста по - добре (което общо взето е нормално, но не би трябвало да се усеща чак в такива граници). Само не знам, доколко подгряването на дроселклапата оказва влияние на температурата на засмуканият въздух, та затова и искам да сложа две тапи и да видя, с колко ще падне температура.


Подгряването на въздуха от клапата практически не се отразява на пълненето при пълна газ, разликата с него и без е в рамките на грешката на динамометъра на стенда за измерване на мощност, т.е. трудно може да се отчете по достоверен начин на максимална мощност дори с прецизна апаратура.


Когато въздуха е по-студен има повече кислородни молекули да кажем в 1кубичен метър въздух.Понеже сме не с прост дебитомер ,а с интелигентен масметър ;) това се отчита и DME подава съответно повече гориво-става нещо като псевдотурбо-за едно и също време, в сравнение с когато е горещо влиза повече горивна смес и колата върви по-добре.Освен това дори и да стане това ,което си намислил резултата ще е плачевен ;) -поради охлаждането на клапата ,въздуха изведнъж по неведомни пътища господни :lol: става с повече кислородни молекули,лошото е ,че те не са отчетени от масметъра,сместта става по-бедна и колата спира да върви. ;)

Ако искаш да направиш по-богата сместта когато е горещо и колата да върви по-добре съм писал тема по въпроса.Накратко сменяш термодатчика на антифриза с друг,който дава показания за по-ниска температура на DME-подробно съм описал как се прави,вече съм навъртял 40000 така и няма проблем,дори леко съм модифицирал-имам ключ ,с който превключвам между оргиналния и допълнителният термодатчик в зависимост от настроението си . ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от Postman » 07 Апр 2011, 19:47

zvetiko написа:Когато въздуха е по-студен има повече кислородни молекули да кажем в 1кубичен метър въздух.Понеже сме не с прост дебитомер ,а с интелигентен масметър ;) това се отчита и DME подава съответно повече гориво-става нещо като псевдотурбо-за едно и също време, в сравнение с когато е горещо влиза повече горивна смес и колата върви по-добре.Освен това дори и да стане това ,което си намислил резултата ще е плачевен ;) -поради охлаждането на клапата ,въздуха изведнъж по неведомни пътища господни :lol: става с повече кислородни молекули,лошото е ,че те не са отчетени от масметъра,сместта става по-бедна и колата спира да върви. ;)

И с подгряване на клапата и без, дебитомера и в двата случая отчита колко въздух влиза, помисли и ще се сетиш защо е така ;).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от @2bar » 07 Апр 2011, 20:15

бързам да кажа, че не става въпрос за никакви тунинги или мунинги. просто от едно известно време има едно гадно придърпване при потегляне и самият мотор ми се струва муден. та като започнах да търся евентуалната причина ми направи впечатление, че дроселклапата пари при външни температури от порядъка на 18 - 20 градуса. Заедно с това стойностите, които уж успявам да прочета за температурата на засмуканият въздух са от порядъка на 60 градуса, което ми се вижда малко много. та затова е и цялата история. ясно е, че термостата си е заминал, трябва да се смени, но просто ми е интересно, до колко се отразява цялата история върху температурата на засмукания въздух.

след всичките проверки, които съм направил имам чувството, че нещо просто си променя стойностите с времето и самата адаптация не протича много чисто - всеки път е едно и също - като махна акумулатора и после пак го сложа първите 20 км всичко е наред и мотора работи много добре. След 20 км всичко се връща по старому - мотора отново е муден.

лошото е, че при кола над 15 год. никой не може да каже нищо конкретно или се започва една смяна на всичко докато се намери дефекта (ако се намери). от друга страна търсенето на дефекта става с нужните инструменти, които при мен липсват. та затова и си я карам все още така.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 14.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от fox1981 » 07 Апр 2011, 21:59

При мен този термостат е със счупен щуцер(сам успях при смяна на кутията),та да ви кажа не усещам никаква разлика с и без него. :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 2.05.2010
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: Жените да......
Мечтае да кара: Няква 7-мица
Детайли за колата: BMW e34 520i М50В20 150h.p.
BMW e46 316i M43b19 105h.p.

Re: Термостат за подгряване на дроселклапата

Мнение от bloodhearsteen » 15 Апр 2011, 11:56

Само клапата ли е гореща,или и смукателните колектори,провери ги на всеки цилиндър :)Ако някои от тях е по топъл провери свещта,на един приятел правеше същият проблем :)
0899588984

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook