Съвет за спирачки

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 01 Апр 2011, 11:31

Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).

Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?

Поздрави ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 01 Апр 2011, 11:37

manos написа:Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).

Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?

Поздрави ;)


Ама ти май не обичаш да четеш какво ти се пише :conf: Не можеш да минеш без да се налага да смениш АПАРАТИ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 01 Апр 2011, 13:25

Peter Angelov написа:
manos написа:Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).

Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?

Поздрави ;)


Ама ти май не обичаш да четеш какво ти се пише :conf: Не можеш да минеш без да се налага да смениш АПАРАТИ


Колега май ти не си прочел както трябва - попитах дали освен АПАРАТИ, дискове и накладки, трябва да сменя и нещо друго, ако искам да използвам вентилираните предни дискове за моя модел ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54B30

Re: Съвет за спирачки

Мнение от DRN » 01 Апр 2011, 13:34

Най-лесно от 525, 530, дисковете са 302х22мм с апаратите. Нови накладки textar са 60-70лв.

Другото според джоба

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 01 Апр 2011, 14:02

Значи е възможно просто да си намеря спирачни апарати, които позволяват монтирането на по-широк, вентилиран диск, да речем от 525, или дори от същата като моята, и да си взема дискове за тях, без да сменям помпи и т.н.?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 01 Апр 2011, 17:17

manos написа:Значи е възможно просто да си намеря спирачни апарати, които позволяват монтирането на по-широк, вентилиран диск, да речем от 525, или дори от същата като моята, и да си взема дискове за тях, без да сменям помпи и т.н.?



Колега, защо си толкова недоверчив? Обясних го мисля правилно и коректно в миналия си пост, както и Петър след това доизясни разни цени. Апарати от м5 е34 с мотор 3.6 се слагат на произволна е34 без подмяна на планки или нещо друго. Просто вземаш апаратите, дисковете и накладките и монтираш. Не се налага смяна на помпи или нещо др. Аналогичино е с дискове от 525и. Вземаш апарати, дискове, накладки и монтираш, без да се налага да подменяш нищо друго. Единствено при подмяна на апарати от друг модел, примерно е38 725тдс е нужно да се променят планките държащи апарата. Всичко останало е пъхаш и свири :mhihi:

Мой съвет е да си купиш и ремонтен комплект за апаратите (които ще купуваш на 2-ра ръка) и да го използваш. Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никога :) Преди това направи хубава промивка на цялата система, пак със спирачна течност, за да се махнат гадостите. Препоръчвам ти дискове АТЕ и накладки текстар или паджит.

Успех и да се похвалиш с ъпгрейда.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Съвет за спирачки

Мнение от rottweiler » 01 Апр 2011, 18:10

Zubcho написа:Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никога :) Преди това направи хубава промивка на цялата система, пак със спирачна течност, за да се махнат гадостите.

Колега дай малко по-подробно за промивката? какъв е чалъма, че като се замисля моята я имам от вече 2 год, а не съм сменял спир. течност. и да го направя като хората.
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Peter Angelov » 01 Апр 2011, 18:28

rottweiler написа:
Zubcho написа:Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никога :) Преди това направи хубава промивка на цялата система, пак със спирачна течност, за да се махнат гадостите.

Колега дай малко по-подробно за промивката? какъв е чалъма, че като се замисля моята я имам от вече 2 год, а не съм сменял спир. течност. и да го направя като хората.


Много просто има една машина с която се прави промивката, не позволява да влезе влага което е бич за спирачките / хидравличната течност е хидроскопична/ с промиването машината вкарва новото масло :ok: И да не забравите да напомпите после педала :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 01 Апр 2011, 19:19

Кат няма машина може и на ръка :) Аз не съм го правил има си майстори за тази работа. Пипна ли ще строша нещо и после ще трябва да купувам някакви скъпи части :mhihi: Та при промивката не барах. Майстора бара. Смятам, че въпросната машина работи така... има много диаметри капачки. Навиват капачката за нашето казанче отгоре, пускат машината която изтегля всичкото масло от системата и след това автоматично се налива новото. Следва обезвъздушаване и газ :)

Мисля обаче, че може цялата процедура да се направи на ръка. Отвиваш отвсякъде пробките за обезвъздушаване. Махаш капачката отпред на казана. След това помпиш докато изтече всичко. После затваряш 3 пробки, наливаш спир. течност в казана и помпаш докато потече бистро от No1. После завиваш No1 и отвиваш No2. Пак помпиш докато потече чиста течност. Завиваш. Аналогично с No3 и No4.

Накрая си слагаш колелетата. Палиш кенефа и газ до дупка срещу някоя стена. Натискаш спирачките и ако не се удариш в станата си ги и обезвъздушил :P Ако все пак се удариш в стената имаш повод да напишеш, че този метод не промива и обезвъздушава едновременно. :mhihi:

Съвета оцветен в червено не се препоръчва за лица под 18г. или такива с плитки джобове :winky: :)

По-добре в сервиз, че като стане фаул да имаш на кой да търсиш отговорност

-----------------------
Всичко по-горе са мои лични предположения и може да греша много. Някой по-разбиращ може да ме поправи. Няма да се сърдя.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Съвет за спирачки

Мнение от naki4a » 02 Апр 2011, 15:15

Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Кола :mhihi: а новата в като бира :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Съвет за спирачки

Мнение от BABHOMED » 02 Апр 2011, 16:29

Някаква разлика има ли в поведението на спирачките след мяната на течноста ?
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 02 Апр 2011, 18:45

BABHOMED написа:Някаква разлика има ли в поведението на спирачките след мяната на течноста ?


Този въпрос не смятам, че изобщо е нужно да го задаваш. Естествено, че ДА. :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 17.02.2008
Кара: Е34 М20В25

Re: Съвет за спирачки

Мнение от manos » 02 Апр 2011, 19:03

naki4a написа:Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Кола :mhihi: а новата в като бира :bchug:


Колега този метод изпробван ли е?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спирачки

Мнение от Zubcho » 02 Апр 2011, 19:23

manos написа:
naki4a написа:Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Кола :mhihi: а новата в като бира :bchug:


Колега този метод изпробван ли е?


Ти как мислиш?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Съвет за спирачки

Мнение от vladobate » 02 Апр 2011, 21:31

Аз все си мисля че няма как да издърпате старата течност братя затова не се и опитваъте. Правилно е обяснено как се избутва старата течност с новата като едновременно правите и обезвъздушаването ( което е ненужно щото всъщност така не вкарвате въздух ама мисълта че го правите е важна ) . И да изпробвал съм го лично вече и на двете колици та както правилно е упоменал колегата по-горе помпите педала ( втори човек ) на отвит щуцер докато изтече чернилката и пусне бистро и доливате в казанчето за да не глътне въздух по някое време. Процедурата се прави от задно дясно след ова задно ляво-предно дясно и накрая предно ляво. Същото го прилагате и за помпата ( долната ) на съединителя ама аз го правих последно и мисля няма значение кое е по ред. Друг е въпроса как са ви буталата и движат ли се лесно та проучете въпроса и ако се налага разглобяване ( на апаратите които ви съмнясват ) , почистване , полиране , смяна на гумички и уплътнения с предварително закупени ремонтни комплекти и после събиране ( има едно маншонче дет е мъка-а-а :mhihi: ) и после процедурата с обезвъздушаването. успех. И да кажа ефект кой знае какъв космически няма да има ( по-точно не се усеща така явно ) стига да не са ви били много-много зле спирачките пък и това съм го правил едновременно със смяна на спирачни наклдки пък това го знае всяко хлапе около 300км все едно не спираш или поне като Лада излязла от автомивка :mhihi: .

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook