Съвет за спирачки
Модератор: Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Съвет за спирачки
Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).
Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?
Поздрави
Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?
Поздрави

- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Съвет за спирачки
manos написа:Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).
Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?
Поздрави
Ама ти май не обичаш да четеш какво ти се пише

Re: Съвет за спирачки
Peter Angelov написа:manos написа:Колеги по-скоро имах предвид да премина от дисковете, с които съм в момента (солидни), до дискове за същия модел, но вентилирани, тъй като в реалоем видях, че се предлагат освен моите, които са с размер 303х12, и такива с размер 303х22 (вентилирани).
Какво трябва да сменя в този случай - само апарати с дискове и накладки, или и други неща?
Поздрави
Ама ти май не обичаш да четеш какво ти се пишеНе можеш да минеш без да се налага да смениш АПАРАТИ
Колега май ти не си прочел както трябва - попитах дали освен АПАРАТИ, дискове и накладки, трябва да сменя и нещо друго, ако искам да използвам вентилираните предни дискове за моя модел

- DRN
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Съвет за спирачки
Най-лесно от 525, 530, дисковете са 302х22мм с апаратите. Нови накладки textar са 60-70лв.
Другото според джоба
Другото според джоба
Re: Съвет за спирачки
Значи е възможно просто да си намеря спирачни апарати, които позволяват монтирането на по-широк, вентилиран диск, да речем от 525, или дори от същата като моята, и да си взема дискове за тях, без да сменям помпи и т.н.?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Съвет за спирачки
manos написа:Значи е възможно просто да си намеря спирачни апарати, които позволяват монтирането на по-широк, вентилиран диск, да речем от 525, или дори от същата като моята, и да си взема дискове за тях, без да сменям помпи и т.н.?
Колега, защо си толкова недоверчив? Обясних го мисля правилно и коректно в миналия си пост, както и Петър след това доизясни разни цени. Апарати от м5 е34 с мотор 3.6 се слагат на произволна е34 без подмяна на планки или нещо друго. Просто вземаш апаратите, дисковете и накладките и монтираш. Не се налага смяна на помпи или нещо др. Аналогичино е с дискове от 525и. Вземаш апарати, дискове, накладки и монтираш, без да се налага да подменяш нищо друго. Единствено при подмяна на апарати от друг модел, примерно е38 725тдс е нужно да се променят планките държащи апарата. Всичко останало е пъхаш и свири

Мой съвет е да си купиш и ремонтен комплект за апаратите (които ще купуваш на 2-ра ръка) и да го използваш. Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никога

Успех и да се похвалиш с ъпгрейда.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: Съвет за спирачки
Zubcho написа:Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никогаПреди това направи хубава промивка на цялата система, пак със спирачна течност, за да се махнат гадостите.
Колега дай малко по-подробно за промивката? какъв е чалъма, че като се замисля моята я имам от вече 2 год, а не съм сменял спир. течност. и да го направя като хората.


- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Съвет за спирачки
rottweiler написа:Zubcho написа:Също така спирачната течност се сменя на 2г. 99% съм сигурен, че на твоята кола не е сменяна никогаПреди това направи хубава промивка на цялата система, пак със спирачна течност, за да се махнат гадостите.
Колега дай малко по-подробно за промивката? какъв е чалъма, че като се замисля моята я имам от вече 2 год, а не съм сменял спир. течност. и да го направя като хората.
Много просто има една машина с която се прави промивката, не позволява да влезе влага което е бич за спирачките / хидравличната течност е хидроскопична/ с промиването машината вкарва новото масло


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Съвет за спирачки
Кат няма машина може и на ръка
Аз не съм го правил има си майстори за тази работа. Пипна ли ще строша нещо и после ще трябва да купувам някакви скъпи части
Та при промивката не барах. Майстора бара. Смятам, че въпросната машина работи така... има много диаметри капачки. Навиват капачката за нашето казанче отгоре, пускат машината която изтегля всичкото масло от системата и след това автоматично се налива новото. Следва обезвъздушаване и газ 
Мисля обаче, че може цялата процедура да се направи на ръка. Отвиваш отвсякъде пробките за обезвъздушаване. Махаш капачката отпред на казана. След това помпиш докато изтече всичко. После затваряш 3 пробки, наливаш спир. течност в казана и помпаш докато потече бистро от No1. После завиваш No1 и отвиваш No2. Пак помпиш докато потече чиста течност. Завиваш. Аналогично с No3 и No4.
Накрая си слагаш колелетата. Палиш кенефа и газ до дупка срещу някоя стена. Натискаш спирачките и ако не се удариш в станата си ги и обезвъздушил
Ако все пак се удариш в стената имаш повод да напишеш, че този метод не промива и обезвъздушава едновременно.
Съвета оцветен в червено не се препоръчва за лица под 18г. или такива с плитки джобове

По-добре в сервиз, че като стане фаул да имаш на кой да търсиш отговорност
-----------------------
Всичко по-горе са мои лични предположения и може да греша много. Някой по-разбиращ може да ме поправи. Няма да се сърдя.
Поздрави



Мисля обаче, че може цялата процедура да се направи на ръка. Отвиваш отвсякъде пробките за обезвъздушаване. Махаш капачката отпред на казана. След това помпиш докато изтече всичко. После затваряш 3 пробки, наливаш спир. течност в казана и помпаш докато потече бистро от No1. После завиваш No1 и отвиваш No2. Пак помпиш докато потече чиста течност. Завиваш. Аналогично с No3 и No4.
Накрая си слагаш колелетата. Палиш кенефа и газ до дупка срещу някоя стена. Натискаш спирачките и ако не се удариш в станата си ги и обезвъздушил


Съвета оцветен в червено не се препоръчва за лица под 18г. или такива с плитки джобове


По-добре в сервиз, че като стане фаул да имаш на кой да търсиш отговорност
-----------------------
Всичко по-горе са мои лични предположения и може да греша много. Някой по-разбиращ може да ме поправи. Няма да се сърдя.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- naki4a
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 19.06.2005
- Местоположение: Sofia Sitniakovo
- Кара: Е34 TDS
- Мечтае да кара: E31 M60B40
Re: Съвет за спирачки
Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Кола
а новата в като бира 


- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Съвет за спирачки
Някаква разлика има ли в поведението на спирачките след мяната на течноста ?
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Съвет за спирачки
BABHOMED написа:Някаква разлика има ли в поведението на спирачките след мяната на течноста ?
Този въпрос не смятам, че изобщо е нужно да го задаваш. Естествено, че ДА.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Съвет за спирачки
naki4a написа:Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Колаа новата в като бира
Колега този метод изпробван ли е?
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Съвет за спирачки
manos написа:naki4a написа:Не е нужно да се источва старата сп. течност, та после да се налага да се обезвъздушава! Просто сипвате новата по малко в казанчето, и отвивате 1 по 1 пробките на апаратите, доката потече новата течнос. А вярвайте ми, ще я разпознаете, старата е като Кока Колаа новата в като бира
Колега този метод изпробван ли е?
Ти как мислиш?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Съвет за спирачки
Аз все си мисля че няма как да издърпате старата течност братя затова не се и опитваъте. Правилно е обяснено как се избутва старата течност с новата като едновременно правите и обезвъздушаването ( което е ненужно щото всъщност така не вкарвате въздух ама мисълта че го правите е важна ) . И да изпробвал съм го лично вече и на двете колици та както правилно е упоменал колегата по-горе помпите педала ( втори човек ) на отвит щуцер докато изтече чернилката и пусне бистро и доливате в казанчето за да не глътне въздух по някое време. Процедурата се прави от задно дясно след ова задно ляво-предно дясно и накрая предно ляво. Същото го прилагате и за помпата ( долната ) на съединителя ама аз го правих последно и мисля няма значение кое е по ред. Друг е въпроса как са ви буталата и движат ли се лесно та проучете въпроса и ако се налага разглобяване ( на апаратите които ви съмнясват ) , почистване , полиране , смяна на гумички и уплътнения с предварително закупени ремонтни комплекти и после събиране ( има едно маншонче дет е мъка-а-а
) и после процедурата с обезвъздушаването. успех. И да кажа ефект кой знае какъв космически няма да има ( по-точно не се усеща така явно ) стига да не са ви били много-много зле спирачките пък и това съм го правил едновременно със смяна на спирачни наклдки пък това го знае всяко хлапе около 300км все едно не спираш или поне като Лада излязла от автомивка
.


31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани