Виско и ел перка
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Виско и ел перка
Здравейте колеги.Искам да ви питам в какъв температурен диапазон работи виското,а и след каква температура се вкючва ел перката да помага?Питам ви защото моята кола днес ме изненада с висока температура след като угася мотора(преди това няма проблем)Давам на контакт и какво да видя стрелката е в червеното
паля я и сравнително бързо се връща към средата.В този момент виското се върти по инерция и май не зацепва.Също така ми е интересно за перката на климата,не трябва ли при някъква по-висока температура да се вкючи?Поздрави

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Виско и ел перка
Трябва... ама датчика за нея се намира на водния радиатор и я включва при 99*С... а този който ти показва температурата се намира на главата... След като загасиш мотора и след няколко минути дадеш на контакт е нормално да мръдне малко след средата... НО не и чак към червеното! Имаш проблем. След като запалиш се връща сравнително бързо, защото започва да навлиза по-хладка "вода" от радиатора...
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Виско и ел перка
Ненко Вранков написа:Трябва... ама датчика за нея се намира на водния радиатор и я включва при 99*С... а този който ти показва температурата се намира на главата... След като загасиш мотора и след няколко минути дадеш на контакт е нормално да мръдне малко след средата... НО не и чак към червеното! Имаш проблем. След като запалиш се връща сравнително бързо, защото започва да навлиза по-хладка "вода" от радиатора...
Да,съгласен съм напълно


- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Виско и ел перка
По-важно е как ти се държи колата в движение... в градски условия най-вече. Виското зацепва от топлия въздух който идва от радиатора... обаче, ако помпата (примерно) има счупени лопатки, дебита на водата няма да е достатъчен... мотора ще се мъчи да грее, всъщото време радиатора ще е хладък и виското съответно няма и да зацепи. Същото може да се получи ако термостата не отваря напълно - заседнал е в дадено положени и нито отваря напълно, нито затваря...
Трябва да се прегледа.. така пишем на изуст. Само мога да гадая какво й е на колата ти ...
Трябва да се прегледа.. така пишем на изуст. Само мога да гадая какво й е на колата ти ...

- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Виско и ел перка
Ненко Вранков написа:По-важно е как ти се държи колата в движение... в градски условия най-вече. Виското зацепва от топлия въздух който идва от радиатора... обаче, ако помпата (примерно) има счупени лопатки, дебита на водата няма да е достатъчен... мотора ще се мъчи да грее, всъщото време радиатора ще е хладък и виското съответно няма и да зацепи. Същото може да се получи ако термостата не отваря напълно - заседнал е в дадено положени и нито отваря напълно, нито затваря...
Трябва да се прегледа.. така пишем на изуст. Само мога да гадая какво й е на колата ти ...
Ами в движение всичко е точно докато не вкюча климата,тогава температурата тръгва нагоре.То е ясно е ще се разглобява,просто не знаех как зацепва виското.Благодарско

- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Виско и ел перка
А имаш ли дифузьор зад радиатора?
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Виско и ел перка
Първото нещо, което трябва да се смени след купуване на нова "втора ръка" кола е ВОДНАТА помпа. Второто - ВИСКО! А едва след това ще се оглеждаш за други проблеми. Примерно, неработеща перка на климатика. Всъщност тя има две степени, 1-ва(бавна) при пуснат климатик/климатроник и 2-ра(бърза) при повишаване на температурата на охл. течност, независимо дали е пусната климата. 2-рата степен се командва от едно съпротивление. Така че проблемът ти може да е КОМПЛЕКСЕН 


Re: Виско и ел перка
Не втората степен не се командва от съпротивление , а първата и да при спиране работата на двигателя темп. на охл. течност като че ли почва да се повишава и всъщност по-точното определение е че не се охлажда повече. Та идеята за мръдналата стрелка във червеното чак е и електрически ( както съм описвал не един път ) , и е проблем в ел. връзки или проблем ( някакъв ) във таблото. Не е изключено и проблемче в охладителната система ама такава скорост на охлаждане не е нормална при "явно" прегряване. За намаления дебит колегата е принципно прав и може да му се обърне внимание , но моя съвет при нещо подобно е не само замяна на споменатите термостат и водна помпа , а и цялостна истинска профилактика на водната система и 100% "диагностика" на водния радиатор ( ако е възможно ) или напълната му замяна с нов. И според това което съм чувал за и размишлявал над мотор М51 ( ТДС ) темп. поддържаща виското е около 86градуса ,НО това при термостат 80ГР. Иначе за твойта кола ( 88 или 92гр.) темп. равновесие се постига доста трудно ако има и най малко съмнение за виско или в някаква степен намалена пропускливост ( било то позапушен радиатор-трудно откриваемо или превъртащи лопатки на водна помпа ) имам опит с нещо подобно като ТДС с термостат на 88гр. Тъй че препоръчвам "по-малкия термостат , на 88гр." предвид понапредналите години на колиците , пълна профилактика с хубаво продухване-почистване-обезвъздушаване и ел. перката на вентилатора може да се включва да помага за охлаждането при 99гр. ( за бензинките) и това при по-рязко пришпорване ( водната помпа побутва горещата вода , някакво намалено пропускане не и дава възможност да се охлади цялостно) и се задейства втората скорост или ако не бачка датчика на главата отчита висока температура . Та малко е сложничко за такива системи многогодишни да се правят прогнози или да чакаш нещо стоково. Успех и събери повече инфо при какви работни режими и условия мотора реагира неадекватно температурно , за да си направиш модел и да решиш проблема положително.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Виско и ел перка
Да,прави сте колеги.Днес ще взема водна помпа и термостат 88 градусов(сега съм с 92)А иначе радиатора е нов на 1г тогава смених и капачката.Налягането си е нормално.След смяната им вече ще проверя виското и ел перката.Другото дето се сещам е че перката на климата си тръгва на 1-ва степен,но на втора май пропусна,защото със сигурност имах 99 градуса.
Датчика на прадятора е този в дясно горе нали?
Дайте ми идея как да проверя виското дали зацепва( или се проверява с ново
)
Датчика на прадятора е този в дясно горе нали?
Дайте ми идея как да проверя виското дали зацепва( или се проверява с ново

- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Виско и ел перка
///MILEN написа:Свали радиатора и го измий външно с водоструйка
+ климатичния!
fox1981 написа:...перката на климата си тръгва на 1-ва степен,но на втора май пропусна,защото със сигурност имах 99 градуса.
Датчика на прадятора е този в дясно горе нали?
Да, това е датчика... и май не ме разбра какво се опитах да ти обясня одеве... 99*С надали си ги имал във водния радиатор! Имал си ги на главата... точно затова като си запалил е започнала рязко да се връща стрелката, защото е влизала студена вода от радиатора! Как очакваш да се включи 2-ра степен на перката ?!
fox1981 написа:...Дайте ми идея как да проверя виското дали зацепва( или се проверява с ново ...
Ако сработи виското.. като подаваш газ и фучи доста сериозно - то просто се чува.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Виско и ел перка
Ненко Вранков написа:///MILEN написа:Свали радиатора и го измий външно с водоструйка
+ климатичния!fox1981 написа:...перката на климата си тръгва на 1-ва степен,но на втора май пропусна,защото със сигурност имах 99 градуса.
Датчика на прадятора е този в дясно горе нали?
Да, това е датчика... и май не ме разбра какво се опитах да ти обясня одеве... 99*С надали си ги имал във водния радиатор! Имал си ги на главата... точно затова като си запалил е започнала рязко да се връща стрелката, защото е влизала студена вода от радиатора! Как очакваш да се включи 2-ра степен на перката ?!fox1981 написа:...Дайте ми идея как да проверя виското дали зацепва( или се проверява с ново ...
Ако сработи виското.. като подаваш газ и фучи доста сериозно - то просто се чува.
Да,напълно разбрах,лоша циркулация е равно на висока температура без перки.Утре ще я разглобявам и ще измия и трите радиатора(и тоя на скоростите).и ще и взема помпа и термостат.От Елиткар ме убедиха да си взема 92градуса термостат че така излизали колите след 92-та годинаКак смятате?
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Виско и ел перка
Питам за втори път. ЯВно ти се струва маловажно, но не е...... Имаш ли дифузьор зад перката???
А за градусите на термостата- от всякъде може да те убеждават кво ли не. Малко личен опит/мой-личен/ след като смених термостата си на 34-ката /520-ка,92г.-автомат/ колата започна да ми държи по-високи градуси, на таблото показва 12 и 2........ Естествено ме притесни това,, купих си пак термостат- но на осемдесет и няколко градуса, дори не ги помня точно и стрелката заспа на 12 без 1. Недей просто да слушаш...филтрирай. А квото и да става, не ярвай на тия дет продават авточасти на 100%.
А за градусите на термостата- от всякъде може да те убеждават кво ли не. Малко личен опит/мой-личен/ след като смених термостата си на 34-ката /520-ка,92г.-автомат/ колата започна да ми държи по-високи градуси, на таблото показва 12 и 2........ Естествено ме притесни това,, купих си пак термостат- но на осемдесет и няколко градуса, дори не ги помня точно и стрелката заспа на 12 без 1. Недей просто да слушаш...филтрирай. А квото и да става, не ярвай на тия дет продават авточасти на 100%.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- fox1981
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 14.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M
Re: Виско и ел перка
pepitoooooooooo написа:Питам за втори път. ЯВно ти се струва маловажно, но не е...... Имаш ли дифузьор зад перката???
А за градусите на термостата- от всякъде може да те убеждават кво ли не. Малко личен опит/мой-личен/ след като смених термостата си на 34-ката /520-ка,92г.-автомат/ колата започна да ми държи по-високи градуси, на таблото показва 12 и 2........ Естествено ме притесни това,, купих си пак термостат- но на осемдесет и няколко градуса, дори не ги помня точно и стрелката заспа на 12 без 1. Недей просто да слушаш...филтрирай. А квото и да става, не ярвай на тия дет продават авточасти на 100%.
Да,колега имам го

ПС Днес я загледах колата и забелязах че като е в работна темп. входящия маркуч към радиаторът е горещ а изходящия топъл(хладък)По всяка вероятност е това за което пише колегата Ненко Вранков, а именно лоша циркулация от помпа или термостат.Поздрави
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Виско и ел перка
Термостата е за смяна. Категорично. Но вземи под 90 градуса. Не се лъжи за друго. Първо- термостата, убеден съм, че твоят е за смяна.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани